Varokaa

ihminen**

Sahaja-joogaa. Jo näistä kirjoitteluista voi järkevä ihminen päätellä kuinka invalidisoiva lahko on. Mitä te sanotte valaistumiseksi ja jääpuikoiksi y.m. ymmärretään lääketieteessä hallusinaatioiksi. Toki monilla ihmisillä on hallusinaatioita, jotka hallitsee ja ymmärtää ne niiksi. Muussa tapauksessa löytää itsensä mielisairaalasta.

Olen ymmärtänyt, että onella kultin jäsenellä on joko aikaisemmin ollut tai sen seurauksena saanut psyykkisiä sairauksia. Varoitan demonisoimasta ketään tai palvomasta ihmistä. Parempi pysyä erossa kaikista ääriliikkeistä.

10

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SahajaYogi

      >> Jo näistä kirjoitteluista voi järkevä ihminen päätellä kuinka invalidisoiva lahko on.

      No minun kirjoitteluistani EI VOI TEHDÄ minkäänlaista päätelmää suhteessa sahaja joogaan, koska hulluuteni on syntymähulluutta ( = ennen sahaja joogaan tuloa syntynyttä), ja kaksi, en tosiaankaan ole mikään keskiverto-joogi, vaan yksinäinen hullu nero kuin vaikkapa Salvador Dali ja Kalle Palsa.

      Minusta tuntuu että olet ihminen joka suhtautuu torjuen mielikuvituksen käyttöön.

      >> Mitä te sanotte valaistumiseksi ja jääpuikoiksi y.m. ymmärretään lääketieteessä hallusinaatioiksi.

      Ei lääketieteessä mitään tällaista sanota kylläkään, vaan lääketiede on sitä mieltä yleisesti että tällaisia kokemuksia on, ja ne ovat merkityksellisiä. Sitäpaitsi mitä olen kokenut, olen kokenut omassa sielussani, eikä meitä ole ryhmittynyt tähän sen suurempaa porukkaa.

      Freudin mukaan "hallusinaatioiden" taustalta löytyy seksuaalisperäinen, "luonnollinen" selitys. Adlerin mukaan ihmisen voi selittää valtapolitiikalla. Jung taas uskoi että näyt ja unet haluavat kertoa ihmiselle jotain, ja niitä pitäisi pyrkiä ymmärtämään.

      Se että suhtautuu mielikuvitukseen ( = Luciferit, Gabrielit, Mikaelit, Filemonit, Sigfridit sun muut myyttiset hahmot) on minusta kyvyttömyyttä kohdata se mitä Jung nimitti "varjoksi". Se on merkki siitä että ihmisellä ei ole edellytyksiä kohdata omaa alitajuntaansa.

      Olen sitä mieltä, että jos hirveästi pelkää uskonnollis-eksistentiaalisia pohdintoja, ja ne tuntuvat pahalta, niin niihin ei pidä ryhtyä; ja pitää seurata jotain muuta, vähemmän psykoaffektiivista.

      >> Olen ymmärtänyt, että onella kultin jäsenellä on joko aikaisemmin ollut tai sen seurauksena saanut psyykkisiä sairauksia.

      Huh, ja voi. :-(

      Olen jo niin pajon puhunut siitä mitä ajattelen hulluksi syyttelijöistä. Ehkä pitäisi ymmmärtää, jotenkin, että siellä taustalla täytyy olla hirvittävä pelko, ja kamppailu. On kuitenkin - mielestäni - väärin juoksennella ympäriinsä ja rekkaamattoman nikin takaa tuomita ihmisiä psyykkisesti häiriintyneiksi. Se ei ole reilua.

      Aiheesta lisää tuossa linkissä:

      Populaari psyyken patologisointi

      "Kun inhimillistä käyttäytymistä arvioidaan normaali-patologinen-käsitteistön pohjalta, yksilöllisen toiminnan piirteisiin kyetään liittämään tautioppi, patologia. Tämä avaa mahdollisuuden analysoida ja tutkia, jäsentää ja diagnosoida loputtomasti ihmisen käyttäytymistä psykopatologisin välinein.

      Kun tästä viitekehyksestä käsin ihmisen sanotaan olevan mieleltään sairas, häneen ei tarvitse suhtautua kuin "tervejärkiseen". Normituksen perusteella voidaan esittää vaatimuksia, että hänet täytyy normalisoida, parantaa tai diskriminoida, eristää muista. "

      -Vallan teknologia ja populaari psyyken patologisointi, - Malk, 2005 http://users.tkk.fi/~mmalk/psykovalta.html

      Carl Jung kuvailee kohtaamista varjon(oman alitajunnan sisällön) kanssa:

      "Kääntymisen hetki merkitsee katseen kääntämistä »varjoon», kuten tohtori Jung sitä kuvaa, tietoisen mielemme »toiseen aspektiin», joka tuo tietoisuuden kentälle sen väistämättömän jännityksen. Tämä vastakkainen napa kaksinapaisella kentällä, heilurin liikkeen toinen ääriasento, on liittynyt vastakkaisten voimien yhdistelmään, jotka yhdessä muodostavat asianomaisen inhimillisen olennon yksilöllisyyden.

      Kääntyminen tapahtuu kuin varjo, 'tumma veli', joka personifioi mielenkokonaisuuden alistettua tai vielä tiedostamatonta materiaalia kohdataan rohkeasti ja päättäväisesti kasvoista kasvoihin. »Jokaisella on varjo», sanoo tohtori Jung, »ja mitä vähemmän se on ilmentynyt yksilön tietoisessa elämässä sitä mustempi ja synkempi se on.»8 Niin kauan kuin se on tiedostamaton, sitä ei voida oikaista tai assimiloida. Siitä seuraa, että tietoinen ihminen on tiedostamattomasti tasapainoton, ja hänen esiintymisensä maailmalle on valhe hänen kanssaihmisiään kohtaan, ja millä on vielä tärkeämpää hänen mentaalisen terveytensä kannalta, valhe häntä itseään kohtaan. Niin kauan kun varjo tukahdutetaan takaisin ja eristetään, se kykenee murtautumaan esiin epätietoisuuden hetkinä asianomaisen mielen ahdingoksi ja hänen ystäviensä hämmennykseksi.

      - Christmas Humpreys, Kääntymys buddhalaisuudessa
      http://www.teosofia.net/eriusk/buddhaCH.htm

      • SahajaYogi

        Löysin äsken wikipediasta tämän syndrooman. Ajattelin että se sopisi tähän väliin. Se on englanniksi; mutta niin se vain on nykymaailmassa että kun haluaa kaivella asioiden taustoja, niin ei yhdellä kielellä selviä.

        Vielä omista kirjoituksistani; kannattaa seurata kirjoituksiani pitemmällä aikavälillä, kriittisesti, eikä tärskäyttää kylmiltään rautakangella kiveen.

        Vie aikansa että pääsee sisälle toisen ihmisen mytologiaan. Ja mun mytologia on valtavan laaja, ja moniulotteinen.

        RWA-syndrooma:

        Right Wing Authoritarianism (RWA) is a psychological personality variable or "ideological attitude'.

        High scorers on the RWA scale tend to have a rigid, often fundamentally religious view of morality tending towards as homophobic and patriarchial beliefs. High RWA scorers tend to support authority figures, such as the government, taking action to censor certain social groups (often those who are viewed as physically or morally threatening).

        http://en.wikipedia.org/wiki/Right_Wing_Authoritarianism

        Ihminen samanaikaisesti pelkää/vihaa ja kaipaa/tarvitsee hirviötä. Sanoin äsken sanoista:

        "Sanat on kumma juttu, - ne ovat kuin polku tuntemattomaan, ja jos kirjoittaa julkisesti, niin mukana seuraa porukkaa ja et koskaan tiedä miten syvälle pimentoihin ja risukoihin uskallat ihmiset viedä.

        Joku Stephen King vei ihmiset hyvinkin syvälle, ja ihmiset nauttivat. Ehkä se on taito sekin. Kadehdin sitä... Mulla on vielä liian suuri kiusaus pelästyttää siinä aika alkutaipaleella, ja ihmiset juoksevat kiiruusti pois metsästä huutaen palokuntaa apuun, että pusikossa risahti Jokin....

        Mutta vielä tulee päivä jolloin sanani juoksevat kuin hunaja, ja saan ihmiset seuraamaan ilman pelkoa polkua aina lemmikkieläinten hautausmaan takaiselle mic-mac-intiaanien vuorelle.... "


      • ihminen**

        rankkaa sairauksia. Yhteiskunta tekee niin ja poliittiset päättäjät. Sairastuminen vakavasti, olipa se sitten psyykkistä ta fyysistä laatua on henk. kohtainen onnettomuus. joskus se kyllä voi muuttua onneksi ja avartaa näkemystä. Ihminenhän on kokonaisuus, eli mikä sitten on psyykkistä ja fyysistä. Näitä tuskin pystyy toisistaan erottamaan.

        Kirjoitukseni vaikutti äkkiväärältä, mutta olen joutunut pohtimaan elämässäni käytännössä näitä asioita ja kaikki eivät todellakaan ole niin vahvoja, että pystyisivät pohdiskelemaan näin vaikeita asioita. Joillekin arkipäivän ongelmatkin ovat liikaa. Harrastakoon kukin mitä tahtoo, mutta se värvääminen tuntuu väärältä. Nytkin näyttää olevan värväyskampanja menosssa. Kuuluuko empaattisuus s-joogan ohjelmaan, vai kuinka suhtaudette toisiinne. Autetaanko pulaan joutunutta ryhmän jäsentä ja millä lailla? Entä jos valaisuyritykset valuvat hiekkaan? Onko vetäjillä mitään vastuuta oppilaistaan? Taluttaako sokea rampaa? Nämä samat kysymykset voidaan ihan hyvin esittää monelle uskonnolliselle piirille tai oikeastaan kaikille ihmisille. Ihmisellä on taipumus hakeutua samoin ajattelevien pariin ja jos kysymyksessä on organisoitunut yhdistys, odottaisi, että siellä on myös vastuunkantajia ryhmänsä pienimmistä. Ei taida filosofiani sopia tähän ryhmään.

        Onneksi kaikki kukat saavat kukkia.


      • SahajaYogi
        ihminen** kirjoitti:

        rankkaa sairauksia. Yhteiskunta tekee niin ja poliittiset päättäjät. Sairastuminen vakavasti, olipa se sitten psyykkistä ta fyysistä laatua on henk. kohtainen onnettomuus. joskus se kyllä voi muuttua onneksi ja avartaa näkemystä. Ihminenhän on kokonaisuus, eli mikä sitten on psyykkistä ja fyysistä. Näitä tuskin pystyy toisistaan erottamaan.

        Kirjoitukseni vaikutti äkkiväärältä, mutta olen joutunut pohtimaan elämässäni käytännössä näitä asioita ja kaikki eivät todellakaan ole niin vahvoja, että pystyisivät pohdiskelemaan näin vaikeita asioita. Joillekin arkipäivän ongelmatkin ovat liikaa. Harrastakoon kukin mitä tahtoo, mutta se värvääminen tuntuu väärältä. Nytkin näyttää olevan värväyskampanja menosssa. Kuuluuko empaattisuus s-joogan ohjelmaan, vai kuinka suhtaudette toisiinne. Autetaanko pulaan joutunutta ryhmän jäsentä ja millä lailla? Entä jos valaisuyritykset valuvat hiekkaan? Onko vetäjillä mitään vastuuta oppilaistaan? Taluttaako sokea rampaa? Nämä samat kysymykset voidaan ihan hyvin esittää monelle uskonnolliselle piirille tai oikeastaan kaikille ihmisille. Ihmisellä on taipumus hakeutua samoin ajattelevien pariin ja jos kysymyksessä on organisoitunut yhdistys, odottaisi, että siellä on myös vastuunkantajia ryhmänsä pienimmistä. Ei taida filosofiani sopia tähän ryhmään.

        Onneksi kaikki kukat saavat kukkia.

        >> Kirjoitukseni vaikutti äkkiväärältä, mutta olen joutunut pohtimaan elämässäni käytännössä näitä asioita ja kaikki eivät todellakaan ole niin vahvoja, että pystyisivät pohdiskelemaan näin vaikeita asioita.

        Joo, annan anteeksi koska itsekin usein heittelen äkkivääriä vastauksia perehtymättä siihen mikä mahdollisesti oli kysymysten takana. Varmasti sahaja yoga tuntuu ulospäin oudolta systeemiltä.

        >> Kuuluuko empaattisuus s-joogan ohjelmaan, vai kuinka suhtaudette toisiinne.

        Uskaltaisinki sanoa sen mikä minulle on totuus? Monet sahaja joogasta pois-lähteneet ovat tunnustaneet minulle että sahaja jooga vie viattomuuden. Ennen sahaja joogaa he eivät olleet tajunneet kuinka paha ihminen voi olla toiselle ihmiselle.

        En voi suositella sahaja joogaa, omien kokemusteni perusteella kovin herkille ihmisille. Itse menin viattomasti ja valmistautumattomana mukaan, ja sain perinpohjaisesti turpiini, kuten moni muu.

        Eikä se ole vitsi, mutta suhtaudumme toisiimme kuin britti ja hunni ensimmäisen maailmansodan taistelukentillä. Täysin vastakarvaan; moni on pettynyt ja katkeroitunut, ja joogeja on perustanut eriseuroja, jotka keskittyy toisten sahaja kuppikuntien mätkimiseen ja kritisointiin.

        Empaattisuus ei kuulu sahaja yogaan. Luulen että useimpien mielestä tunteet pitäisi karsia ihmisestä pois kokonaan; tunteet ovat merkki siitä että olet "attached", eli: riippuvainen.

        >> Autetaanko pulaan joutunutta ryhmän jäsentä ja millä lailla? Entä jos valaisuyritykset valuvat hiekkaan?

        Kokemukseni mukaan jos sinussa ilmenee jotakin heikkoutta, tällaisessa porukassa joutuu nokittavaksi. Heikoin lenkki saa kokea sakinhivutuksen riemut, mutta näin se on kaikissa ihmisyhteisoissä. Jos joudut pulaan, sinut demonisoidaan, ja sanotaan että olet "luopiojoogi", "petturijoogi". Todellinen sahaja joogi ei joudu pulaan, vaan on aina vahva, ja niskan päällä, missä tilanteessa tahansa.

        >> Taluttaako sokea rampaa?

        Jep.

        >> Onko vetäjillä mitään vastuuta oppilaistaan?

        Sahaja jooga johtoa kohtaan on esitetty syytöksiä, en nyt ala niitä tässä toistamaan.

        >> Ihmisellä on taipumus hakeutua samoin ajattelevien pariin ja jos kysymyksessä on organisoitunut yhdistys, odottaisi, että siellä on myös vastuunkantajia ryhmänsä pienimmistä. Ei taida filosofiani sopia tähän ryhmään.

        Ei sovi minunkaan filosofiani; olen liian itsenäinen, liiaksi oma persoonani.

        Minulla on sellainen ajatus sahaja yogasta, -- itseasiassa se syntyi muutamia vuosia sitten kun koin että minut savustettiin pois ashramista; että varsinainen sahaja yoga ashram on tässä. Koin sen jonkinlaisena sisäisenä varmuutena.

        Nyt ajattelen että sahaja yoga tapahtuu niissä muutamassa harvassa joogissa, jotka eivät alistuneet ryhmäpaineelle, jotka jaksoivat pitää kiinni itsestään, ja jotka kostoksi itsenäisyydestä heitettiin pois kollektiivista.

        Olen kuullut että joissakin maissa edes avoimeksi tarkoitetut meditaatiotilaisuudet - ns. public programmit eivät ole enää avoimia kaikille.

        Sanoisin että sahaja yoga vei uskoni ihmisiin; vaikka kunniotan edelleen guruani Shri Matajia.

        Uskontojen uhrien tuki -sivuilla on hyvä juttu sahaja joogasta:

        Sahaja Yoga:
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/sahaja1.html


      • ihminen**
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kirjoitukseni vaikutti äkkiväärältä, mutta olen joutunut pohtimaan elämässäni käytännössä näitä asioita ja kaikki eivät todellakaan ole niin vahvoja, että pystyisivät pohdiskelemaan näin vaikeita asioita.

        Joo, annan anteeksi koska itsekin usein heittelen äkkivääriä vastauksia perehtymättä siihen mikä mahdollisesti oli kysymysten takana. Varmasti sahaja yoga tuntuu ulospäin oudolta systeemiltä.

        >> Kuuluuko empaattisuus s-joogan ohjelmaan, vai kuinka suhtaudette toisiinne.

        Uskaltaisinki sanoa sen mikä minulle on totuus? Monet sahaja joogasta pois-lähteneet ovat tunnustaneet minulle että sahaja jooga vie viattomuuden. Ennen sahaja joogaa he eivät olleet tajunneet kuinka paha ihminen voi olla toiselle ihmiselle.

        En voi suositella sahaja joogaa, omien kokemusteni perusteella kovin herkille ihmisille. Itse menin viattomasti ja valmistautumattomana mukaan, ja sain perinpohjaisesti turpiini, kuten moni muu.

        Eikä se ole vitsi, mutta suhtaudumme toisiimme kuin britti ja hunni ensimmäisen maailmansodan taistelukentillä. Täysin vastakarvaan; moni on pettynyt ja katkeroitunut, ja joogeja on perustanut eriseuroja, jotka keskittyy toisten sahaja kuppikuntien mätkimiseen ja kritisointiin.

        Empaattisuus ei kuulu sahaja yogaan. Luulen että useimpien mielestä tunteet pitäisi karsia ihmisestä pois kokonaan; tunteet ovat merkki siitä että olet "attached", eli: riippuvainen.

        >> Autetaanko pulaan joutunutta ryhmän jäsentä ja millä lailla? Entä jos valaisuyritykset valuvat hiekkaan?

        Kokemukseni mukaan jos sinussa ilmenee jotakin heikkoutta, tällaisessa porukassa joutuu nokittavaksi. Heikoin lenkki saa kokea sakinhivutuksen riemut, mutta näin se on kaikissa ihmisyhteisoissä. Jos joudut pulaan, sinut demonisoidaan, ja sanotaan että olet "luopiojoogi", "petturijoogi". Todellinen sahaja joogi ei joudu pulaan, vaan on aina vahva, ja niskan päällä, missä tilanteessa tahansa.

        >> Taluttaako sokea rampaa?

        Jep.

        >> Onko vetäjillä mitään vastuuta oppilaistaan?

        Sahaja jooga johtoa kohtaan on esitetty syytöksiä, en nyt ala niitä tässä toistamaan.

        >> Ihmisellä on taipumus hakeutua samoin ajattelevien pariin ja jos kysymyksessä on organisoitunut yhdistys, odottaisi, että siellä on myös vastuunkantajia ryhmänsä pienimmistä. Ei taida filosofiani sopia tähän ryhmään.

        Ei sovi minunkaan filosofiani; olen liian itsenäinen, liiaksi oma persoonani.

        Minulla on sellainen ajatus sahaja yogasta, -- itseasiassa se syntyi muutamia vuosia sitten kun koin että minut savustettiin pois ashramista; että varsinainen sahaja yoga ashram on tässä. Koin sen jonkinlaisena sisäisenä varmuutena.

        Nyt ajattelen että sahaja yoga tapahtuu niissä muutamassa harvassa joogissa, jotka eivät alistuneet ryhmäpaineelle, jotka jaksoivat pitää kiinni itsestään, ja jotka kostoksi itsenäisyydestä heitettiin pois kollektiivista.

        Olen kuullut että joissakin maissa edes avoimeksi tarkoitetut meditaatiotilaisuudet - ns. public programmit eivät ole enää avoimia kaikille.

        Sanoisin että sahaja yoga vei uskoni ihmisiin; vaikka kunniotan edelleen guruani Shri Matajia.

        Uskontojen uhrien tuki -sivuilla on hyvä juttu sahaja joogasta:

        Sahaja Yoga:
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/sahaja1.html

        Vastauksesi oli minulle tarpeeksi kattava. Toivottavasti moni lukee tämän ketjun.


      • Tump-pu
        ihminen** kirjoitti:

        Vastauksesi oli minulle tarpeeksi kattava. Toivottavasti moni lukee tämän ketjun.

        Eiks joogaajat oo kovia poikia vetämään käteen? Pakko lähtee pölllii kaljaa Siwasta!


      • SahajaYogi
        Tump-pu kirjoitti:

        Eiks joogaajat oo kovia poikia vetämään käteen? Pakko lähtee pölllii kaljaa Siwasta!

        .. joogaajat ei ole parempia kuin muut. Ehkä he ovat jollain tapaa läpinäkyvämpiä; heissä ahneus, julmuus, yms. on selvemmin näkyvissä.

        Evoluution seuraava aste ei ole hyvyys, tai paremmuus, kuten he itse kuvittelevat, vaan läpinäkyvyys.


    • olen samaa

      mieltä!!Kummallista että jotkut ihmiset on NIIN sokeita että hurahtaa moiseen juttuun, joka haisee kilometrien päähän.Ei tarvitse kuin katsoa sen mataji (tai mikä lie) kuvaa ja tajuaa että kaikki ei oo ihan kotona sillä tyypillä.

    • tehkää parannus

      huumepilvessä pystyy tekemään samoja matkoja kuin joogassa.Vain Jeesus voi vapauttaa sielunvihollisen otteesta.

    • eli meditaatio

      Mietiskelyä eli meditaatiota mainostetaan tekniikkana, joka parantaa sairastavuutta. Se on kuitenkin uskonto, jossa muodostetaan ajatustyhjiö ja hoetaan mantraa, joka on hindujumalan nimi. Mainokset eivät kerro, että on ihmisiä, jotka ovat menettäneet loppuelämänsä ajaksi järkensä saatuaan meditaatiopsykoosin. Annan tämän kirjan lopussa luettelon kirjoista, joiden kirjoittajat todistavat perustuen omakohtaisiin kokemuksiin, että automaattikirjoituksen, meditaation, spiritismin jne. taustalla toimivat demonivoimat. Aivomme on tarkoitettu ajattelemiseen eikä ajatuksista tyhjentämiseen, joka avaa ovet eksyttäville hengille. Mainittakoon, että YK:n päämajassa New Yorkissa on meditaatiohuone, joka on kyljellään makaavan katkaistun pyramidin muotoinen. Huoneessa on myös alttari sekä seinämaalaus, jonka kuviot muodostavat "valaistuneen" silmän. Vuonna 1984 toimineen YK:n meditaatiojohtaja Sri Chinmoyn mukaan YK on Jumalan valittu työväline!

      Etsiessään totuutta ja tarkoitusta elämälleen ihminen kääntyy nykyisin yhä useammin erilaisten okkulttisten toimintojen puoleen. Tällaisia toimintoja ovat myös esim. astrologia, shamanismi, hypnoosi, tarot-kortit ja erilaisiin energiavirtauksiin perustuvat vaihtoehtoisen lääketieteen muodot. Raamattu kieltää kuitenkin selvästi henkimaailman kontaktit: "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle... (5. Moos. 18:10-12)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe