Ystävyys Gallup

Perhonen72

1) Mitä on ystävyys?

2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?

3) Mikä on ystävän merkitys?

4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?

5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?

6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?

7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?

8) Voiko kumppani olla myös ystävä?

9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?

10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:

14

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1) Mitä on ystävyys?
      Ystävyys... minulle se on mm. syvää rakkautta (ei romanttista sellaista) henkilöiden välillä.
      Ystävälle voi kertoa aratkin asiat, ilman pelkoa että hän hylkäisi tai tuomitsisi. Ystävä auttaa vaikeissa asioissa, ja iloitsee mukana onnellisissa.

      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      Kaverille ei välttämättä kerrota niitä kaikkein salaisimpia asioita. Kaverin kanssa on mukava viettää aikaa, ja jutella kaikesta maan ja taivaan välillä.
      Ystävän kanssa on kiinteämpi henkinen yhteys, kuin kaverin.
      Ystävän kanssa voi olla mielettömän mukavaa vaikka molemmat olisivat hiljaa ja lukisivat lehtiä. Ystävän kanssa toimii paremmin sanaton yhteys.

      3) Mikä on ystävän merkitys?
      Jokainen tarvitsee ystävän. En osaa sen tarkemmin määritellä, kuin noissa 1.ja 2. kysymyksessä.

      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      Huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että eräs kaveri-suhde on syventynt pikkuhiljaa ystävyydeksi.
      Kyseessä poikaystävän kaverin tyttöystävä, jos lähdetään siitä, mikä suhteeni häneen oli kun ensimmäisen kerran tapasimme.

      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      Ei juuri mitenkään. Helpommin ehkä ystävystyn poikien kanssa, mutta syvempi suhde syntyy tyttöihin.

      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      Itse huomannut että suhteet hieman haalistuneet, kun ystävät muuttaneet toisille paikkakunnille ja ruvenneet seurustelemaan. Jokaisella niin kiire elää omaa elämäänsä, että ystävyyssuhteet ovat pikkuhiljaa laimenneet kaveruudeksi.
      Luottamuksen pettäminen voi myös katkoa välejä.

      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      Välillä yksin, joskus kaksin, usein ryhmässä.

      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      Voi. Ja minulla ainakin kumppanini on myös paras ystäväni.

      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      Hmmm...Tuohon en osaa vastata, koska itsellä ei juurikaan nuita lapsuusajan ystäviä enää ole ystäväpiirissä.
      Avomiehen kaveripiiri on ollut kasassa jo vajaa 20 vuotta. Ehkä heillä on vaikuttanut mm. se, että ovat asuneet aina lähekkäin. Yhteinen ajanvietto on siis ollut helppoa, ja itsestäänselvyys. riitojen tullessa, muut eivät ole valinneet puolia, joten kun kinaajat ovat sopineet välejä, ei ole jäänyt minkään sorttista kyräilyä.

      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      Itse en nyt jaksa ruveta keksimään, mutta laitanpa tähän sellaisen, jonka ystäväni minulle lähetti:

      Ystävyys on kuin perhosen lento,
      niin hieno, kaunis, niin ihmeen hento.
      Vaan hoivaapa sitä ja huolta kanna,
      sen suurempaa lahjaa ei elämä anna.

      • blackmagictiger

        1.YSTÄVYYS ON MULLE SITÄ ETTÄ VOI OLLA SELLAINEN IHMINEN JOKA HALUAA OLLA VAAN SITÄ JOTAIN
        2.EN TIEDÄ
        3.SELLAINEN JOKA HALUAA PITÄÄ YHTEYTTÄ JA TUTUSTUU TOISIIN
        4.EN TIEDÄ EHKÄ TYTTÖJEN KANSSA OIS KIVAA SOLMIA JA KATTOA MITEN PITKÄLLE MENNÄÄN
        5.EN TIEDÄ EI HIRVEÄSTI..OIS KIVAA OLLA SELLAINEN MIES JOKA TÖISTÄ KOTIIN TULLESSA.JAHA..JA MYHÄILISI VAAN


      • Perhonen72

        Ja oikein mukavaa syksyä sulle!


    • VILLASUKKA

      1.YSTÄVYYS ON LUOTTAMISTA TOISEEN IHMISEEN NIIN ETTÄ OLISIT VALMIS LAITTAMAAN VAIKKA PÄÄSI PANTIKSI TOISEN PUOLESTA.
      2.YSTÄVYYS ON PALJON SYVÄLLISEMPÄÄ,SYNTYY AJAN KANSSA PIKKU HILJAA.
      3.TOOOOSI TÄRKEETÄ,PITÄÄ VAALIA.
      4.EN ÄSKETTÄIN.PIDEMPIAIKAISIA YSTÄVYYS SUHTEITA ON.
      5.EI MERKITYSTÄ
      6.LUOTTAMUKSEN MURENEMINEN.IKÄVÄ KYLLÄ,TOISEN AVIOITUMINEN.
      7.KAIKISSA NOISSA VUOROTELLEN.
      8.EHKÄ.....EN OLE AJATELLUT.
      9.PIDETÄÄN YHTEYTTÄ VAIKKA TOINEN OLISI MAAILMAN ÄÄRISSÄ.
      10.EN RUNOILE MUTTA:"MINUN YSTÄVÄNI ON KUIN VILLASUKKA JOKA TALVELLA LÄMMITTÄÄ....."

    • JEJEEJEE

      5.MUN MIELESTÄ SINÄNSÄ ETTÄ JOS TÄÄ KUMPPANI ON NAINEN NIIN VOI NAURAA SEN KANSA VAPAASTI

    • blackmagictiger

      AIKA MONIA..JA LISÄÄ HALUAN SOLMIA...

    • 1.Mitä on ystävyys?
      Ystävälle voi kertoa niin ilot kun surutkin,ilman pelkoa että hän hylkäisi ja tuomitsisi. Ystävä on sellainen että hän hyväksyy sinut sellaisenaan kun olet.

      2.Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      Ystävälle voi kertoa kaikki,mutta kaverille ei välttämättä kerrota niitä salaisempia salaisuuksia.

      3.Mikä on ystävän merkitys?
      Jokainen pitäisi olla ystävä.

      4.Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita?
      En ole.

      5.Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      Mielestäni ei mitenkään.

      6.Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      Yksi on ainakin(valitettavasti),kun jompikumpi aloittaa seurustelun. Ja luottmuksen menetys,ja muutto eri paikkakunnalle.

      7.Viihdytkö parhaiten yksin,kahdestaan vai ryhmässä?
      Viihdyn kaikissa..

      8.Voiko kumppani olla myös ystävä?
      Kyllä.

      9.Mitkä ovat hyviöä konsteja,että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      hmm..

      10.Ystävä jaksa rakastaa elämää,vaikka se ei aina osoita rakkauttaan sinuun.Jaksa hymyillä elämällä,vaikka se ei aina hymyille sinulle. Et ole yksin,ota kädestä kiinni,yhdessä olemme vahvempia. (Meniköhän noin,ulkomuistista kirjoitin..)

      • Perhonen72

        kiitos


    • mielipiteeni.

      1) Mitä on ystävyys?
      Ihmisten välinen luottamus, tuen anto ja toisen henkilön perusteellinen tunteminen.

      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      Kaveri voi olla päivän vanha, ystävä sen sijaan on väkisinkin useampien vuosien tuttu (muuten ei ole ystävä, sanoisin että minimiaika ystäväksi tulossa on vuosi)

      3) Mikä on ystävän merkitys?
      Merkitys on todella suuri: hänen kanssaan pystyy vaihtamaan ajatuksia, olla oma itsensä jne.

      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      en ole

      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      Vaikea sanoa, kun ei ole ollut yhtäkään miespuolista ystävää. Mutta luulen, että vastakkainen sukupuoli ei jostain kumman syystä kiinnostaisi niin paljoa "pelkkänä" ystävänä (ystävyys ei ole kuitenkaan mikään pieni asia, siksi laitoin tuon sanan lainausmerkkeihin)


      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      Toisen epäkunnioittavuus ja epäluotettavuus

      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      kahdestaan, sitten vasta yksin ja viimeisenä ryhmässä.

      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      Tottakai voi! Minkälainen kumppani olisikaan, jos ei olisi ensin ystävä..? Ei varmaankaan kovin pitkäkestoinen kummpani, luulen.

      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      Molemmat olisivat 100%:sen uskollisia ja 100%:sen luottavaisia toisiaan kohtaan. Edellytys tuolle on tietenkin se, että näkee ystäväänsä tai on jollain muulla tavalla yhteydessä häneen joka vuosi.

      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      en keksi... pääkoppa on sen verran tyhjä :D

    • Nocturna

      1) Mitä on ystävyys?
      En tiedä.
      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      Ystävä on läheisempi.
      3) Mikä on ystävän merkitys?
      Ei mikään.
      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      lksafjöfsdj
      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      Ei mitenkään.
      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      Seurustelu, tappelu.
      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      Yksin.
      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      Joo.
      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      en tiiä
      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      JSdjdösfjäd

    • ride

      1) Mitä on ystävyys?
      -Ystävyys on lämmintä sielujen sympatiaa.

      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      -Ystävään voi luottaa 100%:ti, kaveriin ei.

      3) Mikä on ystävän merkitys?
      -Tärkeämpi kuin miehen, muttei lasten.

      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      -En ole.

      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      -En osaa sanoa.

      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      - Luottamuksen pettäminen. Tapoja on monia.

      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      -Yksin tai kaksin.

      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      -Tottakai voi!

      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      -Kunnioittaa toista ja on luottamuksen arvoinen. Pitää yhteyttä hyvinä ja huonoina aikoina.

      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      -Tää on liian vaikea... sorry

    • epätoivonen ystävä

      1. toisen tukemmista ja hän kanssa päiväkin on parhaat
      2.en tiedä vaikea asian sinä laitoita
      3.voi luotta ja olla rehellinen,ja ei pettä
      4.en ole viellä
      5.miehen ja naisen kanssa voi olla ystäviä minua minullakin on myös meisystäväkin ja se ei haitaa minua.
      6.luottamuksen rikkomminen ja pettämminen ja epärehellissyyttä voi rikkoa ystävyyden ja poikaystävän vikkittelly ja aviomiehen vikkittelly.
      7.yksin,kahdestaan ja ryhmässä
      8.kyllä voi
      9.eiv pettää ja on luottamuksen arvoinen
      10.kun ystävä lähti niin sammui taivalta tähti

    • Antskuli

      1) Mitä on ystävyys?
      -Ymmärrystä, luottamusta, iloa, suojelua ja lohdutusta.

      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      -En menis kyllä kaverille syvimpiä tuntojani huuteleen... Parhaille ystävilleni kerron kaiken, minkä ylipäätään haluan kertoa.

      3) Mikä on ystävän merkitys?
      -Minulle ystävät ovat voimavara, ilo, rikkaus ja ystävien seurassa tulee aina hyvä olo.

      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      -yhden tossa neljä kuukautta takaperin. Vanhojen ystävien kautta.

      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      -No voi j*malauta, kaikki kysyy aina tätä.. Mulla on yhdeksän ystävää, niistä neljä miehiä, enkä oo koskaan analysoinu eroja miehistä tai naisista ystävinä. Jos ystävyydessä tarvii ruveta moista miettiin, kannattaa ihan kysyä itseltään, että onko tunteeni tähän vastakkaista sukupuolta olevaan ystävään nyt pelkästään toverillisia.

      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      -Petos.

      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      -Kaikki käy, riippuu kyllä ketä on paikalla ja mikä on fiilis...

      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      -Tottakai voi, mutta ystävyyden merkitys itsessään hieman vääristyy...

      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      -luottamus, rehellisyys ja säännöllinen yhteydenpito.

      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      En jaksa keksiä..

    • 1) Mitä on ystävyys?
      Kahden ihmisen välinen vastavuoroinen suhde. Ystävyys koostuu luottamuksesta, rakkaudesta, välittämisestä, hyväksymisestä, ymmärryksestä ja tietenkin myös siitä että yksinkertaisesti viihdytään hyvin yhdessä.

      2) Mikä on ystävän ja kaverin ero?
      Kaveri on joku josta pidät ja jonka kanssa haluat viettää aikaa ja jakaa ainakin jotain asioitasi. Ystävän kanssa suhde on henkilökohtaisempi ja syvempi. Ystävyys alkaa kaveruudella ja vaatii paljon aikaa kehittyäkseen ystävyyssuhteeksi.

      3) Mikä on ystävän merkitys?
      Elämä ilman ystäviä ei ole elämää laisinkaan. Väitän että jokainen tarvitsee jotakuta jonka kanssa jakaa oman henkilökohtaisen maailmansa. Maailma tuntuu paljon helpommalta paikalta elää, kun on ystäviä.

      4) Oletko solminut vastikään uusia ystävyyssuhteita? Jos olet, niin missä?
      En ole.

      5) Miten sukupuoli vaikuttaa ystävyyssuhteisiin?
      Joillakin vaikuttaa paljonkin, joillakin ei yhtään. Monet kokevat ihastusta vastakkaista sukupuolta oleviin ystäviin. Itse pidän ystävyys- ja rakkaussuhteet mielellään erillään. Minulla on ystäviä molemmista sukupuolista ja en ole huomannut ystävyyden syvyydessä tai muissa asioissa eroja sukupuolen mukaan.

      6) Mikä voi mielestäsi johtaa ystävyyssuhteen katkeamiseen?
      Luottamuksen pettäminen, ymmärryksen puute, pitkä välimatka ja joskus se kun ystävä aloittaa seurustelun.

      7) Viihdytkö parhaiten yksin, kahdestaan vai ryhmässä?
      Riippuu tilanteesta. Viihdyn usein joko yksin tai kahdestaan. Hyvässä seurassa ei haittaa vaikka olisi kuinka paljon ihmisiä.

      8) Voiko kumppani olla myös ystävä?
      Voi ja mielestäni pitääkin. Rakkaussuhde perustuu syvään ystävyyteen.

      9) Mitkä ovat hyviä konsteja, että ystävyys kestää lapsuudesta lopun elämän?
      Se että ymmärtää toista. Ymmärtää sitä, että toinen muuttuu ja antaa tilaa muutokselle. Se että jaksaa pitää yhteyttä ystävään, vaikka ystävä muuttaisi 600 kilometrin päähän,. Se että pitää yhteyttä ystävään vaikka olisi alkanut seurustelemaan ja tuntuu ettei ystävälle juuri nyt olisi aikaa. Antaa ymmärrystä ystävälle, joka ei pidä kamalasti yhteyttä aloitettua seurustelun. Mielestäni ymmärrys ja hyväksyntä on aika hyviä konsteja saada ystävyys kestämään.

      10) Kirjoita minulle ystävyysaiheinen runo:
      Nyt ei oikein itseäni runoiluta, mutta tämä on sellainen runo josta olen aina tykännyt. Tarkemmin ottaen tämä ei taida olla edes runo, mutta laitan sen silti tänne :D Tämä on Kahlil Gibranin tekstiä:

      "Sinun ystäväsi tyydyttää puutteesi. Ystäväsi on peltosi, jonka kylvät
      rakkaudella ja korjaat kiitoksella. Hän on pöytäsi ja lietesi. Sillä sinä
      tulet hänen luokseen nälissäsi ja haet hänen luotaan rauhaa.

      Kun ystäväsi sanoo mielipiteensä, et sinä pelkää sanoa 'ei', etkä jätä
      sanomatta 'kyllä'. Ja kun hän on hiljaa, sinun sydämesi ei lakkaa kuulemasta
      hänen sydäntään. Sillä ilman sanoja ystävien kesken kaikki ajatukset, kaikki
      toiveet, kaikki halut syntyvät ja jaetaan iloiten suosionhuutoja kaipaamatta.

      Kun eroat ystävästäsi, et sinä murehdi. Sillä se, mitä hänessä rakastat eniten,
      saattaa tulla kirkkaammaksi hänen poissaollessaan niin kuin vuori tasangolta
      katsoen näyttää kiipeilijästä kirkkaammalta.

      Sillä rakkaus, mikä etsii muuta kuin oman salaisuutensa paljastumista,
      ei ole rakkautta, vaan verkko, joka on heitetty: ja ainoastaan arvoton
      joutuu saaliiksi.

      Anna paras itsestäsi ystävällesi. Jos hänen täytyy tuntea sielusi vuoroveden
      luode, anna hänen tuntea myös sen vuoksi. Sillä sinun ei pidä etsiä ystävääsi
      tappaakseesi aikaa. Hae häntä hetkinä, jotka ovat täynnä elämää. Sillä hänen
      tehtävänsä on täyttää kaipuusi, eikä tyhjyyttäsi.

      Ja ystävyyden riemussa kaikukoon nauru ja jakakaa muille omasta ilostanne.
      Sillä pienten asioiden aamun kasteessa sydän löytää päivänkoittonsa ja virkistyy. "

      -Kahlil Gibran

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe