Sinne meni työpaikat Puolaan

Joshuan

Sinne ne työt taas meni, Puolaan, kiitos EU:n ja vapaan työvoiman liikuttelun ja vapaan liikkumisen.

Eikö EU:n ollut tarkoitus alun perin tuoda talouteen vakauta eikä viedä hyvinvointivaltioiden työpaikkoja 'Vai voiko Suomea enää jatkuvien YT neuvotteluiden ja irtisanomisien lomassa sanoa hyvinvointivaltioksi?'

Jesh, onneksi Turkkikin tulee EU:hun

11

601

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa lisää

      jäseniksi, esim. Somalia.

    • tarpeellinen

      mukaan tarpeeton väestöluokka pärjää ja voi hyvin kaikkialla EU:n alueella,turha meidän on valittaa.

    • kohta työtön varmasti!

      nähdään nälkää! kuin kaikki työpaikat menee ulkomaille, mistä saa tavallinen pulliainen työtä? ei mistään kun on vain korkeasti alojen töitä.

      • hanttihommia riittää aivan kaikille.

        Siivoojille, puhelinmyyjille ja rakennusten apumiehille löytyy aina töitä.


      • Koulutettu

        miten olisi koulunpenkille meneminen? Tai sitten oman ammattitaidon kehittäminen muuten? Muita mahdollisuuksia on esim. hakea töihin Norjaan, jos tuntuu tsänssit Suomessa huonoilta. Tsemppiä joka tapauksessa!


      • Habbo1
        Koulutettu kirjoitti:

        miten olisi koulunpenkille meneminen? Tai sitten oman ammattitaidon kehittäminen muuten? Muita mahdollisuuksia on esim. hakea töihin Norjaan, jos tuntuu tsänssit Suomessa huonoilta. Tsemppiä joka tapauksessa!

        Just tyypillinen vitun tyhmä vastaus..."mene nyt norjaan töihin".

        Ei se ole kovin helppoa lähteä kielitaidottomana norjaan töihin kun perhe ja omaisuus on täällä. Eikä se palkkataso siellä ole suhteessa niin paljon parempi, että sinne kannattaisi sen tähden lähteä.

        Yksinkertaisesti asia on niin, että suomessa on sekä hinta että palkkataso liian korkea. Pitäisi päästä jonkun puolan tasolle hinnoissa ja palkoissa, jotta tämmöinen "sairas" kilpailuttaminen loppuisi.

        Taidanpa tyytyä vain sossun antimiin ja katson sivusta kun puolalaiset ja muut saatanan pätevät vastaukset "työvoimapulaan" vievät työt. Siinäpä riittää sitten teille "koulutetuillekin" maksamista kun elätätte jatkuvasti lisääntyvät työttömät. Eiköhän siinä sitten pikkuhiljaa aleta jo puuttumaan työvoiman vapaaseen liikkumiseen ja kilpailtuttamiseen kun alkaa tämä demokraattinen järjestelmä "lausu kapitalistinen" alkaa käydä valtiolle turhan kalliiksi.

        Ihanaa kun kaikki on nykyään niin globaalia ja kansainvälistä, että moraalin ja oman maan voi kokonaan hyllyttää. Mihin ylipäätään tarvitaan maiden rajoja ja eri lakeja kun voidaan tyytyä yhteen kapitalistiseen ja liberaaliin lakiin joka pohjaa itsensä rahaan.


      • Habbo1 kirjoitti:

        Just tyypillinen vitun tyhmä vastaus..."mene nyt norjaan töihin".

        Ei se ole kovin helppoa lähteä kielitaidottomana norjaan töihin kun perhe ja omaisuus on täällä. Eikä se palkkataso siellä ole suhteessa niin paljon parempi, että sinne kannattaisi sen tähden lähteä.

        Yksinkertaisesti asia on niin, että suomessa on sekä hinta että palkkataso liian korkea. Pitäisi päästä jonkun puolan tasolle hinnoissa ja palkoissa, jotta tämmöinen "sairas" kilpailuttaminen loppuisi.

        Taidanpa tyytyä vain sossun antimiin ja katson sivusta kun puolalaiset ja muut saatanan pätevät vastaukset "työvoimapulaan" vievät työt. Siinäpä riittää sitten teille "koulutetuillekin" maksamista kun elätätte jatkuvasti lisääntyvät työttömät. Eiköhän siinä sitten pikkuhiljaa aleta jo puuttumaan työvoiman vapaaseen liikkumiseen ja kilpailtuttamiseen kun alkaa tämä demokraattinen järjestelmä "lausu kapitalistinen" alkaa käydä valtiolle turhan kalliiksi.

        Ihanaa kun kaikki on nykyään niin globaalia ja kansainvälistä, että moraalin ja oman maan voi kokonaan hyllyttää. Mihin ylipäätään tarvitaan maiden rajoja ja eri lakeja kun voidaan tyytyä yhteen kapitalistiseen ja liberaaliin lakiin joka pohjaa itsensä rahaan.

        Kerron profiilisivuillani olevani sitoutumiskyvytön:

        A) koulutus ylioppilas
        B) A:sta johtuen en oikeasti pätevä yhtään mihinkään ammattiin
        C) B:stä johtuen en kykene työnteolla rakentamaan tulevaisuuttani

        joten, minuun ei voi sitoutua ja koska en halua kellekään pahaa, myös vältän perheen perustamista. B varmasti selittääkin sen, miksei minulla enää omaisuutta ole.

        Teit jo kerran valintasi ja sitouduit, olisit laskenut maailman hiukan pitemmälle ja useammalla muuttujalla. Voit laskea kaiken myös uudestaan.
        Vuosi tai pari Norjassa, tai vaikka viisi.
        Se ei ole mitään.
        Keskimääräinen suomalainen mies elää 72-vuotiaaksi (taitaa nykyään olla enemmän) ja veikkaisin sinun olevan alle 40-v. Hiukan perspektiiviä.

        Mikäli et kieltä osaa, niin voit siitä syyttää vain itseäsi. Ruotsia opetetaan Suomen kouluissa kaikille ja ruotsilla pärjää Norjassa vallan hyvin.


      • habbo1
        dj-marco kirjoitti:

        Kerron profiilisivuillani olevani sitoutumiskyvytön:

        A) koulutus ylioppilas
        B) A:sta johtuen en oikeasti pätevä yhtään mihinkään ammattiin
        C) B:stä johtuen en kykene työnteolla rakentamaan tulevaisuuttani

        joten, minuun ei voi sitoutua ja koska en halua kellekään pahaa, myös vältän perheen perustamista. B varmasti selittääkin sen, miksei minulla enää omaisuutta ole.

        Teit jo kerran valintasi ja sitouduit, olisit laskenut maailman hiukan pitemmälle ja useammalla muuttujalla. Voit laskea kaiken myös uudestaan.
        Vuosi tai pari Norjassa, tai vaikka viisi.
        Se ei ole mitään.
        Keskimääräinen suomalainen mies elää 72-vuotiaaksi (taitaa nykyään olla enemmän) ja veikkaisin sinun olevan alle 40-v. Hiukan perspektiiviä.

        Mikäli et kieltä osaa, niin voit siitä syyttää vain itseäsi. Ruotsia opetetaan Suomen kouluissa kaikille ja ruotsilla pärjää Norjassa vallan hyvin.

        En mä syytä itseäni mistään vaan mä syytän vitun tyhmiä poliitikkoja.

        >>Keskimääräinen suomalainen mies elää 72-vuotiaaksi (taitaa nykyään olla enemmän) ja veikkaisin sinun olevan alle 40-v. Hiukan perspektiiviä.

        Joo ja toinenkin ja kaikkein helpoin, joskin psyykkisistä ominaisuuksista johtuen myös vaiken tapa on olemassa. Aina sitä voi itsensä hirteen vetää, kun alkaa vituttaa. Sen jälkeen ei tarvitse seurata sivusta yhteiskunnan rapistumista kivikautiselle tasolle, jossa vahvat vievät potin ja heikot jäävät nääntyyn. Plussana vielä siinä olisi, että näsäviisaat vittupäät pitäisivät myös tämän jälkeen turpansa kiinni.


      • hassu
        dj-marco kirjoitti:

        hanttihommia riittää aivan kaikille.

        Siivoojille, puhelinmyyjille ja rakennusten apumiehille löytyy aina töitä.

        ihan, oikeasti.
        voit vaikka aloittaa maailmanparantamisen työpaikaltasi.


      • habbo1 kirjoitti:

        En mä syytä itseäni mistään vaan mä syytän vitun tyhmiä poliitikkoja.

        >>Keskimääräinen suomalainen mies elää 72-vuotiaaksi (taitaa nykyään olla enemmän) ja veikkaisin sinun olevan alle 40-v. Hiukan perspektiiviä.

        Joo ja toinenkin ja kaikkein helpoin, joskin psyykkisistä ominaisuuksista johtuen myös vaiken tapa on olemassa. Aina sitä voi itsensä hirteen vetää, kun alkaa vituttaa. Sen jälkeen ei tarvitse seurata sivusta yhteiskunnan rapistumista kivikautiselle tasolle, jossa vahvat vievät potin ja heikot jäävät nääntyyn. Plussana vielä siinä olisi, että näsäviisaat vittupäät pitäisivät myös tämän jälkeen turpansa kiinni.

        ...en suinkaan näsäviisas vittupää.

        Eihän itseään jojoon tarvitse vetää, vaikka maailma hiukan murjoisi.
        Yhteiskunnan nykyinen taso, jossa jokainen pärjää edes suurinpiirtein, on aika uusi keksintö. 1918 kansalaissodan yksi syitä oli se, että työläisväestö katsoi olevansa liian ahtaalle ajettu.
        Juuri kaatunut keisarillinen hallitus Venäjällä ja nuoren Suomen tasavallan heikkous antoi mahdollisuuden siihen, että lähdettiin väkivallan tielle.

        Suomessa oli silloin kerjäläisiä! Eikä siitä ole kuin alle 100 vuotta.

        Jos kykenet näinkin paljon olemaan asioista huolestunut, niin tee niille jotain. Ihan itse. Se on jopa lain puitteissa mahdollista.

        Maailma on hiton hauska ja helppo paikka.


      • Kekkosslovakian pakolainen
        Habbo1 kirjoitti:

        Just tyypillinen vitun tyhmä vastaus..."mene nyt norjaan töihin".

        Ei se ole kovin helppoa lähteä kielitaidottomana norjaan töihin kun perhe ja omaisuus on täällä. Eikä se palkkataso siellä ole suhteessa niin paljon parempi, että sinne kannattaisi sen tähden lähteä.

        Yksinkertaisesti asia on niin, että suomessa on sekä hinta että palkkataso liian korkea. Pitäisi päästä jonkun puolan tasolle hinnoissa ja palkoissa, jotta tämmöinen "sairas" kilpailuttaminen loppuisi.

        Taidanpa tyytyä vain sossun antimiin ja katson sivusta kun puolalaiset ja muut saatanan pätevät vastaukset "työvoimapulaan" vievät työt. Siinäpä riittää sitten teille "koulutetuillekin" maksamista kun elätätte jatkuvasti lisääntyvät työttömät. Eiköhän siinä sitten pikkuhiljaa aleta jo puuttumaan työvoiman vapaaseen liikkumiseen ja kilpailtuttamiseen kun alkaa tämä demokraattinen järjestelmä "lausu kapitalistinen" alkaa käydä valtiolle turhan kalliiksi.

        Ihanaa kun kaikki on nykyään niin globaalia ja kansainvälistä, että moraalin ja oman maan voi kokonaan hyllyttää. Mihin ylipäätään tarvitaan maiden rajoja ja eri lakeja kun voidaan tyytyä yhteen kapitalistiseen ja liberaaliin lakiin joka pohjaa itsensä rahaan.

        Eihän nyt ulkomaille kielitaidottomana. Ja kun se ei kannatakaan.

        Kekkosen Suomesta oli pakko lähteä niin kielitaidottoman kuin työtä pelkäävänkin. Kummasti on joukko pärjännyt kielen puolesta ja lorvikatarrisetkin ovat oppineet tekemään työtä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe