Elämän rohkeat ratkaisut

Pauliina

Hei!

Olen yliopisto-opiskelija, ja minun pitäisi pitää puhe elämän pienistä muutoksista, jotka voivat johtaa suureen elämänmuutoksiin. Myös muutosten taustat olisi huomioitava.
Nyt toivoisinkin saavani virikkeitä puheeseeni teiltä. Millaisia syitä näette siihen, että ihmiset janoavat koko ajan pieniä tai suuria muutoksia? Entä millaiset pienet muutokset voivat johtaa isoon muutokseen teidän mielestänne? Voitte kertoa omakohtaisia kokemuksia tai heittää ihan yleismaailmallisia ehdotelmia.

Olisin kovin kiitollinen avustanne!

Pauliina

2

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annabelle

      Elin 15 vuotta alistettuna avioliitossa.Kärsin koko ajan rakkauden puutteesta ja inhosin miestäni alun alkaen.Luulin sen olevan Jumalan tahto kun seurakuntalaiset kehottivat meitä menemään naimisiin.Olin niin voimaton, enkä saanut mitään tukea mistään kun minua painostettiin naimisiin vaikka olin jo lempannut sen kerran elämästäni.Seurakunta halusi mainosarvoa sille menestysteologialleen että kun uskot niin kaikki menee hienosti.Olipa hienoa olla entisen alkoholistin vaimona.Sain upean pyhimyksen sädekehän päähäni kun pelastin hänet maailmasta.Ja päästin tuhoamaan oman sieluni ja elämäni.
      Mieleni katkeroitti se kun minun piirustukseni piti hävittää seinältä siksi etten korottaisi itseäni muita paremmaksi.Olen aina ollut hyvä piirtämään ja muiden on ollut vaikea sitä kestää.Kateellisia olivat.En sitä silloin tajunnut.Jumalan lahjojahan ne on.Kestin vuosia tätä paskaa.Mieheni kuitenkin tuki mua harrastuksissani ja sain tehtyä käsilläni kauniita juttuja joista iloitsen vieläkin.Se on osa minun persoonaani.Ja niitä en antanut kenenkään tuhota.