Virtsatien tulehdus, ei kirvelyä?

Suippis83

Mitenköhän on asia kun olen nyt koko eilisen ja tämän päivän rampannut vessassa kun tuntuu että koko ajan on hätä. Vessassa käydessä virtsaa tulee ihan normaalisti eikä kirvele ollenkaan..Kuitenkin kun lähtee pöntöltä pois tuntuu ettei kaikki tullutkaan ulos ja kohta on taas mentävä.
Voiko tämä olla virtsatieinfektio vaikka kirvelyä ei esiinny?
Olen siis nainen ja 22 v.

34

66429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Toisaalta se voi olla kyllä raskauden ensioirekin.

    • Jpa

      Mulla on sama ongelma kävin ultrassa löyty jotain.Menen lääkärille myöhemmin.Menee pissat housuun.Vaikka kävin vessassa.Joudun käyttämään vaippoja sen takia.Olen 28v mies

      • Suippis83

        Raskaana en ole, se on 100% varma ja ongelmana ei ole sekään että virtsa karkaisi housuun..Tänään päivystykseen kun ongelma ei tunnu menevän ohitse..Olisko siis kuitenkin vaan tulehdus..


      • jpa
        Suippis83 kirjoitti:

        Raskaana en ole, se on 100% varma ja ongelmana ei ole sekään että virtsa karkaisi housuun..Tänään päivystykseen kun ongelma ei tunnu menevän ohitse..Olisko siis kuitenkin vaan tulehdus..

        aattelin että voi olla tulehdus.ultrassa näkee mistä johtuu.olen monta kertaa virtsa näyteen ei löytynyt.


      • Susan
        jpa kirjoitti:

        aattelin että voi olla tulehdus.ultrassa näkee mistä johtuu.olen monta kertaa virtsa näyteen ei löytynyt.

        Minulla on aivan sama homma. Alkoi muutamapäivä sitten. Rakossa tuntuu jatkuva paine. Vähän väliä pitää juosta vessaan. menin lääkäriin ja minulta otettiin virtsanäyte joka oli täysin puhdas. Sain antibioottikuurin kaiken varalta ja hetkeksi oire poistui. Sitten harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ja kuin salama, oireet tulivat takaisin. Ei ole kirvelyä eikä mitään muita oireita kuin se että jatkuvasti tuntuu että rakko olisi täynnä tai ei täysin tyhjä ja vessassa täytyy juosta jatkuvasti. Olen menossa päivystykseen huomenna päivällä. Koulukin kärsii tämän takia. Minä olen nainen ja täytän pian 22vuotta. Virtsatientulehduksia oli paljon pienenä ja saan sellaisen tosi helposti. Mutta tämä on minulle täysin uutta. Kokoajan ahdistaa ja on pahaolla. Onko samaa vikaa muillakin? Mitä tehdä? Olen todella huolissani.


      • Susan
        Susan kirjoitti:

        Minulla on aivan sama homma. Alkoi muutamapäivä sitten. Rakossa tuntuu jatkuva paine. Vähän väliä pitää juosta vessaan. menin lääkäriin ja minulta otettiin virtsanäyte joka oli täysin puhdas. Sain antibioottikuurin kaiken varalta ja hetkeksi oire poistui. Sitten harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ja kuin salama, oireet tulivat takaisin. Ei ole kirvelyä eikä mitään muita oireita kuin se että jatkuvasti tuntuu että rakko olisi täynnä tai ei täysin tyhjä ja vessassa täytyy juosta jatkuvasti. Olen menossa päivystykseen huomenna päivällä. Koulukin kärsii tämän takia. Minä olen nainen ja täytän pian 22vuotta. Virtsatientulehduksia oli paljon pienenä ja saan sellaisen tosi helposti. Mutta tämä on minulle täysin uutta. Kokoajan ahdistaa ja on pahaolla. Onko samaa vikaa muillakin? Mitä tehdä? Olen todella huolissani.

        Unohdin tuohon laittaa että raskaus ei ole mahdollisuus. ja mitään virtsankarkailua ei siis tosiaan ole. ainoastaan se vaiva että vessassa täytyy juosta kokoajan ja koskaan ei tunnu rakko täysin tyhjältä. Eikä johdu mistään jännittämisestä.


      • Suippis83
        Susan kirjoitti:

        Minulla on aivan sama homma. Alkoi muutamapäivä sitten. Rakossa tuntuu jatkuva paine. Vähän väliä pitää juosta vessaan. menin lääkäriin ja minulta otettiin virtsanäyte joka oli täysin puhdas. Sain antibioottikuurin kaiken varalta ja hetkeksi oire poistui. Sitten harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ja kuin salama, oireet tulivat takaisin. Ei ole kirvelyä eikä mitään muita oireita kuin se että jatkuvasti tuntuu että rakko olisi täynnä tai ei täysin tyhjä ja vessassa täytyy juosta jatkuvasti. Olen menossa päivystykseen huomenna päivällä. Koulukin kärsii tämän takia. Minä olen nainen ja täytän pian 22vuotta. Virtsatientulehduksia oli paljon pienenä ja saan sellaisen tosi helposti. Mutta tämä on minulle täysin uutta. Kokoajan ahdistaa ja on pahaolla. Onko samaa vikaa muillakin? Mitä tehdä? Olen todella huolissani.

        Eli mulla on ihan sama juttu..Aloitan tänään ton antibiootin ja saa nähdä miten käy. Kannattaa päivystyksessä mainita myös että saattaisi johtua esim. jostain gynekologisesta syystäkin..Oon itse menossa piakkoin gynelle joten aion hänelle asiasta mainita.
        Tule ihmeessä tänne sitten kertomaan mitä siellä sanottiin, olis tosi mukavaa tietää kun on tosiaan itselläkin sama vaiva..


      • Susan
        Suippis83 kirjoitti:

        Eli mulla on ihan sama juttu..Aloitan tänään ton antibiootin ja saa nähdä miten käy. Kannattaa päivystyksessä mainita myös että saattaisi johtua esim. jostain gynekologisesta syystäkin..Oon itse menossa piakkoin gynelle joten aion hänelle asiasta mainita.
        Tule ihmeessä tänne sitten kertomaan mitä siellä sanottiin, olis tosi mukavaa tietää kun on tosiaan itselläkin sama vaiva..

        Juttelin erään kaverini kanssa tästä hommasta. Hänellä on ollut täysin sama vika kun meillä. Hän oli saanut estolääkityksen. Sen jälkeen ei ollut enää kyseistä ongelmaa. Mulla on ollut VTT myös kroonisena.


      • molla
        Susan kirjoitti:

        Juttelin erään kaverini kanssa tästä hommasta. Hänellä on ollut täysin sama vika kun meillä. Hän oli saanut estolääkityksen. Sen jälkeen ei ollut enää kyseistä ongelmaa. Mulla on ollut VTT myös kroonisena.

        Mulla oli PLV puhdas,mutta siinä oli verta! Menen huomenna lääkäriin, mutta itse epäilen ärtynyttä virtsarakkoa, jossa on samat oireet kun kusitulehuksessa, mutta PLV puhas, verta tihkuu rakon ärtyneeltä limakalvolta virtsaan.


      • JaJu
        molla kirjoitti:

        Mulla oli PLV puhdas,mutta siinä oli verta! Menen huomenna lääkäriin, mutta itse epäilen ärtynyttä virtsarakkoa, jossa on samat oireet kun kusitulehuksessa, mutta PLV puhas, verta tihkuu rakon ärtyneeltä limakalvolta virtsaan.

        Sinulla Molla on mitä todennäköisimmin interstitiaalinen kystiitti. Se on tietyntyyppinen rakon välikudoksen krooninen tulehdus, johon ei toistaiseksi ole parantavaa hoitoa mutta jotain apuja kuitenkin.


      • molla
        JaJu kirjoitti:

        Sinulla Molla on mitä todennäköisimmin interstitiaalinen kystiitti. Se on tietyntyyppinen rakon välikudoksen krooninen tulehdus, johon ei toistaiseksi ole parantavaa hoitoa mutta jotain apuja kuitenkin.

        Itekkin ajattelin että mulla on IC...Osaatko kertoa, onko muuta hoitoa kun rakkopunktion yhteydessä tehtävä hoito?


      • molla
        molla kirjoitti:

        Itekkin ajattelin että mulla on IC...Osaatko kertoa, onko muuta hoitoa kun rakkopunktion yhteydessä tehtävä hoito?

        Eipä se lääkäri mitään oikein tiennyt määräs tota lääkettä, mutta eikös se ole virtsankarkailuun? Mulla on vain tunne, että pissaattaa, enkä kokoajan mene silti WC:n!


      • Susan
        molla kirjoitti:

        Eipä se lääkäri mitään oikein tiennyt määräs tota lääkettä, mutta eikös se ole virtsankarkailuun? Mulla on vain tunne, että pissaattaa, enkä kokoajan mene silti WC:n!

        Hommaa estolääkitys. Mulla lääkäri määräsi heti. Juttelin muutamien kavereiden kanssa joilla on ollut ihan sama homma. Sain lääkityksen ja aloitin tänään ja oireet lähti heti pois. :)


      • molla
        Susan kirjoitti:

        Hommaa estolääkitys. Mulla lääkäri määräsi heti. Juttelin muutamien kavereiden kanssa joilla on ollut ihan sama homma. Sain lääkityksen ja aloitin tänään ja oireet lähti heti pois. :)

        Auttaako estolääkitys mahan särkyyn ja alapään kirvelyyn? Vaik mulla ei ole mitään virtsarakon tulehdusta?Miksi sait estolääkityksen? Mitä oireita sulla oli?Hommaan heti jos auttaa tähän vaivaan...


      • kamomilla
        Susan kirjoitti:

        Juttelin erään kaverini kanssa tästä hommasta. Hänellä on ollut täysin sama vika kun meillä. Hän oli saanut estolääkityksen. Sen jälkeen ei ollut enää kyseistä ongelmaa. Mulla on ollut VTT myös kroonisena.

        ja mitä tämä estolääkitys on?

        Itselläni on IC ja siihen ei ole estolääkitystä.

        Detrusitol voi auttaa, mutta ei kaikilla, DMSO-huuhtelut olen itse todennut hyviksi ja kerran vuodessa mun pitää (ainakin) käydä rakon venytyksssä eli dilataatiossa.
        Syön myös nokkosta (puristeina) ja GLA:ta ja ne mielestäni auttavat.
        Olen myös saanut apua vaivaan tämän alan tuntevalta fysioterapeutilta.


      • Kokemusta on - IC-potilas j...
        molla kirjoitti:

        Auttaako estolääkitys mahan särkyyn ja alapään kirvelyyn? Vaik mulla ei ole mitään virtsarakon tulehdusta?Miksi sait estolääkityksen? Mitä oireita sulla oli?Hommaan heti jos auttaa tähän vaivaan...

        Jos kyseessä on interstitielli kystiitti, siihen ei auta estolääkitys, joka on tarkoitettu nimenomaan bakteeriperäisen virtsatietulehduksen estohoitoon. Interstitielli kystiitti on virtsarakon seinämän tulehdus, jossa oireet ovat hyvin samantyyppiset kuin tuossa bakteeritulehduksessakin, mutta syy on tuntematon. Lääkityksenä voidaan käyttää hermokipuun vaikuttavaa lääkitystä, rakon laajennushoitoja tai -huuhteluita.


      • Johanna...
        Susan kirjoitti:

        Unohdin tuohon laittaa että raskaus ei ole mahdollisuus. ja mitään virtsankarkailua ei siis tosiaan ole. ainoastaan se vaiva että vessassa täytyy juosta kokoajan ja koskaan ei tunnu rakko täysin tyhjältä. Eikä johdu mistään jännittämisestä.

        Mulla on kanssa vessassa juoksua elämä ollut viimeisen vuoden.

        Paikoissa missä ei ole vessaa mulle tulee heti vessahätä. Autossa kestän 20min ja sitten tuntuu että räjähdän. Menen vessaan ja tulee muutama tippa. Suhteeni mieheeni on jo kärsinyt tästä koska en halua lähteä mihinkään vessassa juoksemisen takia. Äitini on jo haukkunut mut sekopäiseksi ja huomionkipeäksi tämän vaivan takia eikä ymmärrä että en voi sille mitään.

        Mikä estolääkitys on auttanut teillä?
        Lääkärissä kävin ja virtsanäyte oli puhdas. Sanoin että joku mussa on vialla niin naurahti ja sanoi että kuvittelen vaan. Helpottava tietää etten olekaan sekopää.


      • onneton15
        Susan kirjoitti:

        Minulla on aivan sama homma. Alkoi muutamapäivä sitten. Rakossa tuntuu jatkuva paine. Vähän väliä pitää juosta vessaan. menin lääkäriin ja minulta otettiin virtsanäyte joka oli täysin puhdas. Sain antibioottikuurin kaiken varalta ja hetkeksi oire poistui. Sitten harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ja kuin salama, oireet tulivat takaisin. Ei ole kirvelyä eikä mitään muita oireita kuin se että jatkuvasti tuntuu että rakko olisi täynnä tai ei täysin tyhjä ja vessassa täytyy juosta jatkuvasti. Olen menossa päivystykseen huomenna päivällä. Koulukin kärsii tämän takia. Minä olen nainen ja täytän pian 22vuotta. Virtsatientulehduksia oli paljon pienenä ja saan sellaisen tosi helposti. Mutta tämä on minulle täysin uutta. Kokoajan ahdistaa ja on pahaolla. Onko samaa vikaa muillakin? Mitä tehdä? Olen todella huolissani.

        Mulla on kans ongelmana et pitää käydä vähän väliä vessassa ja sitten tulee vain muutama tippa. Juoksen vessassa parhaimillaan 10 kertaa puolen tunnin sisällä. Mistä tämä voi johtua? Välillä on päiviä kun ei tapahdu mitään, välillä taas pitää juosta vessassa koko ajan.


    • nainen 18

      kummalle menitte tuollasilla oireilla? kannattaako käydä tarkistamassa tautimahdollisuudet gynellä?

      • sanoisin

        ...että aloittaisin ongelman kartoittamisen omalääkäriltä. Virtsapuolen ongelmia hoitaa sitten erikoislääkäreistä urologi (myös naisilla) ja gynen puolen ongelmia sitten taas gynekologi - näin ainakin meillä täällä.


    • Mirkku-

      Ihanaa, löysin kohtalotovereita!!
      Olen 22v. nainen ja minulla on myös lisääntynyt virtsaamisen tarve. VIrtsanäytteet olivat puhtaat. Tarve käydä vessassa 1,5-2h välein. Tänään aika päivystykseen lääkärille.....mikäköhän vaivaa?

      • sara

        Olen 51 vuotias nainen ja minulla diagnosoitiin interstitiaalinen kystiitti v. 1985 rakontähystyksessä. Jo silmämääräisesti urologi silloin näki, että rakossa oli sairaudelle tyypilliset verenpurkaumat. Pienestä pitäen jo kävin usein vessassa. (Rakontähystys tehtiin koepalanottoineen myös vuosia aiemmin, mutta kun ei IC:tä havaittu, vaivani tulkittiin psyykkiseksi.) IC:n jälkeen rakkoon annettiin useamman kerran kortisonihuuhteluita ja kortisonipiikki myös suoraan rakkolihakseen. Jonkun verran ja joksikin aikaa ne rauhoittivat tilannetta. Joudun käymään myös öisin useamman kerran pissalla.Monenlaista menoa olen joutunut vuosien myötä rajoittamaan tämän vaivani takia. Sanoin juuri yhtenä päivänä miehelleni, että kadehdin eniten niitä ihmisiä, joitten ei tarvi käydä vessassa kuin muutama kerta vuorokaudessa. Näin täytyy kuitenkin vaan jatkaa elämää.


      • Nimetön
        sara kirjoitti:

        Olen 51 vuotias nainen ja minulla diagnosoitiin interstitiaalinen kystiitti v. 1985 rakontähystyksessä. Jo silmämääräisesti urologi silloin näki, että rakossa oli sairaudelle tyypilliset verenpurkaumat. Pienestä pitäen jo kävin usein vessassa. (Rakontähystys tehtiin koepalanottoineen myös vuosia aiemmin, mutta kun ei IC:tä havaittu, vaivani tulkittiin psyykkiseksi.) IC:n jälkeen rakkoon annettiin useamman kerran kortisonihuuhteluita ja kortisonipiikki myös suoraan rakkolihakseen. Jonkun verran ja joksikin aikaa ne rauhoittivat tilannetta. Joudun käymään myös öisin useamman kerran pissalla.Monenlaista menoa olen joutunut vuosien myötä rajoittamaan tämän vaivani takia. Sanoin juuri yhtenä päivänä miehelleni, että kadehdin eniten niitä ihmisiä, joitten ei tarvi käydä vessassa kuin muutama kerta vuorokaudessa. Näin täytyy kuitenkin vaan jatkaa elämää.

        vaikka tämä ei olekaan mieluista, niin itse olen huojentunut kun olen huomannut, että en ole ainoa tämän vaivan kanssa. enää en ole "vain" erilainen kaveriporukassa.
        -Mirkku-


      • rakkovika
        sara kirjoitti:

        Olen 51 vuotias nainen ja minulla diagnosoitiin interstitiaalinen kystiitti v. 1985 rakontähystyksessä. Jo silmämääräisesti urologi silloin näki, että rakossa oli sairaudelle tyypilliset verenpurkaumat. Pienestä pitäen jo kävin usein vessassa. (Rakontähystys tehtiin koepalanottoineen myös vuosia aiemmin, mutta kun ei IC:tä havaittu, vaivani tulkittiin psyykkiseksi.) IC:n jälkeen rakkoon annettiin useamman kerran kortisonihuuhteluita ja kortisonipiikki myös suoraan rakkolihakseen. Jonkun verran ja joksikin aikaa ne rauhoittivat tilannetta. Joudun käymään myös öisin useamman kerran pissalla.Monenlaista menoa olen joutunut vuosien myötä rajoittamaan tämän vaivani takia. Sanoin juuri yhtenä päivänä miehelleni, että kadehdin eniten niitä ihmisiä, joitten ei tarvi käydä vessassa kuin muutama kerta vuorokaudessa. Näin täytyy kuitenkin vaan jatkaa elämää.

        Voisiko minunkin vaivani olla tätä?

        Jos touhuan kovasti esim. kotitöitä, alavatsa tulee aina kipeäksi. Kun jalat ovat kylmät, tuntuu jatkuvasti kuin olisi pissahätä. Pissaaminen kirvelee usein.

        Gynekologit eivät kuitenkaan ole osanneet sanoa vaivastani mitään. Pitäisiköhän siis käydä urologilla? Olen aina ajatellut heidän olevan vain miesten vaivojen asiantuntijoita.


      • Sara
        rakkovika kirjoitti:

        Voisiko minunkin vaivani olla tätä?

        Jos touhuan kovasti esim. kotitöitä, alavatsa tulee aina kipeäksi. Kun jalat ovat kylmät, tuntuu jatkuvasti kuin olisi pissahätä. Pissaaminen kirvelee usein.

        Gynekologit eivät kuitenkaan ole osanneet sanoa vaivastani mitään. Pitäisiköhän siis käydä urologilla? Olen aina ajatellut heidän olevan vain miesten vaivojen asiantuntijoita.

        Tilasin englanninkielisiä kirjoja Amazon.comin kautta. Niissä kerrotaan, että tähän liittyy monenmoista muutakin vaivaa kuin rakko-ongelma. Ei täällä Suomessa lääkärit ole oikein perehtyneet asiaan. Löysin kirjoista muitten potilaitten kuvaamia kertomuksia, jotka ovat ihan yhteneväisiä omieni kanssa. Tyypillistä on maha-suolikanava vaivat; ärtynyt paksusuoli, migreeni, allergiat, hiivasyndrooma, vulvodynia, huono lämmönsäätely, ei siis kestä kuumaa, eikä kylmää ym. Sitä on vuosien varrella ravattu lääkäristä toiseen aina yhtä asiaa hoidattamassa ja tämä on koko kehon epätasapainotila. En ole vielä ehtinyt lukemaan näitä kirjoja kunnolla, mutta olen toiveikas, että vielä löytyy näihin kaikkiin vaivoihin apu vaihtoehtolääketieteestä. Sellaista hoitoa vaan ei vielä saa Suomesta. (Ruotsista ja euroopan maista kyllä) Catherine M. Simone on kirjoittanut toivoa herättävän kirjan: To Wake in Tears (Understanding Interstial Cystitis).

        Sara


      • Omainen
        Sara kirjoitti:

        Tilasin englanninkielisiä kirjoja Amazon.comin kautta. Niissä kerrotaan, että tähän liittyy monenmoista muutakin vaivaa kuin rakko-ongelma. Ei täällä Suomessa lääkärit ole oikein perehtyneet asiaan. Löysin kirjoista muitten potilaitten kuvaamia kertomuksia, jotka ovat ihan yhteneväisiä omieni kanssa. Tyypillistä on maha-suolikanava vaivat; ärtynyt paksusuoli, migreeni, allergiat, hiivasyndrooma, vulvodynia, huono lämmönsäätely, ei siis kestä kuumaa, eikä kylmää ym. Sitä on vuosien varrella ravattu lääkäristä toiseen aina yhtä asiaa hoidattamassa ja tämä on koko kehon epätasapainotila. En ole vielä ehtinyt lukemaan näitä kirjoja kunnolla, mutta olen toiveikas, että vielä löytyy näihin kaikkiin vaivoihin apu vaihtoehtolääketieteestä. Sellaista hoitoa vaan ei vielä saa Suomesta. (Ruotsista ja euroopan maista kyllä) Catherine M. Simone on kirjoittanut toivoa herättävän kirjan: To Wake in Tears (Understanding Interstial Cystitis).

        Sara

        Minkälaisella omahoidolla sitä pystyy hoitamaan?
        Olen kuullut että ruokavalio aika tärkeä.
        Että kylmä ja kuuma?! Kuulostaa tutulta


      • Asian kanssa pitää oppia el...
        Sara kirjoitti:

        Tilasin englanninkielisiä kirjoja Amazon.comin kautta. Niissä kerrotaan, että tähän liittyy monenmoista muutakin vaivaa kuin rakko-ongelma. Ei täällä Suomessa lääkärit ole oikein perehtyneet asiaan. Löysin kirjoista muitten potilaitten kuvaamia kertomuksia, jotka ovat ihan yhteneväisiä omieni kanssa. Tyypillistä on maha-suolikanava vaivat; ärtynyt paksusuoli, migreeni, allergiat, hiivasyndrooma, vulvodynia, huono lämmönsäätely, ei siis kestä kuumaa, eikä kylmää ym. Sitä on vuosien varrella ravattu lääkäristä toiseen aina yhtä asiaa hoidattamassa ja tämä on koko kehon epätasapainotila. En ole vielä ehtinyt lukemaan näitä kirjoja kunnolla, mutta olen toiveikas, että vielä löytyy näihin kaikkiin vaivoihin apu vaihtoehtolääketieteestä. Sellaista hoitoa vaan ei vielä saa Suomesta. (Ruotsista ja euroopan maista kyllä) Catherine M. Simone on kirjoittanut toivoa herättävän kirjan: To Wake in Tears (Understanding Interstial Cystitis).

        Sara

        Mulla todettiin IC seitsemän vuotta sitten virtsarakon tähystyksen yhteydessä ja jotain nämä vuodet ovat minulle opettaneetkin. Jos epäilet virtsatulehdusta, mutta näytteessä ei ole bakteerikasvua tilaa aika heti yksityiselle urologille. Tavalliset lääkärit eivät tiedä tästä taudista mitään ja antavat jopa haitallista opastusta. Mm. Oulussa on tähän tautiin erikoistunut urologi.

        Kipuihin helpotusta tuo mm. tulikuuman alapääsuihkun ottaminen, runsas nesteen juominen, jotta virtsatessa olisi myös jotain mitä virtsata ja urologilta saatavat lääkkeet. Seksiä kannattaa välttää kipujen aikana ja heti niiden jälkeen.

        Uskokaa tai älkää mutta kivut saa myös pois ajatuksen voimalla kun vain lopettaa vessassa ramppaamisen :)


      • Retu62
        Sara kirjoitti:

        Tilasin englanninkielisiä kirjoja Amazon.comin kautta. Niissä kerrotaan, että tähän liittyy monenmoista muutakin vaivaa kuin rakko-ongelma. Ei täällä Suomessa lääkärit ole oikein perehtyneet asiaan. Löysin kirjoista muitten potilaitten kuvaamia kertomuksia, jotka ovat ihan yhteneväisiä omieni kanssa. Tyypillistä on maha-suolikanava vaivat; ärtynyt paksusuoli, migreeni, allergiat, hiivasyndrooma, vulvodynia, huono lämmönsäätely, ei siis kestä kuumaa, eikä kylmää ym. Sitä on vuosien varrella ravattu lääkäristä toiseen aina yhtä asiaa hoidattamassa ja tämä on koko kehon epätasapainotila. En ole vielä ehtinyt lukemaan näitä kirjoja kunnolla, mutta olen toiveikas, että vielä löytyy näihin kaikkiin vaivoihin apu vaihtoehtolääketieteestä. Sellaista hoitoa vaan ei vielä saa Suomesta. (Ruotsista ja euroopan maista kyllä) Catherine M. Simone on kirjoittanut toivoa herättävän kirjan: To Wake in Tears (Understanding Interstial Cystitis).

        Sara

        Olen yli 60 vuotias mies. Minulla tällaista vaivaa ovat tutkineet monet lääkärit, ja aina ovat päätyneet eturauhasongelmiin. Äskettäin kävin urologilla, ja hän kertoi minulle ICstä. Oireet ovat tutut. Olen itse havainnut, että ongelma usein seuraa tiettyjen ruokien tai juomien käytön seurauksena. Itselleni pahimmat ovat kaikki sitruunaa sisältävät juomat, kuten sitruunatee ja limut, myös jotkut esim. salaatinkastikkeet sisältävät sitruunaa. Myös monet muut happamat ruoka-aineet ja hedelmät aiheuttavat ongelmia, tosin lievempinä. Nautittuani vaikkapa sitruunaa sisältävää juomaa vessassakäynnit alkavat n. puolen tunnin kuluttua ja ärsytystila jatkuu tunteja, jopa vuorokauden. Pysymällä juotavissa täysin vesilinjalla voin elää kohtuullisen ongelmitta. En tiedä auttaako muille, mutta kokeilkaa.


    • syl

      Interstitielli kystiitti on vaivana mullakin.

      Diagnoosin sain vajaa 2 vuotta sitten rakon tähystyksessä. Oireet alkoivat jo 4-5 vuotta ennen tuon diagnoosin saamista ja olivat välillä aivan kamalat. Opiskelut ja sosiaalinen elämä kärsivät todella pahasti silloin kun vaivat olivat pahimmillaan. En saanut nukuttua ja vessassa juoksin pahimmillaan viiden minuutin välein. Ja lääkärit eivät löytäneet syytä, antoivat vaan antibioottikuureja joista ei ollut apua. Jossain vaiheessa sain lähetteen keskussairaalaan urologille ja siellä tekivät DMSO-huuhteluita. Kovin suurta apua niistä ei kyllä ollut. Sain myös Detrusitol-reseptin ja sitten jotain muuta vastaavaa, nimeä en kyllä muista. Niistä oli jonkin verran apua, mutta lopetin niiden käytön kun vauvayritys alkoi.

      Sain kutsun virtsarakon tähystykseen ja venytykseen kolmisen vuotta sitten, mutta jouduin sen perumaan kun olinkin tullut raskaaksi. Esikoisen ollessa kolmen kuukauden ikäinen, tehtiin mulle sitten tuo tähystys ja venytys ja vihdoin sain virallisen diagnoosin. Vähän tuon jälkeen tulin uudestaan raskaaksi ja raskausaika meni nytkin ihan hyvin ja vähin oirein. Nyt kuopus on vuoden ikäinen ja vajaan puolisen vuotta on taas ollut enemmän ja vähemmän oireita. Pitäisi varmaan taas soitella lääkärille ja pyytää jotain reseptiä tai mennä taas tuohon venytykseen. Mulla nää oireet tulevat aika tarkkaan kuukautiskierron mukaan, samassa vaiheessa kiertoa aina pahenee.

      • vessan vanki

        kuuleekohan täältä kukaan avun huutoani kun kaikki viestit mitä olen löytänyt ovat viime vuotisia... haluaisin kokemuksia interstitiaalisesta kysiitistä ja sen hoidoista ja kuinka elämä on sujunut niiden jälkeen.. onko olemassa chattiä missä voisi keskustella asiasta?


      • vaan...
        vessan vanki kirjoitti:

        kuuleekohan täältä kukaan avun huutoani kun kaikki viestit mitä olen löytänyt ovat viime vuotisia... haluaisin kokemuksia interstitiaalisesta kysiitistä ja sen hoidoista ja kuinka elämä on sujunut niiden jälkeen.. onko olemassa chattiä missä voisi keskustella asiasta?

        Lukekaa Jouko Pursiaisen kirja:Hiivasyndrooma ja luonnonmukaisen hoidon opas.Hiivasyndrooman oireet ja vaikututukset ovat todella moninaiset.


      • Hoidetaan
        vessan vanki kirjoitti:

        kuuleekohan täältä kukaan avun huutoani kun kaikki viestit mitä olen löytänyt ovat viime vuotisia... haluaisin kokemuksia interstitiaalisesta kysiitistä ja sen hoidoista ja kuinka elämä on sujunut niiden jälkeen.. onko olemassa chattiä missä voisi keskustella asiasta?

        myös tekemällä suolesta uusi rakko, onnistuu tavallisesti aika hyvin mutta tämän jälkeen joutuu katetroimaan.


      • repeliini
        vessan vanki kirjoitti:

        kuuleekohan täältä kukaan avun huutoani kun kaikki viestit mitä olen löytänyt ovat viime vuotisia... haluaisin kokemuksia interstitiaalisesta kysiitistä ja sen hoidoista ja kuinka elämä on sujunut niiden jälkeen.. onko olemassa chattiä missä voisi keskustella asiasta?

        http://www.ic-network.com/ tuolla englanninkielellä ainakin. foorumi siis http://www.ic-network.com/forum/


    • virrtsakivet

      Itselläni on kirvelyä ollut jo 5 vuotta ja pahimmassa vaiheessa tuli pissat housuun usein, lääkärit ei löytäneet mitään mutta sain itse diagnisoitua kun tuli melkein sentin virtasakivi läpi. Siitä lähtien ollen saanut hoidettua pelkästään juomalla paljon vettä(tosin olen myös vegaani en tiedä vaikuttaako asiaan). nyt ei tartte ravata vessassa ja ei ole kipuja jos muistaa juoda tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe