Useampaankin otteeseen on palstalla yritetty todistella, että Keskusta olisi yleispuolue eikä maatalousyrittäjien etujärjestö. Tätä on yritetty todistella kannattajien taustatiedoilla. Kuitenkin todemman tuntuinen todiste yleispuoluprofiilista olisi kansanedustajia koskeva taustatieto. Katsellaanpa hieman sitä.
Keskustan 55 kansanedustajasta 22 on joko maanviljelijoitä tai maatalouselinkeinoon läheisesti (esim. edunvalvontajärjestössä) liittyviä henkilöitä. Tämä maataloustaustaisten osuus on 40 % puolueen kansanedustajista. Kyllähän tämä kertoo jotain aika olennaista keskustalaisesta arvomaailmasta ja politiikan suunnasta. Toinen merkittävä ryhmä ovat papit ja muut saarnamiehet. Heitäkin on arviolta lähes kymmenkunta.
Tätä taustaa vasten ei ole kovin yllättävää, että Keskusta mielletään yleisesti MTK:n poliittiseksi siiveksi ja eräiden uskonnollisten ryhmien suosikkipuolueeksi. Kyllä tästä on aika matka koko kansan yleispuolueeksi. Ei taida onnistua. Muiden suurten puolueiden eduskuntaryhmät ovat huomattavan paljon heterogeenisemmat.
Kepun maataloussidonnaisuus
39
1056
Vastaukset
- tapu tapu
joo o
- Mikko-Matti
SDP kannattajat ja taustaryhmät yhdellä sanalla SAK KORPORAATIOMAFIA.HYvin kapea on demarikannatus yhteiskunnassa kun vielä otetaan äänestysprosentti peliin niin kannatus koko kansasta joka saa äänestää on noin 16 %Eli reilut 5-600 tuhatta kannattajaa.Nyt kun Heinäluoma tuli puheenj.niin SDP asema on entistä kapeampi yhteiskunnassa ja mielletään entistä vahvemmin KORPORAATIOPUOLUEEKSI ,kannatus kato on ilmeinen.
Tällä palstallahan ei ole tarkoitus keskustella SDP:stä, mutta otetaan nyt vertailun nimissä kantaa. Ammattiyhdistystaustaisia kansanedustajia ei SDP:ssä liene niinkään monta kuin Keskustassa pappis-saarnamiehiä. Äkkiseltään tulee mieleen vain kolme: Eero Heinäluoma, Jukka Roos ja Risto Kuisma. On siellä toki lisäksi kolme-neljä sellaista, jotka ovat toimineet pääluottamusmiehinä jossain vaiheessa työuraansa.
- Aikainen olen
Kepu on minun mielestä hyvä yleis puolue,minulla ei ole mitään jäsenkirjaa mistään puolueesta.Mitä sitä demareissa siellä on kaikki työläiset.Tätä vissiin aloittaja kehuu.Tasapuolinen pitäisi olla eikä vetää aina demareihin päin kuin meidän pressa tekee.Kaikki pitää saada omalle puoluueelle virat,siis isot virat.Halonen ei olisi pressa jos leskimies olisi toiminut toisin.Kepulaiset kostaa varmaan leskimiehelle viimekertaisen ja äänestää toisella kierokksella halkoa.
- JormaKKorhonen
Oikeita havaintoja Sinulla, jälleen kerran. Mutta jos ja kun
>> Muiden suurten puolueiden eduskuntaryhmät ovat huomattavan paljon heterogeenisemmat.- Wiisaahko
Selkeitä valheita ei sen kummemmin tarvitse oikoa. Keskusta on puolueista nimenomaan heterogeenisin, kannatusta on joka puolella Suomea kaikissa yhteiskuntaryhmissä.
Mielipuolipunikin puheet ovat savolaistyyppisiä, kuten kainuulaisen Korhosenkin - vastuu on aina lukijalla. Wiisaahko kirjoitti:
Selkeitä valheita ei sen kummemmin tarvitse oikoa. Keskusta on puolueista nimenomaan heterogeenisin, kannatusta on joka puolella Suomea kaikissa yhteiskuntaryhmissä.
Mielipuolipunikin puheet ovat savolaistyyppisiä, kuten kainuulaisen Korhosenkin - vastuu on aina lukijalla.Helsingissäkin Keskustaa kannattaa noin 5 % väestöstä eli olet oikeassa, kyllä sitä kannatusta on joka puolella.
- Wiisaahko
Mielipidepankki kirjoitti:
Helsingissäkin Keskustaa kannattaa noin 5 % väestöstä eli olet oikeassa, kyllä sitä kannatusta on joka puolella.
Vaikka Helsingin näkövinkkelistä asiat näyttävätkin erilaisilta ei se poista tosiasiaa, että kaikkialla muualla keskusta on suuri puolue.
Syytä siihen on vaikea sanoa niin, että se olisi tieteellisesti edes suuntaa-antava.
Järkevää on kuitenkin olettaa, että helsinkiläiset ovat poikkeuksellisen alttiita vasemmiston propagandalle. Sehän on jostain käsittämättömästä syystä keskustavastaista, mutta ei niinkään kokoomusvastaista, vaikka perinteisesti kai ajatellaan, että kokoomus on keskustasta oikealla.
Siksi siis omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömät hesalaiset äänestävät demareita, omasta mielestään muka edistykselliset vihreitä ja jo valmiiksi rikkaat kokoomusta. Rehellisiä ja fiksuja ihmisiä löytyy nykyisin Helsingistäkin, mutta he ovat vähemmistönä.
Ennustan kuitenkin, että nämä puolueiden kannatuserot tasaantuvat lähivuosina. SDP valitettavasti nousee selkeäksi ykköseksi, keskusta ja kokoomus syövät toistensa kannatusta yhdistymiseensä saakka, joka tapahtuu noin vuonna 2015. - Tunkiostako?
Wiisaahko kirjoitti:
Vaikka Helsingin näkövinkkelistä asiat näyttävätkin erilaisilta ei se poista tosiasiaa, että kaikkialla muualla keskusta on suuri puolue.
Syytä siihen on vaikea sanoa niin, että se olisi tieteellisesti edes suuntaa-antava.
Järkevää on kuitenkin olettaa, että helsinkiläiset ovat poikkeuksellisen alttiita vasemmiston propagandalle. Sehän on jostain käsittämättömästä syystä keskustavastaista, mutta ei niinkään kokoomusvastaista, vaikka perinteisesti kai ajatellaan, että kokoomus on keskustasta oikealla.
Siksi siis omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömät hesalaiset äänestävät demareita, omasta mielestään muka edistykselliset vihreitä ja jo valmiiksi rikkaat kokoomusta. Rehellisiä ja fiksuja ihmisiä löytyy nykyisin Helsingistäkin, mutta he ovat vähemmistönä.
Ennustan kuitenkin, että nämä puolueiden kannatuserot tasaantuvat lähivuosina. SDP valitettavasti nousee selkeäksi ykköseksi, keskusta ja kokoomus syövät toistensa kannatusta yhdistymiseensä saakka, joka tapahtuu noin vuonna 2015.Täällä on kaltaisiasi kepuleita jo niin paljon, että puolueenne ei ei ehkä enää uppoamatta kestä sitä typeryyden lastia, jonka uutena tuot tullessasi.
Olen lukaissut muutaman kirjoituksesi sikäli huvittuneenakin, että hyvin menee, kun kepu tuottaa yhä lisää tuollaisia. Mutta kuinka missään maan korvessakaan voidaan olla tietämättömiä siitä, että kokoomus on ja on lähes aina ollut suurin puolue Helsingissä. Demarit viime vaaleissa ohittivat vihreät ja nousivat toiseksi, mutta jäivät kauas kokoomuksesta. Ja kepu sai vajaat viisi prosenttia äänistä ja neljä edustajaa 88 edustajan valtuustoon!
Mitä stadi edellä, sitä muu Suomi perässä! - Otsikossa hymiö
Wiisaahko kirjoitti:
Vaikka Helsingin näkövinkkelistä asiat näyttävätkin erilaisilta ei se poista tosiasiaa, että kaikkialla muualla keskusta on suuri puolue.
Syytä siihen on vaikea sanoa niin, että se olisi tieteellisesti edes suuntaa-antava.
Järkevää on kuitenkin olettaa, että helsinkiläiset ovat poikkeuksellisen alttiita vasemmiston propagandalle. Sehän on jostain käsittämättömästä syystä keskustavastaista, mutta ei niinkään kokoomusvastaista, vaikka perinteisesti kai ajatellaan, että kokoomus on keskustasta oikealla.
Siksi siis omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömät hesalaiset äänestävät demareita, omasta mielestään muka edistykselliset vihreitä ja jo valmiiksi rikkaat kokoomusta. Rehellisiä ja fiksuja ihmisiä löytyy nykyisin Helsingistäkin, mutta he ovat vähemmistönä.
Ennustan kuitenkin, että nämä puolueiden kannatuserot tasaantuvat lähivuosina. SDP valitettavasti nousee selkeäksi ykköseksi, keskusta ja kokoomus syövät toistensa kannatusta yhdistymiseensä saakka, joka tapahtuu noin vuonna 2015....
- Wiisaahko
Tunkiostako? kirjoitti:
Täällä on kaltaisiasi kepuleita jo niin paljon, että puolueenne ei ei ehkä enää uppoamatta kestä sitä typeryyden lastia, jonka uutena tuot tullessasi.
Olen lukaissut muutaman kirjoituksesi sikäli huvittuneenakin, että hyvin menee, kun kepu tuottaa yhä lisää tuollaisia. Mutta kuinka missään maan korvessakaan voidaan olla tietämättömiä siitä, että kokoomus on ja on lähes aina ollut suurin puolue Helsingissä. Demarit viime vaaleissa ohittivat vihreät ja nousivat toiseksi, mutta jäivät kauas kokoomuksesta. Ja kepu sai vajaat viisi prosenttia äänistä ja neljä edustajaa 88 edustajan valtuustoon!
Mitä stadi edellä, sitä muu Suomi perässä!Harmi, ettet ymmärrä lukemaasi, mutta se lienee tyypillistä kaupunkilaisdemareillekin. Helsinki on typerysten sulatusuuni, siellä vahemmän älykäskin maalainen toteaa vähän aikaa oleiltuaan olevansa intelligentti, jos nyt sattuu sivistyssanan tietämään, ainakin se fiilis hänelle tulee.
Mutta asiaan. Keskustan kannatuksen vähyys Helsingissä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Helsingissä ihmiset ovat huomattavasti keskimääräistä typerämpiä. Ääliöt äänestävät demareita, vaikka niistä ei ole koskaan mitään muuta kuin riesaa ollut. Toiset ääliöt äänestävät vihreitä, vaikka kaikki tietävät, että niistä pikku piruista ei ole kuin haittaa kaikille muille. Kokoomusta äänestävät tietysti ne, jotka ovat jo valmiiksi helevetin hyvin toimeen tulevia.
Kyllä teillä siellä hesassakin on ilmiselvä rako rehelliselle, maalaispohjaiselle puolueelle. En toki usko, että sinä, edellinen tässä ketjussa, keskustaa äänestääisit, olet siihen aivan liian stupido. - Otsikossa hymiö
Wiisaahko kirjoitti:
Harmi, ettet ymmärrä lukemaasi, mutta se lienee tyypillistä kaupunkilaisdemareillekin. Helsinki on typerysten sulatusuuni, siellä vahemmän älykäskin maalainen toteaa vähän aikaa oleiltuaan olevansa intelligentti, jos nyt sattuu sivistyssanan tietämään, ainakin se fiilis hänelle tulee.
Mutta asiaan. Keskustan kannatuksen vähyys Helsingissä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Helsingissä ihmiset ovat huomattavasti keskimääräistä typerämpiä. Ääliöt äänestävät demareita, vaikka niistä ei ole koskaan mitään muuta kuin riesaa ollut. Toiset ääliöt äänestävät vihreitä, vaikka kaikki tietävät, että niistä pikku piruista ei ole kuin haittaa kaikille muille. Kokoomusta äänestävät tietysti ne, jotka ovat jo valmiiksi helevetin hyvin toimeen tulevia.
Kyllä teillä siellä hesassakin on ilmiselvä rako rehelliselle, maalaispohjaiselle puolueelle. En toki usko, että sinä, edellinen tässä ketjussa, keskustaa äänestääisit, olet siihen aivan liian stupido....
- tukilisäjenkka
Wiisaahko kirjoitti:
Harmi, ettet ymmärrä lukemaasi, mutta se lienee tyypillistä kaupunkilaisdemareillekin. Helsinki on typerysten sulatusuuni, siellä vahemmän älykäskin maalainen toteaa vähän aikaa oleiltuaan olevansa intelligentti, jos nyt sattuu sivistyssanan tietämään, ainakin se fiilis hänelle tulee.
Mutta asiaan. Keskustan kannatuksen vähyys Helsingissä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Helsingissä ihmiset ovat huomattavasti keskimääräistä typerämpiä. Ääliöt äänestävät demareita, vaikka niistä ei ole koskaan mitään muuta kuin riesaa ollut. Toiset ääliöt äänestävät vihreitä, vaikka kaikki tietävät, että niistä pikku piruista ei ole kuin haittaa kaikille muille. Kokoomusta äänestävät tietysti ne, jotka ovat jo valmiiksi helevetin hyvin toimeen tulevia.
Kyllä teillä siellä hesassakin on ilmiselvä rako rehelliselle, maalaispohjaiselle puolueelle. En toki usko, että sinä, edellinen tässä ketjussa, keskustaa äänestääisit, olet siihen aivan liian stupido....että KesKUSTAa äänestäisi.
Hyvä, että kepulin mielipide helsinkiläisistä tuli julki. Varmaan äänisaalis eikun pysyy ja paranoo... - Otsikossa hymiö
tukilisäjenkka kirjoitti:
...että KesKUSTAa äänestäisi.
Hyvä, että kepulin mielipide helsinkiläisistä tuli julki. Varmaan äänisaalis eikun pysyy ja paranoo..."No nythän...
Keskustaporvari 15.7.2005 klo 11.28
..pääkaupunkiseudun kymmenillä tuhansilla huoraavilla sinkuilla on yksi ehdokas lisää.
Ei ainakaan ole perheidylli äänestämisen esteenä kuten vuoden 2000 vaaleissa."
- ----
Keskusta ajaa äänestäjiensä asiaa, ja se on taloudellisesti sekä ideologisesti riippumaton etujärjestöistä, toisin kuin SDP. SDP:n kannattajakunta on yleispuolueeksi suhteettoman vinoutunut Keskustaan verrattuna, ja sitä voikin tällä perusteella pitää oman kannattajaklikkinsä edunajajana, ei koko kansakunnan etua ajavana puolueena. Palkkatyöläisten määrä Keskustan kannattajissa on toiseksi suurin suomalaisista puolueista, ja se on sopusuhdassa palkkatyöläisten määrään suomalaisessa yhteiskunnassa.
Se, että Keskustaa äänestävät valitsevat itseään edustamaan jollain lailla elämässään maatalouden kanssa tekemisissä olleita henkilöitä (varsinaisia maanviljelijöitä Keskustan eduskuntaryhmässä on vain kourallinen) ei tee edustajista yhtään huonompia. Jos edustaja kannattajien mielestä edustaa heitä huonosti tai ajaa pienen klikin etua muiden kustannuksella, edustaja voidaan vaihtaa. Kannattajia sensijaan on paha mennä vaihtamaan.
Tämä taitaa olla vähintään kymmenes saman kirjoittajan avaus samasta aiheesta. On kummallinen ristiriita näiden kahden tiedon välillä. Keskustan kannattajista olisi linkin tiedon mukaan vain 8 % maatalousyrittäjiä. Kuitenkin kansanedustajista heitä on 40 %. Jokinhan tässä mättää. Miksi puolue on maanviljelijöiden ja pappis-saarnaajien käsissä, kun kannatuspohja edellyttäisi vallan muuta.
---- kirjoitti:
Keskusta ajaa äänestäjiensä asiaa, ja se on taloudellisesti sekä ideologisesti riippumaton etujärjestöistä, toisin kuin SDP. SDP:n kannattajakunta on yleispuolueeksi suhteettoman vinoutunut Keskustaan verrattuna, ja sitä voikin tällä perusteella pitää oman kannattajaklikkinsä edunajajana, ei koko kansakunnan etua ajavana puolueena. Palkkatyöläisten määrä Keskustan kannattajissa on toiseksi suurin suomalaisista puolueista, ja se on sopusuhdassa palkkatyöläisten määrään suomalaisessa yhteiskunnassa.
Se, että Keskustaa äänestävät valitsevat itseään edustamaan jollain lailla elämässään maatalouden kanssa tekemisissä olleita henkilöitä (varsinaisia maanviljelijöitä Keskustan eduskuntaryhmässä on vain kourallinen) ei tee edustajista yhtään huonompia. Jos edustaja kannattajien mielestä edustaa heitä huonosti tai ajaa pienen klikin etua muiden kustannuksella, edustaja voidaan vaihtaa. Kannattajia sensijaan on paha mennä vaihtamaan.
Tämä taitaa olla vähintään kymmenes saman kirjoittajan avaus samasta aiheesta.Millainen koura sinulla on, jos edustajista 40 % on maatalousväkeä?
Tämä ei ole saman kirjoittajan kymmenes avaus samasta aiheesta. Tästä aiheesta olen joskus kirjoittanut, mutta uskoisin, että viime kerrasta on kulunut vähintään vuosi. Ja vähintään kerran vuodessahan teita keppuleita pitää asiasta muistuttaa.- ----
Mielipidepankki kirjoitti:
Millainen koura sinulla on, jos edustajista 40 % on maatalousväkeä?
Tämä ei ole saman kirjoittajan kymmenes avaus samasta aiheesta. Tästä aiheesta olen joskus kirjoittanut, mutta uskoisin, että viime kerrasta on kulunut vähintään vuosi. Ja vähintään kerran vuodessahan teita keppuleita pitää asiasta muistuttaa.Viimeksi kun tästä aiheesta oli puhetta, erittelin kepuedustajien tekemisiä enemmänkin, ja osoitin, että prosentti on huomattavasti pienempi. Etkös mm. Anttilankin laskenut maanviljelijäksi sillä perusteella, että hänen miehellään on sikatila? Tai varapuhemies Kosken, jolla on pellettitehdas tms? En jaksa samaan hommaan alkaa uudestaan, kun ei erittelyä ole tallessa itsellä.
- oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
On kummallinen ristiriita näiden kahden tiedon välillä. Keskustan kannattajista olisi linkin tiedon mukaan vain 8 % maatalousyrittäjiä. Kuitenkin kansanedustajista heitä on 40 %. Jokinhan tässä mättää. Miksi puolue on maanviljelijöiden ja pappis-saarnaajien käsissä, kun kannatuspohja edellyttäisi vallan muuta.
... prosenttia, vaan niin kuin itsekin avauksessasi sanot viljelijöitä tai muihin viljelyyn liittyvissä ammateissa toimivia. Varmaan totuuskin on jotain tuon suuntaista. Keskustalla on juurensa maaseudulla ja sieltä vieläkin nousee puolueeseen johtavia voimia, vaikka kannattajia on tosiaan kaikkialla ja hyvin tasaisesti kaikissa ammateissa ja sosiaaliryhmissä. Keskustan kannattajat kaupungeissa ovat usein lähtöisin maalta. He vieläkin luottavat isiensä ammatin jatkajiin tai siihen liittyviin ammattien harjoittajiin. Tiedän, että esim agronomin koulutuksen saanut lasketaan tuohon 40 prosenttiin, vaikka nämä alan korkean koulutuksen saaneet ihmiset eivät pääsääntöisesti toimi enää viljellijöinä vaan johto- opetus- ja tutkimustehtävissä.
Keskustalla on myös suurissa keskuksissa sellaisia kannattajia, jolla ei ole maalaista taustaa. Heitä kiinnostaa kepun alkiolainen aate, joka nojaa valistukseen, yrittäjyyteen, sosiaalisuuteen ja isänmaan rakkauteen. Heitä kiinnostaa myös Keskustan hötkyilemätön politiikka; se ei lähde kiivailemaan vasemmistolaisten, porvarillisten, eurooppalaisten tai globaalien arvojen perässä, vaan luo tasisen meille suomalaisille sopivan poliittisen ilmapiirin. - JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
... prosenttia, vaan niin kuin itsekin avauksessasi sanot viljelijöitä tai muihin viljelyyn liittyvissä ammateissa toimivia. Varmaan totuuskin on jotain tuon suuntaista. Keskustalla on juurensa maaseudulla ja sieltä vieläkin nousee puolueeseen johtavia voimia, vaikka kannattajia on tosiaan kaikkialla ja hyvin tasaisesti kaikissa ammateissa ja sosiaaliryhmissä. Keskustan kannattajat kaupungeissa ovat usein lähtöisin maalta. He vieläkin luottavat isiensä ammatin jatkajiin tai siihen liittyviin ammattien harjoittajiin. Tiedän, että esim agronomin koulutuksen saanut lasketaan tuohon 40 prosenttiin, vaikka nämä alan korkean koulutuksen saaneet ihmiset eivät pääsääntöisesti toimi enää viljellijöinä vaan johto- opetus- ja tutkimustehtävissä.
Keskustalla on myös suurissa keskuksissa sellaisia kannattajia, jolla ei ole maalaista taustaa. Heitä kiinnostaa kepun alkiolainen aate, joka nojaa valistukseen, yrittäjyyteen, sosiaalisuuteen ja isänmaan rakkauteen. Heitä kiinnostaa myös Keskustan hötkyilemätön politiikka; se ei lähde kiivailemaan vasemmistolaisten, porvarillisten, eurooppalaisten tai globaalien arvojen perässä, vaan luo tasisen meille suomalaisille sopivan poliittisen ilmapiirin....kuin sanot, eli
>> kepun alkiolainen aate, joka nojaa valistukseen, yrittäjyyteen, sosiaalisuuteen ja isänmaan rakkauteen. - - - Keskustan hötkyilemätön politiikka; se ei lähde kiivailemaan vasemmistolaisten, porvarillisten, eurooppalaisten tai globaalien arvojen perässä, vaan luo tasisen meille suomalaisille sopivan poliittisen ilmapiirin. - Otsikossa hymiö
---- kirjoitti:
Viimeksi kun tästä aiheesta oli puhetta, erittelin kepuedustajien tekemisiä enemmänkin, ja osoitin, että prosentti on huomattavasti pienempi. Etkös mm. Anttilankin laskenut maanviljelijäksi sillä perusteella, että hänen miehellään on sikatila? Tai varapuhemies Kosken, jolla on pellettitehdas tms? En jaksa samaan hommaan alkaa uudestaan, kun ei erittelyä ole tallessa itsellä.
...
- Wiisaahko
Mielipuolipunikki kai yrittää avauksellaan peitellä sitä, että SDP on rikollisjärjestö SAK:n käsikassara. Tarja on ex-lakimies, ja Heinäluoma ylioppilas SAK:n myötämielisellä tuella.
- oivahärkönen
... eduskunnan nettisivuilta:
Keskustan kansanedustajista 7 eli 13 % on puhtaasti maanviljelijöitä. 6 eli 11 % on sekä viljelijöitä, että toimivat lisäksi muissa ammateissa tai harjoittavat muutakin yritystoimintaa. Siis yhteensä 24 % on pää- tai sivutoimisia viljelijöitä. Agronomeja oli 8 eli 14 %. Akateemisesti koulutettuja on 29 eli 52 %. Erityisesti oli pantava merkille, että valtaenemmistöllä ei ollut mitään tekemistä maa- ja metsätalouden kanssa.
MPP yrittää sinnikkäästi hyökkäillä kepua vastaan jopa valheellisilla tiedoilla. Minäkin tuolla aikaisemmin kirjoittamassani vastauksessa melkein uskoin tuohon 40 prosenttiin, kunnes itse laskin. MPP:n ytritys saada aikasekseen maaseudun ja muun maan välistä ristiriitaa ei tahdo oikein onnistua. Hän ei tajua, että se aika on jo mennyt.- Otsikossa hymiö
...
Vai melkein uskoit tuohon 40 %:iin. Mennään sitten nimi kerrallaan, että pääsisit taas uskoon kiinni. Tasan 20 Keskustan kansanedustajaa ilmoittaa toimivansa tai toimineensa maanviljelijöinä. Näistä kaksi tapausta on sellaisia, jotka voi halutessaan hiukan kyseenalaistaa. Toinen on Sirkka-Liisa Anttila, jonka kohdalla maatalousyrittäjän titteli on puolison kohdalla. Anttila on kuitenkin oman kertomansakin mukaan vahvasti profiloitunut maataslousyrittäjäksi. Toinen tapaus on Katri Komi, joka ilmoittaa tiedoissaan lopettaneensa maanviljelyn vuonna 2000. Mutta siis entinen pitkäaikainen viljelijä kuitenkin.
Kyllä kai kaikki nämä ovat osa-aikaisia viljelijöitä, kun on tämä kansanedustajankin homma. Luultavasti joka ikinen saa kuitenkin nauttia myös veronmaksajien maksamista maataloustuista.
Ja tässä koko nimilistä, joka on myös kerätty eduskunnan tiedoista. Sen lisäksi on muutamia maataloustaustaisia edustajia kuten Matti Väistö, joka on toiminut maatalousyrittäjien edunvalvontatehtävissä.
Timo Kalli
Kyösti Karjula
Sirkka-Liisa Anttila
Susanna Haapoja
Lasse Hautala
Rauno Kettunen
Esko Kiviranta
Katri Komi
Juha Korkeaoja
Markku Koski
Seppo Lahtela
Jari Leppä
Eero Lämsä
Lauri Oinonen
Klaus Pentti
Aulis Ranta-Muotio
Antti Rantakangas
Kimmo Tiilikainen
Jukka Vihriälä
Pekka VilkunaOivan yritys hämärtää Keskustan maatalouteen kytkeytyvää eduntavalvontapoliittista painopistetta ei tahdo oikein onnistua. Hän ei tajua, että se aika aina vaan jatkuu.
Keskustan kansanedustajista on todellakin 40 % sidoksissa maatalouteen, valtaosa heistä itse viljelijöitä (18-20) ja siten mitä ilmeisimmin maataloustukien saajia. Sen ohella on vielä joukko agronomeja ja entisiä maatalousyrittäjä (esim. Rossi). Hyvin monen edustajan vanhempien ammattina on myös maanviljelijä. Eli kyllä tämä maantaloustaustaisuus paistaa erittäin vahvasti puolueesta esille, kun katsellaan kansanedustajajoukkoa. Tämä tuskin voi olla näkymättä puolueen politiikassa.
Kakistakin kansanedustajista tämä maataloustaustaisten joukko muodostaa vähintään 10 prosentin osuuden. Luku on vielä surempi, koska ainakin Kokoomuksen ja RKP:n riveistä löytyy muutama viljelijä lisää. Oiva on täällä kertoilut, että maanviljelyyn osallistuvien määrä työllisestä työvoimasta on pari prosenttia. Eduskunnassa tämä ryhmä on siis vähintään viisikertaisesti yliedustettuna, kun äänet Keskustassa keskitetään näille. Ei siis pidä ihmetellä, että maatalouden etuja puolustetaan kynsin hampain, kun sitä on puolustamassa näinkin iso joukko kansanedustajia.- verrattuna sinuun
Mielipidepankki kirjoitti:
Oivan yritys hämärtää Keskustan maatalouteen kytkeytyvää eduntavalvontapoliittista painopistetta ei tahdo oikein onnistua. Hän ei tajua, että se aika aina vaan jatkuu.
Keskustan kansanedustajista on todellakin 40 % sidoksissa maatalouteen, valtaosa heistä itse viljelijöitä (18-20) ja siten mitä ilmeisimmin maataloustukien saajia. Sen ohella on vielä joukko agronomeja ja entisiä maatalousyrittäjä (esim. Rossi). Hyvin monen edustajan vanhempien ammattina on myös maanviljelijä. Eli kyllä tämä maantaloustaustaisuus paistaa erittäin vahvasti puolueesta esille, kun katsellaan kansanedustajajoukkoa. Tämä tuskin voi olla näkymättä puolueen politiikassa.
Kakistakin kansanedustajista tämä maataloustaustaisten joukko muodostaa vähintään 10 prosentin osuuden. Luku on vielä surempi, koska ainakin Kokoomuksen ja RKP:n riveistä löytyy muutama viljelijä lisää. Oiva on täällä kertoilut, että maanviljelyyn osallistuvien määrä työllisestä työvoimasta on pari prosenttia. Eduskunnassa tämä ryhmä on siis vähintään viisikertaisesti yliedustettuna, kun äänet Keskustassa keskitetään näille. Ei siis pidä ihmetellä, että maatalouden etuja puolustetaan kynsin hampain, kun sitä on puolustamassa näinkin iso joukko kansanedustajia.joka et ole eläissäsi työtä tehnyt. Laiskasti olet oppinutkin, kun juttusi on heiveröistä tasoa.
- oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
Vai melkein uskoit tuohon 40 %:iin. Mennään sitten nimi kerrallaan, että pääsisit taas uskoon kiinni. Tasan 20 Keskustan kansanedustajaa ilmoittaa toimivansa tai toimineensa maanviljelijöinä. Näistä kaksi tapausta on sellaisia, jotka voi halutessaan hiukan kyseenalaistaa. Toinen on Sirkka-Liisa Anttila, jonka kohdalla maatalousyrittäjän titteli on puolison kohdalla. Anttila on kuitenkin oman kertomansakin mukaan vahvasti profiloitunut maataslousyrittäjäksi. Toinen tapaus on Katri Komi, joka ilmoittaa tiedoissaan lopettaneensa maanviljelyn vuonna 2000. Mutta siis entinen pitkäaikainen viljelijä kuitenkin.
Kyllä kai kaikki nämä ovat osa-aikaisia viljelijöitä, kun on tämä kansanedustajankin homma. Luultavasti joka ikinen saa kuitenkin nauttia myös veronmaksajien maksamista maataloustuista.
Ja tässä koko nimilistä, joka on myös kerätty eduskunnan tiedoista. Sen lisäksi on muutamia maataloustaustaisia edustajia kuten Matti Väistö, joka on toiminut maatalousyrittäjien edunvalvontatehtävissä.
Timo Kalli
Kyösti Karjula
Sirkka-Liisa Anttila
Susanna Haapoja
Lasse Hautala
Rauno Kettunen
Esko Kiviranta
Katri Komi
Juha Korkeaoja
Markku Koski
Seppo Lahtela
Jari Leppä
Eero Lämsä
Lauri Oinonen
Klaus Pentti
Aulis Ranta-Muotio
Antti Rantakangas
Kimmo Tiilikainen
Jukka Vihriälä
Pekka Vilkuna... eduskunnan henkilötietojen mukaan 6 on maanviljelijöitä ja 9 on muita ammattilaisia, mutta harrastavat myös sivutoimenaan viljelyä.
- oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
Oivan yritys hämärtää Keskustan maatalouteen kytkeytyvää eduntavalvontapoliittista painopistetta ei tahdo oikein onnistua. Hän ei tajua, että se aika aina vaan jatkuu.
Keskustan kansanedustajista on todellakin 40 % sidoksissa maatalouteen, valtaosa heistä itse viljelijöitä (18-20) ja siten mitä ilmeisimmin maataloustukien saajia. Sen ohella on vielä joukko agronomeja ja entisiä maatalousyrittäjä (esim. Rossi). Hyvin monen edustajan vanhempien ammattina on myös maanviljelijä. Eli kyllä tämä maantaloustaustaisuus paistaa erittäin vahvasti puolueesta esille, kun katsellaan kansanedustajajoukkoa. Tämä tuskin voi olla näkymättä puolueen politiikassa.
Kakistakin kansanedustajista tämä maataloustaustaisten joukko muodostaa vähintään 10 prosentin osuuden. Luku on vielä surempi, koska ainakin Kokoomuksen ja RKP:n riveistä löytyy muutama viljelijä lisää. Oiva on täällä kertoilut, että maanviljelyyn osallistuvien määrä työllisestä työvoimasta on pari prosenttia. Eduskunnassa tämä ryhmä on siis vähintään viisikertaisesti yliedustettuna, kun äänet Keskustassa keskitetään näille. Ei siis pidä ihmetellä, että maatalouden etuja puolustetaan kynsin hampain, kun sitä on puolustamassa näinkin iso joukko kansanedustajia.... viljelijöitä kepun ryhmässä on enemmän kuin kannattajissa. Sehän vain osoittaa, että tämän taustan omaaviin ihmisiin luotetaan.
Jää Sinä nyt laskeskelemaan kansanedustajien ammatteja ja harjoittamaan koklipiläistä hyökkäilyäsi maataloutta ja yleensä maaseutua vastaan. Aiheesta ei saada enää Suomen vastuunalaisissa poliittisissa piireissä kiistaa, mutta lyö Sinä vain päätäsi seinään. - Otsikossa hymiö
oivahärkönen kirjoitti:
... viljelijöitä kepun ryhmässä on enemmän kuin kannattajissa. Sehän vain osoittaa, että tämän taustan omaaviin ihmisiin luotetaan.
Jää Sinä nyt laskeskelemaan kansanedustajien ammatteja ja harjoittamaan koklipiläistä hyökkäilyäsi maataloutta ja yleensä maaseutua vastaan. Aiheesta ei saada enää Suomen vastuunalaisissa poliittisissa piireissä kiistaa, mutta lyö Sinä vain päätäsi seinään.*13.12.-99 HS:n pääkirjoitus:
“Ei tällä tavalla
MTK järjesti EU:n huippukokouksen yhteydessä suuren mielenosoituksen eduskuntatalon edustalla ja Helsingin messukeskuksen tuntumassa, jossa EU-johtajat pitivät kokoustaan.
- - -
Eniten hämmästystä herättää kuitenkin valokuva eduskuntatalon edestä. Kuvassa on kolme kepun kansanedustajaa Hannu Aho, Jari Leppä ja Lauri Oinonen. Heistä MTK:n varapj. Aho raahaa kohti eduskuntatalon portaita sianruhoa.
Kepun eduskuntaryhmässä asianomaisia nuhdeltiin maanantaina huonosta mausta. Asiaan voi suhtautua vakavamminkin: eduskunta on maan korkein valtioelin, jota tulee kunnioittaa. Kansanedustajien ei kuulu osallistua mielenosoituksiin talon edessä. Hyvän asian voi pilata monella tavalla – vai kuinka MTK.” - tukilisäjenkka
Sehan nyt on kaikkien tiedossa, että kepussa agraarien osuus on reilusti 50%.
Sieltä löytyy mm. virkamies-maanviljelijä, yrittäjä-maanviljelijä, eläkeläis-maanviljelijä, opiskelija-maanviljelijä, palkansaaja-maanviljelijä ym. harraste- ja päätoimisia maanviljelijöitä.
Kepu on agraaripuolue. oivahärkönen kirjoitti:
... eduskunnan henkilötietojen mukaan 6 on maanviljelijöitä ja 9 on muita ammattilaisia, mutta harrastavat myös sivutoimenaan viljelyä.
Eduskunnan henkilötietojen mukaan kaikki listani 20 ovat maanviljelijöitä, joista kaksi tapausta on hieman epäselvää. Todennäköisesti Sirkka-Liisa Anttila kuitenkin omistaa osan maatilasta, jossa puoliso on päätoiminen maatalousyrittäjä. Anttila joka tapauksessa hyötyy siitä, että tilalle maksetaan maataloustukea. Komin tapusta en tarkkaan tunne, mutta kyse voi olla samanlaisesta tapauksesta kuin Anttilankin kohdalla.
Eduskunnan tiedoista ei käy ilmi, ketkä ovat mitenkin pää- tai sivutoimisia viljelijöitä. Kyllähän osalla näkyy olevan muutakin puuhastelua, kun viljely näköjään tarjoaa sellaiseen mahdollisuuksia. Ovathan he kansanedustajiakin.
Sait itse 15 viljelijää ja minä 20. Osoitapa tuosta nimilistasta ne viisi, joilla ei ole viljelijätaustaa, niin voidaan sitten yhdessä tarkastella oivalliseen tapaan asiaa vähän tarkemmin.verrattuna sinuun kirjoitti:
joka et ole eläissäsi työtä tehnyt. Laiskasti olet oppinutkin, kun juttusi on heiveröistä tasoa.
En ole asettanut sitä lainkaan kyseenalaiseksi, etteivätkö nämä maanviljelijätaustaiset kensanedustajat voisi olla kunnon työihmisiä. Siitä jutussani ei ole lainkaan kyse ja on kummallista, kun sellaisen otat tässä yhteyssä esille.
Itsestäni esittämäsi tiedot voin heti korjata. Sen jälkeen, kun lapsilisät kohdallani loppuivat, olen elättänyt suurin piirtein itse itseni työnteolla. Jopa opiskeluaikana olin töissä opiskelun ohella niin, ettei minulla ollut mitään opintolainoja. Satettuani opiskelut loppuun, siirryin heti vakituiseen työelämään ja yrittäjäksi, mikä on alallani tavanomaista. Muistelisin kyllä, että olen joskus opiskeluaikana saanut parin vuoden ajan jotain sen aikuista asumistukea, mutta muita sosiaalitukia en ole päässyt nauttimaan, ellei sellaisiksi lasketa omien lapsieni lapsilisiä. Mistä olet saanut päähäsi, etten olisi eläissäni tehnyt töitä. Taidat nyt sotkea minut kerimäkeen tai johonkin muuhun kepuliin. Sellainen on kyllä aika anteeksiantamatonta.tukilisäjenkka kirjoitti:
Sehan nyt on kaikkien tiedossa, että kepussa agraarien osuus on reilusti 50%.
Sieltä löytyy mm. virkamies-maanviljelijä, yrittäjä-maanviljelijä, eläkeläis-maanviljelijä, opiskelija-maanviljelijä, palkansaaja-maanviljelijä ym. harraste- ja päätoimisia maanviljelijöitä.
Kepu on agraaripuolue.Ei aggraaritaustaisten valtava määrä ole suinkaan kaikkien tiedossa. Kepu on yrittänyt tehdä voitavansa hämärtääkseen tätä todellista kuvaa. Puolueen nimikin on muutettu sen takia Maalaisliitosta Keskustapuolueeksi ja sitten Suomen keskustaksi. Tosiasiallisesti puoluetta kuvaisi kuitenkin paremmin nimi Suomen Aggraarisosialistinen maalaislitto.
Itse epäilen myös, että vähintään puolet Keskustan kansanedustajista on tavalla tai toisella sidoksissa maatalouteen niin, että heille itselleenkin tulee siitä taloudellista hyötyä veronmaksajien kukkarosta.- Emeritus
Mielipidepankki kirjoitti:
En ole asettanut sitä lainkaan kyseenalaiseksi, etteivätkö nämä maanviljelijätaustaiset kensanedustajat voisi olla kunnon työihmisiä. Siitä jutussani ei ole lainkaan kyse ja on kummallista, kun sellaisen otat tässä yhteyssä esille.
Itsestäni esittämäsi tiedot voin heti korjata. Sen jälkeen, kun lapsilisät kohdallani loppuivat, olen elättänyt suurin piirtein itse itseni työnteolla. Jopa opiskeluaikana olin töissä opiskelun ohella niin, ettei minulla ollut mitään opintolainoja. Satettuani opiskelut loppuun, siirryin heti vakituiseen työelämään ja yrittäjäksi, mikä on alallani tavanomaista. Muistelisin kyllä, että olen joskus opiskeluaikana saanut parin vuoden ajan jotain sen aikuista asumistukea, mutta muita sosiaalitukia en ole päässyt nauttimaan, ellei sellaisiksi lasketa omien lapsieni lapsilisiä. Mistä olet saanut päähäsi, etten olisi eläissäni tehnyt töitä. Taidat nyt sotkea minut kerimäkeen tai johonkin muuhun kepuliin. Sellainen on kyllä aika anteeksiantamatonta."Mistä olet saanut päähäsi, etten olisi eläissäni tehnyt töitä."
----------------------------
...että toimit advokaattina. - Näinköhän
Mielipidepankki kirjoitti:
Ei aggraaritaustaisten valtava määrä ole suinkaan kaikkien tiedossa. Kepu on yrittänyt tehdä voitavansa hämärtääkseen tätä todellista kuvaa. Puolueen nimikin on muutettu sen takia Maalaisliitosta Keskustapuolueeksi ja sitten Suomen keskustaksi. Tosiasiallisesti puoluetta kuvaisi kuitenkin paremmin nimi Suomen Aggraarisosialistinen maalaislitto.
Itse epäilen myös, että vähintään puolet Keskustan kansanedustajista on tavalla tai toisella sidoksissa maatalouteen niin, että heille itselleenkin tulee siitä taloudellista hyötyä veronmaksajien kukkarosta."Itse epäilen myös, että vähintään puolet Keskustan kansanedustajista on tavalla tai toisella sidoksissa maatalouteen niin, että heille itselleenkin tulee siitä taloudellista hyötyä veronmaksajien kukkarosta."
Aivan niin kuin tulee hyötyä jokaiselle suomalaiselle, niin myöskin yksisilmäiselle poliittista kiimalimaansa ulostavalle politrukille(MP) sillä Suomessakin syödään ruokaa alennettuun hintaan alle todellisten tuotantokustannusten. Leivän hinnasta viljan osuus on alle 10%.
Tuottajien luulisin ottavan palkkansa paljon mieluummin myymiensä tuotteiden hinnasta, kuin nykyisestä sairaasta järjestelmästä, jossa heidän tulonsa tulee paljolti eri tueista. - Otsikossa hymiö
Näinköhän kirjoitti:
"Itse epäilen myös, että vähintään puolet Keskustan kansanedustajista on tavalla tai toisella sidoksissa maatalouteen niin, että heille itselleenkin tulee siitä taloudellista hyötyä veronmaksajien kukkarosta."
Aivan niin kuin tulee hyötyä jokaiselle suomalaiselle, niin myöskin yksisilmäiselle poliittista kiimalimaansa ulostavalle politrukille(MP) sillä Suomessakin syödään ruokaa alennettuun hintaan alle todellisten tuotantokustannusten. Leivän hinnasta viljan osuus on alle 10%.
Tuottajien luulisin ottavan palkkansa paljon mieluummin myymiensä tuotteiden hinnasta, kuin nykyisestä sairaasta järjestelmästä, jossa heidän tulonsa tulee paljolti eri tueista....
- tukilisäjenkka
Näinköhän kirjoitti:
"Itse epäilen myös, että vähintään puolet Keskustan kansanedustajista on tavalla tai toisella sidoksissa maatalouteen niin, että heille itselleenkin tulee siitä taloudellista hyötyä veronmaksajien kukkarosta."
Aivan niin kuin tulee hyötyä jokaiselle suomalaiselle, niin myöskin yksisilmäiselle poliittista kiimalimaansa ulostavalle politrukille(MP) sillä Suomessakin syödään ruokaa alennettuun hintaan alle todellisten tuotantokustannusten. Leivän hinnasta viljan osuus on alle 10%.
Tuottajien luulisin ottavan palkkansa paljon mieluummin myymiensä tuotteiden hinnasta, kuin nykyisestä sairaasta järjestelmästä, jossa heidän tulonsa tulee paljolti eri tueista.Ei muuta kuin leipomaan niin ei tarvitse ulista viljan hinnan osuudesta.
Tulen mielelläni ostamaan suoraan tilalta kilpailukykyiseen hintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522