Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koulussa vaikeeta..... Auttakaa ?

rebornchaser

Onko kellään kokemusta / tietoa ahistuksesta koulussa ? ... vanhemmat eros omast mielest johtuu siitä .... oon nyt kasilla ja sama juttu oli seiskan alus ............... alkaa tulee avuton olo..... välil ei voi mennä kouluun ku itkettää ja sille ku on nii paha olo ku edes ajattelee kouluu ..... apua ?

10

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhuri

      Mikä siinä vanhempien erossa oli niin kauheeta? Jättikö ne sut jotenkin oman onnensa nojaan? Riitelikö ne hirveesti? Mä yritän hiukan helpottaa sua kunhan tiedän asioista pikkusen enemmän.

      • rebornchaser

        kun ne oli viel yhessä nii isä oli aika paljon töissä .... ja riiteli ne aika paljon.......mut kyl kummatki on yrittäny auttaa ku on ollu nii ahistava olo koulus.... on niit ollu niitä itse murha ajatuksiakin ku on ollu nii ahistava olo mut sit on ajatellu et ei se kannata ja miten huono olo vanhemmille tulis ....
        nyt isä muutti noin 15-30 min auto ajomatkan päähän luulisin .... n. 1 tunti bussilla kaydään siel veljien kaa joka toinen viikonloppu .... sanoin et haluaisin käydä joka viikonloppu ja se kaiketi käykin ..... mut isä on taas joka toinen lauantai töissä .... mut nään sitä kumminki loppujen lopuks aika paljon ..... sit ku se ahistava olo tulee esim. koulus nii siihen yleensä liittyy kaipuu vahempii ja ehkä se sit johtuu ku en paljoo pyöri siel päin nii tulee semmonen turvattomuuden tunne ........ onko kokemuksia / tietoa tms.


      • puhuri
        rebornchaser kirjoitti:

        kun ne oli viel yhessä nii isä oli aika paljon töissä .... ja riiteli ne aika paljon.......mut kyl kummatki on yrittäny auttaa ku on ollu nii ahistava olo koulus.... on niit ollu niitä itse murha ajatuksiakin ku on ollu nii ahistava olo mut sit on ajatellu et ei se kannata ja miten huono olo vanhemmille tulis ....
        nyt isä muutti noin 15-30 min auto ajomatkan päähän luulisin .... n. 1 tunti bussilla kaydään siel veljien kaa joka toinen viikonloppu .... sanoin et haluaisin käydä joka viikonloppu ja se kaiketi käykin ..... mut isä on taas joka toinen lauantai töissä .... mut nään sitä kumminki loppujen lopuks aika paljon ..... sit ku se ahistava olo tulee esim. koulus nii siihen yleensä liittyy kaipuu vahempii ja ehkä se sit johtuu ku en paljoo pyöri siel päin nii tulee semmonen turvattomuuden tunne ........ onko kokemuksia / tietoa tms.

        semmonen asia. Ei ne vanhemmat kummatkaan sunsta halua erota. Toisistaan vaan. Jos ne on sillä lailla väleissä, että pystyvät riitelemättä sopimaan asioista, jotka koskee teitä lapsia, niin se on hyvä. Ne rakastaa sua ihan niinku ennenkin. Ei sun elämän onni voi olla siitä kiinni, asuuko sun vanhemmat saman katon alla tai ei. Ajattele kuitenkin, että molemmat on elossa ja sun saatavilla kun sä tarvitset. Aika auttaa hyväksymään asiat. Nyt ois hyvä kun koittaisit löytää elämäniloa jostain. Helppo tietty sanoa, mut se on totta. On myös niitä lapsia, jotka ei eron jälkeen enää tapaa jompaa kumpaa vanhempaansa. Sulla ei ole niin. Sun molemmat vanhemmat haluaa sulle hyvää elämää ja ovat valmiita tukemaan sua. Katopa tänne.... Ja nyt vähän hymyä! Ei maailma tähän lopu. Voit oikeasti hakea vaikka kouluterveydenhoitajalta neuvoa tai opinto-ohjaajalta. älä mieti yksin asioita. Silloin kasvaa kärpäsestä härkänen.


      • rebornchaser
        puhuri kirjoitti:

        semmonen asia. Ei ne vanhemmat kummatkaan sunsta halua erota. Toisistaan vaan. Jos ne on sillä lailla väleissä, että pystyvät riitelemättä sopimaan asioista, jotka koskee teitä lapsia, niin se on hyvä. Ne rakastaa sua ihan niinku ennenkin. Ei sun elämän onni voi olla siitä kiinni, asuuko sun vanhemmat saman katon alla tai ei. Ajattele kuitenkin, että molemmat on elossa ja sun saatavilla kun sä tarvitset. Aika auttaa hyväksymään asiat. Nyt ois hyvä kun koittaisit löytää elämäniloa jostain. Helppo tietty sanoa, mut se on totta. On myös niitä lapsia, jotka ei eron jälkeen enää tapaa jompaa kumpaa vanhempaansa. Sulla ei ole niin. Sun molemmat vanhemmat haluaa sulle hyvää elämää ja ovat valmiita tukemaan sua. Katopa tänne.... Ja nyt vähän hymyä! Ei maailma tähän lopu. Voit oikeasti hakea vaikka kouluterveydenhoitajalta neuvoa tai opinto-ohjaajalta. älä mieti yksin asioita. Silloin kasvaa kärpäsestä härkänen.

        Nyt se ainakin tänää tuntuu et huomen pystys menee kouluu :) mut se vaan on et isäkin on iha raivona ja ei äitikää oo paljoo rauhallisempi ..... se ei ainakaa helpota tätä.......


      • puhuri
        rebornchaser kirjoitti:

        Nyt se ainakin tänää tuntuu et huomen pystys menee kouluu :) mut se vaan on et isäkin on iha raivona ja ei äitikää oo paljoo rauhallisempi ..... se ei ainakaa helpota tätä.......

        Isä ja äiti on raivona sulle vai? Jos niin on, oletko ajatellut, että ne on tosi huolissaan susta? Ehkä se raivo ei vaan aina auta, mut vanhemmat turvautuu siihen silloin kun ne on epätoivosia. Mä olen omien lasten kanssa niin täys tollo välillä, mut niitten kaverit hakee monta kertaa apua multa. Mä olen aina sanonu, et nuori ihminen tarvii vanhempiensa lisäksi muun aikuisen, jolle on ehkä helpompi kertoa asioistaan ja saada neuvoa kuin omilta vanhemmilta. Lisäks voi olla et sun vanhemmat on vähän hukassa sen oman elämänsä kanssa just tällä hetkellä, mut voin kokemuksesta sanoa, et teidän kaikkien elämä on nyt myllerryksessä, mut tulee tasoittumaan. Malttia nyt vaan ja koita jaksaa hoitaa ne omat velvoitteet. Ei sua kukaan halua hylätä.


      • Rauhallisesti jne
        puhuri kirjoitti:

        Isä ja äiti on raivona sulle vai? Jos niin on, oletko ajatellut, että ne on tosi huolissaan susta? Ehkä se raivo ei vaan aina auta, mut vanhemmat turvautuu siihen silloin kun ne on epätoivosia. Mä olen omien lasten kanssa niin täys tollo välillä, mut niitten kaverit hakee monta kertaa apua multa. Mä olen aina sanonu, et nuori ihminen tarvii vanhempiensa lisäksi muun aikuisen, jolle on ehkä helpompi kertoa asioistaan ja saada neuvoa kuin omilta vanhemmilta. Lisäks voi olla et sun vanhemmat on vähän hukassa sen oman elämänsä kanssa just tällä hetkellä, mut voin kokemuksesta sanoa, et teidän kaikkien elämä on nyt myllerryksessä, mut tulee tasoittumaan. Malttia nyt vaan ja koita jaksaa hoitaa ne omat velvoitteet. Ei sua kukaan halua hylätä.

        Joo toi on hyvä et juttelee muille aikuisille kans, vaikkei heti tästä ikävästä asiasta mut kuitenkin. Kaikkein parhaita on vanaht ystävälliset mummelit, ihan tosissaan, niillä on viisautta vaikka ne näyttää vähän höperöiltä niin niillä on kokemusta kaikista jutuista kymmeneien vuosien ajalat, eikä niillä ole enää muuta teklemistä kuin auttaa mielellään muita ihmisiä kun niille vaan menee jutteleen. Ettet ole niinku pelkästään ihan omissa maailmoissa ja omien kavereiden kanssa aina, niillä on aina samat jutut kuitenkin jotka ei auta tommosessa ongelmassa paljoo.


    • Rauhallisesti vaan

      Joo jos ei muu auta niin mene terveyskeskukseen , sun ikäisellekin varmaan voidaan hätätilassa antaa jotain mielialalääkkeitä. Siis jos alkaa tuntua että ei jaksa olla enää, niin niillä kyllä muuttuu olo ihan normaaliksi.

      Parempi olis selvitä ilman lääkkeitä, siihen on paras keino alkaa harrastaa jotain, vaikkei yhtään kiinnostais, siis ihan väkisin vaan alat tekeen jotain , vaikka valokuvaamaan tai lenkkeileen tai jotain mitä pystyy helposti alkaan. Kunhan tet sitä säännöllisesti ja lähdet aina liikkeelle vaikeki huvita. Toinen juttu on se että jos pystyy oleen jotenkin yhyödykdi muille ihmisille, tekeen jotain työtä tai auttamaan muita vaikka tyhmissäkin jutuissa, itsetunto paranee ja tuntee etsenäsä tärkeeksi, ja silleen itsenäistyy ja aikuistuu. Sillon ei pahat jutut haittaa, kun on jotain tärkeempää ja hetkellisempää ajateltavaa. Vaikka olisihan jotain typerääkin hommaa, niin siilä voi pelastaa itsensä.

      • rommaus

        mun maailma romahti ja en löytänyt apua mistään, kävin lääkärillä, määräsi nukahtamislääkettä ja sairaslomaa.
        Joka päivä otin itteäni niskasta kiinni, puin vaatteet ja läksin lenkille. Kävelin varmaan monta sataa kilometriä sinä keväänä. Ajatukset tuulettui ja oli tilaa miettiä ja keskustella ittensä kanssa.
        "Älä jää tuleen makaamaan, nouse ylös ja soita palokunta avuksesi."
        Keksi se palokunta itsellesi, onko se mummi vai kummi. Juuri nyt joku täti oottaa, että soitat, tee se!


    • -Divaboy-

      Sillä,tiedän miltä tuntuu kun koulu alkaa luisuu käsistä mut meex sä vastaan kun huudetaan..:)eli itsestä aina löytyy kans vikoi mix.....ootko käyny koulu,psykolokill kertomas tai jtn käy ihmees vaikka kuinka jännnäis!!!

    • rebornchaser

      oon nyt melkee 40 asteen kuumeessa ja hirvee yskä kurkku kipee jne. tänää 1 luokkalaine soitti sanoin sillee ja taustalt kuuluu yhen luokkalaisen ääni : SALEE !....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe