puolukan hinta?

poimija

Mitä maksaa puolukka esim. torilta ostettuna e-Suomessa? Kaupassa pieni litran rasia maksoi 2,50/litra. Mutta mitä voisi pyytää kahdesta ämpärillisestä suoraan myytäessä (ei siis millekään välittäjälle tms.) ja kotiin kuljetettuna? 2e? Vai onko liikaa/liian vähän?

44

41833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torilla

      ...maksoi 2e litra. Helsingissä maksavat varmasti enemmän.

      Kotiinkuljetettuna kyllä mielestäni saisivat maksaa enemmän kuin 2e/l.

    • poimija-

      Luuletko tosissasi että saat siitä 2 euroa. Tuskin saat edes euroa. Sitä paitsi ostaminen on lopetettu jo ajat sitten, koska marjoja on liikaa.

      • Häh?!

        Kirjoitin nimenomaan, että EN tarkoita välittäjälle myymistä!!!

        Eräs ihminen on pyytänyt minulta 2 ämpärillistä puolukoita. Olen ne luvannut hänelle toimittaa ja siksi hintaa kysyn.

        Torilla maksoi 2e litra täällä meidän nurkilla. Joten miksi en voisi pyytää samaa kotiin kuljetetusta?!?


      • nuu noi
        Häh?! kirjoitti:

        Kirjoitin nimenomaan, että EN tarkoita välittäjälle myymistä!!!

        Eräs ihminen on pyytänyt minulta 2 ämpärillistä puolukoita. Olen ne luvannut hänelle toimittaa ja siksi hintaa kysyn.

        Torilla maksoi 2e litra täällä meidän nurkilla. Joten miksi en voisi pyytää samaa kotiin kuljetetusta?!?

        10 € ämpäri puhdistettuna . Ämpäriin menee reilu 5 kg .Sillä itse möisin jos joku haluaisi ostaa.. tukku maksoi 0,90 € silloin kun vielä ostivat


      • nuunoi
        nuu noi kirjoitti:

        10 € ämpäri puhdistettuna . Ämpäriin menee reilu 5 kg .Sillä itse möisin jos joku haluaisi ostaa.. tukku maksoi 0,90 € silloin kun vielä ostivat

        Ostamme sinulta puhdistettua puolukkaa 15 kg.Siis kolme ämpärillistä.


      • ???
        nuu noi kirjoitti:

        10 € ämpäri puhdistettuna . Ämpäriin menee reilu 5 kg .Sillä itse möisin jos joku haluaisi ostaa.. tukku maksoi 0,90 € silloin kun vielä ostivat

        Jos ämpäriin menee 5kg elikkä kymmenen litraa, ja hinta olis kympin, litrahinnaksi tulee vaan euron. Eikös 20 euroa olis kohtuullisempi hinta ämpärillisestä?


      • oi 1963
        Häh?! kirjoitti:

        Kirjoitin nimenomaan, että EN tarkoita välittäjälle myymistä!!!

        Eräs ihminen on pyytänyt minulta 2 ämpärillistä puolukoita. Olen ne luvannut hänelle toimittaa ja siksi hintaa kysyn.

        Torilla maksoi 2e litra täällä meidän nurkilla. Joten miksi en voisi pyytää samaa kotiin kuljetetusta?!?

        itse olen myynyt ämpärillinen siivottuna 25-30 € mummeleille ja he ovat olleet tyytyväisiä koska marjat ovat taatysti puhtaista paikoista poimittuja


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        Jos ämpäriin menee 5kg elikkä kymmenen litraa, ja hinta olis kympin, litrahinnaksi tulee vaan euron. Eikös 20 euroa olis kohtuullisempi hinta ämpärillisestä?

        Ainakin se 20€


      • Anonyymi
        nuu noi kirjoitti:

        10 € ämpäri puhdistettuna . Ämpäriin menee reilu 5 kg .Sillä itse möisin jos joku haluaisi ostaa.. tukku maksoi 0,90 € silloin kun vielä ostivat

        Voitteko lahettaa poluoita kanataan Masan mita putat puhelin numeron I on 1-250 341 -8585 Voitteko sottaa million halutte Kiitos teille


      • Anonyymi
        nuu noi kirjoitti:

        10 € ämpäri puhdistettuna . Ämpäriin menee reilu 5 kg .Sillä itse möisin jos joku haluaisi ostaa.. tukku maksoi 0,90 € silloin kun vielä ostivat

        Missä kaukana myynnissä


    • Puttipete_65

      liian vähän!

    • Nimetön

      Olet jo puolukkasi myynyt ajat sitten, mutta kommentoin kuitenkin... Ihan vaan senkin takia kun ärsyttää ihmisten saituus.
      On se sairasta miten ihmiset ei olis valmiita maksamaan mistään mitään! Kyllä ämpärillinen puolukkaa sentään vähintään 20 euroa kuuluu maksaa! Itse olen myynyt 25 euroa /ämpäri. Korkeintaa perkaamattomana voi tiputtaa hinnan vaikka 15 euroon, tai jopa kymppiin, jos hyville tuttaville myy. Mutta ei perattuna! Onhan siinä työtä kun ne perkaa, ja sitä ennen on kömmitty metsässä hirvikärpästen ympäröimänä ja kaiken maailman susiakin saa pelätä... Menköön itse mettään, sellainen ihminen joka ei kahta kymppiä muka raaski puhtaista kotimaisista marjoista maksaa! Eräästä vihannesfirmasta muuten luvattiin ruhtinaalliset 1.20 euroa peratusta, ja 0.80 euroa perkaamattomasta!! Naurettavaa!! Ennemmin jo tuossa tapauksessa jätän marjat metsään, kuin otan 6 euroa ämpäristä joltain riistofirmalta!! Siinä ei tule työlle palkkaa,eikä edes hyvää mieltä! No,onneksi sentään on ihmisiä jotka arvostaa kotimaista marjaa, ja maksavat siitä sen verran että huvittaa edes myyntiin poimia. Että ei kannata myydä sikahalvalla,missään tapauksessa!

      • kahvikuppi 2 ekee

        On se niin saatanan väärin - kun euro tuli niin hinnat noussu pilviin - vaan ei puhtaiden suomalaisten marjojen hinta. pysyny samana vuosikaudet 0.9 euroo litra naurettava hinta


      • puolukkaaa
        kahvikuppi 2 ekee kirjoitti:

        On se niin saatanan väärin - kun euro tuli niin hinnat noussu pilviin - vaan ei puhtaiden suomalaisten marjojen hinta. pysyny samana vuosikaudet 0.9 euroo litra naurettava hinta

        täällä susirajalla peratusta puolukasta maksetaan 1,70/l ja jos suoraan myy ostajalle niin ehdottomasti pitää pyytää enemmän! että sillä lailla.. ärsyttää saiturit! kyllä minä ainakin aion työstäni tarpeeksi hyvän palkan pyytää!


      • Himomarjastaja

        "Kyllä 20 euroa voi kevyesti ottaa siivotuista puolukoista, siivoamiseen menee melkein sama aika kuin noukkimiseen.Ensin kylmissään ja hirvikärpästen ahdistellessa noukkii marjat."


      • hinta
        Himomarjastaja kirjoitti:

        "Kyllä 20 euroa voi kevyesti ottaa siivotuista puolukoista, siivoamiseen menee melkein sama aika kuin noukkimiseen.Ensin kylmissään ja hirvikärpästen ahdistellessa noukkii marjat."

        roskasina etelä-pohjanmaalla 4-h maksaa 1e/kg ja nyt lehdestä huomattiin että bandedoza alkaa ostamaan 1,3e/kg 2000kg jo myyty tuolla euron kilohinnalla :S.

        siivotuista 17e/ämpäri vois olla kohtuullinen hinta 15 tahtoo liian vähän olla ja 20 siinä rajoilla.


      • marjanpoimija harrastaja
        kahvikuppi 2 ekee kirjoitti:

        On se niin saatanan väärin - kun euro tuli niin hinnat noussu pilviin - vaan ei puhtaiden suomalaisten marjojen hinta. pysyny samana vuosikaudet 0.9 euroo litra naurettava hinta

        puolukalle se euron kilohinta on ihan hyvä verrattuna siihen kuinka helppo sitä on poimia. Ei tarvi olla hyväkään marikko että sankon saa täyteen. Ite oon käyny 8h työpäivien jälkeen joka ilta kolme tuntia marjassa. Siinä ajassa kerkeää poimia hyvinki 6-7 sankollista puolukkaa. No, eihän marjastuksella rikastu, mutta kyllä sitä kertyy ku joka päivä siellä harrastaa.

        Siis se päiväansiohan on kuudella sankollisella 36e, ku ite ainaki poimin piri pintaan sankolliset, eli 6kg/sankko.

        Tänä vuonna ansaittu verotonta marjastusrahaa reilu 2000e.. ja puolukan poiminta vasta alkaa kunnolla nyt tämän viikon lopulla.


      • ei enää helppoa
        marjanpoimija harrastaja kirjoitti:

        puolukalle se euron kilohinta on ihan hyvä verrattuna siihen kuinka helppo sitä on poimia. Ei tarvi olla hyväkään marikko että sankon saa täyteen. Ite oon käyny 8h työpäivien jälkeen joka ilta kolme tuntia marjassa. Siinä ajassa kerkeää poimia hyvinki 6-7 sankollista puolukkaa. No, eihän marjastuksella rikastu, mutta kyllä sitä kertyy ku joka päivä siellä harrastaa.

        Siis se päiväansiohan on kuudella sankollisella 36e, ku ite ainaki poimin piri pintaan sankolliset, eli 6kg/sankko.

        Tänä vuonna ansaittu verotonta marjastusrahaa reilu 2000e.. ja puolukan poiminta vasta alkaa kunnolla nyt tämän viikon lopulla.

        verrattuna 80-luvun alkuun. Minä poimin silloin syksyisin marjoja elääkseni kun olin köyhä opiskelijaäiti. Puolukasta maksettiin yli 15 markkaa kilolta (2.60 €), eli tämän päivän rahassa sangollisesta sai yli 15 euroa. Poimin sateellakin ämpärikaupalla marjoja ja rahat riittivät jouluun asti.
        Nykyinen marjojen hinta on suoraan selkähikeä! Ei kenenkään kannatta noilla hinnoilla myyntiin poimia. Jos autolla joutuu ajamaan vaikka 10 kilometriä marjapaikalle, ovat matkakulut jo neljä kiloa puolukoita. Minun mielestäni nykyään riistetään marjastajia, menkööt ostajat itse ne hakemaan metsästä!


      • maksettiin
        ei enää helppoa kirjoitti:

        verrattuna 80-luvun alkuun. Minä poimin silloin syksyisin marjoja elääkseni kun olin köyhä opiskelijaäiti. Puolukasta maksettiin yli 15 markkaa kilolta (2.60 €), eli tämän päivän rahassa sangollisesta sai yli 15 euroa. Poimin sateellakin ämpärikaupalla marjoja ja rahat riittivät jouluun asti.
        Nykyinen marjojen hinta on suoraan selkähikeä! Ei kenenkään kannatta noilla hinnoilla myyntiin poimia. Jos autolla joutuu ajamaan vaikka 10 kilometriä marjapaikalle, ovat matkakulut jo neljä kiloa puolukoita. Minun mielestäni nykyään riistetään marjastajia, menkööt ostajat itse ne hakemaan metsästä!

        marjoista hyvää hintaa. Vietin kaiki vapaat metsässä ja sain kohtuulliset marjatulot. Näillä hinnoilla en poimi myyntiin. Monesti se matka on montakymmentä kilometriä ja marjoista maksetaan mitätön hinta. Kaiken ylimääräisen lahjoitan tuttaville.


      • Myyntiin poimiva
        hinta kirjoitti:

        roskasina etelä-pohjanmaalla 4-h maksaa 1e/kg ja nyt lehdestä huomattiin että bandedoza alkaa ostamaan 1,3e/kg 2000kg jo myyty tuolla euron kilohinnalla :S.

        siivotuista 17e/ämpäri vois olla kohtuullinen hinta 15 tahtoo liian vähän olla ja 20 siinä rajoilla.

        Itse pyytäsin ehken ton 20 kymppiä/ämpäri, koska mmarjaa ei löydy juuri mistään. Ämpärin poiminta kestää reilusti yli tunnin ja siivous päälle.Ei riitä että imurilla vetää...


      • puu-ukkoja
        Myyntiin poimiva kirjoitti:

        Itse pyytäsin ehken ton 20 kymppiä/ämpäri, koska mmarjaa ei löydy juuri mistään. Ämpärin poiminta kestää reilusti yli tunnin ja siivous päälle.Ei riitä että imurilla vetää...

        kerärä kuin mustikka. Mielestäni n. e 15,-/ämpäri on ok.


      • Puolukan poimija
        puu-ukkoja kirjoitti:

        kerärä kuin mustikka. Mielestäni n. e 15,-/ämpäri on ok.

        puolukka on tosiaan helpompaa, mutta jos sitä on vähän, ei se auta. Silloin hinnoittelu sen mukaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin!
        Kun maksaa matkat erämaaha, josta saa puhtaat puolukat ja sitten hikoilee poimiessaan, niin kyllä 20 euros ämpärillisestä. ei ole paljon.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä kanssasi 30€ tai 35 € ei ole paha hinta , narisioita on aina menkööt ite mettään rämpimään . Jos en ite pääse poimimaan puolukoita olisin valmis maksamaan ton hinnan .


    • kyrpäottas

      hinta 1€/kilo roskineen thaimaalaisille poimijoille, miks ei siis myös kotimaisille? Ovat riisinviljeilijöitä noi kerääjät, miks suomalainen maajussi ei joudu puolukkametsään, elantonsa saadakseen...siks kun on niin vitub hyvät EU tukiaiset, eli me maksamme makaamisesta palkan kotiin.

    • eetvartti

      kyllä vinosilmät tulee ja poimii ...

    • fasfrsaerf

      Niin ja suomalaiselle maajussille ei kukaan maksa bensoja joilla ajaa vaan ite pitää kaikki maksaa eli kannattaako sitte näillä bensan hinnoilla ? eipäh.. Taikuilla ei tarvi maksaa mitään muuta kuin 10e / vrk ylläpitokulu

    • hilloako?

      En möis mistään hinnasta itse poimimiani marjoja. On se senverran työlästä hommaa. Kerros näsäviisa hyvä säilöntäohje.

    • rawefftr

      No ei kukaan varmasti maksa yli 2e Kun nyt on metässä ni paljon puolukkaa että varmasti moni käy iha ite metästä

    • hyvää ja halpaa.

      Tei 5litraa pulukkahyytelöä eikä maksanut kuin sokerin hinnan 1,50€

      Talven hyytelöt tehty.

    • kari t

      ostan heti 60l tai 30 kg puolukkaa jos joku myy. melläpäi ei ole puolukkaa, eikä pohjanmaalla jossa on käyty keräämässä. asun pääkaupunkiseudulla.
      p 0400450654

      • paljonko maksaisit kilolta? miten kuljetus sinne? hakisitko täältä oulun läheltä kempeleestä? olemme kovia marjastamaan. voit kysyä puh.0401905185


    • apari

      Pikkusen vanhaan viestiin vastasit. . .
      Mut näitähän sattuu.

    • näin se menee

      Nyt, vuonna 2012, puolukasta roskaisena maksetaan 1,2e/kg. Marja on vielä puoliraakaa hyytelömarjaa, joka on kovin kevyttä ja pienikokoista, keskenkasvuista. Varsin hitaasti poimittavaa.

      Kuuden tunnin kovalla työllä sain vähän yli 40kg marjaa haravoitua. Tuloa 50 euroa, bensakulujen vähentämisen jälkeen tuntipalkaksi tuli jotain 7,5e/tunti. Thaimaalaiset näyttivät myyvän jotain 70kg määriä per poimija, heidän työpäivänsä pituutta en viitsi edes arvailla.

      Välittäjällä naama oli messingillä. Muutama tonni näytti olevan marjaa laatikoissa ostettuna. Hänen päivätulonsa lienee noin tuhat euroa, ehkä enemmänkin. Tuntipalkka "raskaasta" työstä punnita marjat ja pinota ne lavoille vähintään 125-150 euroa.

      Tätä on riistokapitalismi puhtaimmillaan. Varsinaisen työn tekijät saavat murusia ja jopparit korjaavat potin.

      • Kupariseppä

        Miksi sitten myyt välittäjälle? Mä en ole myynyt noille marjan marjaa, enkä myy. Myyn suoraan asiakkaalle. Puolukka 2,5€/l ja mustikka 5€/l kotiin kuljetettuna. Mustikkaa keräsin n. tunti / ämpäri ja puolukkaa noukin (kunhan kausi alkaa) tunnissa 2 ämpäriä, jolloin tuntipalkaksi muodostuu n.50€ miinus tietysti perkaamiseen kuluva aika. Polttoaineisiin ei mene montakaakaan euroa, kun ovat muutakan kilomertin säteellä. Päiväpalkka puhtaana räpylään on siis n. 50-150€, kelpaa mulle.


      • näin on
        Kupariseppä kirjoitti:

        Miksi sitten myyt välittäjälle? Mä en ole myynyt noille marjan marjaa, enkä myy. Myyn suoraan asiakkaalle. Puolukka 2,5€/l ja mustikka 5€/l kotiin kuljetettuna. Mustikkaa keräsin n. tunti / ämpäri ja puolukkaa noukin (kunhan kausi alkaa) tunnissa 2 ämpäriä, jolloin tuntipalkaksi muodostuu n.50€ miinus tietysti perkaamiseen kuluva aika. Polttoaineisiin ei mene montakaakaan euroa, kun ovat muutakan kilomertin säteellä. Päiväpalkka puhtaana räpylään on siis n. 50-150€, kelpaa mulle.

        En ole ainoa - edes suomalainen - joka myy marjojaan välittäjälle. Marjanvälitys on sinänsä aivan tarpeellinen palvelu, mutta se ei saa olla riistoa.

        Tosipoimija ei mittaa marjasaaliita "ämpäreinä" vaan ainoastaan kiloina. Myös litroina myyminen on valitettava käytäntö, joka tulisi lopettaa.

        Laskemasi tunti- ja päiväpalkan mukaan et tee työtä kuin 1-3 tuntia päivässä, lisänä marjojen perkausaika. MIksi et tee kuuden tunnin päivää, saisit jo 300 euroa päivältä? MIksi et osta marjaa halvalla vaikkapa thaipoimijoilta ja välitä/puhdista marjaa ostajillesi, jos kerran saat noilla hinnoilla myytyä? Eikö raha kelpaa? Tai ota thaikut kumppaneiksesi, jos et halua välittäjäksi alkaa, silloin autat myös heitä ja pääset itse aivan eri tuloihin myös.

        Asut onneksesi lähellä marjamaita, näin ei ole asianlaita kaupunkilaisella. Muutaman kymmenen kilometrin matka suuntaansa on itselleni tavallinen.

        Olen tietenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että marjat on paras myydä suoraan niitä tarvitseville. Kysymys kuuluu: mistä löytää joka päivälle ostajat kymmenille kiloille marjaa, joka pitäisi vielä ehtiä puhdistamaan roskista? Toki vähemmätkin kilot riittävät paremmalla hinnalla, mutta hieman epäilen siltikin.

        Muuten tuo arvioni välittäjän päivätulosta meni luultavasti aivan alakanttiin. Jos välittäjän siivu on 50c/kg, 5000kg marjaa tekisi 2500 euroa. Tietenkin heilläkin on kulunsa ja keskimääräinen päivä on selvästi huonompi, mutta vähätuloisten poimijoiden selkänahasta revittynä törkeitä summia joka tapauksessa.


      • Kupariseppä
        näin on kirjoitti:

        En ole ainoa - edes suomalainen - joka myy marjojaan välittäjälle. Marjanvälitys on sinänsä aivan tarpeellinen palvelu, mutta se ei saa olla riistoa.

        Tosipoimija ei mittaa marjasaaliita "ämpäreinä" vaan ainoastaan kiloina. Myös litroina myyminen on valitettava käytäntö, joka tulisi lopettaa.

        Laskemasi tunti- ja päiväpalkan mukaan et tee työtä kuin 1-3 tuntia päivässä, lisänä marjojen perkausaika. MIksi et tee kuuden tunnin päivää, saisit jo 300 euroa päivältä? MIksi et osta marjaa halvalla vaikkapa thaipoimijoilta ja välitä/puhdista marjaa ostajillesi, jos kerran saat noilla hinnoilla myytyä? Eikö raha kelpaa? Tai ota thaikut kumppaneiksesi, jos et halua välittäjäksi alkaa, silloin autat myös heitä ja pääset itse aivan eri tuloihin myös.

        Asut onneksesi lähellä marjamaita, näin ei ole asianlaita kaupunkilaisella. Muutaman kymmenen kilometrin matka suuntaansa on itselleni tavallinen.

        Olen tietenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että marjat on paras myydä suoraan niitä tarvitseville. Kysymys kuuluu: mistä löytää joka päivälle ostajat kymmenille kiloille marjaa, joka pitäisi vielä ehtiä puhdistamaan roskista? Toki vähemmätkin kilot riittävät paremmalla hinnalla, mutta hieman epäilen siltikin.

        Muuten tuo arvioni välittäjän päivätulosta meni luultavasti aivan alakanttiin. Jos välittäjän siivu on 50c/kg, 5000kg marjaa tekisi 2500 euroa. Tietenkin heilläkin on kulunsa ja keskimääräinen päivä on selvästi huonompi, mutta vähätuloisten poimijoiden selkänahasta revittynä törkeitä summia joka tapauksessa.

        Morot.

        Ja vastataan ja kommentoidaan.

        1. Tosipoimija ei mittaa marjasaaliita "ämpäreinä" vaan ainoastaan kiloina. Myös litroina myyminen on valitettava käytäntö, joka tulisi lopettaa.

        -Myyn ehdottomasta litroina. Kun vien asiakkaalle piripinnassa olevan kymmene litran ämpärillisen marjaa, niin siinä on sitten kymmen litraa marjaa. Minusta tämä on OK molemmille.

        2. Miksi vain 1-3 tunnin päivää?

        -Siksi koska minulla on muutakin elämää. Käyn palkkatöissä ja usein reissuilla mulla on lapset mukana, eikä ne jaksa olla montaa tuntia kerrallaan. Keräävät toki itsekin, VAPAAEHTOISESTI, ja tienaavat karkki- ja legorahaa. 4wee poikani keräsi viimeksi reilussa tunnissa 7litraa puolukkaa semmosella lasten pikkukoneella ja tienasi 15€ räpylään. Uskokoon kuka haluaa, mutta tämä on totta.

        3. MIksi et osta marjaa halvalla vaikkapa thaipoimijoilta ja välitä/puhdista marjaa ostajillesi, jos kerran saat noilla hinnoilla myytyä?

        -Tää on hyvä näin. Hinnat ovat ihan normaali myyntihintoja. Tori.fi sivuston mukaan puolukasta pyydetään 25-35€:n ämpärihintaa. Mustikan litrahinta vaihtelee 3-8€: välillä.

        4. Eikö raha kelpaa?

        -Kelpaa. Kaikki menee mitä tulee.

        5. Kysymys kuuluu: mistä löytää joka päivälle ostajat kymmenille kiloille marjaa, joka pitäisi vielä ehtiä puhdistamaan roskista? Toki vähemmätkin kilot riittävät paremmalla hinnalla, mutta hieman epäilen siltikin.

        -20€:n ilmoitus paikallislehteen ja puhelin soi. Viime syksynäkin minun piti laittaa jo stoppi, enkä voinut ottaa loppusyksystä enää tilauksia vastaan.

        Ei tämä nyt niin ihmeellistä ole. Ei muuta kuin mettään vaan poimimaan ja marjoja myyntiin passeliin hintaan kotiinkuljetuksella.

        [URL=http://aijaa.com/0071110751294][IMG]http://i6.aijaa.com/b/00711/10751294.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0068810824653][IMG]http://i4.aijaa.com/b/00688/10824653.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0088310824655][IMG]http://i7.aijaa.com/b/00883/10824655.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0052210824656][IMG]http://i6.aijaa.com/b/00522/10824656.jpg[/IMG][/URL]


      • näin
        Kupariseppä kirjoitti:

        Morot.

        Ja vastataan ja kommentoidaan.

        1. Tosipoimija ei mittaa marjasaaliita "ämpäreinä" vaan ainoastaan kiloina. Myös litroina myyminen on valitettava käytäntö, joka tulisi lopettaa.

        -Myyn ehdottomasta litroina. Kun vien asiakkaalle piripinnassa olevan kymmene litran ämpärillisen marjaa, niin siinä on sitten kymmen litraa marjaa. Minusta tämä on OK molemmille.

        2. Miksi vain 1-3 tunnin päivää?

        -Siksi koska minulla on muutakin elämää. Käyn palkkatöissä ja usein reissuilla mulla on lapset mukana, eikä ne jaksa olla montaa tuntia kerrallaan. Keräävät toki itsekin, VAPAAEHTOISESTI, ja tienaavat karkki- ja legorahaa. 4wee poikani keräsi viimeksi reilussa tunnissa 7litraa puolukkaa semmosella lasten pikkukoneella ja tienasi 15€ räpylään. Uskokoon kuka haluaa, mutta tämä on totta.

        3. MIksi et osta marjaa halvalla vaikkapa thaipoimijoilta ja välitä/puhdista marjaa ostajillesi, jos kerran saat noilla hinnoilla myytyä?

        -Tää on hyvä näin. Hinnat ovat ihan normaali myyntihintoja. Tori.fi sivuston mukaan puolukasta pyydetään 25-35€:n ämpärihintaa. Mustikan litrahinta vaihtelee 3-8€: välillä.

        4. Eikö raha kelpaa?

        -Kelpaa. Kaikki menee mitä tulee.

        5. Kysymys kuuluu: mistä löytää joka päivälle ostajat kymmenille kiloille marjaa, joka pitäisi vielä ehtiä puhdistamaan roskista? Toki vähemmätkin kilot riittävät paremmalla hinnalla, mutta hieman epäilen siltikin.

        -20€:n ilmoitus paikallislehteen ja puhelin soi. Viime syksynäkin minun piti laittaa jo stoppi, enkä voinut ottaa loppusyksystä enää tilauksia vastaan.

        Ei tämä nyt niin ihmeellistä ole. Ei muuta kuin mettään vaan poimimaan ja marjoja myyntiin passeliin hintaan kotiinkuljetuksella.

        [URL=http://aijaa.com/0071110751294][IMG]http://i6.aijaa.com/b/00711/10751294.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0068810824653][IMG]http://i4.aijaa.com/b/00688/10824653.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0088310824655][IMG]http://i7.aijaa.com/b/00883/10824655.jpg[/IMG][/URL]

        [URL=http://aijaa.com/0052210824656][IMG]http://i6.aijaa.com/b/00522/10824656.jpg[/IMG][/URL]

        Ok, kitos vastauksistasi. Toivotan hyviä marjasäitä ja -saaliita, erityisesti reippaalle pojallesi ja muille lapsillesi.

        Taitaa olla vähän niin, että monet marjastajat ovat paremminkin hiljaisia työmiehiä kuin kauppamiehiä. Toivottavasti kuitenkin esimerkkisi innostaa poimijoita myymään marjansa suoraan.


    • terttu marjastaja

      Paljonko pyydän 10litrasta? Eli 6kg.

      • Kupariseppä

        Harjotellaas nyt vielä tuota linkittämistä. http://aijaa.com/0063510831855
        Tuossa kuva tämän päivän saaliista. Kaksi aikuista & kaksi lasta ja kolme tuntia.


      • Hirvikärpässyötti
        Kupariseppä kirjoitti:

        Harjotellaas nyt vielä tuota linkittämistä. http://aijaa.com/0063510831855
        Tuossa kuva tämän päivän saaliista. Kaksi aikuista & kaksi lasta ja kolme tuntia.

        On sulla noissa jääny perattavaaki kyllä melko reilusti mut kai se menee sitte samalla vaivalla suurempiki roskamäärä.

        Joku polkassu hintaa näköjään tori.fi:ssä 15€ putsattuna 10l ämpärillinen. Taitaa jäädä multakin myymättä ku samalla paikkakunnalla poljetaan tollee hintaa.
        Kyllä se 20€ pitää saada putsatusta. Jos myyn niin sen pyydän jokatapauksessa on siinä sen verran hommaa kun vielä perkaa. Jos ei itse kerää niin mielestäni siitä helppoudesta saa vähän maksaakkin kuten muustakin palvelusta.


    • pu1mur1

      En minäkään viitsi myydä paitsi tutuille jotka ei pääse metsään. Tykkään poimia. Maksakoon jos marjaa haluavat. Ilmatteeksi ei irtoa. Näin o jämpti.

    • Anonyymi

      35 e ämpärillinen

    • Anonyymi

      Kyllä siivotusta puolukasta 10l. Sankosta kannattaa pyytää se 30€. Pitäisi mennä kaupaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe