Chrohnin tauti, paksusuolen tulehdus

masupipi

Onko kellään teistä mahavaivaisista tehty noita diagnooseja, jompaakumpaa?
Miten em. sairauksien kans pärjää?

40

44611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesukarhu
    • Kipumaha

      Diagnosoitiin helmikuussa, olin silloin tosi kipeenä sen takia, mut lääkkeet helpottivat oloa suuresti. Lisänä omega-kolmosta, vitamiineja ja kalkkia. Koko kesän elin kuin terve, mut just nyt on taas pahempi vaihe päällä. Vedän kortisonia ja olen pitkällä sairiksella. Lue noi sivut, joita suositeltiin, sieltä mäkin olen imenyt tietoa.

      • Masupipi

        Kiitos Pesukarhu ja Kipumaha. Oon niitä sivuja jo katellutkin. Omega kolmosta mäkin syön...
        Just muiden kokemuksia on hyvä kuulla.


      • CU.
        Masupipi kirjoitti:

        Kiitos Pesukarhu ja Kipumaha. Oon niitä sivuja jo katellutkin. Omega kolmosta mäkin syön...
        Just muiden kokemuksia on hyvä kuulla.

        Niitä juttuja keskustelupalstalta kun luette niin älkää säikähtäkö. Sinne ihmiset kirjoittavat kun ovat pahimmillaan kipeinä. Kirjoitusten perusteella ei välttämättä saa taudista kovin hyvää kuvaa. Ihmiset jotka ovat hyvässä kunnossa ja elävät normaalia elämää eivät käy purkamassa tuntojaan samalla lailla kuin ne joilla on paha vaihe menossa.


      • 15 vuotta paksusuolta, ei v...
        Masupipi kirjoitti:

        Kiitos Pesukarhu ja Kipumaha. Oon niitä sivuja jo katellutkin. Omega kolmosta mäkin syön...
        Just muiden kokemuksia on hyvä kuulla.

        Mulla on ollut 15 vuotta ongelmia paksusuolen kanssa, homma alkoi akuutilla nopealla tulehduksella. Olin 2,5 viikkoa tiputuksessa Jorvissa, tais olla jotain siporexiä se lääke. Tähystyksessä löydettiin täysin infektoitunut paksusuoli koko matkalta, koepaloista ei saatu kansanterveyslabralla mitään selville.
        Olen sen jälkeen käynyt kontrolleissa, tulehdusta on, mutta koepaloja ei osata selittää.
        Nyt vuotaa verta suoleen koko aika, hemoglobiini on alhaalla. Rautalääkettä maha ei siedä.
        Omega kolmosta olen kokeillut Tohtori Tolosen versioilla, en oo huomannu mitään apua tähän vaivaan. Nivelkipuihin auttaa.


    • minä vain

      Mulla todettiin ihan tällä viikolla haavainen paksusuolitulehdus.
      Onko sulla jompikumpi noista taudeista?
      Ihan hirveä tää tauti ja kun lääkkeet ei tietenkään vielä tehoa.Jos sitten koskaan. Olisi kiva vaihtaa kokemuksia :)

      • Mia74

        Heissu!
        Mulla todettiin sama sairaus 2,5 vuotta sitten.
        Maanantaina oon menossa toistamiseen paksusuolen tähystykseen. Kiva viikonloppu tiedossa. Sunnuntaina pitäis juoda sitä pahaa litkua 4 litraa ja olla metrin päässä vessasta.Minkä nimiset lääkkeet sulla on?
        T. Mia


      • hellari
        Mia74 kirjoitti:

        Heissu!
        Mulla todettiin sama sairaus 2,5 vuotta sitten.
        Maanantaina oon menossa toistamiseen paksusuolen tähystykseen. Kiva viikonloppu tiedossa. Sunnuntaina pitäis juoda sitä pahaa litkua 4 litraa ja olla metrin päässä vessasta.Minkä nimiset lääkkeet sulla on?
        T. Mia

        Hei!
        tähystykset on aina inhotavaia, mun pitäis kai varata aika tähystykseen mutta aattelin vielä hetken odotella jos vatsa tulis kuntoon :/ Ois tiedossa vuoden sisällä 3 tähy!
        Joo se litku ei mitään mielyttävää juotava aole :/ mä oon saanut aina käyttää phosporalia mit'ä pitää juoda yhteensä vain 2 lasillista..
        asacol pääasiassa lääkityksenä!sulla?


      • mia74
        hellari kirjoitti:

        Hei!
        tähystykset on aina inhotavaia, mun pitäis kai varata aika tähystykseen mutta aattelin vielä hetken odotella jos vatsa tulis kuntoon :/ Ois tiedossa vuoden sisällä 3 tähy!
        Joo se litku ei mitään mielyttävää juotava aole :/ mä oon saanut aina käyttää phosporalia mit'ä pitää juoda yhteensä vain 2 lasillista..
        asacol pääasiassa lääkityksenä!sulla?

        Tere!
        Mä kysyin kans siitä phosporalista mutta täällä
        vaasassa ne määrää sitä mitä juodaan 4 litraa. Oon tänään alottanu aamulla kymmeneltä juomaan sitä ja nyt on viimenen litra menossa. Alkaa olla aika voimaton olo. Mulla on lääkkenä pentasa. Alussa söin myös kortisonia mutta onneks siitä oon päässy eroon. Saiks sä jotain lääkitystä ennen tähystystä? Ekan kerran ku mulle se tehtiin se jouduttiin keskeyttämään koska mulla otti tosi kipeetä. T. Mia


    • yleisoireet

      Lapsellani(menee ekalle) on juuri todettu paksusuolen tulehdus, hänellä pitkään, "vuosia" nivel kipuja, varsinkin öisin.Yöllä mahdottoman levotonta unta, hyvä kun sängyssä pysyi. Myös maha oli välillä mahdottoman kipeä ja lapsi oli erittäin väsynyt, Väsymys johtui suurimmaksi osaksi siitä kun yöllä ei saanut nukutuksi, Moni paikka oli kipeänä. Väsymys ilmeni myös niin että, lapsi ei jaksanut keskittyä mihinkään, mitään ei pystynyt sanoa, aina suuttui. Kun Ns. "pakotti" niin uni tuli hetkessä päivällä kun vain pääsi/joutui pitkäkseen. Nyt n. 2 viikkoa syönyt kortisonia ja salazopyriniä. Nyt huomaan että, ensimmäisenä lääkitys muuttaa lapseni luonnetta, tekee hänestä tyytyväismmän ja jaksavamman. Yöt myös rauhoittuneet jonkin verran, tokikaan kaikki kivut eivät ole vielä hävinneet, osaksi helpottuneet. Kun tällä lääkityksellä nyt jatketaan, toivon tilanteen hellittävän. Myös ruoka valio on tärkeä. Ne mitkä ei sun mielestä sovi, kannattaa miettiä, onko viisasta niitä syödä. Pärjäile!

    • PETE 72

      Joo,mulla ollu 17 vuotta paksusuolitulehdus ja nyt kolme vuotta ollu tosi pahana.Stressi on yks pahin vihollinen,olin yrittajana 10 vuotta ja 2vuotta sitten maha oli siina kunnossa,etta kavin noin 50kertaa vessassa vuorokauden aikana.Diabetesta oon sairastanu 12 vuotta ja sen takia en pysty syomaan kortisoonia (mika muutenkaan ei ole elimistolle hyvaks) ei poistu elimistosta ja sen takia haurastuttaa luustoa.Syon salazophyrinia,mut ei oo apua.Viime tammikuussa laakari maaras mulle LIBRAX merkkisia laakkeita jotka rauhottaa vatsahermoja ja ruuansulatuskanavaa,siita sain hieman helpotusta.Ripulointi on kestany nyt 3vuotta yhtakyytia,ei ole miellyttava asia kuten jokainen varmaan tietaa...ihmettelen kun nyky laaketietella vaidetaan sydamia,leikataan aivoista kasvaimia yms. mutta kakkaa ei saada jaykaks...tekstistani puuttuu aan ja oon pilkut,koska kirjoittelen nyt ulkomailta...HYVAA UUTTA VUOTTA

    • Salama

      Haavainen paksusuolen tulehdus:Taistelin 10v em.taudin kanssa.Kokeiltiin kaikki lääkkeet,ei tehonnut mikään.Kirurgin puukko,ja J-pussi.Sitten helpotti.Proferssori sanoi,että kellään se ei ole parantunut lääkkeillä.

    • ---------

      torstaina tuli lääkäriltä tieto coliitista, eli lievästä paksusuolen tukheduksesta, johan nuiden oireiden takia 1,5 vuotta on kärvistelty, lääkkeet pitäis käydä hakemassa ja odotella suolen paranemista :)

      • Niinpä...

        Ikävä kyllä tautiin ei ole mitään parantavaa hoitoa, helpotusta saa ehkä kyllä jossainmäärin. Meillä perheessä cu miehellä. Syönyt nyt ascolia kohta vuoden ja ripsa jatkuu. ens viikolla vaihdetaan lääkitys joksikin muuksi.Onko jollakin muulla ollut sama tilanne, että tuntuu kuin asacol vain aiheuttaa sitä ripsaa? Mitään ruokavaliotakaan ei pysty noudattamaan, koska söi sitä tai tätä vatsa on samassa jamassa! Surkeaa!


      • pirAn

        moi voisitko kertoa mitä lääkkeitä sait ja minkä nimisiä ovatko antibioottia vai jotain muita. kävin eilen paksusuolen tähystyksessä ja odottelen tuloksia. olisin kiitollinen vastauksestasi hyvää talven jatkoa.


      • ABBABBA
        pirAn kirjoitti:

        moi voisitko kertoa mitä lääkkeitä sait ja minkä nimisiä ovatko antibioottia vai jotain muita. kävin eilen paksusuolen tähystyksessä ja odottelen tuloksia. olisin kiitollinen vastauksestasi hyvää talven jatkoa.

        Tulin juuri kotiin Mehiläisestä ja takana tähystys. Diagnosoitiin paksusuolentulehdus. Nyt ei luovuteta vaan taistellaan tätä tautia vastaan. En aio tyytyä pelkästään lääkkeisiin, vaan kokeilen myös ravinnon avulla parantaa itseni. Uskokaa, tämä suurimmaksi osaksi on meidän elintarviketeollisuuden aikaansaannoksia. Tsemppiä kaikile saman vaivan kanssa taisteleville!


      • Nikotiini
        ABBABBA kirjoitti:

        Tulin juuri kotiin Mehiläisestä ja takana tähystys. Diagnosoitiin paksusuolentulehdus. Nyt ei luovuteta vaan taistellaan tätä tautia vastaan. En aio tyytyä pelkästään lääkkeisiin, vaan kokeilen myös ravinnon avulla parantaa itseni. Uskokaa, tämä suurimmaksi osaksi on meidän elintarviketeollisuuden aikaansaannoksia. Tsemppiä kaikile saman vaivan kanssa taisteleville!

        Onko teistä kukaan sairastunut paksunsuolentulehdukseen, lopetettuaan tupakoinnin? Mulle kävi niin 3vuotta sitten.Välillä on käynyt mielessä alottaa natsan veto uudestaan, sillä tätä tautia ei tupakoijat sairasta!Se on fakta.Toistaiseksi ei pala, mutta saa nähdä??


      • ottaa päähän
        Nikotiini kirjoitti:

        Onko teistä kukaan sairastunut paksunsuolentulehdukseen, lopetettuaan tupakoinnin? Mulle kävi niin 3vuotta sitten.Välillä on käynyt mielessä alottaa natsan veto uudestaan, sillä tätä tautia ei tupakoijat sairasta!Se on fakta.Toistaiseksi ei pala, mutta saa nähdä??

        Lopetin tupakoinnin 30 vuoden jälkeen syyskuussa ja vuodenvaihteessa alkoi oireeet.Haavainen paksusuolentulehdus.


      • beibi
        ABBABBA kirjoitti:

        Tulin juuri kotiin Mehiläisestä ja takana tähystys. Diagnosoitiin paksusuolentulehdus. Nyt ei luovuteta vaan taistellaan tätä tautia vastaan. En aio tyytyä pelkästään lääkkeisiin, vaan kokeilen myös ravinnon avulla parantaa itseni. Uskokaa, tämä suurimmaksi osaksi on meidän elintarviketeollisuuden aikaansaannoksia. Tsemppiä kaikile saman vaivan kanssa taisteleville!

        Olen vähän yli vuoden sairastanut Colitis Ulcerosa, haavainen paksusuolen tulehdus. Viime vuonna kävin tähystyksessä ja menossa taas toisen kerran jotta pääsee seurantaan muita tauteja vastaan. Minäkin uskon että ruokavaliossa piileksii parannus tähän tautiin. Löysin netistä tietoa ruokavaliosta SCD jota on suunniteltu Colitis Ulcerosa ja Chronin taudin sairastaville. En ole puhunut lääkärin kanssa vielä mutta ajattelin kokeilla. Aika vaativa se on mutta jos paranis tästä olisi aika hienoa. Tsemppiä myös teille kaikille samaa sairastaville


      • paksusuoli
        Nikotiini kirjoitti:

        Onko teistä kukaan sairastunut paksunsuolentulehdukseen, lopetettuaan tupakoinnin? Mulle kävi niin 3vuotta sitten.Välillä on käynyt mielessä alottaa natsan veto uudestaan, sillä tätä tautia ei tupakoijat sairasta!Se on fakta.Toistaiseksi ei pala, mutta saa nähdä??

        Lopetin tupakoinnin 97-uutenavuotena. Syksyllä -97 paksusuolitulehdus tuli. Sitten aloin lääkityksen ja tupakkakin alkoi taas käryämään. Suoli tuli aika hyvään kuntoon, tähystyksiä on tehty pari vuoden välein. Ei mitään suuria merkkiä tulehduksesta ole ollut. Ripulia silloin tällöin, mut ei verta ole ollut ulosteen mukana. Tiedä sit kumpi auttoi lääkkeet vai tupakki. Nyt olen ollut tupakoimatta yli kolme viikkoa ja hiukan jännittää miten suoli reagoi tähän. Toivottavasti ei kovin paljon, kun ei se tupakka ihan terveysjuttu ole.


      • cele
        ABBABBA kirjoitti:

        Tulin juuri kotiin Mehiläisestä ja takana tähystys. Diagnosoitiin paksusuolentulehdus. Nyt ei luovuteta vaan taistellaan tätä tautia vastaan. En aio tyytyä pelkästään lääkkeisiin, vaan kokeilen myös ravinnon avulla parantaa itseni. Uskokaa, tämä suurimmaksi osaksi on meidän elintarviketeollisuuden aikaansaannoksia. Tsemppiä kaikile saman vaivan kanssa taisteleville!

        Voi kadota oireineen päivineen jonnekin.Itellä todettiin v2007 vei sairaalahoitoon,mutta ei ole sen koommin palannut huolimatta stressistä syömisistä tai juomisista.Onko muilla vastaavia kokemuksia?


      • Asenteestakii
        beibi kirjoitti:

        Olen vähän yli vuoden sairastanut Colitis Ulcerosa, haavainen paksusuolen tulehdus. Viime vuonna kävin tähystyksessä ja menossa taas toisen kerran jotta pääsee seurantaan muita tauteja vastaan. Minäkin uskon että ruokavaliossa piileksii parannus tähän tautiin. Löysin netistä tietoa ruokavaliosta SCD jota on suunniteltu Colitis Ulcerosa ja Chronin taudin sairastaville. En ole puhunut lääkärin kanssa vielä mutta ajattelin kokeilla. Aika vaativa se on mutta jos paranis tästä olisi aika hienoa. Tsemppiä myös teille kaikille samaa sairastaville

        En sanoisi että ei kannata kokeilla mutta on oikeasti aika raskas noudattaa. Kokeilin joskus sitä ja jo pelkästään ruokavalion aiheuttama stressaaminen piti tulehdusta yllä. Koitin myös maidon, kahvin ja jopa hanaveden pois jättämistä. Kokeiltu myös vaikka mitä ihme tee-juttuja ja luontaistuotteita. Mulle ratkaisu on ollut Asacol tabletti jatkuvana, peräruiske akuutissa vaiheessa ja perus terveelliset elämäntavat. Hyvä ja rento elämään asennoituminen.


      • RentoAsenne

        Laitetaan nyt tännekin sama :)

        Mulla todettiin CU 8-vuotta sit eli joskus 19 vuotiaana. Eka otin aika kovasti stressiä asiasta eikä oireet meinanneet helpottaa. Kivuliasta vessassa juoksemista ja verta kokoajan. Koitin kaikkia ihme ruokavalioita, eri lääkkeitä, vitamiineja ja monenlaisia maitohappobakteeri-valmisteita. Koitin jopa maidon pois jättämistä, kahvin lopettamista, erilaisia tee-juomia ja hanaveden vaihtamista pulloveteen. Näin meni muutama vuosi. Sit tajusin alkaa elämään normaalia elämää, syödä terveellistä perusruokaa ja liikkumaan säännöllisesti. Aloin myös vältellä yötyötä vaihtamalla työpaikkaa. Nyt matkustelen paljon, juhlin usein, lenkkeilen ja käyn töissä. Normaalia elämää siis.

        Lääkkeenä menee 4* 800mg (2 aamulla, 2 illalla) Asacol-tablettia päivässä ja heti jos tulee oireita niin 1g peräruisketta illalla. Peräruiske ja nimen omaan se Asacol merkkinen on ollu mulle omasta mielestä se suurin apu. Pahimmassa vaiheessa sain rauhottumaan melko nopeesti Azamun Asacol Asacol ruiske yhdistelmällä. Cortisonista en oo niinkään kokenut saaneeni apua, vaikka lääkärit sitä aina yrittääkin määrätä. Pentasan peräpuikot sormiin tungettavine kortsuineen voi tunkea vaikka niiden kehittäjän hanuriin ja Pentasan peräruiskeen käyttömukavuus on kaukana Asacolista. En ole koskaan saanut siitä merkistä mitään apua vaikka siinä on kuulema täsmälleen samat vaikuttavat aineet. Ehkä sit henkistä.

        Ton Asacol ruskeen käyttö ei ainakaan mulla ole koskaan tuottanut mitään ongelmaa vaikka näin sinkkuna tuleekin välillä vietettyä öitä vieraissa paikoissa. Taisin lukea joskus paketista että ruiske pitäs lämmittää 37 asteiseksi ennen käyttöä. Oon käyttäny sitä hetken juoksevan kuuman veden alla samalla kun pesen hampaat. Pieni hivakka Bepanteenii, seisoma-asennosta sisään ja tän jälkeen heti peiton alle pitkälleen. Parissa minuutissa ei muista edes laittaneen lääkettä.

        Oon tutustunut jo tosi moniin ihmisiin kellä on sama sairaus mutta silti melkein joka apteekissa sanotaan ettei Asacol tuisketta ole heti hyllyssä kun sitä ei usein osteta. Whaaat??

        Niin ja noi tutkimusta edeltävään tyhjennykseen määrätyt litkut. Oon asunu muutamissa eri kaupungeissa ja huomannu että eri sairaalat määrää eri juomaa (Colonosteril ja Moviprep). Kaikki maistuu oikeesti pahalta, mutta Moviprep selkeesti helpompi kun ei tarvitse juoda niin paljon sitä itse tyhjennysainetta vaan nesteeksi kelpaa vaikka mummon mehu. Tutkimus on aina kivulias mutta en oo testannu esilääkitystä vielä. Vois joskus ihan mielenkiinnosta koittaa saako siitä hyvät ilmaset pärinät.

        Ja en oo mikään lääkefirmat kaveri joka suosittelee.


    • j-pussi

      Onko kenelläkään ollut hyötyä Remicadesta?
      Minä sain sitä 4 kertaa j-pussin tulehdukseen. Lisäksi oli antibiootti 2kk ja asacolia syön nyt koko ajan.

      ps. eikös se ole niin että tupakointi voi lievittää oireita..? Itse poltan ja silti meni niin huonoon kuntoon että piti leikata. Eli ei se paranna.

      • ottaa päähän

        Olen ollut ilman mitään lääkitystä nyt pari kuukautta.Alkuvuoden söin asacolia.Vatsa on jotenkin levoton ja ääntelehtivä koko ajan ja pelottaa koska alkaa taas lima ja veri lentää.Tupakalla haaveilin hillitseväni tautia mutta ei se sittten taida kannattaa.


      • co-ul
        ottaa päähän kirjoitti:

        Olen ollut ilman mitään lääkitystä nyt pari kuukautta.Alkuvuoden söin asacolia.Vatsa on jotenkin levoton ja ääntelehtivä koko ajan ja pelottaa koska alkaa taas lima ja veri lentää.Tupakalla haaveilin hillitseväni tautia mutta ei se sittten taida kannattaa.

        älä jatka tuota leikkiä minulla todettiin kokopaksuolen haavainen tulehdus helmikuussa ja söin silloin kortisonia 60mg päivässä asacol azamun sairaalassa ensin 8 päivää ja sit maaliskuussa meilahdessa 9 påivää aloittivat siklosporiinin tulehdus meni ohi ja nyt kesällä lääkkeitten otto jäänyt pois koska luulin että voi olla ilman mut nyt tulee verta ihan kokoajan ja paljon noin kerran tunnissa saa käydä vessassa eli jatka lääkitystä!


    • tytsi74

      Minulla todettiin colitis ulcerosa lapsena, eli sairastanut olen reilusti päälle 20v.
      Välillä ollut vuosia rauhallinen, sitten taas ärtyillyt. Nyt on ollut jo 4v hyvinkin rauhallinen. Liki 10v olen syönyt Asacolia, on toiminut minulla hyvin. Kortisoni-kuurin olen syönyt muutaman kerran.

      Jännä se tupakoinnin lopettaminen, eräällä sukulaisellanikin se aiheutti sairauden puhkeamisen. Myöhemmin repsahti uudelleen, mutta eipä se enää tilannetta "pelastanut" vaan sairaus on ja pysyy..

      Itselläni pahin syy suolen ärtymiseen on poikkeuksetta ollut jonkinlainen stressi - on se sitten liittynyt työhön, ihmissuhteisiin tms..

    • cu94

      Eilen kävin kuulemassa lopullisen tuomion sairaalassa ja colitis ulcerosa mulla nyt sit on. Oon 15 vuotias ja marraskuussa alko tauti, välilä oli parempi ja joulukuussa taas paheni sit oli hetki taas taukoo ja vuodenvaihteessa taas huonompi. Tammikuun 8 päivä oli tähystys, onneks oon vielä näin nuori niin se tehtiin nukutukses mutta tyhjennysjuoma ei ollu mitään herkkua 3 litraa piti sitä juoda. Nyt on tähystyksestä asti hyvin pärjänny ja pentasaa 3 kertaa päiväs ja kortisonin sain lopettaa sunnuntaina. Tässä vaiheessa henkisesti rankkaa mutta eiköhän tää tästä! Miten muut on tän kans pärjänny?

      • Paaaah

        Olen 28v. Minullekkin todettiin eilen sama colitis ulcerosa ja sain heti lääkkeeksi asacol 800mg 2 kertaa päivässä 1 tabletti ja Prednison 5mg syön 6 tablettia aamulla 2 illalla. Kysymys voiko kortisoni kuutrin aikana mennä solariumiin, eli onko joku käynyt solkussa samalla kun kortisonikuuri ollut..onko ollut sivuvaikutuksia...joo tiedän että solkku ei hyvästä mutta mulla on atopiaa johon solkku on tepsinyt siksi sielä käyn. Mutta en tiedä viellä cu94 minten tämän kanssa pärjätä kun vasta todettu mutta olen positiivisella mielellä...en anna tämän häiritä. Mutta tähystykset ovat kauheita ja lääkäri vain eilen sanoi että siihen vain pitää tottua sillä niitä on tulossa lisää. Olin kuulema kaikista urhein tähystettävä pitkäään aikaan


      • Sari-Annina
        Paaaah kirjoitti:

        Olen 28v. Minullekkin todettiin eilen sama colitis ulcerosa ja sain heti lääkkeeksi asacol 800mg 2 kertaa päivässä 1 tabletti ja Prednison 5mg syön 6 tablettia aamulla 2 illalla. Kysymys voiko kortisoni kuutrin aikana mennä solariumiin, eli onko joku käynyt solkussa samalla kun kortisonikuuri ollut..onko ollut sivuvaikutuksia...joo tiedän että solkku ei hyvästä mutta mulla on atopiaa johon solkku on tepsinyt siksi sielä käyn. Mutta en tiedä viellä cu94 minten tämän kanssa pärjätä kun vasta todettu mutta olen positiivisella mielellä...en anna tämän häiritä. Mutta tähystykset ovat kauheita ja lääkäri vain eilen sanoi että siihen vain pitää tottua sillä niitä on tulossa lisää. Olin kuulema kaikista urhein tähystettävä pitkäään aikaan

        Onko kenelläkään tietoa,miten haavainen paksusuolen tukehdus hoidetaan Orimattilassa?
        Tällä hetkellä asutaan Vantaalla,mutta vuoden päästä jo Orimattilassa.


      • Etsivä löytää
        Paaaah kirjoitti:

        Olen 28v. Minullekkin todettiin eilen sama colitis ulcerosa ja sain heti lääkkeeksi asacol 800mg 2 kertaa päivässä 1 tabletti ja Prednison 5mg syön 6 tablettia aamulla 2 illalla. Kysymys voiko kortisoni kuutrin aikana mennä solariumiin, eli onko joku käynyt solkussa samalla kun kortisonikuuri ollut..onko ollut sivuvaikutuksia...joo tiedän että solkku ei hyvästä mutta mulla on atopiaa johon solkku on tepsinyt siksi sielä käyn. Mutta en tiedä viellä cu94 minten tämän kanssa pärjätä kun vasta todettu mutta olen positiivisella mielellä...en anna tämän häiritä. Mutta tähystykset ovat kauheita ja lääkäri vain eilen sanoi että siihen vain pitää tottua sillä niitä on tulossa lisää. Olin kuulema kaikista urhein tähystettävä pitkäään aikaan

        Hei,

        Pojallani (16 v.) todettiin tähystyksen avulla paksusuolen tulehdus reilu vuosi sitten. Ensioireet olivat sellaiset, että ulosteessa oli välillä pintaverta.

        Poikani söi vuoden verran Asacolia ja käytti jotain peräpuikkoakin. Verentulo loppui kyllä, mutta itse tulehdus ei poistunut näillä aineilla. Tutkimme vuoden jälkeen muita vaihtoehtoja kuin perinteinen ja yleisellä tasolla ainoaksi oikeaksi hoitajatahoksi hyväksytty kemiallisia lääkkeitä jakava lääkärikuntamme, koska ne eivät poistaneet paksusuolen tulehdusta. Löysimme tahon, jossa oli saatu erittäin hyviä tuloksia esim. reuman ja suolistotulehduksien hoidossa. Tämä paikka on HELSIGIN ANTIOKSIDANTTIKLINIKKA Helsingin keskustassa.Sinne vastaanotolle pääsemiseen on kuukausien jonot (kertoo ehkä jostain...).

        Tuolla klinikalla on Suomen osaavimmat ja tietävimmät lääkärit (ovat peruskoulutukseltaan ihan ammattilääkäreitä ja opiskelleet sen lisäksi kunnolla luonnonlääkintää) näissä paksusuolen tulehdusasioissa, sen uskallan sanoa jo tässä vaiheessa, oman poikani saaman kokemuksen perusteella. Siellä otetaan ensin veri- ja ulostenäytteet ja sen jälkeen sovitaan hoito-ohjelma. Oma poikani aloitti hoito-ohjelman (tulehdusarvo oli tuossa vaiheessa 1400) ja jo reilu kuukauden jälkeen otetuissa uusissa näytteissä tulehdusarvot olivat laskeneet normaaleiksi. Tarkoitukseni on vain ja ainostaan auttaa teitä hyvät palstan lukijat löytämään todellinen apu tuollaisesta tulehdustilasta parantumiseen. Sitä en osaa tässä vaiheessa teille sanoa, että mitä jatko vaatii pojaltani esim. ruokavalion suhteen. Tuossa hoito-ohjelmassahan noudatetaan aluksi eliminaattiruokavaliota ja syödään useampaa tulehdusta hillitsevää ja poistavaa luonnonlääkettä (vitamiinit, hivenaineet ja kivennäisaineet), joka tarkoittaa sitä, että KEHON PUHDISTUSELIMIÄ EI KUORMITETA MILLÄÄN NIITÄ TUHOAVILLA KEMIALLISILLA MYRKYILLÄ. Tämä on toinen erittäin tärkeä asia tuon parantumisen rinnalla (antioksidantti lääkäri ei luvannut pojalleni mitään 100%:n varmaa parantumista hoito-ohjelmaan lähtiessä, mutta hän kertoi näiden hoitojen olleen erittäin tehokkaita ja tuloksellisia esim. paksusuolen tulehduksissa (ja siihen on kyllä ihan perutellut syynsä miksi näin on tapahtunut).

        En näe mitään syytä, miksi tuo kyseinen antioksidanttiklinikka ei voisi saada hoidettua kuntoon teitä muitakin henkilöitä, joilla on paksusuolen tulehdus. Teillä ei ole ainakaan mitään menetettävää, jos käytte selvittämässä tuolla antioksidanttiklinikalla oman juttunne. TOIVON JA USKON TODELLA, että saatte oikean avun (tulehduksesta parantumisen) kyseiseltä lääkäritaholta. Tästä kertomastani en saa mitään provikoita, vaan haluan, että kaikilla olisi mahdollisuus samaan apuun mitä oma poikani on saanut! Kiitos siitä Helsingin antioksidantin hienolle ja tulokselliselle lääkärityölle.

        Lääkäreidenhän olisi oikeati tarkoitus parantaa meidät, ei vain poistaa oireita. Vallassa oleva ja kemiallinen lääketeollisuushan tarvitsee pitkäaikaisia ja jatkuvia potilaita busineksiinsa, miksi heillä olisi siis kiinnostusta oikeasti parantaa sairastavia ihmisiä. Sen nämä kyseiset tahot ovat todenneet itsekin ihan ääneen, että lääkkeet ovat heille todella hyvä business. Eli miksi lopettaa "lypsävää lehmää".


      • A.sian.tuntija
        Etsivä löytää kirjoitti:

        Hei,

        Pojallani (16 v.) todettiin tähystyksen avulla paksusuolen tulehdus reilu vuosi sitten. Ensioireet olivat sellaiset, että ulosteessa oli välillä pintaverta.

        Poikani söi vuoden verran Asacolia ja käytti jotain peräpuikkoakin. Verentulo loppui kyllä, mutta itse tulehdus ei poistunut näillä aineilla. Tutkimme vuoden jälkeen muita vaihtoehtoja kuin perinteinen ja yleisellä tasolla ainoaksi oikeaksi hoitajatahoksi hyväksytty kemiallisia lääkkeitä jakava lääkärikuntamme, koska ne eivät poistaneet paksusuolen tulehdusta. Löysimme tahon, jossa oli saatu erittäin hyviä tuloksia esim. reuman ja suolistotulehduksien hoidossa. Tämä paikka on HELSIGIN ANTIOKSIDANTTIKLINIKKA Helsingin keskustassa.Sinne vastaanotolle pääsemiseen on kuukausien jonot (kertoo ehkä jostain...).

        Tuolla klinikalla on Suomen osaavimmat ja tietävimmät lääkärit (ovat peruskoulutukseltaan ihan ammattilääkäreitä ja opiskelleet sen lisäksi kunnolla luonnonlääkintää) näissä paksusuolen tulehdusasioissa, sen uskallan sanoa jo tässä vaiheessa, oman poikani saaman kokemuksen perusteella. Siellä otetaan ensin veri- ja ulostenäytteet ja sen jälkeen sovitaan hoito-ohjelma. Oma poikani aloitti hoito-ohjelman (tulehdusarvo oli tuossa vaiheessa 1400) ja jo reilu kuukauden jälkeen otetuissa uusissa näytteissä tulehdusarvot olivat laskeneet normaaleiksi. Tarkoitukseni on vain ja ainostaan auttaa teitä hyvät palstan lukijat löytämään todellinen apu tuollaisesta tulehdustilasta parantumiseen. Sitä en osaa tässä vaiheessa teille sanoa, että mitä jatko vaatii pojaltani esim. ruokavalion suhteen. Tuossa hoito-ohjelmassahan noudatetaan aluksi eliminaattiruokavaliota ja syödään useampaa tulehdusta hillitsevää ja poistavaa luonnonlääkettä (vitamiinit, hivenaineet ja kivennäisaineet), joka tarkoittaa sitä, että KEHON PUHDISTUSELIMIÄ EI KUORMITETA MILLÄÄN NIITÄ TUHOAVILLA KEMIALLISILLA MYRKYILLÄ. Tämä on toinen erittäin tärkeä asia tuon parantumisen rinnalla (antioksidantti lääkäri ei luvannut pojalleni mitään 100%:n varmaa parantumista hoito-ohjelmaan lähtiessä, mutta hän kertoi näiden hoitojen olleen erittäin tehokkaita ja tuloksellisia esim. paksusuolen tulehduksissa (ja siihen on kyllä ihan perutellut syynsä miksi näin on tapahtunut).

        En näe mitään syytä, miksi tuo kyseinen antioksidanttiklinikka ei voisi saada hoidettua kuntoon teitä muitakin henkilöitä, joilla on paksusuolen tulehdus. Teillä ei ole ainakaan mitään menetettävää, jos käytte selvittämässä tuolla antioksidanttiklinikalla oman juttunne. TOIVON JA USKON TODELLA, että saatte oikean avun (tulehduksesta parantumisen) kyseiseltä lääkäritaholta. Tästä kertomastani en saa mitään provikoita, vaan haluan, että kaikilla olisi mahdollisuus samaan apuun mitä oma poikani on saanut! Kiitos siitä Helsingin antioksidantin hienolle ja tulokselliselle lääkärityölle.

        Lääkäreidenhän olisi oikeati tarkoitus parantaa meidät, ei vain poistaa oireita. Vallassa oleva ja kemiallinen lääketeollisuushan tarvitsee pitkäaikaisia ja jatkuvia potilaita busineksiinsa, miksi heillä olisi siis kiinnostusta oikeasti parantaa sairastavia ihmisiä. Sen nämä kyseiset tahot ovat todenneet itsekin ihan ääneen, että lääkkeet ovat heille todella hyvä business. Eli miksi lopettaa "lypsävää lehmää".

        No johan puski taas sellaista pupunpuppua että ei mitään järkeä! :D Maksettu mainos kenties?


    • IkkunaUkko

      On kokemusta Colitis Ulcerosasta, pari vuotta pysyi lääkkeillä jotenkuten aisoisssa kunnes räjähti yhtäkkiä täysin käsiin ja melkei tappoi minut. Eli suor vastaus suoraan kysymykseen, kun en taudin kanssa enää pärjännyt, jouduin leikkaukseen jossa paksusuoli riipastiin veks ja rakennettiin ohutsuoliavanne. Sinne jäi paskatauti leikkauspöydälle ja miehestä tuli kenguru lopuksi elämäänsä mutta leikkaus kyllä kannatti, sain elämäni parempana kuin koskaan takaisin.

    • Lyd1a

      On kokemusta. Lääkärit tulevat sanomaan että ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä, mutta se ei pidä paikkaansa. Muhun ei auttanut mitkään lääkkeet, ainoastaan tämä SCD ruokavalio on auttanut ja viljojen, sokerin, tärkkelyksen sekä runsaiden maitotuotteuden käyttö.

      Lue http://www.scd-fi.info

      • Lyd1a

        Oi anteeksi virhe tarkoitin viljojen, sokerin, tärkkelyksen ja maitotuotteuden joissa laktoosia poisjättö! Ei käyttö!


    • Anonyymi

      Sääliksi käy katsoa sairastuneita jotka epätietoisena eivät hoksaa tulehduksen aiheuttajia & menevät lääkäriin (jotka eivät aiheuttajaa myöskään poista). Itselläni kesti 8 vuotta hoksata sairauden aiheuttaja, ja kaikille kärsiville voin sanoa, että se aiheuttaja & ratkaisu on lähempänä kuin osaatte kuvitella.

      • Anonyymi

        Hammaslääkärillä käynti? Kenties hampaat kuntoon niin ei vaivaa muutkaan tulehdustilat


      • Anonyymi

        "ratkaisu",

        et sitten kuitenkaan pysty kertoon.


    • Anonyymi

      En tiedä tuo mainittu tautiko mutta oireet sopii.2x500mg päivä asprin siis asperiinia on poistanut oireet viimeistään viikossa ja palanneet kun on lopettanut.Nyt viimeinen käyttöputki oli sen verran pitkä että voi olla nähtäväksi jää pysyvämpikö sitten.Ei asperiini välttämättä suolistolle ole vaarallista, ei sitä tiedä mutta epäilen väitteen takana olevan lääketeollisuuden huoli sen mm halvasta hinnasta.Olen vaikutuksesta varma on kokeiltu monta kertaa tämä on totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe