Vieläkö yli 50-vuotiailla olisi kysyntää...

Uustyötön

työmarkkinoilla?

Onko teillä kokemuksia työnhausta lähellä eläkeikää?

Uskaltaako työnantaja palkata, kun tietää hakijan halutessaan pääsevän tyttömyyseläkeputkeen?

39

1478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja työnhakijasta,

      ei voi yleistää!

    • 1234

      Ei ole ainakaan Kymenlaaksossa yli 50 vuotiaalle töitä.

      Jopa työkkärissä sanottiin, että tule vasta puolenvuoden kuluttua uudestaan. Ei heillä ole mitään tarjota.
      No onneksi pääsen kohta putkeen.

    • lehtimummona

      eläkkeelle jäädä. Ei todella nytkin siellä painaa 72v. oikein 72v. mummo tukka putkella kuntoaan hoitaen?? Joo sitä ei voi hoitaa vissi päivällä, kun tarvitsee yöllä mennä lehtinippu kainalossa. Tämä ei ole ainut iki-nuorta näyttelevä tapaus.
      ps. Putkeen ei pääse mutsi synnytti parivuotta liian aikaisin.

      • varmaan liian myöhään

        siis synnytti.
        Eläkettä voisit kysellä.


      • todella
        varmaan liian myöhään kirjoitti:

        siis synnytti.
        Eläkettä voisit kysellä.

        liian myöhään. Ei todella eläke häämötä.


    • 54 vee

      Kyllä löytyy hyviä hommia. Ei pidä yleistää, ettei löydy.

      • Et saa enää töitä

        Jos sinulla on jonkunlaisia suhteita työllistäviin työnantajiin. Tiedät jonkun työnantajan kaapissa makaavan luurangon ja voit käyttää sitä kiristyskeinona, painostuksena sekä uhkauksena paljastaa luisen paheen.
        Silloin voit onnistua.


      • nainen 57
        Et saa enää töitä kirjoitti:

        Jos sinulla on jonkunlaisia suhteita työllistäviin työnantajiin. Tiedät jonkun työnantajan kaapissa makaavan luurangon ja voit käyttää sitä kiristyskeinona, painostuksena sekä uhkauksena paljastaa luisen paheen.
        Silloin voit onnistua.

        esitin paperit ja sain töitä heti. Olen 57v. nainen. Työpaikasta ei ollut muuta tietoa kuin se mitä luin keltasilta sivuilta.


      • 63v
        nainen 57 kirjoitti:

        esitin paperit ja sain töitä heti. Olen 57v. nainen. Työpaikasta ei ollut muuta tietoa kuin se mitä luin keltasilta sivuilta.

        Oletko vielä työelämässä, vai joko on eläkeaika koittanut?


    • Riippuu ihan alasta. Minä ainakin pääsen ja joudun töihin. Minut jopa haetaan väkisin kotoa ja pakotetaan. Ei mitään mahdollisuuksiakaan työttömyyskorvauksiin tai eläkkeisiibn. Hoitoala nimittäin kyseessä ja siitä kolme eri koulutusta minulla. Hoitoalalla on kova pula osaavista ainakin suuremmassa kaupungeissa

      • Kukaan ei ole niin tarkea ja ainostaan pakkolaitoksissa on yksilon vapautta rajoitettu.

        Mina sain aina lopputilin, 7kpl haalariduunit, nayttaessani kullosellekin esimiehelleni kalenterista viimeisen tyopaivan.
        Viimeinen vakituinen vaihdettiin maaraaikaseksi polvihaaverini ja puuttuvan mielenkiintoni vuoksi.

        Ns. ansiosidonnaiselle pasee 3kk:n karenssin jalkeen.
        Tosin tyosta kieltaytyminen voi johtaakarenssin uusimiseen.

        Toisessa EU-maassa on ahdistelulta turvassa 3kk:n jaksoja.
        Ainakaan minua eivat espanjalaiset tyokkari-ihmiset ahditelleet kertaakaan.

        Kylla kyse on valinnoista! Pakkotyosta puhuminen on pelkkaa sooppa joka aina silloin talloin putkahtaa taalla esiin.


      • laiska-lasse kirjoitti:

        Kukaan ei ole niin tarkea ja ainostaan pakkolaitoksissa on yksilon vapautta rajoitettu.

        Mina sain aina lopputilin, 7kpl haalariduunit, nayttaessani kullosellekin esimiehelleni kalenterista viimeisen tyopaivan.
        Viimeinen vakituinen vaihdettiin maaraaikaseksi polvihaaverini ja puuttuvan mielenkiintoni vuoksi.

        Ns. ansiosidonnaiselle pasee 3kk:n karenssin jalkeen.
        Tosin tyosta kieltaytyminen voi johtaakarenssin uusimiseen.

        Toisessa EU-maassa on ahdistelulta turvassa 3kk:n jaksoja.
        Ainakaan minua eivat espanjalaiset tyokkari-ihmiset ahditelleet kertaakaan.

        Kylla kyse on valinnoista! Pakkotyosta puhuminen on pelkkaa sooppa joka aina silloin talloin putkahtaa taalla esiin.

        Varsinais-Suomessa on sata työpaikkaa auki terveydenhuolto ja -sosiaalialalle. Jos ei ole työtä ja on koulutettu hoitaja, niin osoitus tulee heti työkkäristä ja jos ei kiinnosta, niin krenssia tulee karenssin jälkeen. Niin voihan se koulutettu hoitajakin toki jäädä työttömäksi, mutta ei mulle ainakaan edes sossu antaisi yhtään mitään saati työkkäri tai kela.

        Mielelläni käyn oikeasti töissä, kun on ollut vara valita mihin menen.


      • Skeptikko!
        miljoona kirjoitti:

        Varsinais-Suomessa on sata työpaikkaa auki terveydenhuolto ja -sosiaalialalle. Jos ei ole työtä ja on koulutettu hoitaja, niin osoitus tulee heti työkkäristä ja jos ei kiinnosta, niin krenssia tulee karenssin jälkeen. Niin voihan se koulutettu hoitajakin toki jäädä työttömäksi, mutta ei mulle ainakaan edes sossu antaisi yhtään mitään saati työkkäri tai kela.

        Mielelläni käyn oikeasti töissä, kun on ollut vara valita mihin menen.

        Oikeinko ovat poliisit kaappiauton kanssa asialla?

        Ymmarran kylla ihmisteen tyossaviihtymisen mutta ilmaisuille "en saa lopputilia" tai "kotoa vakisin hakeminen" olen allerginen.

        Yli 5-kymppisilla lienee talous kunnossa? Varsinkin noin korkasti koulutetuilla!

        EU- "suojahakua" et kommentoinut lainkaan.

        Minakin valitsin usein mutta kun psykopaatit vaittavat minun pitavan enemman matkan teosta kuin perilla olosta niin haasteet loppuivat kesken.

        Mutta "vakisin"!?


      • Skeptikko! kirjoitti:

        Oikeinko ovat poliisit kaappiauton kanssa asialla?

        Ymmarran kylla ihmisteen tyossaviihtymisen mutta ilmaisuille "en saa lopputilia" tai "kotoa vakisin hakeminen" olen allerginen.

        Yli 5-kymppisilla lienee talous kunnossa? Varsinkin noin korkasti koulutetuilla!

        EU- "suojahakua" et kommentoinut lainkaan.

        Minakin valitsin usein mutta kun psykopaatit vaittavat minun pitavan enemman matkan teosta kuin perilla olosta niin haasteet loppuivat kesken.

        Mutta "vakisin"!?

        Voin vaihtaa ilmaisua, kiristetään ja uhkaillaan.

        Siis jos on hoitoalan koulutus ja ei halua töihin, uhataan karenseilla ja kiristetään päivärahojen lopetuksella joten pakko on ottaa mikä tahansa pätkätyö ja mihin hintaan tahansa. Samoin ilmaiseksi työharjoittelut, työkokeilut ja muut pakkoaktivoinnit luen ne ihan samaan pakotus kategoriaan.

        Minulla ja sinulla on ehkä talous kunnossa, mutta ei se todellakaan ole kaikilla viiskymppisillä. Ja nyt en ole kirjoittanut omista henkilökohtaisista kokemuksista, minä en ole ollut työkkärin kanssa tekemisissä viiteen vuoteen. Ja minulla on palkka mihin olen tyytyväinen. Kirjoitin ihan omien tuttujeni ja yleensä työvoimatoimiston asiakkaiden näkökulmasta.

        Itse olen fyysisesti vajaakuntoinen ja minulle kuuluisi osa-aika eläke. Mutta koska sen hakeminen on vaikeaa noiden ilmais työkokeilu juttujen vuoksi, olen valinnut tehdä työtä osaaikaisesti, ilman muita korvaksia. Teen sen verran kun jaksan ja tyydyn osa-aikapalkkaan. Ihan oma valintani. EU- ja muu ulkomailla työnhaku ei kiinnosta minua tällähetkellä, mutta jos elämäntilanne muuttuu, niin voin kyllä hakea kielitaitoni puolesta työtä Ruotsi-Norja-Tanska-Englanti vaihtoehdoin. Ja varmasti löydän työtä.


      • miljoona kirjoitti:

        Voin vaihtaa ilmaisua, kiristetään ja uhkaillaan.

        Siis jos on hoitoalan koulutus ja ei halua töihin, uhataan karenseilla ja kiristetään päivärahojen lopetuksella joten pakko on ottaa mikä tahansa pätkätyö ja mihin hintaan tahansa. Samoin ilmaiseksi työharjoittelut, työkokeilut ja muut pakkoaktivoinnit luen ne ihan samaan pakotus kategoriaan.

        Minulla ja sinulla on ehkä talous kunnossa, mutta ei se todellakaan ole kaikilla viiskymppisillä. Ja nyt en ole kirjoittanut omista henkilökohtaisista kokemuksista, minä en ole ollut työkkärin kanssa tekemisissä viiteen vuoteen. Ja minulla on palkka mihin olen tyytyväinen. Kirjoitin ihan omien tuttujeni ja yleensä työvoimatoimiston asiakkaiden näkökulmasta.

        Itse olen fyysisesti vajaakuntoinen ja minulle kuuluisi osa-aika eläke. Mutta koska sen hakeminen on vaikeaa noiden ilmais työkokeilu juttujen vuoksi, olen valinnut tehdä työtä osaaikaisesti, ilman muita korvaksia. Teen sen verran kun jaksan ja tyydyn osa-aikapalkkaan. Ihan oma valintani. EU- ja muu ulkomailla työnhaku ei kiinnosta minua tällähetkellä, mutta jos elämäntilanne muuttuu, niin voin kyllä hakea kielitaitoni puolesta työtä Ruotsi-Norja-Tanska-Englanti vaihtoehdoin. Ja varmasti löydän työtä.

        Toimintaperiaatteet ovat alasta riippumattomia.
        Karenssit yms. koskevat kaikkia.

        Tyotyytyvaisyys on tarkeaa on tuskin koko elamaa.

        Himmennettyani aktiiviaskaroinnin 53-vuotisena olin tietoinen noista uhkista.
        Tein tyottomyysjaksojen valeissa vanhojen tuttavieni ja entisten tyonantajieni tarjoamia 2pv - 7kk patkia.
        Naytin aktiiviselta.
        "Pakenin" toimenpiteita 3kk:n jaksoille Espanjaan ns. ansiosidonnaiselle aikomattakaan hakea taalta tyota mutta "suojassa".
        Yhtaan hullunkurista ehdotusta ei tyokkari tehnyt minulle.
        Olin aktiivinen.
        Ps. Pienipalkkaisen (osa-aikainen kassa) vaimon etuja oli ettei hanen ottaessaan omaa lomaa tullut suurta ansionmenetysta.
        Han ei edes nostanut ns. ansiosidonnaista taalla.

        Mutta taloudesta riippumatta, ihmettelen niita jotka kiusaantuvat tyokkarin ahdistelusta, etteivat he todella lahde johonkin EU-maahan "turvaan".
        Matkusteluhalujaan voi tyydyttaa rajoituksetta tarvitsematta tehda tilia kulkeisistaan.
        Perhe- ja sosiaaliset suhteet rajoittavat monia mutta on myos niita joilla naita esteita ole.
        Halpa asuminen ja elaminen on mahdollista.
        Reservatioista loytyy siisti yhden mh:n asunto alle 100E/kk.
        Moraalista voidaan olla montaakin mielta!

        Mellla nostivat hissien uusimisen varjolla hoitovastikkeen 559E:oon / vuosi. 78m2.
        Onneksi asumme ylimmassa kerroksessa joten saamma maksimihyodyn.


    • olen toiveikkas

      Työhakemusta tuossa just olin laatimass, ja unelmatyöpaikasta olis kyse. Mulla sattuu kerrankin olemaan kaikkia työssä vaadittavia hyvin monenlaisia osaamisia ja molemmat tutkintoni ovat tehtävään soveltuvia. Toivottavasti työnantaja ei ole lukenut 50 palstaa ja luule, että olen työmiljöötä kurjistava zombie, joka lukee kaiket päivät kuolinilmoituksia tekarit lonksuen.

    • kjh ökhjbö ökhjbpökh

      Riippuu ammatista. Ekä viiskymppinen sillai ole vanha, sehän voi vääntää vielä parikymmentä vuotta.

    • kumma kyllä

      Olen Etelä-Karjalasta, täällä ja Kymenlaaksossa on erittäin paljon työttömyyttä. Liikaa.
      Tällainen terve, työttömäksi jäänyt 50v mies ei löydä rehellistä, palkallista työtä.
      Tuntuu siksi huvittavalta noi puheet työvoimapulasta, työiän pidennyksestä,,,yms poliittiset valheet...

      Oma tilanne vielä huononi, kun sain päättymättömän karenssin ( se taktikoitiin minulle... ).
      Menetin siis työttömyysturvani, virkailijan päätöksellä. Valitukset ei auta.
      Siitä karenssista ei nyt pääse pois, kun ei pääse töihin, eikä ole työvoimakoulutusta mihin pääsisi.
      Taitaa siis mennä lopuelämä karenssissa.
      Tällaista se on Suomessa 2010, se tosielämä.

      • 52v mies

        nimim. kumma kyllä. Kerroit että sait sen päättymättömän karenssin.
        Se onkin kova rangaistus ja se tuomio tulee ilman oikeudenkäyntiä ! Kovin Hankala on elää työttömänä ilman työttömyysturvaa. Ja jos olet karenssissa niin mahdollista sosiaalitukeakin pienennetään 40 % !!!!!
        Vaaditaan vähintään 5kk työssäolo tai työvoimakoulutus, että siitä rangaistuskarenssista pääsee pois.
        Tämä on aitoa syrjintää ja "rasismia" omaa työtöntä kansaa vastaan.

        Myös minä olen saanut tuon saman karenssituomion. Kun töitä ei löydy niin ei siitä pääse pois.Ja minä en 51v iässä enää edes päässyt niihin työvoimakoulutuksiin joihin hain. Ei siis ollut ulospääsyä siitä karenssista. Kysyin työpaikkaa sadoista paikoista ja en päässyt edes tuon 5 kk ajaksi töihin. Työvoimatoimiston julma ja katkera työvoimaviranomainen ei auttanut kun olin siinä karenssissa, olin kuin ilmaa niille ! Koston ja rankaisun halua jostain oli ilmassa !

        Etsin yksityisen työvoimakoulutusfirman, ( niitä koulutus konsultti huijjareita ), ja kyselin työvoimakoulutuksia. Jouduin menemään 5kk ajaksi työvoimakoulutukseen toiselle puolen Suomea, 500 km päähän . Asunnot ja kaikki piti järjestää, kalliksi se turhuus tuli.
        Sain sen koulutuksen peruutuspaikan kun eräs vanha osallistuja oli kuollut. Ilman sitä kuolemaa olisin vieläkin karenssissa !
        Töitä ei edelleenkään löydy, kun niitä ei ole.
        Että kiitos vaan politikot oman kansan kyykytyksestä !
        --------- Isoja puolueita en enää äänestä !


      • yhä työtön

        Minä ole just tossa samassa päättymättömässä karenssissa.
        Sain sen kun kieltäydyin palkattomasta työstä.
        Näkemykseni mukaan Suomessa ei ole orjuutta, eikä se orjuus ole laillista.
        Siitä näkemyksestä sain tuon karenssin. En saa nyt mitään tukia.
        Eikä siitä karenssista tosiaan pääse pois, kun ei ole töitä saatavissa eikä koulutusta tarjolla.

        Varkaaksi tässä on pitänyt alkaa kun rehellisesti palkkaa ei mistään enää saa.
        Näin se moraali murtuu. Tämä on markkinataloutta.


      • yhä työtön kirjoitti:

        Minä ole just tossa samassa päättymättömässä karenssissa.
        Sain sen kun kieltäydyin palkattomasta työstä.
        Näkemykseni mukaan Suomessa ei ole orjuutta, eikä se orjuus ole laillista.
        Siitä näkemyksestä sain tuon karenssin. En saa nyt mitään tukia.
        Eikä siitä karenssista tosiaan pääse pois, kun ei ole töitä saatavissa eikä koulutusta tarjolla.

        Varkaaksi tässä on pitänyt alkaa kun rehellisesti palkkaa ei mistään enää saa.
        Näin se moraali murtuu. Tämä on markkinataloutta.

        Tuo on ihan kauheaa tuo tuollainen ilmaiseksi työhön pakottaminen. Minäkin olen kuullut tuon kerran kohdallani. Olen fyysisesti vajaakuntoinen ja kerran sanottiin, että "tarjoa itseäsi ilmaiseksi", ja se riitti. Työnantaja saisi ilmaisen työntekijän, mutta ylpeyteni ei antanut vielä periksi. Onneksi olen löytänyt kuntooni sopivaa työtä, vaikkakin osa-aikaista ja saan tehdä toistaiseksi työtä normaalisti palkattuna työntekijänä.


      • orjuus on täällä
        yhä työtön kirjoitti:

        Minä ole just tossa samassa päättymättömässä karenssissa.
        Sain sen kun kieltäydyin palkattomasta työstä.
        Näkemykseni mukaan Suomessa ei ole orjuutta, eikä se orjuus ole laillista.
        Siitä näkemyksestä sain tuon karenssin. En saa nyt mitään tukia.
        Eikä siitä karenssista tosiaan pääse pois, kun ei ole töitä saatavissa eikä koulutusta tarjolla.

        Varkaaksi tässä on pitänyt alkaa kun rehellisesti palkkaa ei mistään enää saa.
        Näin se moraali murtuu. Tämä on markkinataloutta.

        Karenssilla uhkaillen yritetään minuakin pakottaa töihin ilman palkkaa.
        On myös kummallista, ettei sak tai muu työväen etujärjestö ( puolue ) ole tätä palkaton-orjuus asiaa ottanut esille.
        Päinvastoin, valtaosa sdp jäsenistä äänesti eduskunnassa kyykyttävän työvoimapolitiikan ja typ terrorin puolesta.


      • RIMMIR
        orjuus on täällä kirjoitti:

        Karenssilla uhkaillen yritetään minuakin pakottaa töihin ilman palkkaa.
        On myös kummallista, ettei sak tai muu työväen etujärjestö ( puolue ) ole tätä palkaton-orjuus asiaa ottanut esille.
        Päinvastoin, valtaosa sdp jäsenistä äänesti eduskunnassa kyykyttävän työvoimapolitiikan ja typ terrorin puolesta.

        markkinataloutta! Tuollaisella toiminnallahan vedetään jalat alta sellaisilta työnantajilta joilla moraali on niin korkea etteivät he millään ota vastaan ilmaista työvoimaa.
        Kuinka kauan tuollaista palkatonta työtä täytyy tehdä jotta saatte uudelleen työttömyyskorvausta?
        Entä jos sattuu työtapaturma kun olette ilmaisissa töissä, voiko työnantaja pestä kätensä ja sanoa että eihän tuo henkilö ole edes meidän palkkalistoillakaan?
        Onko kukaan ilmoittanut ILO järjestöön tällaisesta menetelmästä?


      • on suuri
        RIMMIR kirjoitti:

        markkinataloutta! Tuollaisella toiminnallahan vedetään jalat alta sellaisilta työnantajilta joilla moraali on niin korkea etteivät he millään ota vastaan ilmaista työvoimaa.
        Kuinka kauan tuollaista palkatonta työtä täytyy tehdä jotta saatte uudelleen työttömyyskorvausta?
        Entä jos sattuu työtapaturma kun olette ilmaisissa töissä, voiko työnantaja pestä kätensä ja sanoa että eihän tuo henkilö ole edes meidän palkkalistoillakaan?
        Onko kukaan ilmoittanut ILO järjestöön tällaisesta menetelmästä?

        Ilmeisesti eu byrokratiaan on tehty jo valitus asiasta..
        Ihmisarvon loukkauksesta ja orjuudesta.

        Kallis ja turha, moninkertainen tem-hallinto, ely- typ toimistot, ne harjoitta edelleen eri nimikkeillä tuota ilmaistyö-toimintaa. Ihmiset ovat ns. työharjoitteluissa, kuntoutuksessa, tms. ilman kunnon palkkaa ja etuja, ilman työterveydenhuoltoa, yms...
        Nyt on jo menty niin pitkälle, että jopa hyväntekeväsiyysjärjestöt hyödyntää tätä kyykytyshallintoa ja ilmaista työvoimaa !!!
        - mm. korruptoitunut spr käyttää toiminnassaan syrjäytyneitä, joita hyväksikäytetään.
        Samaan aikaan spr johto tekee muita talousrikoksia ja johtoportaalla on suuret palkat ja hyvät edut.
        Ne matkustaa ja pitää hovia, toimii hyväntahdon lähettiläinä --- karmea kaksoismoraali !!!

        mot- ohjelman tutkimuksen mukaan Suomessa koko ajan 13% työssä olevasta työvoimasta on ilman palkkaa töissä ! tämä on laaja systeemi !


      • masa 53
        on suuri kirjoitti:

        Ilmeisesti eu byrokratiaan on tehty jo valitus asiasta..
        Ihmisarvon loukkauksesta ja orjuudesta.

        Kallis ja turha, moninkertainen tem-hallinto, ely- typ toimistot, ne harjoitta edelleen eri nimikkeillä tuota ilmaistyö-toimintaa. Ihmiset ovat ns. työharjoitteluissa, kuntoutuksessa, tms. ilman kunnon palkkaa ja etuja, ilman työterveydenhuoltoa, yms...
        Nyt on jo menty niin pitkälle, että jopa hyväntekeväsiyysjärjestöt hyödyntää tätä kyykytyshallintoa ja ilmaista työvoimaa !!!
        - mm. korruptoitunut spr käyttää toiminnassaan syrjäytyneitä, joita hyväksikäytetään.
        Samaan aikaan spr johto tekee muita talousrikoksia ja johtoportaalla on suuret palkat ja hyvät edut.
        Ne matkustaa ja pitää hovia, toimii hyväntahdon lähettiläinä --- karmea kaksoismoraali !!!

        mot- ohjelman tutkimuksen mukaan Suomessa koko ajan 13% työssä olevasta työvoimasta on ilman palkkaa töissä ! tämä on laaja systeemi !

        Tuo karenssi on yleinen. Minulla on myös se päällä.
        Töitä ei karenssista huolimatta löydy yhtään sen paremmin. Eikä pääse koulutukseen.
        Eikä työvoimatoimisto auta. Jumissa siis olen minäkin.
        Hyvinvointi suomi palvelee paremmin esim. pakolaisia kuin suomalaisia yli 50v työttömiä.
        Tämä on Surkeaa politiikkaa ja surkea on tem hallinto.
        Nämä on kai ne toivotalkoot, kepu-kokoomus-sdp -työreformi !


      • masa 53 kirjoitti:

        Tuo karenssi on yleinen. Minulla on myös se päällä.
        Töitä ei karenssista huolimatta löydy yhtään sen paremmin. Eikä pääse koulutukseen.
        Eikä työvoimatoimisto auta. Jumissa siis olen minäkin.
        Hyvinvointi suomi palvelee paremmin esim. pakolaisia kuin suomalaisia yli 50v työttömiä.
        Tämä on Surkeaa politiikkaa ja surkea on tem hallinto.
        Nämä on kai ne toivotalkoot, kepu-kokoomus-sdp -työreformi !

        Meitä karenssissa olevia 50 v ihmisiä on varmaan kymmeniä tuhansia !??

        Tem hallinto hylkii iäkästä työvoimaa. Me ollaan ne kyykytetyt.


      • eräs kyykytetty
        deneg kirjoitti:

        Meitä karenssissa olevia 50 v ihmisiä on varmaan kymmeniä tuhansia !??

        Tem hallinto hylkii iäkästä työvoimaa. Me ollaan ne kyykytetyt.

        Työvoiman haaskaus ja kyykytys ja kiusaus on Suomessa kehitetty huippuunsa. On kai liikaa hallintoa ?

        Itsellä on myös tuollainen kyykytyskarenssi päällä, ollu jo monta vuotta.


      • kyykytys on julmaa
        eräs kyykytetty kirjoitti:

        Työvoiman haaskaus ja kyykytys ja kiusaus on Suomessa kehitetty huippuunsa. On kai liikaa hallintoa ?

        Itsellä on myös tuollainen kyykytyskarenssi päällä, ollu jo monta vuotta.

        Tämä rangaistus tulee ilman oikeudenkäyntiä. Teloituskomppania antaa sen ja toteuttaa.
        ( Teloituskomppania = työvoimalautakunta ).


      • kepu...reformi
        kyykytys on julmaa kirjoitti:

        Tämä rangaistus tulee ilman oikeudenkäyntiä. Teloituskomppania antaa sen ja toteuttaa.
        ( Teloituskomppania = työvoimalautakunta ).

        Ne päättäjät, jotka tekivät tuon kyykytyskarenssin, niin ne pitää laittaa vastuuseen.
        Meno on nyt kuin Tammisaaressa, HENNALASSA LAHDESSA, jÄMSÄSSÄ, 1918.


      • kepu...reformi kirjoitti:

        Ne päättäjät, jotka tekivät tuon kyykytyskarenssin, niin ne pitää laittaa vastuuseen.
        Meno on nyt kuin Tammisaaressa, HENNALASSA LAHDESSA, jÄMSÄSSÄ, 1918.

        Kun valmistuin ammattikorkeakoulusta ja menin työkkäriin ilmoittautumaan työnhakijaksi, minulta tiedusteltiin kiinnostusta työharjoitteluun. Sanoin, että ei kiinnosta. Virkailija katsoi minua tiukasti silmiin ja sanoi, että siis ei vielä kiinnosta, ja antoi esitteitä jostain konsulttiyrityksestä, joka välittää työttömiä työharjoitteluun puoleksi vuotta, ja järjestää (ilmeisesti työkkärin kustantamana) tarvittaessa täydennyskoulutuksen tehtävän vaatimiin erityisosaamisiin. Konsultti siis rahasti työllisyyden tukemiseen tarkoitettuja määrärahoja, eikä työharjoittelijalle taattu puolen vuoden ilmaisen työn tekemisen jälkeen palkallista työsuhdetta. Reilu meininki?

        On kerrassaan käsittämätöntä, että työvoimasta 13% voi olla ilman palkkaa työtä tekemässä. Sehän tarkoittaa joka kahdeksatta työntekijää. Ei ihme, että opiskelijoiden on nykyään tosi vaikea saada kesätöitä, kun väliaikaiset henkilökunnan lisätarpeet ja lomitukset hoituvat kätevästi ilmaistyövoimalla. Seitkytluvulla kesätöitä löytyi alata kuin alalta. Itsekin oli 16 vuotiaana ja 19 vuotiaana töissä sahalla ja ihan normaalilla palkalla. Koulukavereita oli töissä kaupoissa ja vanhainkodissa ja raksalla. Eräs lukiokaverini säästi vanhainkodissa loma-aikoina tienaamiaan palkkoja, ja osti 19 vuotiaana itselleen Ladan.

        Palkattomalla työllä ihmiset totutetaan pitämään itsensä hyväksikäyttöä luonnollisena asiana, ja työtä opitaan pitämään pelkkänä pakkopullana, jolla ei ole mitään annettavaa itselle. Palkallisiin töihin halutaan vain henkilöitä, joilla on jo työkokemusta tulevista tehtävistä. Ennen työnantajat kantoivat vastuun siitä, että luotsaavat itse uudet työntekijät työtehtäviinsä. Nykyään odotetaan, että perehdyttämisen vastuu on yhteiskunnalla tai jollain. On aika pitkälle vietyä holhousta, jos yrittäjänkään ei tarvitse enää yrittää.


      • työtön taas
        sedna2003 kirjoitti:

        Kun valmistuin ammattikorkeakoulusta ja menin työkkäriin ilmoittautumaan työnhakijaksi, minulta tiedusteltiin kiinnostusta työharjoitteluun. Sanoin, että ei kiinnosta. Virkailija katsoi minua tiukasti silmiin ja sanoi, että siis ei vielä kiinnosta, ja antoi esitteitä jostain konsulttiyrityksestä, joka välittää työttömiä työharjoitteluun puoleksi vuotta, ja järjestää (ilmeisesti työkkärin kustantamana) tarvittaessa täydennyskoulutuksen tehtävän vaatimiin erityisosaamisiin. Konsultti siis rahasti työllisyyden tukemiseen tarkoitettuja määrärahoja, eikä työharjoittelijalle taattu puolen vuoden ilmaisen työn tekemisen jälkeen palkallista työsuhdetta. Reilu meininki?

        On kerrassaan käsittämätöntä, että työvoimasta 13% voi olla ilman palkkaa työtä tekemässä. Sehän tarkoittaa joka kahdeksatta työntekijää. Ei ihme, että opiskelijoiden on nykyään tosi vaikea saada kesätöitä, kun väliaikaiset henkilökunnan lisätarpeet ja lomitukset hoituvat kätevästi ilmaistyövoimalla. Seitkytluvulla kesätöitä löytyi alata kuin alalta. Itsekin oli 16 vuotiaana ja 19 vuotiaana töissä sahalla ja ihan normaalilla palkalla. Koulukavereita oli töissä kaupoissa ja vanhainkodissa ja raksalla. Eräs lukiokaverini säästi vanhainkodissa loma-aikoina tienaamiaan palkkoja, ja osti 19 vuotiaana itselleen Ladan.

        Palkattomalla työllä ihmiset totutetaan pitämään itsensä hyväksikäyttöä luonnollisena asiana, ja työtä opitaan pitämään pelkkänä pakkopullana, jolla ei ole mitään annettavaa itselle. Palkallisiin töihin halutaan vain henkilöitä, joilla on jo työkokemusta tulevista tehtävistä. Ennen työnantajat kantoivat vastuun siitä, että luotsaavat itse uudet työntekijät työtehtäviinsä. Nykyään odotetaan, että perehdyttämisen vastuu on yhteiskunnalla tai jollain. On aika pitkälle vietyä holhousta, jos yrittäjänkään ei tarvitse enää yrittää.

        Työttömyys-hallinto on täysin retuperällä ja liian suuri.
        Verorahaa tuhlataan tarpeettomaan toimistotyöhön, jolla ei saada mitään aikaan.

        Maassa on massa-työttömyys ja asiat hoitamatta.


    • Toivottavasti työnantaja suhtautuu minuun vakavasti otettavana työntekijänä. Työnantajat eivät ehkä usko yli 50 vuotiaan työkykyyn, jos me emme itse usko siihen. Olen miettinyt, että pitääkö minun työhakemuksessa sivuuttaa se, että olen yli 50, ja toivoa, että työantajakin sivuuttaa. Vai pitäiskö minun vakuutella, etten ole vielä lähellekään loppuun ajettu kaakki, ja miten esitän asian niin, että minua uskotaan, enkä vaikuta epätoivoiselta todistelijalta.

      Arvelen, että ihan yleisesti yli 5kymppisiä ei pidetä vakavasti otettavina vaihtoehtoina uuden toimenkuvan omaksujaksi. Syitä sellaisen asenteen kehittymiseen löytyy paljon yli 50 vuotiaista ihmisistä itsestään. Minua ainakin ottaa päähän se, että jotkut yli 5kymppiset pitävät kovin tärkeänä todistella sitä, että 50 vuotiaana ihminen on elämänsä elänyt kehäraakki. Tottakai jokainen saa olla ja kokea itsensä niin surkeaksi kuin haluaa, mutta kannattaa muistaa, että sen innokkaalla julkituomisella ja korostamisella voi aiheuttaa vahinkoa muille.

    • Suhteilla

      50:n pinnassa hain kahta tyopaikkaa.
      Toisesta tuli kohtelias kielto.
      Toisessa kerrottiin kokemukseni ja koulutukseni soveltuvan erinomaisesti heidan tarpeisiinsa mutta eivat ota yhtaan 5-kymppista entisten lisaksi.

      Tuon jalkeiset tyosuhteet perustuivat entisten tyonantajien ja tyokavereiden tarjouksiin.
      Viimeista minulle tyrkytettiin 63-vuotisena mutta sitten alkoivat jo uskomaan olemattomaan kiinnostukseen.

      Kaveripalveluna tein muutaman lyhyen keikan.

    • 59v6kk

      Täytän pian 60 vuotta ja yrittävät työllistää nämä te-virkailijat. Kaksi vuotta olen ollut työttömänä, eikä itselläni ole suurempia työhaluja. Eikä varmaan ole työnantajillekaan halua työllistää minua.
      Syntymävuoden johdosta tässä joutuu työttömän kirjoissa olemaan vielä vuosikausia. Ennen tässä iässä pääsi työttömyyseläkkeelle.

    • ei vanha 59v

      60 ihan kohta piipussa ja viime vuonna vaihdoin työpaikkaa ja alaakin. No problems. Aina ollut ikivirkeä ja menevä, huumoria riittää ja taitoa monelle alalle. Nyt kyllä huomaan jo itsekin, että ei jaksa ihan niinkuin nuorena, mutta vauhtia on vielä enemmän kuin pullamössönuorilla.

      Tiedoksi että toimin nuorten parissa kasvatustehtävissä.

    • Teemuna

      Terävälle päälle on kysyntää. Siitä alaspäin suorittavalle tasolle kysyntä laskee.

      • HTZA

        kysyntää mutta pashaduunit annetaan ulkomaalaisille.
        He tekevät vielä halvemmalla.

        Missähän tässä yhtälössä ovat ne tosi halvat ja halveksuttavat?
        H.


    • hra52

      Vähän yli 50-vuotias ei mihinkään eläkeputkeen pääse enää koskaan. Hallitus nostaa ikärajaa yhtä nopeasti kuin vuosia karttuu. Töitä on tehtävä pitkälti yli kuuskymmpiseksi. Pakko on löytää jokin uusi leipäpuu jos vanha menee alta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe