Ruostesuojaus teräketjuöljyllä?

ukkluM

Tarkoitus olisi katsatusmiehen kehoituksesta sumuttaa teräketjuöljyä vanhan auton pohjaan ja pyöränkaariin ruostesuojaksi. Omakohtaisia kokemuksia kyseisestä käsittelystä?

24

27523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DNitrol

      Mielestäni teräketjuöljyn voi unohtaa. Hinta on tietysti edullinen mutta diffuntoituminen ei ole yhtä hyvä kuin esim. kotelonsuoja-aineilla ja öljy kuitenkin huuhtoutuu pois myös helposti. Eri valmistajilla on saatavilla herkkäliikkeisiä ruostesuoja-aineita, joilla on jonkinmoisia korroosiota estäviäkin ominaisuuksia ja ne muodostavat vedenpitävän kalvon. Eli sijoita muutava euro enemmän ja käytä tarkoitukseen tehtyjä hiilivetyjä.

      • kaaakeli

        On hyvää pehmittää vanhan massan ja tunkeutuu ruosteeseen siitä vaan pyöräkoteloihin massaa.


      • tehoton
        kaaakeli kirjoitti:

        On hyvää pehmittää vanhan massan ja tunkeutuu ruosteeseen siitä vaan pyöräkoteloihin massaa.

        Suojattiin jokunen vuosi sitten Foordi ja aluksi näytti niin hiton hyvältä. No vuoden päästä pohja oli samanlainen kun ennenkin. Eli aivan kuiva ja vanhat ruosteet taas tukevasti esillä.


    • öljy

      Jota voit laittaa auton pohjaan on muuntaja-öljy!

      • Datsun 1600

        Itselläni on 1970 luvun datsun .öljynvaihdon
        jälkeen ruiskutan kotelot ja pohjan vaihdetuilla öljyillä pukkien päällä.Vaatii kyllä pioneerihenkeä mutta tulos on loistava Datsunin takapyöräntuennat jousitus aivan ok.Ilman öljykäsittelyä oilsivat aikapäiviä lahonneet käsiin.Eläkeläisellä aikaa ei sovi tietenkään kaupunkilaiselle mutta tuttavan kesämökillä mahdollista.


      • humpe
        Datsun 1600 kirjoitti:

        Itselläni on 1970 luvun datsun .öljynvaihdon
        jälkeen ruiskutan kotelot ja pohjan vaihdetuilla öljyillä pukkien päällä.Vaatii kyllä pioneerihenkeä mutta tulos on loistava Datsunin takapyöräntuennat jousitus aivan ok.Ilman öljykäsittelyä oilsivat aikapäiviä lahonneet käsiin.Eläkeläisellä aikaa ei sovi tietenkään kaupunkilaiselle mutta tuttavan kesämökillä mahdollista.

        itte olen hyväksi todennut öljyn ja tilkka pitua joukkoon niin se sitoo sen paremmin ja on pitkä kestoisempi pohjassa ja koteloissa kannattaa kokeilla


    • ASD

      Toimii, jos jaksat sumutella tarpeeksi usein pohjaan sitä öljyä.

    • Saat esim.

      Kalanmaksaöljyllä.

      • mutta

        litrahinta taitaa olla karvan verran kovempi kuin teräketjuöljyllä?


    • heshopo

      EI TOIMI! Usko hyvällä, pula-ajan konsteja. Kotelosuojaa, päälle vähän paksumpaa massaa. Saa suihkepulloissa.

    • ÖljysheikitPRKL!!!

      Vittuako ruiskitte niitä öljyjänne sinne autojen pohjiin. Sieltä ne liukenee vesien mukana suoraan luontoon ja pohjavesiin. Paskapäät!!! Teille pitäs juottaa ne öljyt ittellenne s..tana..!!!

      • nippeli

        vittu mitä touhuu kitistä jostaki vitun teräketju öljystä tukka pois ja armeijaan saatanan ituja syövät puunhalaaja terroristit jumalauta


      • asentaja1
        nippeli kirjoitti:

        vittu mitä touhuu kitistä jostaki vitun teräketju öljystä tukka pois ja armeijaan saatanan ituja syövät puunhalaaja terroristit jumalauta

        On vitun hölmöä ruostesuojata autoa rikkipitoisella jäteöljyllä ja vielä kaverin kesämökillä. Eikö parempaa tekemistä mökillä keksi kun löträtä jäteöljyn kanssa kun uusikaan öljy ei paljoa maksa. Tommoiset vitun nuukikset mitkä ei raaski ostaa uutta öljyä niin ajakoot 70-luvun datsuninsa puuhun, katsastusmiehelläkin on varmaan mukavaa kun jätesoppa valuu niskaan. Kuulehan datsunisti korjaa ite autos niin tiedät minkälaista on uida jäteöljyssä kainaloita myöten.

        Suosittelen käyttämään kotelosuojaainetta ja massa sen päälle,jos ajelee hiekkateitä


      • Anonyymi

        Viherpunikki,varmaan forssasta tai pori-salo alueelta


    • kylmä fakta

      Älä hyvä mies laita jäteöljyä auton pohjaan. Sen palojätteet ja raskasmetallit ruostuttaa pellit ja tuhoo puslatkin huonolla säkällä. Ja öljyn sekaan on asentajan paskamaista mennä. Ruosteen esto ainetta pohjaan. Ekaks ohutta ja sitte massa, niin ei roiskevesi vie pois saman tien. Laita jäteöljy kierrätykseen se on helevetinmoista myrkkyä.

      • Aimo Surakka

        Ja olet täysin oikeassa Hyvä konsti ! Itsellä 20 vuoden kokemus tuosta moottorijäteöljyllä suojaamisesta useaan autoon ja toimii ! Oletteko muut ajatelleet, että kuinka ihmeessä se syövyttävä myrkky pysyy moottorissa sisällä, kun kuuma jäteöljy kiertää koneessa ? Onko öljypohja syöpynyt sisäkautta puhki ? Ei varmaan ole. Jos on puhki mennyt niin ulkokautta suolan ruostuttamana. Onko koneen sisukset ja venttiilikansi (usein aiemmin peltiä) syöpynyt ? No ei ole vaan kiiltää sisältä kuin uusi !
        Paskajuttua tuollaset ! Asiantuntemattomuutta vailla parempaa tietoa ja kokemusta !
        Lukekaa vaikka TM 11/97, jossa joku teki asiasta kokeen.
        Ne uudet öljyt ja teräketjuöljyt ei toimi eikä estä riittävästi ruostumista. Tämä on faktaa !
        Ja mitä siihen luonnon saastumiseen tulee niin enempi se luonto pakokaasuista saastuu, kun öljystä auton pohjassa. Ei se sieltä irti lähde, kun kulumalla. Tiepöly sitoo sen kiinni pohjaan muodostaen eräänlaista massaa, joka ei kuitenkaan tee tiivistä hautovaa kalvoa vaan henki kulkee, mutta vesi ei pääse pelteihin kiinni.


      • synnyit peräaukosta
        Aimo Surakka kirjoitti:

        Ja olet täysin oikeassa Hyvä konsti ! Itsellä 20 vuoden kokemus tuosta moottorijäteöljyllä suojaamisesta useaan autoon ja toimii ! Oletteko muut ajatelleet, että kuinka ihmeessä se syövyttävä myrkky pysyy moottorissa sisällä, kun kuuma jäteöljy kiertää koneessa ? Onko öljypohja syöpynyt sisäkautta puhki ? Ei varmaan ole. Jos on puhki mennyt niin ulkokautta suolan ruostuttamana. Onko koneen sisukset ja venttiilikansi (usein aiemmin peltiä) syöpynyt ? No ei ole vaan kiiltää sisältä kuin uusi !
        Paskajuttua tuollaset ! Asiantuntemattomuutta vailla parempaa tietoa ja kokemusta !
        Lukekaa vaikka TM 11/97, jossa joku teki asiasta kokeen.
        Ne uudet öljyt ja teräketjuöljyt ei toimi eikä estä riittävästi ruostumista. Tämä on faktaa !
        Ja mitä siihen luonnon saastumiseen tulee niin enempi se luonto pakokaasuista saastuu, kun öljystä auton pohjassa. Ei se sieltä irti lähde, kun kulumalla. Tiepöly sitoo sen kiinni pohjaan muodostaen eräänlaista massaa, joka ei kuitenkaan tee tiivistä hautovaa kalvoa vaan henki kulkee, mutta vesi ei pääse pelteihin kiinni.

        Mistä kaltaisiasi pölvästejä sikiää???


      • koppalakki
        Aimo Surakka kirjoitti:

        Ja olet täysin oikeassa Hyvä konsti ! Itsellä 20 vuoden kokemus tuosta moottorijäteöljyllä suojaamisesta useaan autoon ja toimii ! Oletteko muut ajatelleet, että kuinka ihmeessä se syövyttävä myrkky pysyy moottorissa sisällä, kun kuuma jäteöljy kiertää koneessa ? Onko öljypohja syöpynyt sisäkautta puhki ? Ei varmaan ole. Jos on puhki mennyt niin ulkokautta suolan ruostuttamana. Onko koneen sisukset ja venttiilikansi (usein aiemmin peltiä) syöpynyt ? No ei ole vaan kiiltää sisältä kuin uusi !
        Paskajuttua tuollaset ! Asiantuntemattomuutta vailla parempaa tietoa ja kokemusta !
        Lukekaa vaikka TM 11/97, jossa joku teki asiasta kokeen.
        Ne uudet öljyt ja teräketjuöljyt ei toimi eikä estä riittävästi ruostumista. Tämä on faktaa !
        Ja mitä siihen luonnon saastumiseen tulee niin enempi se luonto pakokaasuista saastuu, kun öljystä auton pohjassa. Ei se sieltä irti lähde, kun kulumalla. Tiepöly sitoo sen kiinni pohjaan muodostaen eräänlaista massaa, joka ei kuitenkaan tee tiivistä hautovaa kalvoa vaan henki kulkee, mutta vesi ei pääse pelteihin kiinni.

        Mikä tekee jäteöljystä parempaa kun uusi öljy ? Kyllä sitä öljyä täytyy sumuttaa kaksi kertaa vuodessa ja kotelot myöskin sisältä. Älä vaan tule minun pihapukilleni sumuttelemaan.


      • koppalakki kirjoitti:

        Mikä tekee jäteöljystä parempaa kun uusi öljy ? Kyllä sitä öljyä täytyy sumuttaa kaksi kertaa vuodessa ja kotelot myöskin sisältä. Älä vaan tule minun pihapukilleni sumuttelemaan.

        Ostakaa tervaa ja sekottakaa siihen puolet ihan perus pohjamassaa mitä saa litran ruisku-pulloissa, ekana ohennatte sitä sopivan ohkaseksi vaikka tärpätillä, sitä sitten ensin alustaan ja koteloihin ja seuraavana päivänä ilman ohentamista pohjan joka sopukoihin. Ei sen parempaa ruostesuojaa olekkaan! Ite olen testin tehnyt kotelosuoja-aineella ja ohennetulla terva/massa seoksella, molempia vedettiin RUOSTEISEN pellin päälle ja katottiin seuraavana päivänä tulokset. Terva/massat oli imeytyny täysin ruosteen sisään ja kotelosuoja vaan osittain. Ja tästähän saa sitten jokanen päätellä kumpi pysäyttää alkaneen ruostumisen ja tunkeutuu saumoihin ja likaan auton alustassa/koteloissa. Sitte kun ruiskii perään vielä mekaanista kulutusta kestävän terva/massa seoksen niin pohja on ja pysyy kunnossa! Lisäksi saa miellyttävän tuoksun joksikin viikoksi auton ympärille. ps. seos pysyy vuosia notkeana, suosittelen!


      • ruosteensyöjä

        En ole nähnyt, tai kuullut, että auton oljypohja olisi sisältäpäin "ruostunut puhki, mutta ulkopuolinen ruoste voi sen tehdä. Kun katselee nokkospuskassa jo 20 vuotta ollutta 30 vuotiaan autonromua, niin kas kummaa ei ole ruostunut mottoritilasta mihin mottorista levinnut öljynroiskeita?? Mistähän se johtuu


      • Anonyymi
        koppalakki kirjoitti:

        Mikä tekee jäteöljystä parempaa kun uusi öljy ? Kyllä sitä öljyä täytyy sumuttaa kaksi kertaa vuodessa ja kotelot myöskin sisältä. Älä vaan tule minun pihapukilleni sumuttelemaan.

        Kukas sinne tulis,turhaan uhoat punikki


    • bt50

      mäntyöljypohjaista teräketjuöljyä. Se kun kuivahtaa kiinni, niin on lujassa. Ainakin moottorisahan putsaaminen on työlästä pitemmän tauon jälkeen.

    • rasvaa!

      Lopettaa ruostumisen. Ei lähde pois, kuin raapimalla.

    • 4545345

      Sukulaiseni joka on työskennellyt mekaanikkona kymmeniä vuosia suositteli kans teräketjuöljyä vanhan auton ruostumisen hidastamiseksi. Ongelma tietenkin ettei se pysy siellä kovin hyvin ja joutuu vuosittain suihkuttelemaan. Mutta on se silti parempi kuin ei mitään ja tarjoaa jonkinlaista ruostumisen hidastamista. Johkin vähäarvoiseen vanhaan autoon voi kyllä käyttää. Uudemmat kannattaa kästellä oikeilla ruosteenestoaineilla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe