Onko kellään kokemusta / tietoa ahistuksesta koulussa ? ... vanhemmat eros omast mielest johtuu siitä .... oon nyt kasilla ja sama juttu oli seiskan alus ............... alkaa tulee avuton olo..... välil ei voi mennä kouluun ku itkettää ja sille ku on nii paha olo ku edes ajattelee kouluu ..... apua ?
Koulussa vaikeeta..... Auttakaa ?
10
1397
Vastaukset
- puhuri
Mikä siinä vanhempien erossa oli niin kauheeta? Jättikö ne sut jotenkin oman onnensa nojaan? Riitelikö ne hirveesti? Mä yritän hiukan helpottaa sua kunhan tiedän asioista pikkusen enemmän.
- rebornchaser
kun ne oli viel yhessä nii isä oli aika paljon töissä .... ja riiteli ne aika paljon.......mut kyl kummatki on yrittäny auttaa ku on ollu nii ahistava olo koulus.... on niit ollu niitä itse murha ajatuksiakin ku on ollu nii ahistava olo mut sit on ajatellu et ei se kannata ja miten huono olo vanhemmille tulis ....
nyt isä muutti noin 15-30 min auto ajomatkan päähän luulisin .... n. 1 tunti bussilla kaydään siel veljien kaa joka toinen viikonloppu .... sanoin et haluaisin käydä joka viikonloppu ja se kaiketi käykin ..... mut isä on taas joka toinen lauantai töissä .... mut nään sitä kumminki loppujen lopuks aika paljon ..... sit ku se ahistava olo tulee esim. koulus nii siihen yleensä liittyy kaipuu vahempii ja ehkä se sit johtuu ku en paljoo pyöri siel päin nii tulee semmonen turvattomuuden tunne ........ onko kokemuksia / tietoa tms. - puhuri
rebornchaser kirjoitti:
kun ne oli viel yhessä nii isä oli aika paljon töissä .... ja riiteli ne aika paljon.......mut kyl kummatki on yrittäny auttaa ku on ollu nii ahistava olo koulus.... on niit ollu niitä itse murha ajatuksiakin ku on ollu nii ahistava olo mut sit on ajatellu et ei se kannata ja miten huono olo vanhemmille tulis ....
nyt isä muutti noin 15-30 min auto ajomatkan päähän luulisin .... n. 1 tunti bussilla kaydään siel veljien kaa joka toinen viikonloppu .... sanoin et haluaisin käydä joka viikonloppu ja se kaiketi käykin ..... mut isä on taas joka toinen lauantai töissä .... mut nään sitä kumminki loppujen lopuks aika paljon ..... sit ku se ahistava olo tulee esim. koulus nii siihen yleensä liittyy kaipuu vahempii ja ehkä se sit johtuu ku en paljoo pyöri siel päin nii tulee semmonen turvattomuuden tunne ........ onko kokemuksia / tietoa tms.semmonen asia. Ei ne vanhemmat kummatkaan sunsta halua erota. Toisistaan vaan. Jos ne on sillä lailla väleissä, että pystyvät riitelemättä sopimaan asioista, jotka koskee teitä lapsia, niin se on hyvä. Ne rakastaa sua ihan niinku ennenkin. Ei sun elämän onni voi olla siitä kiinni, asuuko sun vanhemmat saman katon alla tai ei. Ajattele kuitenkin, että molemmat on elossa ja sun saatavilla kun sä tarvitset. Aika auttaa hyväksymään asiat. Nyt ois hyvä kun koittaisit löytää elämäniloa jostain. Helppo tietty sanoa, mut se on totta. On myös niitä lapsia, jotka ei eron jälkeen enää tapaa jompaa kumpaa vanhempaansa. Sulla ei ole niin. Sun molemmat vanhemmat haluaa sulle hyvää elämää ja ovat valmiita tukemaan sua. Katopa tänne.... Ja nyt vähän hymyä! Ei maailma tähän lopu. Voit oikeasti hakea vaikka kouluterveydenhoitajalta neuvoa tai opinto-ohjaajalta. älä mieti yksin asioita. Silloin kasvaa kärpäsestä härkänen.
- rebornchaser
puhuri kirjoitti:
semmonen asia. Ei ne vanhemmat kummatkaan sunsta halua erota. Toisistaan vaan. Jos ne on sillä lailla väleissä, että pystyvät riitelemättä sopimaan asioista, jotka koskee teitä lapsia, niin se on hyvä. Ne rakastaa sua ihan niinku ennenkin. Ei sun elämän onni voi olla siitä kiinni, asuuko sun vanhemmat saman katon alla tai ei. Ajattele kuitenkin, että molemmat on elossa ja sun saatavilla kun sä tarvitset. Aika auttaa hyväksymään asiat. Nyt ois hyvä kun koittaisit löytää elämäniloa jostain. Helppo tietty sanoa, mut se on totta. On myös niitä lapsia, jotka ei eron jälkeen enää tapaa jompaa kumpaa vanhempaansa. Sulla ei ole niin. Sun molemmat vanhemmat haluaa sulle hyvää elämää ja ovat valmiita tukemaan sua. Katopa tänne.... Ja nyt vähän hymyä! Ei maailma tähän lopu. Voit oikeasti hakea vaikka kouluterveydenhoitajalta neuvoa tai opinto-ohjaajalta. älä mieti yksin asioita. Silloin kasvaa kärpäsestä härkänen.
Nyt se ainakin tänää tuntuu et huomen pystys menee kouluu :) mut se vaan on et isäkin on iha raivona ja ei äitikää oo paljoo rauhallisempi ..... se ei ainakaa helpota tätä.......
- puhuri
rebornchaser kirjoitti:
Nyt se ainakin tänää tuntuu et huomen pystys menee kouluu :) mut se vaan on et isäkin on iha raivona ja ei äitikää oo paljoo rauhallisempi ..... se ei ainakaa helpota tätä.......
Isä ja äiti on raivona sulle vai? Jos niin on, oletko ajatellut, että ne on tosi huolissaan susta? Ehkä se raivo ei vaan aina auta, mut vanhemmat turvautuu siihen silloin kun ne on epätoivosia. Mä olen omien lasten kanssa niin täys tollo välillä, mut niitten kaverit hakee monta kertaa apua multa. Mä olen aina sanonu, et nuori ihminen tarvii vanhempiensa lisäksi muun aikuisen, jolle on ehkä helpompi kertoa asioistaan ja saada neuvoa kuin omilta vanhemmilta. Lisäks voi olla et sun vanhemmat on vähän hukassa sen oman elämänsä kanssa just tällä hetkellä, mut voin kokemuksesta sanoa, et teidän kaikkien elämä on nyt myllerryksessä, mut tulee tasoittumaan. Malttia nyt vaan ja koita jaksaa hoitaa ne omat velvoitteet. Ei sua kukaan halua hylätä.
- Rauhallisesti jne
puhuri kirjoitti:
Isä ja äiti on raivona sulle vai? Jos niin on, oletko ajatellut, että ne on tosi huolissaan susta? Ehkä se raivo ei vaan aina auta, mut vanhemmat turvautuu siihen silloin kun ne on epätoivosia. Mä olen omien lasten kanssa niin täys tollo välillä, mut niitten kaverit hakee monta kertaa apua multa. Mä olen aina sanonu, et nuori ihminen tarvii vanhempiensa lisäksi muun aikuisen, jolle on ehkä helpompi kertoa asioistaan ja saada neuvoa kuin omilta vanhemmilta. Lisäks voi olla et sun vanhemmat on vähän hukassa sen oman elämänsä kanssa just tällä hetkellä, mut voin kokemuksesta sanoa, et teidän kaikkien elämä on nyt myllerryksessä, mut tulee tasoittumaan. Malttia nyt vaan ja koita jaksaa hoitaa ne omat velvoitteet. Ei sua kukaan halua hylätä.
Joo toi on hyvä et juttelee muille aikuisille kans, vaikkei heti tästä ikävästä asiasta mut kuitenkin. Kaikkein parhaita on vanaht ystävälliset mummelit, ihan tosissaan, niillä on viisautta vaikka ne näyttää vähän höperöiltä niin niillä on kokemusta kaikista jutuista kymmeneien vuosien ajalat, eikä niillä ole enää muuta teklemistä kuin auttaa mielellään muita ihmisiä kun niille vaan menee jutteleen. Ettet ole niinku pelkästään ihan omissa maailmoissa ja omien kavereiden kanssa aina, niillä on aina samat jutut kuitenkin jotka ei auta tommosessa ongelmassa paljoo.
- Rauhallisesti vaan
Joo jos ei muu auta niin mene terveyskeskukseen , sun ikäisellekin varmaan voidaan hätätilassa antaa jotain mielialalääkkeitä. Siis jos alkaa tuntua että ei jaksa olla enää, niin niillä kyllä muuttuu olo ihan normaaliksi.
Parempi olis selvitä ilman lääkkeitä, siihen on paras keino alkaa harrastaa jotain, vaikkei yhtään kiinnostais, siis ihan väkisin vaan alat tekeen jotain , vaikka valokuvaamaan tai lenkkeileen tai jotain mitä pystyy helposti alkaan. Kunhan tet sitä säännöllisesti ja lähdet aina liikkeelle vaikeki huvita. Toinen juttu on se että jos pystyy oleen jotenkin yhyödykdi muille ihmisille, tekeen jotain työtä tai auttamaan muita vaikka tyhmissäkin jutuissa, itsetunto paranee ja tuntee etsenäsä tärkeeksi, ja silleen itsenäistyy ja aikuistuu. Sillon ei pahat jutut haittaa, kun on jotain tärkeempää ja hetkellisempää ajateltavaa. Vaikka olisihan jotain typerääkin hommaa, niin siilä voi pelastaa itsensä.- rommaus
mun maailma romahti ja en löytänyt apua mistään, kävin lääkärillä, määräsi nukahtamislääkettä ja sairaslomaa.
Joka päivä otin itteäni niskasta kiinni, puin vaatteet ja läksin lenkille. Kävelin varmaan monta sataa kilometriä sinä keväänä. Ajatukset tuulettui ja oli tilaa miettiä ja keskustella ittensä kanssa.
"Älä jää tuleen makaamaan, nouse ylös ja soita palokunta avuksesi."
Keksi se palokunta itsellesi, onko se mummi vai kummi. Juuri nyt joku täti oottaa, että soitat, tee se!
- -Divaboy-
Sillä,tiedän miltä tuntuu kun koulu alkaa luisuu käsistä mut meex sä vastaan kun huudetaan..:)eli itsestä aina löytyy kans vikoi mix.....ootko käyny koulu,psykolokill kertomas tai jtn käy ihmees vaikka kuinka jännnäis!!!
- rebornchaser
oon nyt melkee 40 asteen kuumeessa ja hirvee yskä kurkku kipee jne. tänää 1 luokkalaine soitti sanoin sillee ja taustalt kuuluu yhen luokkalaisen ääni : SALEE !....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768