olen ilmoittautunut poissaolevaksi täksi syksyksi yliopistolla? Poissaoleva olen sen takia, kun tänä syksynä ei ole tarpeeksi kursseja jatko-opiskelijoille eikä minulla ole vielä apurahaa. En saa opintotukeakaan, enkä ole löytänyt työpaikkaa. Hakisin siis työkkäristä rahaa kunnes saan apurahaa. Tai työpaikan.
Olenko päätoiminen opiskelija, jos...
6
1389
Vastaukset
- Spacer
Sinun pitäisi olla yli 25-vuotias ja ilmoittautunut vuodeksi poissaolevaksi, että olisit työvoimatoimiston mielestä työtön ja siten oikeutettu työttömyysetuuksiin.
- jatko-opiskelija
sinun täytyy vain saada työkkärissä tädit vakuuttuneeksi siitä, että opiskelusi ei ole päätoimista. Minulla voi olla edessä samanlainen tilanne muutaman kuukauden päästä. Kun kyselin asiaa työkkärissä, niin ne sanoivat siellä, että pitää tehdä joku kirjallinen selvitys siitä, että opiskelu ei ole päätoimista ja on siten työmarkkinoiden käytettävissä.
En usko, että sulla pitäisi olla mitään ongelmaa, koska olet ilmoittautunut poissaolevaksi,tällöinhän et opiskele ollenkaan. Kannattaa nyt kuitenki varmistaa työkkäristä asia.- opiskelija
koska olet poissaoleva opiskelija, et ole oikeutettu opintotukeen, etkä saa suorittaa opintoja kyseisessä oppilaitoksessa... Työkkärissä joudut sitten selittelemään, miksi et opiskele vaan olet poissaoleva, mutta eiköhän se siitä...
- rettr
opiskelija kirjoitti:
koska olet poissaoleva opiskelija, et ole oikeutettu opintotukeen, etkä saa suorittaa opintoja kyseisessä oppilaitoksessa... Työkkärissä joudut sitten selittelemään, miksi et opiskele vaan olet poissaoleva, mutta eiköhän se siitä...
Työministeriön sivuilla oli seuraavasti:
Yliopisto-opiskelija voi keskeyttää opintonsa vähintään vuoden ajaksi, jolloin häntä ei tänä aikana pidetä päätoimisena opiskelijana. Tätä keskeytysmahdollisuutta ei ole esimerkiksi ammattikorkeakouluopiskelijoilla tai nuorilla alle 25-vuotiailla työmarkkinatuen saajilla, joilla ei ole ammatillista koulutusta.
- ...
Miksi et saa opintotukea? Siis et vain ole hakenut vai et ole oikeutettu?
Mikäli et ole enää oikeutettu opintotukeen (eli olet käyttänyt kaikki op-tukikuukaudet), niin siinä tapauksessa saat työttömyyskorvauksen jos opiskelusi ei ole päätoimista ja olet työmarkkinoiden käytettävissä.
Olethan tietoinen muuten siitä, että yleistä asumistukea saat, jos tulosi alittavat tietyn määrän/kk. Eli nyt hop, heti kelaan ja yleinen asumistuki vireille. Jos nyt laitat hakemuksen vireille, voit saada tukea taannehtivasti myös edelliseltä kuukaudelta, siis syyskuulta.- määäääää.....
ku on ilmoittaunu poissa olevaksi. Silloin jos EI ole läsnäolevana koulus, EI voi saada opintotukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951660
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151531- 1361422
- 981420
- 761326
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2651075- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947