Asuntolainaa olen ottamassa. Lainalupaukset on kunnossa osuuspankista ja nordeasta. Osuuspankista saisin 0,03 % halvemmalla laina. Tosin osuuspankissa menee 1,5 euroa kuukausittain kuluja lainalyhennyksestä. Nordeassa tiettävästi kuukausittain ei mene maksua.
Minulla lainan määrä olisi noin 35 000 euroa ja talletuksia noin 7 000 euroa. Osuuspankissa niistä kertyy platinabonusta jolla pystyy kuittailemaan palvelumaksuja. Mutta osuuspankissa palvelumaksut on aika lailla kalliimmat. verkkopankki 2,5 euroa kun Nordeassa avainasiakkaalle 0,4 euroa ja pankkikortti nordeassa 0,4 euroa kun taas Osuupankissa 0,83 euroa ja osuuspankissa lainan lyhennys kulut 1,5 euroa kuukausi.
Älyttömän vaikeaa on verrata kumpi loppujen lopuksi tulee edullisemmaksi. Platinabonukset sekoittavat vertailua aika paljon. Jos mulla olisi lainaa/talletuksia 100 000 euroa niin osuuspankki tulisi edullisemmaksi mutta nyt kun rahat on noin 42 000 niin menee aika plusmiinus nollaksi..
Painiskeleekohan joku muu samojen asioiden parissa, ymmärtääköhän tästä mun viestistä edes mitään??
Saako noita palvelumaksuja sovittua osuuspankissa pienemmäksi, kokemuksia?
Palvelumaksujen vertailu Osuuspankki Vs. Nordea
9
10087
Vastaukset
- Jxx
Soita pankkiin ja kysy. Täältä ei saa kuin toisen käden tietoa. Nuo platinabonukset ovat vedätystä. Asiakkailta sekin nyhdetään tavalla tai toisella. Osuuspankissa on sekin huono puoli, että koska konttorit ovat itsenäisiä niin jos vaihtaa paikkakuntaa niin tilit on siirrettävä perässä. Esimerkiksi yhdestä konttorista haetut verkkopalvelutunnukset eivät käy toisessa konttorissa olevaan käyttötiliin. Tällaista byrokratiaa siis vielä nykypäivänäkin.
- osuuskassaväkeä
Sinulla on hiukan käsitteet sekaisin. Osuuspankkiryhmä koostuu itsenäsistä osuuspankeista. Joka pankilla voi olla useita konttoreita. Eli yhden pankin verkkotunnukset eivät käy toisessa pankissa oleville tileille. Mutta eihän Nordeankaan tunnukset käy Handelsbankin tileihin! Kauheaa byrokratiaan.
Jos vaihdat paikkakuntaa, ei tilejä tarvitse siirtää. Suurin osa pankkiasioinnista käy verkossa ja jos sinun pitää pistäytyä henkilökohtaisesti konttorissa, voit aivan hyvin hoitaa asiasi jonkun muun osuuspankin kuin tilipankkisi konttorissa. Minulla on tilipankki 200 km:n päässä nykyisestä kotikunnasta. Kaikki laskut hoidan suoraveloituksella tai nettipankin maksupalvelulla. Kun tunnusluvut loppuu, saa uudet postissa kotiin. Pankkikortin noudan lähipankista, johon se lähetetään. Asuntolainan velkakirjan allekirjoitin lähipankissa. Kaikki kyselyt voi tehdä ja valtakirjat antaa nettipankin Kultapostissa. Tiliotteet tulee kotiin. En keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi laahustaa omaan tilipankkiin. Sitä paitsi, verkkopalveluun voit liittää muissakin Osuuspankkiryhmän osuuspankeissa olevat tilisi (ja myös muiden tilit, joihin sinulla on käyttöoikeus).
- löpinää..
meillä on velat op:ssä ja just meinataan kait vaihtaa.. Siitä jäsenyydestä joutui maksaan 40€ ja sillä muka pystyy kuittaileen palvelumaksuja, mutta mun mielestä niitä menee ihan yhtä paljon kuin ennenkin, kusetusta sanoisin.. Homma laitetaan vaan niin vaikeaan ja monimutkaiseen pakettiin että tavallinen pulliainen ei ymmärrä taloussanastoa eikä kehtaa enää kysyä kuinka asian laita oikeasti on.
- Asuntolaina
Onhan noi bonusjärjestelmät kaikki omalla tavalla kusetusta. Ensinhän me jostain ne on maksettu ja sitten vasta saa palautusta. Kyllähän tota platinabonusta pitäisi kertyä ihan kivasti jos lainaa tai talletuksia on pankissa reilusti. Platinabonusten kertymistapa on kyllä siellä osuuspankin sivuilla.
- Ville Velallinen
Me olemme liittyneet Platinajärjestelmään vuonna 1999 ottaessamme ensimmäiseen asuntoomme asuntolainan, silloinen lainanmäärä oli 510.000 mk eli n. 85.000 euroa. Nykyinen lainamme on n. 117.000 euroa. Koko tänä aikana emme ole maksaneet senttiäkään mitään pankin maksuja vaan kaikki on kuitattu platinabonuksista. Joka helmikuussa on tullut käyttämättömistä platinabonuksista rahaa tilille, viimeksi tuli joku 70 euroa verojen jälkeen (Osuuspankki pidättää pääomaveron). En tiedä muuta kuin että tyytyväisiä olemme olleet. Esim. valuutanvaihtopalkkiot on myös kuitattu platinabonuksista. Mutta tämä on minun mielipiteeni, olemme myös saaneet lainamme marginaalin ihan siedettävälle tasolle (0,52%).
- Asuntolaina
Mulla asuntolainaa ei olisi ihan noin paljon niin mulla se ei riittäisi kattamaan kaikkia palvelumaksuja. Silloin kun talletuksia tai lainaa on paljon platinabonusta myös kertyy kivasti.
- Asuntolaina
Osuuspankkiin taidan sittenkin keskittää.. Kilpailuttaminen kannattaa kait. nyt tuli sen verran hyvä tarjous että tuskin nordea enää lähtee mukaan.
- Asiastatietoinen
Asuntolaina kirjoitti:
Osuuspankkiin taidan sittenkin keskittää.. Kilpailuttaminen kannattaa kait. nyt tuli sen verran hyvä tarjous että tuskin nordea enää lähtee mukaan.
Anteeksi, että kommentoin asiattomasti, mutta miten voitte vertailla hintoja joidenkin eurojen tähden kun kuitenkin maksatte lainan korkoja aivan silmittömasti pankille?!?!
Pankit tienaavat lainoilla, eivät sijoituksilla... muutenhan jokainen pankin "sijoitusasiantuntija" ottaisi loparit ja tekisi omaan nimiin.
Nimimerkillä, isäni on OP-Pohjolan vakuutusjuristi, setäni Nordean rahoitusmarkkinakonsultti. Nimiä en kerro, mutta heidän mukaansa ei ole toista "halvempaa" pankkia ja eurojen tähden ei kannata nuukailla... lainan hinnaksi tulee kuitenkin korkoineen jotain ihan käsittämätöntä.
Kaikki ne, kenellä on vanhemmilla rahaa paljon, lainatkaa asuntoon niiltä (virallisin paperein obviesly). Säästätte koroissa jopa 100.000 €
Pahoittelen asiatonta kommentointiani, mutta vaikka itse en ole huimasti palkattu henkilö, en silti asuntolainassani mietiskele senttejä/eurokuluja. Ne rahat menee muutenkin ihmisillä joko keppanaan tai röökiin. Katsokaa peliliin ja toistakaa "olenko minä tyhmä?" - säästäjät
Asiastatietoinen kirjoitti:
Anteeksi, että kommentoin asiattomasti, mutta miten voitte vertailla hintoja joidenkin eurojen tähden kun kuitenkin maksatte lainan korkoja aivan silmittömasti pankille?!?!
Pankit tienaavat lainoilla, eivät sijoituksilla... muutenhan jokainen pankin "sijoitusasiantuntija" ottaisi loparit ja tekisi omaan nimiin.
Nimimerkillä, isäni on OP-Pohjolan vakuutusjuristi, setäni Nordean rahoitusmarkkinakonsultti. Nimiä en kerro, mutta heidän mukaansa ei ole toista "halvempaa" pankkia ja eurojen tähden ei kannata nuukailla... lainan hinnaksi tulee kuitenkin korkoineen jotain ihan käsittämätöntä.
Kaikki ne, kenellä on vanhemmilla rahaa paljon, lainatkaa asuntoon niiltä (virallisin paperein obviesly). Säästätte koroissa jopa 100.000 €
Pahoittelen asiatonta kommentointiani, mutta vaikka itse en ole huimasti palkattu henkilö, en silti asuntolainassani mietiskele senttejä/eurokuluja. Ne rahat menee muutenkin ihmisillä joko keppanaan tai röökiin. Katsokaa peliliin ja toistakaa "olenko minä tyhmä?"Kai nyt jokainen osaa laskea paljonko tulee kuluja ja korkoja omasta asuntolainasta. Ja kilpailutus ja vertailu kannattaa aina, myös silloin kun laina on jo otettu. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole rikkaita vanhempia, joten jos ei halua maksaa vuokraa vielä eläkepäivinäänkin, pankkilaina on ainoa tapa saada oma asunto. Tietysti, jos on ainoa lapsi ja vanhemmilla on omistusasunto, silloin voi asua vuokralla "perintöä odotellessa". Itsellä tämä ei toimi, vanhemmat olivat vasta parikymppisiä, kun synnyin, niin tuskin paljon kostun siitä, jos ne 100vuotiaina kuolee, sitä on suvussa :)
Kyllä lähes kaikki tietävät, että pankki tekee rahaa lainoilla. Mutta on silti fiksua miettiä "senttejä", siis jos pankista A saat kulut 5€ halvemmalla, kuin pankista B, niin se tulee jo 20vuoden lainassa 1200€ halvemmaksi. Siis suosittelen, että käytte kaikissa mahdollissa pankeisa hakemassa lainatarjouksen, laitatte sen taulukkoon ja katsotte mikä on sopivin teille. Ja jossain vaiheessa lainaa maksettuannekin vertailette saisiko sen naapuripanista kivemmalla hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.202665Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162101961Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591748Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021561Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491466Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2071348- 961246
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521157Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171045Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil14932