Ateismipalsta on paras !

ateistien arvuuttaja

Täällä on mukava inttää ! :)

13

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä inttämään

    • PikanaPakana

      Mukavaa puuhaa. Halvat huvit kullakin;)

      • ..............

        niinhän sitä sanotaan että elämän pienet asiat tekevät iloiseksi ja sanotaan myös että suurimmat ilot ovat ilmaisia.

        olen kyllä melkein samaa mieltä siitä että suurimmat ilot ovat ilmaisia, paitsi naiset, ruoka, juoma, mukava asunto ja asuinpaikka sekä sisustus, matkailu, hyvät vaatteet, puhelimessa puhelu, musiikki ja stereot, juhlat, tietokone ja netti, televisio tv-lupa ja satelliittikanavat, teattereissa ja näyttelyissä käynti, urheilu, puutarhan perustaminen ja hoito, yms.


      • Joku uskovainen
        .............. kirjoitti:

        niinhän sitä sanotaan että elämän pienet asiat tekevät iloiseksi ja sanotaan myös että suurimmat ilot ovat ilmaisia.

        olen kyllä melkein samaa mieltä siitä että suurimmat ilot ovat ilmaisia, paitsi naiset, ruoka, juoma, mukava asunto ja asuinpaikka sekä sisustus, matkailu, hyvät vaatteet, puhelimessa puhelu, musiikki ja stereot, juhlat, tietokone ja netti, televisio tv-lupa ja satelliittikanavat, teattereissa ja näyttelyissä käynti, urheilu, puutarhan perustaminen ja hoito, yms.

        Tahdotko kokea suurimman rakkauden elämässäsi ?
        Se rakkaus tulee suoraan Jumalalta. Jumala on rakkaus. Hän rakastaa sinua ilman ansioitasi ja se rakkaus on agape-rakkautta. Saat sen ihan ilmaiseksi, armosta. Armosta sinutkin pelastetaan, ei omien tekojesi kautta. Sinun pitää vain ottaa vastaan tämä rakkaus. Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä toisen edestä. Jeesus rakasti sinua niin paljon, että antoi henkensä sinunkin puolestasi, jotta sinulle iankaikkinen elämä olisi. Pyydä Häntä, Jeesusta, Herraamme elämääsi ja saat kokea rakkautta ja iloa Pyhässä Hengessä. Ylistys Jumalalle. "Iloitkaa aina Herrassa. Vieläkin minä sanon: Iloitkaa!" (Fil.4:4). Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.


      • näin se menee...
        Joku uskovainen kirjoitti:

        Tahdotko kokea suurimman rakkauden elämässäsi ?
        Se rakkaus tulee suoraan Jumalalta. Jumala on rakkaus. Hän rakastaa sinua ilman ansioitasi ja se rakkaus on agape-rakkautta. Saat sen ihan ilmaiseksi, armosta. Armosta sinutkin pelastetaan, ei omien tekojesi kautta. Sinun pitää vain ottaa vastaan tämä rakkaus. Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä toisen edestä. Jeesus rakasti sinua niin paljon, että antoi henkensä sinunkin puolestasi, jotta sinulle iankaikkinen elämä olisi. Pyydä Häntä, Jeesusta, Herraamme elämääsi ja saat kokea rakkautta ja iloa Pyhässä Hengessä. Ylistys Jumalalle. "Iloitkaa aina Herrassa. Vieläkin minä sanon: Iloitkaa!" (Fil.4:4). Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.

        Niin ei se kylläkään ihan ilmaista ole...


      • ..............
        Joku uskovainen kirjoitti:

        Tahdotko kokea suurimman rakkauden elämässäsi ?
        Se rakkaus tulee suoraan Jumalalta. Jumala on rakkaus. Hän rakastaa sinua ilman ansioitasi ja se rakkaus on agape-rakkautta. Saat sen ihan ilmaiseksi, armosta. Armosta sinutkin pelastetaan, ei omien tekojesi kautta. Sinun pitää vain ottaa vastaan tämä rakkaus. Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä toisen edestä. Jeesus rakasti sinua niin paljon, että antoi henkensä sinunkin puolestasi, jotta sinulle iankaikkinen elämä olisi. Pyydä Häntä, Jeesusta, Herraamme elämääsi ja saat kokea rakkautta ja iloa Pyhässä Hengessä. Ylistys Jumalalle. "Iloitkaa aina Herrassa. Vieläkin minä sanon: Iloitkaa!" (Fil.4:4). Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.

        "Hän rakastaa sinua ilman ansioitasi ja se rakkaus on agape-rakkautta."

        radiossa muuten eräs rouva kerran soitti ensimmäistä kertaa ja sanoi kuuntelevansa kyseistä ohjelmaa joka ilta. radio-ohjelman mies vastasi siihen "rakastan teitä erittäin paljon". se rakkaus oli agapi-rakkautta. aika merkityksetöntä siis.

        kyseinen ohjelma tulee juuri tälläkin hetkellä klo 0-2.


    • senkanottaja

      uskistenkin hyvä olla.

      • virkistynyt

        Kun ateistit eivät ole raamatun totuuksista tietoisia,hehän ovat ulkona kuin päättömät ka...

        Todellakin hauskaa keskustelu seuraa ,kun ei yhteisön kuolutukseen ota kantaa.


      • näin se menee...
        virkistynyt kirjoitti:

        Kun ateistit eivät ole raamatun totuuksista tietoisia,hehän ovat ulkona kuin päättömät ka...

        Todellakin hauskaa keskustelu seuraa ,kun ei yhteisön kuolutukseen ota kantaa.

        ja mistähän sieki tiät kuinka paljon ateistit on lukenu raamattua?


      • uskovainen?
        näin se menee... kirjoitti:

        ja mistähän sieki tiät kuinka paljon ateistit on lukenu raamattua?

        itse olen usein hämmästellyt sitä raamatun lukeneisuuden määrää, mitä palstan ateistien keskuudessa vallitsee.

        Kovin se kyllä painottuu Mooseksen kirjoihin. Mutta nehän on toisaalta heti siinä alussa ja itsekin pikkupoikana ajattelin lukea opuksen mutta kolmas mooseksen kirja jo vei voiton...


      • ´´´´kertaa
        uskovainen? kirjoitti:

        itse olen usein hämmästellyt sitä raamatun lukeneisuuden määrää, mitä palstan ateistien keskuudessa vallitsee.

        Kovin se kyllä painottuu Mooseksen kirjoihin. Mutta nehän on toisaalta heti siinä alussa ja itsekin pikkupoikana ajattelin lukea opuksen mutta kolmas mooseksen kirja jo vei voiton...

        Montako kertaa olet itse lukenut Raamatun läpi?
        Entä muut palstalaaset?


      • hoohaa
        ´´´´kertaa kirjoitti:

        Montako kertaa olet itse lukenut Raamatun läpi?
        Entä muut palstalaaset?

        Itse luin opuksen läpi osiltaan. Hieman vanhempaa juttua pari evankeliumia muutamat kirjeet. Lopputulos:

        1. Vanhatestamentti on suurilta osin taikauskon täyttämää huuhaata.

        2. Evankeliumit ovat epäkoherentteja tarinoita joissa Jeesuksen tarinaa katkovat tyhjästä repäistyt ihmeteot. Välillä Jesse puhuu ihan asiaa, mutta välillä niin suurta soopaa että on varmaan tullut sieniä syötyä.

        3. Paavalin kirjeet antavat vaikutelman paasaavasta epätoivoisesta fanaatikosta, joka yrittää pitää keksimänsä uskonnon kasassa keinolla millä hyvänsä.


      • sekin kirja
        uskovainen? kirjoitti:

        itse olen usein hämmästellyt sitä raamatun lukeneisuuden määrää, mitä palstan ateistien keskuudessa vallitsee.

        Kovin se kyllä painottuu Mooseksen kirjoihin. Mutta nehän on toisaalta heti siinä alussa ja itsekin pikkupoikana ajattelin lukea opuksen mutta kolmas mooseksen kirja jo vei voiton...

        ja monen muunkin uskonsuuntauksen piplia silloin teini-iässä, kun kovin kiinnosti kulttuuriantropologiksi ryhtyminen. Ei niistä kyllä yhtään voi faabelikokoelmaa luotettavammaksi tekeleeksi kutsua.

        Katsokaapa muuten niitä VT:n nimiluetteloita: Aapeli sai Simeonin ja Simeoni sai Tuomaan ja Tuomas sai Janipetterin... Kaksi asiaa käy heti selväksi: juttu on kirjoitettu suunnilleen yhdessä illassa ja kirjoittajalla on ollut tosi huono mielikuvitus. Ei yksikään suku käytä polvesta toiseen tällaista alakoulumenetelmää: Loot - Koot - Poot - Hoot - Root ja iäisyyksiin asti. Tai joku jumalan juju siinäkin kai on - osaako joku valaista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe