VBScript = ASP

duh

luulis että VBScript olisi sille kuuluvalla paikallaan tuolla ASPin kanssa... lol

7

902

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoita

asiasta paltojen ylläpitäjille

• häh??

Mitenniin? VBScript on javascriptia vastaava kieli. Vähän paska, mutta ei se mitenkään kuulu ASP:iin.

Tiesitköhän edes että ASP on kieliriippumaton? Aspisivuja voit tehdä vaikka javascriptillä, perlillä tai pythonilla.. ei niitä ole mitenkään rajattu kunhan joku tulkki löytyy.

• duh

ASP ei ole sama asia kuin VBScript, mutta VBScript tottavie on yhtä kuin ASP. Kuten itsekin sanoit, voi ASP:ia koodata useammalla eri scriptauskielellä, mutta ainakaan minun tietääkseni VBScriptillä ei voi koodata muuta kuin ASPia.

että pidetäänpäs ne asiat asioina eikä sekoiteta puuroja ja vellejä keskenään...

• EiUmmarra
        duh kirjoitti:

ASP ei ole sama asia kuin VBScript, mutta VBScript tottavie on yhtä kuin ASP. Kuten itsekin sanoit, voi ASP:ia koodata useammalla eri scriptauskielellä, mutta ainakaan minun tietääkseni VBScriptillä ei voi koodata muuta kuin ASPia.

että pidetäänpäs ne asiat asioina eikä sekoiteta puuroja ja vellejä keskenään...

"minun tietääkseni VBScriptillä ei voi koodata muuta kuin ASPia"...???

No otetaanpas nyt ihan rauhallisesti. VBScriptillähän voi tehdä paljonkin muuta kuin aspia.

• duh
        EiUmmarra kirjoitti:

"minun tietääkseni VBScriptillä ei voi koodata muuta kuin ASPia"...???

No otetaanpas nyt ihan rauhallisesti. VBScriptillähän voi tehdä paljonkin muuta kuin aspia.

pistäpäs esimerkkiä perään...

• on kaunista
        duh kirjoitti:

pistäpäs esimerkkiä perään...

MsgBox "Hi there, oh you hyberborean wanderer!" & Chr(13) & Chr(13) & "My name is VBScript. What is yours?"

• häh?
        on kaunista kirjoitti:

MsgBox "Hi there, oh you hyberborean wanderer!" & Chr(13) & Chr(13) & "My name is VBScript. What is yours?"

Pääsi tämä keskustelu hukkautumaan.. toki vbscriptiä voi käyttää vaikka mihin.

Esim Active Directoryn tietoja voi käpistellä ja lukea vbscriptillä kätevästi. Huomattavasti kätevämmin kuin jollain yksinkertaisella työkaluohjelmalla jossa tietoja joutuu näpertelemään yksitellen. Skriptillä voi käsitellä tuhansia active directory objekteja kerralla.

Tottakai AD:tä voi käyttää muillakin kielillä mutta tämä on nyt kuitenkin yksi paikka jossa VBScriptiä käytetään usein. Ja ilman mitään ASP:ia.

Kokeileppas, tee vaikka notepadillä joku tekstitiedosto test.vbs

Lisää siihen vaikka rivi:
        WScript.Echo "Hello, World!"

Voila! sinulla on toimiva ohjelma!

tuolta lisää:
        http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vtorivbscript.asp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      848
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      842
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      625
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      605
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      576
    8. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      134
      569
    9. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      550
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      547
    Aihe