ABC Huoltoasema.
Patsas siirretään Sammakkokankaan kaatopaikan portinpieleen.
Mielen osoitus hanketta vastaan huomenna lähtee paavon aukiolta klo14:30.
Menkääs kattoon ,siellä ne nyrkkiä pui.
Saarijärven punikkipatsaan paikalle
5
258
Vastaukset
- Seppo Pyöriäinen
Suurelta osin kyseiset ketjumyymälät ovat vuokra,
työvoimalla toimivia .- Helljeah
kuin joku tyhjänpäivänen stalinin ihannoitsijoiden maamerkki?
Helljeah kirjoitti:
kuin joku tyhjänpäivänen stalinin ihannoitsijoiden maamerkki?
Ko. patsas on tietääkseni punaisten muistopatsas. Osa heistä ihannoi Leniniä, mutta harvempi oli Stalinista edes kuullut.
He sotivat ihan yhtä hyvän asian puolesta kuin valkoisetkin, he vain sattuivat häviämään.
Jälkimaailma ei todellakaan voi määritellä sitä, oliko punaisten tappio hyvä vai paha. Me kun emme tiedä, mitä voiton jälkeen olisi tapahtunut.
Tuon ajan tapahtumat ovat suuri tragedia ja punaisia pitäisi muistaa heille kuuluvalla arvokkuudella. He eivät olleet mitään isänmaanpettureita, he taistelivat omasta mielestään oikean asian puolesta.
He halusivat vain ja ainoastaan parempaa Suomea. Kuten myös valkoiset.
Koska valkoiset voittivat, niin parempi Suomi tuli heidän kauttaan.
Talvisota yhdisti sekä punaiset että valkoiset ja viimeistään se todisti, että molemmat olivat saman asian puolella. Paremman Suomen.
Me, jotka elämme vuonna 2005, emme ole kelvollisia arvioimaan kenenkään valintoja vuonna 1918.- järkeä lisää
dj-marco kirjoitti:
Ko. patsas on tietääkseni punaisten muistopatsas. Osa heistä ihannoi Leniniä, mutta harvempi oli Stalinista edes kuullut.
He sotivat ihan yhtä hyvän asian puolesta kuin valkoisetkin, he vain sattuivat häviämään.
Jälkimaailma ei todellakaan voi määritellä sitä, oliko punaisten tappio hyvä vai paha. Me kun emme tiedä, mitä voiton jälkeen olisi tapahtunut.
Tuon ajan tapahtumat ovat suuri tragedia ja punaisia pitäisi muistaa heille kuuluvalla arvokkuudella. He eivät olleet mitään isänmaanpettureita, he taistelivat omasta mielestään oikean asian puolesta.
He halusivat vain ja ainoastaan parempaa Suomea. Kuten myös valkoiset.
Koska valkoiset voittivat, niin parempi Suomi tuli heidän kauttaan.
Talvisota yhdisti sekä punaiset että valkoiset ja viimeistään se todisti, että molemmat olivat saman asian puolella. Paremman Suomen.
Me, jotka elämme vuonna 2005, emme ole kelvollisia arvioimaan kenenkään valintoja vuonna 1918.Tällä palstalla joku kirjoittaa asiaa kerrankin.
Ei oo kirjoittajan päätä lasolit tai propaganda sekoittanut.
Nostan vilpittömästi hattua vaikkei hattua olekaan. - helljeah
dj-marco kirjoitti:
Ko. patsas on tietääkseni punaisten muistopatsas. Osa heistä ihannoi Leniniä, mutta harvempi oli Stalinista edes kuullut.
He sotivat ihan yhtä hyvän asian puolesta kuin valkoisetkin, he vain sattuivat häviämään.
Jälkimaailma ei todellakaan voi määritellä sitä, oliko punaisten tappio hyvä vai paha. Me kun emme tiedä, mitä voiton jälkeen olisi tapahtunut.
Tuon ajan tapahtumat ovat suuri tragedia ja punaisia pitäisi muistaa heille kuuluvalla arvokkuudella. He eivät olleet mitään isänmaanpettureita, he taistelivat omasta mielestään oikean asian puolesta.
He halusivat vain ja ainoastaan parempaa Suomea. Kuten myös valkoiset.
Koska valkoiset voittivat, niin parempi Suomi tuli heidän kauttaan.
Talvisota yhdisti sekä punaiset että valkoiset ja viimeistään se todisti, että molemmat olivat saman asian puolella. Paremman Suomen.
Me, jotka elämme vuonna 2005, emme ole kelvollisia arvioimaan kenenkään valintoja vuonna 1918.Venäläiset toimitti aseapua punakaartille koko sodan ajan ja niiden asevoimia oli karjalan kannaksella punaisten tukena.
Miksi ?
Kyllä se on kaikille selvä ,mitä sodan jälkeen olis tapahtunut ,jos punikit olis voittaneet.
Täällä kumarreltas Leninin patsaalle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372