Tulikohan peli- ja ottelurangaistus?

Keriksen saittipoliittiset kannanotot on viskattu täältä roskikseen eli sherifillä on siis ilta- ja yövuoro. Olihan se kyllä nesteenhuuruista tekstiä taas, mutta kyllä vaalien lähestyessä pitäisi aina ajatella sitäkin, että keris on kuitenkin ihka elävä Keskustan vastainen mainos.

Mahtaa olla raivon partaalla, kun huomaa, että omat jutut onkin pantu sontatunkiolle, vaikka vaati muiden juttuja sinne pantavaksi. Jos vielä saataisiin koko Kepu sinne tunkiolle mukaan perässä, niin tätä kesäsäätä jatkuisi varmasti koko talven yli.

27

1285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKKorhonen

...että annat noinkin paljon huomiota saitin "pienelle pörröiselle lemmikille", kuten joku (anti-keris?) häntä näkyy nimittävän.

Mutta asiaa puhut, ja oikeassa paikassa ja oikea-aikaisesti (sivistyssanoja harrastavan Keriksen mieliksi: tempore idoneo, loco idoneo). Kieltämättä minuakin hieman hykerrytti, kun Keris toissapäivänä täällä omana avauksenaan julkisti seriffille lähettämänsä pyynnön avaukseni poistamiseksi, ja - hänen avauksensa poistettiin!

Yhdyn noihin toivomuksiisi kesäsään jatkumisesta, ja luultavasti ne ainakin minun kohdallani jatkuvat joulukuun alkupuolelle. Olen tainnut jo mainita syynkin tuohon uskooni?

(Muuten, sielläkin minne kohta hieman pitemmäksi aikaa menen, kieli pohjautuu latinaan, mutta loco ei tarkoita paikkaa, vaan Kerikseen sopivaa luonnehdintaa. Jos et satu tietämään, niin vilkaisepa espanjan sanakirjasta!)

• neutraalitarkkailija

Yhtäläisyyksistä ja yllätyksellisen kyvyllisestä kirjoitustaidosta tuli mieleeni...

no olkoon...

• oivahärkönen

... ajatus, että KKK ja MPP ovat sama tyyppi?

• neutraalitarkkailija
        oivahärkönen kirjoitti:

Kuka sitten kirjoittaakin mielipiteitä ;-)

• JormaKKorhonen
        oivahärkönen kirjoitti:

...vai miksi tuollaisia kyselet? Jos tuli, niin oletpa sitten paljon sekopäisempi kuin olen luullutkaan!

Ei sen puoleen, että pahastuisin, jos minut mielipidepankkiin sekotettaisiin; pikemmin päinvastoin, mutta minulle sittenkin riittää olla vain tämä toimiupseeri-kapteeni evp ym., ym., JormaKKorhonen, kun minulla ei ole ollut mahdollisuuksia kouluttautua mpp:n lailla lakimieheksi tai muihinkaan akateemisiin korkeuksiin.

Mpp on kyllä kovin oppinut ja älykäs, mutta ei silti kyllin viisas esim. noissa turvallisuuspoliittisissa kannanotoissaan! Mutta huumorintajuinen hän on, eikä varmaan loukkaanu tästä!

Minusta täällä tiedetään varsin paljon, kun olen itsekin noita itseäni koskevia linkkejä esitellyt, ja ainakin jokainen asioita hieman tunteva ja ymmärtävä tietää mpp:stäkin sen verran, että ei sekota häntä minuun.

Kun täällä on hörhöjä, jotka näkevät minut kaikkialla, niin olen sanonut, että ei se mitään, kun vain ette ala nähdä CITY-Keskustaa minuna. Mutta onkohan minulla nyt syytä huolestua Sinun suhteesi, Oiva, sillä jos Sinäkin tuollaisia ajattelet, niin päässäsi on vialla enemmän, kuin olen luullut!

• JormaKKorhonen kirjoitti:

...vai miksi tuollaisia kyselet? Jos tuli, niin oletpa sitten paljon sekopäisempi kuin olen luullutkaan!

Ei sen puoleen, että pahastuisin, jos minut mielipidepankkiin sekotettaisiin; pikemmin päinvastoin, mutta minulle sittenkin riittää olla vain tämä toimiupseeri-kapteeni evp ym., ym., JormaKKorhonen, kun minulla ei ole ollut mahdollisuuksia kouluttautua mpp:n lailla lakimieheksi tai muihinkaan akateemisiin korkeuksiin.

Mpp on kyllä kovin oppinut ja älykäs, mutta ei silti kyllin viisas esim. noissa turvallisuuspoliittisissa kannanotoissaan! Mutta huumorintajuinen hän on, eikä varmaan loukkaanu tästä!

Minusta täällä tiedetään varsin paljon, kun olen itsekin noita itseäni koskevia linkkejä esitellyt, ja ainakin jokainen asioita hieman tunteva ja ymmärtävä tietää mpp:stäkin sen verran, että ei sekota häntä minuun.

Kun täällä on hörhöjä, jotka näkevät minut kaikkialla, niin olen sanonut, että ei se mitään, kun vain ette ala nähdä CITY-Keskustaa minuna. Mutta onkohan minulla nyt syytä huolestua Sinun suhteesi, Oiva, sillä jos Sinäkin tuollaisia ajattelet, niin päässäsi on vialla enemmän, kuin olen luullut!

.
        ...mutta Korhosen pappa vain rimpuilee lopuillaan, polkee jalkaa ja raivoaa kuin viimeistä päivää..; Kas kun taatto huomaa väkisinkin että paskantärkeily ei herätä kuin veetuilua tai saa ivanaurua osakseen. Vähäinen todellinen tolkku on jo tiessään, jos sellaista on konsanaan aidosti ollutkaan. Omituinen itsensä kanssa seurustelu, tomerasti itseltään kysyen, "viisaasti" vastaten on jo niin syvältä että sellaisen läheisyydestä ei saa kuin jonkin kivuliaan taudin. Olisipa pappa muuten jo säälittäväkin, mutta rajaton röyhkeys estää muuten luonnollisen tunteen esiintymisen, jota muuten toki tunnettaisiin rajatilaansa potevia vanhuksia kohtaan.

Onko paapan kyydissä milloin "m-pankki", "anti keris" yms muutama muukin vakituinen kaaho, ei seikka edusta sinällään yhtään mitään: Heillä kaikilla, punaisen aatteen löylynlyömillä röyhkimyksillä on yhteinen määräävä nimittäjänsä, tunnettu sosialismus.

Sen kanssa he/hän herään, elää, vittuilee, isottelee ja räyhää, menee yön tullen makuulle ja siirtyy sitten joskus suurten punikkien yhteiseen ....(?), ai niin, mikä sen paikan nimi olikaan?

Seppo Hietanen

• Otsikossa hymiö
        CITY.-Keskusta kirjoitti:

.
        ...mutta Korhosen pappa vain rimpuilee lopuillaan, polkee jalkaa ja raivoaa kuin viimeistä päivää..; Kas kun taatto huomaa väkisinkin että paskantärkeily ei herätä kuin veetuilua tai saa ivanaurua osakseen. Vähäinen todellinen tolkku on jo tiessään, jos sellaista on konsanaan aidosti ollutkaan. Omituinen itsensä kanssa seurustelu, tomerasti itseltään kysyen, "viisaasti" vastaten on jo niin syvältä että sellaisen läheisyydestä ei saa kuin jonkin kivuliaan taudin. Olisipa pappa muuten jo säälittäväkin, mutta rajaton röyhkeys estää muuten luonnollisen tunteen esiintymisen, jota muuten toki tunnettaisiin rajatilaansa potevia vanhuksia kohtaan.

Onko paapan kyydissä milloin "m-pankki", "anti keris" yms muutama muukin vakituinen kaaho, ei seikka edusta sinällään yhtään mitään: Heillä kaikilla, punaisen aatteen löylynlyömillä röyhkimyksillä on yhteinen määräävä nimittäjänsä, tunnettu sosialismus.

Sen kanssa he/hän herään, elää, vittuilee, isottelee ja räyhää, menee yön tullen makuulle ja siirtyy sitten joskus suurten punikkien yhteiseen ....(?), ai niin, mikä sen paikan nimi olikaan?

Seppo Hietanen

...

• punanurkka st

.

Seppo Hietanen

Me kaikki muut ollaan Stallareita. Verenpunainen sosialismus on meidät turmellut :(

• Matti Kepponen

.

Seppo Hietanen

Ei oikein tunnu irtoavan. Samat jorinat on nähty varovaisestikin arvioiden vähintään sataan kertaan.

• neutraalitarkkailija
        JormaKKorhonen kirjoitti:

Sellainen englantilainen komedia, joka ei elokuvana ole sinänsä juurikaan minkään arvoinen, kertoo nimellään paljon tästäkin saitista.

Suomeksi elokuvan nimi on: "Tärkeintä on olla aito".

Englanninkielinen nimi: "Importance of being earnest" on myös riittävän kaksiselitteinen ja kuvaa tätä saittipolitikointia oivallisesti.

• Otsikossa hymiö
        Matti Kepponen kirjoitti:

Ei oikein tunnu irtoavan. Samat jorinat on nähty varovaisestikin arvioiden vähintään sataan kertaan.

...

• JormaKKorhonen

.

Seppo Hietanen

Voisikohan kukaan toinen koskaan, mitenkään ja missään asiassa puhua pahemmin itseään vastaan kuin sinä taas - jälleen kerran!

En tiedä, mitä punanurkat ovat, mutta olettaisin heidänkin näkevän yksilöt yksilöinä. Minä ainakin niin näen; mieleni ei voisi mitenkään harhautua niin pahasti, että näkisin esim. sinut, mielipidepankin, Jaban ja Oiva Härkösen samana yksilönä, vaan taatusti tunnistan teidät jokaisen omaksi itseksenne, vaikka nimettöminäkin esiintyisitte.

Mutta Sinulle lähes jokainen saitilla edukseen esiintynyt on jossain vaiheessa ollut JormaKKorhonen!

On täällä muitakin kepulaisia, jotka elävät tietyssä rajatilassa - jonka sinä olet aikapäiviä sitten lopullisesti ylittänyt - ja näkevät joskus monen muun minuna, mutta että oiva Härkönenkin kenties on nyrjähtänyt jo sille alueelle, on minulle todella yllätys, järkytys suorastaan!

Ja ethän sinä näe aatteitakaan yksilöityinä, vaan demarit ja koomunistit ovat yhtä ja samaa, oikeastaan kaikki muut paitsi kepulit ovat sinulle kommareita, stallareita, punanurkkia... Ja kun oikeasti juuri teillä kepulaisilla ja johtajillanne on ollut rakkaussuhde niihin kommareihin ja niiden valtiohirvitykseen, ja oikeasti juuri demarit ovat niitä vastaan aina eniten ja voitollisimmin taistelleet!

Professori Hannu Soikkasen mukaan SDP oli 40-luvun lopulla ratkaisevassa asemassa kommunistien valtapyrkimyksiä torjuttaessa. Olennaista oli, että sodanaikaisen rauhanopposition näkyvimpiin hahmoihin kuulunut puhemies ja pääministeri K. A. Fagerholm pettyi kommunisteihin ja pyrki määrätietoisesti heikentämään heidän yhteiskunnallista vaikutusvaltaansa.

"Jos sosialidemokraatit olisivat tehneet kehnompaa junttatyötä SAK:n vuoden 1947 vaaleissa, olisiko Suomi muuttunut kansandemokratiaksi", kysyy Soikkanen.

Ja minä sanon, että jos ns. asevelisosialistit sdp:n silloisen puoluesihteeri Unto Varjosen johdolla eivät olisi käynnistäneet vuoden 1948 ek-vaalien alla "jo riittää"-kampanjaansa, jolla kommunistit syöstiin suurimman puolueen asemesta ja hallituksesta, Suomi OLISI MUUTTUNUT ns. kansandemokratiaksi. Ei sitä olisi Urho Kekkonen estänyut, tuskin olisi yrittänytkään.

No, nyt menin varmaan sinun käsityskykyvyllesi liian vaikeisiin asioihin. Palaan siihen, josta mpp aloitti:

Olisikohan sinun vihdoin aika yrittää tehdä oikeita johtopäätöksiä itsestäsi ja käyttäytymisestäsi täällä? Niin aihevalikoimasi kuin kielenkäyttösikin suhteen, ja myös koettaa terävöittää sumeata katsettaan sen verran, että todella eottaisi yksilöt yksilöinä, kunkin omana itsenään, kaikkia viisaita ja kirjoitustaitoisia esim. minun persoonaani niputtamatta.

• oivahärkönen

• epäoikeudenmukaista?

Ja vastaa toiseenkin kysymykseen: onko Keris mielestäsi täällä hyödyksi vai haitaksi kepun kannatukselle?

Koetappa vastat rehellisesti (jos poikkeuksellisesti pystyt sellaiseen) kumpaankin, niin kerrot samalla itsestäsikin jotain sellaista, mikä olisi hyvä tietää.

• JormaKKorhonen

...onko Keriksen kohtelu (se, että hänen hengentuotteitaan poistellaan saitilta) mielestäsi väärin, ja onko hänen esiintymisensä täällä mielestäsi hyväksi vai haitaksi kepun kannatukselle? Kihelmöin jännityksestä vastaustasi odottaessani!

• Matti Kepponen
        epäoikeudenmukaista? kirjoitti:

Ja vastaa toiseenkin kysymykseen: onko Keris mielestäsi täällä hyödyksi vai haitaksi kepun kannatukselle?

Koetappa vastat rehellisesti (jos poikkeuksellisesti pystyt sellaiseen) kumpaankin, niin kerrot samalla itsestäsikin jotain sellaista, mikä olisi hyvä tietää.

olivat ne sitten sarjamurhaajia, pankkiryöstäjiä tai - Seppo Hietasia. Kepulaisuus puhdistaa kaikki synnit. Muistanette Oivan pettymyksen ja suuttumuksen, kun Aimo Kairamon kuoltua ilmeni, että Ilkka Hokkanen ja Kairamo olivat hyviä kavereita, jotka nauttivat toistensa seurasta ja sanan säilällä mittelemisestä. Hokkanen joutui heti Oivan mustalle listalle luopiona ja petturina

• Matti Kepponen

olivat ne sitten sarjamurhaajia, pankkiryöstäjiä tai - Seppo Hietasia. Kepulaisuus puhdistaa kaikki synnit. Muistanette Oivan pettymyksen ja suuttumuksen, kun Aimo Kairamon kuoltua ilmeni, että Ilkka Hokkanen ja Kairamo olivat hyviä kavereita, jotka nauttivat toistensa seurasta ja sanan säilällä mittelemisestä. Hokkanen joutui heti Oivan mustalle listalle luopiona ja petturina

Kommenttiini lisään vielä, että jos ja kun henkilö vakuuttaa uskollisuuttaan kepulle, hän on ja pysyy Oivan kirjoissa kunnon miehenä/naisena. Mutta auta armias, jos kepulainen hoipertelee, kuten Hannu Takkula, Oivalta ei sääliä löydy.

• Otsikossa hymiö

Kommenttiini lisään vielä, että jos ja kun henkilö vakuuttaa uskollisuuttaan kepulle, hän on ja pysyy Oivan kirjoissa kunnon miehenä/naisena. Mutta auta armias, jos kepulainen hoipertelee, kuten Hannu Takkula, Oivalta ei sääliä löydy.

"Ei ollut uskollinen,...
        Lähettäjä: Jorma Laitinen Järkivihreä 6.8.2002
        > > > Kepu on nyt tosi heikoilla jäillä. Joku siinä uppoaa, tuskin vain Saapunki yksin.
        > > -----------------------------
        > > ...ja yrittää vielä vetää Saapunkinkin perässään, mutta menköön !
        > ------------
        > Niinkö se kepu palkitsee uskollisiaan ?
        ---------------------------------
        ...huorasi aatettaan, kun meni kokoomusta tukemaan."

• Aslan.tsto

otsikossa toimistoväen toteamus

• Otsikossa hymiö

...

• Aslan.tsto
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

...

...tietojemme mukaan Otto Wille on jo vainaa. Rauha hänen luilleen.

toimiston väki

• Otsikossa hymiö
        Aslan.tsto kirjoitti:

...tietojemme mukaan Otto Wille on jo vainaa. Rauha hänen luilleen.

toimiston väki

...

• Wiisaahko

Tuossa heti alla on avaukseni, joka sentään käsittelee saitin aihepiiriin liittyviä asioita. Mutta täällähän ne kaikki nk. keskustelijat ovat jeesustelemassa erään keskustelijan avauksen poistamisesta!

Älkää silti meitsin avaukseen vastatko, tiedän kaikkien teidän tyylivastauksenne niin hyvin, että voin tehdä sen itsekin. Mutta huomenna vasta, jos viitsin...ötyä.

• Jaba_43

Minusta on aina ollut ikävä juttu, kun keskustelu menee keskustelijoiden väliseksi ja politiikan sisältö katoaa keskinäisten herjojen alle. Kerimäellä on ollut asiallisetkin kautensa, mutta sitten tulee taas uskomattomia pyrskähdyksiä, joita en enää aikoihin ole lukenut loppuun saakka, kun jo aloitustyylistä huomaa, mitä lopussakin seisoo.

Saitilla on hänen lisäkseen aika monta muuta kirjoittajaa, joiden tarkoitrus ei ole ollenkaan keskustelu, vaan ainoastaan muiden keskustelijoiden provosointi.

Toivoisin seriffiltä yhtä selkeää periaatteellista kannanottoa kaikkiin teksteihin, joiden tarkoitus on pelkästään provosoida.

• Ihmettelijä

Päätit sitten heittää ensimmäisen kiven. Keppulinreppanat ja demariluuserit kiittävät.

• hyvä

Onko olemassa mielipidekirjoitusta, joka ei provosoisi jatakin lukijaa?

• Jaba_43
        hyvä kirjoitti:

Onko olemassa mielipidekirjoitusta, joka ei provosoisi jatakin lukijaa?

Jos huomasit niin puhuin vain tavoitteista.

On aivan eri asia kirjoittaako joku, esim keris, niin, että hänen tavoitteenaan on provosoida lukijoita, kun ihan toinen tilanne on siinä, että joku lukija provosoituu toisen kirjoittamasta asiatekstistä, jonka sisältö on hänen mielestään väärä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      83
      2272
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1958
    3. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      132
      1870
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      156
      1422
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1247
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      866
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      187
      839
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      826
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      442
      754
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      602
    Aihe