Fortumin optiot 100 euroa/lärvi

Imeväiset & vanhukset

Toisin kuin eräät suuret lehdet väittivät, ei valtio ole hyötynyt Fortumin kurssinoususta mitenkään. Valtio ei näet myy osakkeitaan, sillä valtio haluaa omistaa yli 50%, mikä onkin aivan oikein.

Valtion taskusta puhallettiin optioihin 500 miljoonaa euroa. Suomalaisia on 5 000 000. Tekee 100 euroa/lärvi. Jos perheessä on vaikka kaksi aikuista ja kaksi lasta, on rahasumma 400 euroa ko. perhettä kohti. Laskinko jossain väärin?

Pitääks tää nyt sit haudata kuten kaikki muutkin rötökset?

13

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt

      Lulenpa, että asia haudataan suuremmitta rettelöittä taas, kuten Sonera-sotkutkin haudattiin.

    • TietäjäM

      Laskutaidossasi ei ole kehumista, sillä sinäkin tienaat noilla optiolla, etkä häviä eurokaan, sillä kaikki on osakkailta pois, ei sinulta, joka et varmaankaan Fortumin osakkeita omista.

      • alkup.

        Miten mä tienaan niillä optioilla? En mitenkään! Valtio ei ole myynyt ainuttakaan fortumin osaketta sen jälkeen, kun omistusosuus oli tiputettu 51:een.

        Osinkoina optioita ei ikävä kyllä jaeta.

        Osakkeet, jotka johtajille on annettu, on otettu puoliksi valtiolta eli meiltä kaikilta siinä vaiheessa, kun yksityistämisestä päätettiin. Ajatuksesi meni siis täysin pieleen.


      • TietäjäM
        alkup. kirjoitti:

        Miten mä tienaan niillä optioilla? En mitenkään! Valtio ei ole myynyt ainuttakaan fortumin osaketta sen jälkeen, kun omistusosuus oli tiputettu 51:een.

        Osinkoina optioita ei ikävä kyllä jaeta.

        Osakkeet, jotka johtajille on annettu, on otettu puoliksi valtiolta eli meiltä kaikilta siinä vaiheessa, kun yksityistämisestä päätettiin. Ajatuksesi meni siis täysin pieleen.

        Tienaat siten, että optoista maksetaan myös paljon VEROJA, joita saat kiertoteitse myöhemmin esim. sossun luukulta. Optioita ei anneta noin vain kenellekään. Olet hyötynyt myös Fortumin huimasta 8- kertaisesta pörssinoususta, joten mitä olet mielestäsi hävinnyt, et eurokaan, vaan päin vastoin hyötynyt!


      • provoiletko?
        TietäjäM kirjoitti:

        Tienaat siten, että optoista maksetaan myös paljon VEROJA, joita saat kiertoteitse myöhemmin esim. sossun luukulta. Optioita ei anneta noin vain kenellekään. Olet hyötynyt myös Fortumin huimasta 8- kertaisesta pörssinoususta, joten mitä olet mielestäsi hävinnyt, et eurokaan, vaan päin vastoin hyötynyt!

        Joko olet vitun tyhmä tai sitten provoilet, mutta kuittaan molemmat lauseesi paskapuheena.

        "Tienaat siten, että optoista maksetaan myös paljon VEROJA, joita saat kiertoteitse myöhemmin esim. sossun luukulta."

        Optiot koostuvat valtion näille roistoille myönnetyistä alihintaisista osakkeista, joista he kuppaavat voitot nykyhinnalla. Jos osakkeita ei olisi jaettu näille pelleille, olisin kuitannut sossusta moninkertaiset voitot, sillä osakkeet voitaisiin myydä kokonaisuudessaan ja ohjata tulot valtion pohjattomaan kassaan.

        Osakkeiden nykyarvo - (jätkien saamat optiot - jätkien maksamat verot) = valtion tappio.

        "Olet hyötynyt myös Fortumin huimasta 8- kertaisesta pörssinoususta, joten mitä olet mielestäsi hävinnyt, et eurokaan, vaan päin vastoin hyötynyt!"

        Mitä olen hyötynyt siitä pörssinoususta? Montako osaketta valtio on myynyt? Mitä helvettiä se mua hyödyttää, jos osakkeen arvo on hetkellisesti laskennallisesti kohonnut, jos kerran osaketta ei myydä?

        Mutta jos näille johtajapelleille ei olisi jaettu useaa PROSENTTIA fortumin osakkeista alihintaan, saisi niistä nyt hyvän hinnan. Tappio on melkoinen.

        Summa summarum. Mitään en ole hyötynyt, mutta menettänyt olen. Meidän perheen osalta noin neljäsataa euroa (okei, miinus optioista maksetut verot, siinä laskin väärin, mutta silti lähes kaksisataa egeä). Se on ihan saatanan paljon se.


      • RIKASTUMAAN
        TietäjäM kirjoitti:

        Tienaat siten, että optoista maksetaan myös paljon VEROJA, joita saat kiertoteitse myöhemmin esim. sossun luukulta. Optioita ei anneta noin vain kenellekään. Olet hyötynyt myös Fortumin huimasta 8- kertaisesta pörssinoususta, joten mitä olet mielestäsi hävinnyt, et eurokaan, vaan päin vastoin hyötynyt!

        TietäjäMän laskukaavalla kaikki rikastuvat näin:

        Jokaiselle suomalaiselle annetaan 1000e optiot
        -> 5milj*1000e = 5miljardia e, joista valtio VOITTAA verotuloina 2,5 miljardia
        -> lisäksi jokainen suomalainen VOITTAA verojen jälkeen käteen jäävän 500e

        TietäjäM onnittelut, olet keksinyt sammon!!!


      • TietäjäM
        provoiletko? kirjoitti:

        Joko olet vitun tyhmä tai sitten provoilet, mutta kuittaan molemmat lauseesi paskapuheena.

        "Tienaat siten, että optoista maksetaan myös paljon VEROJA, joita saat kiertoteitse myöhemmin esim. sossun luukulta."

        Optiot koostuvat valtion näille roistoille myönnetyistä alihintaisista osakkeista, joista he kuppaavat voitot nykyhinnalla. Jos osakkeita ei olisi jaettu näille pelleille, olisin kuitannut sossusta moninkertaiset voitot, sillä osakkeet voitaisiin myydä kokonaisuudessaan ja ohjata tulot valtion pohjattomaan kassaan.

        Osakkeiden nykyarvo - (jätkien saamat optiot - jätkien maksamat verot) = valtion tappio.

        "Olet hyötynyt myös Fortumin huimasta 8- kertaisesta pörssinoususta, joten mitä olet mielestäsi hävinnyt, et eurokaan, vaan päin vastoin hyötynyt!"

        Mitä olen hyötynyt siitä pörssinoususta? Montako osaketta valtio on myynyt? Mitä helvettiä se mua hyödyttää, jos osakkeen arvo on hetkellisesti laskennallisesti kohonnut, jos kerran osaketta ei myydä?

        Mutta jos näille johtajapelleille ei olisi jaettu useaa PROSENTTIA fortumin osakkeista alihintaan, saisi niistä nyt hyvän hinnan. Tappio on melkoinen.

        Summa summarum. Mitään en ole hyötynyt, mutta menettänyt olen. Meidän perheen osalta noin neljäsataa euroa (okei, miinus optioista maksetut verot, siinä laskin väärin, mutta silti lähes kaksisataa egeä). Se on ihan saatanan paljon se.

        Pelle hei! Jos laskutaitosi on tuota luokkaa. niin mene uudelleen apukouluun.

        Vaikka te köyhät haukutte yleensä teitä paremmin menestyviä ja kymmenen kertaa älykkäämpiä roistoiksi, niin sillä ei ole muuta merkitystä, kun kateuden osoitus. Heille ei myönnetty alihintaan yhtään mitään, vaan päivänhintaan. Se, että osakkeiden hinnat ovat nouseet ei ole alihintaan "myöntämistä".

        Tottakai jokainen suomalainen on hyötynyt siitä, että valtionyhtiön hinta on noussut. Toisaalta on sääli, että te tyhmätkin hyödytte siitä tekemättä mitään.


      • Anna tulla
        TietäjäM kirjoitti:

        Pelle hei! Jos laskutaitosi on tuota luokkaa. niin mene uudelleen apukouluun.

        Vaikka te köyhät haukutte yleensä teitä paremmin menestyviä ja kymmenen kertaa älykkäämpiä roistoiksi, niin sillä ei ole muuta merkitystä, kun kateuden osoitus. Heille ei myönnetty alihintaan yhtään mitään, vaan päivänhintaan. Se, että osakkeiden hinnat ovat nouseet ei ole alihintaan "myöntämistä".

        Tottakai jokainen suomalainen on hyötynyt siitä, että valtionyhtiön hinta on noussut. Toisaalta on sääli, että te tyhmätkin hyödytte siitä tekemättä mitään.

        "Tottakai jokainen suomalainen on hyötynyt siitä, että valtionyhtiön hinta on noussut. "

        Miten siitä on hyödytty, kun yhtään osaketta ei ole myyty, eikä fortumia jatkossakaan strategisena omistuksena myydä? Sano nyt, pelle!


      • TietäjäM
        Anna tulla kirjoitti:

        "Tottakai jokainen suomalainen on hyötynyt siitä, että valtionyhtiön hinta on noussut. "

        Miten siitä on hyödytty, kun yhtään osaketta ei ole myyty, eikä fortumia jatkossakaan strategisena omistuksena myydä? Sano nyt, pelle!

        Tollo olet itse, sillä tässä maailmassa on kaikki myytävänä ja entisiä poliittisia päätöksiä voi aina perua, kun valta vaihtuu kuten on aiemminkin huomattu. Et tajua edes sitäkään raukka, että osakkeet tuottavat myös OSINKOJA ja PALJON. Tavaa siis uudelleen OSINKOJA!
        Osingot siis hyödyttävät ikävä kyllä sinuakin typerä tallukka.


      • Voi vittu
        TietäjäM kirjoitti:

        Tollo olet itse, sillä tässä maailmassa on kaikki myytävänä ja entisiä poliittisia päätöksiä voi aina perua, kun valta vaihtuu kuten on aiemminkin huomattu. Et tajua edes sitäkään raukka, että osakkeet tuottavat myös OSINKOJA ja PALJON. Tavaa siis uudelleen OSINKOJA!
        Osingot siis hyödyttävät ikävä kyllä sinuakin typerä tallukka.

        Ne osakkeet eivät tuota yhtään sen enempää osinkoja, vaikka olisivat miten yliarvostettuja. Oletko sä urpo tosiaan noin pihalla näistä asioista?

        OSAKKEEN ARVOLLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ OSINKOJEN JAON KANSSA.

        Menikö jakeluun?


    • KATKERASTI

      Ja sitten vielä ihmetellään miksi sähkön hinta on noussut........jostainhan ne rahat on revittävä!!!!!!!

    • optiov.

      Sanotaan, että on optiovoitto syntyä suomeen.

    • Näiden nahkapäiden sun muiden suomalaisuusaatteen-ajajien pitäisikin ehkä keskittyä suuryritysten johtajien ja ministerien pieksämiseen. Ehkä jopa muutama kansanedustajankin samaan syssyyn.

      Sehän alkaa vaikuttamaan aika selkeästi siltä, että keskiverto-somalipakolainen ei tätä pahaa oloa ole aiheuttanut, vaan nuo edellämainitut.

      Vaan taitaa nahkapäillä olla liian pienet munat käydä todelliste syyllisten kimppuun...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe