Pohjois-Pohjanmaalla tänä aamuna,joten on se maanjäristys mahdollista Suomessakin.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- Perussuomalaiset kokoomuksen ohiNyt se tapahtui: PS ohitti kokoomuksen https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/106360ab-693f-4474-a7b7-31aa991a5aba
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 21
Vanhimmat
älä j.jussiW-T selittele mitään maanjäristys tarinoita.
Otit taas liikaa hernekeittoa.
ennenkuin rupeet vääntämään mitään perätöntä.
Niin. Taisi johtua siitä että Mike nousi sängystä ylös?
juuri äsken. Siis avauksesi.
Näköjään pitää järistä vielä enemmän, että me suomalaiset heräisimme näkemään maailman kärsimyksiä. Olette ilmeisesti nukkuneet noiden uutisten ohi, joista asiasta mainittiin. Se maanjäristys oli asteikolla kaksi. Joten, nyt vain silmät ja korvat tarkemmiksi kuuntelemaan Luojan puhetta myös meille. Maanjäristyksiä on sitäpaitsi ollut ennemminkin Suomessa kuin tänään. Sitähän ei siis suomalainen ennen usko kuin kokee... Näinkö pitää tulla jo kotiovillemme... näiden maanjäristysten? Mitähän muuta on vielä tulossakaan. Älkääkä enää nukkuko ruususen unta, miettikää vähän asioita, siis mikä on elämässä tärkeää ja mikä ei. Siis elämän arvojärjestys mietintämyssyyn.
Luojan puhetta, voi ristus eikö pitäisi kuunnella (mother earth) eli maapallon puhetta ??!!!!
oliko nyt 2,3 richterin asteikolla? raahessa ihmiset kuulemma heräsi siihen järinään. ite elän ylivieskassa eli lähempänä järistyksen keskustaa kuin raahelaiset mutta ei täällä mitään huomannut. saisihan tuo kerran tulla vaikka 4-5 richterin järistys niin saisi vähän tuntumaa miltä ne isot järistykset tuntuu ;)
suomessakinhan sattuu itse asiassa joka viikko pieniä järistyksiä, sellaisia 0,1-0,5 richterin asteikolla. niitä ei tietenkään kukaan voi huomata. tuollainen reilun 2 richterin järistys tulee parin vuoden välein.
Ainakin Vantaalla oli viime syksynä pieni maanjäristys. Kerrostalo ainakin heilui...
Niin siis mihin aikaan aamusta tarkalleen ottaen? Meinaan vaan, että joskus kasin aikoihin yritti sähköt mennä poikki...
tärisee sortumaisillaan aina kun juna menee ohi.
Olin käymässä Nivalassa ja heräsin ääneen ,joka muistutti raskaan pitkän rekan ajamista huonolla soratiellä. Ihmettelinkin aamulla mikähän se oli,kun talon molemmin puolin on asfaltoinnit. Eilen sitten kuulin,että täällä Siikajoellakin oli heräilty samallaisiin ääniin. Olikin kerrottu päivällä radiossa Pyhäjoella järisseen.
kestääkö suomlaiset kerrostalot edes pieniä järistyksiä kunnolla mua ainakii pelottaa asua kerrostalossa .
itse en kyllä huomannut mitään, vaikka siikajoella asunkin.
Mihin aikoihin suurin piirtein oli?
Ennen viitä istuin keittiössä lehteä lukien ja aamu kahvia hörppien. Oli aivan hiljaista ja kuului sellaista kohinaa,ajattelin että junan ääni mutta oli erilainen ja sitten sellinen tärähdys ja kumaus. Sitten ajattelin että oliko suihkari ja rikkoi äänivallin mutta loppui jotenkin lyhyeen ja oli aivan erilailla pelottavamman tuntoinen. Tärinä tuntui ja se outo kohina ja kumu. Mietein että mikä hemmetti tuo oli? Sitten töissä kuulin uutisista järistyksestä ja hoksasin kyllä heti mikä oli kyseessä. Asun Ylivieskassa ja kyllä sen täälläkin huomas.
Tietoa järistyksestä löytyy osoitteesta
http://www.seismo.helsinki.fi/fi/maanjaristykset/press/lahi/Raahe05.htm
No ei oo maa jalkojen alla tärissyt, vaikka asun P-Pohjanmaalla
sitten meilläpäin tärähtelee,kun Lumiaho suorittaa kallion räjäytys ja louhintatöitä murskeasemallaan.
Missä tämä Lumiaho suorittaa kallion räjäytyksiä ja louhintaa? Kannattaisi selvittää, että luvat ovat kunnossa ja että toiminta on niiden mukaista. Onko lähitienoon rakennuksissa havaittu vaurioita (muurit, piiput, kivijalat)?
ovat Haapaveden Sikokallion osalta kunnossa,joten
ei sen osalta ole mitään huolta.
Joo kyllä heräsin minäkin,ukkosta minä epäilin ja odotin välähtääkö vielä jyriseekö.
ihan totta...noin klo 4.27 isot ikkunat helisivät kuin "yliääni" lentokone olisi lentänyt katon päältä....luin kirjaa eli olin täysin hereillä...paikka oli oulainen