Nimittäin Vanhasen lähtölaskennan alkaminen. Kannatusluvut tippuvat kuin lehmän häntä ja nyt vielä uutinen siitä, että kemikaalivirasto joudutaan odottelemaan hamaan tulevaisuuteen. Kohta pääministeriämme aletaan yleisesti tituleerata Moka-Matiksi ja tässä häntä voi alkaa jo verrata siihen toiseen paljon esillä olevaan Mattiin. Olen ennustanut jo aikapäiviä sitten, että Keskusta ei tule kestämään Vanhasta ja tästä olen entistä vakuuttuneempi. Matti astui liian suuriin saappaisiin varsinkin kuin vertauskohteena oli sentään Lipposen kaltainen valtiomies. Kontrastista tuli liian räikeä.
Vastaukset 7
- takeiteasy
Ennen kuin REACH on valmis ja hyväksytty,se joutuu käymään melkoisen EU-myllyn läpi. EU-parlamentin käsittelyyn asia tulee ensi viikolla. Jo pitkään meppeihin, myös suomalaisiin, on kohdistettu ennennäkemätön lobbaus. Vaikuttaminen ei ole jäänyt pelkästään EU-maiden väliseksi. Yhdysvallat on seurannut tarkasti prosessia. Yhdysvaltain ulkoministeri on varoittanut EU:ta tekemästä liian tiukkoja säännöksiä, amerikkalaiset pelkäävät tuontinsa Eurooppaan olevan pian vaikeuksissa. Tästä voi tulla uuden kauppasodan siemen. Loppurutistus osuu luultavasti Suomen puheenjohtajuuskaudelle syksyllä 2006. Jos hyvin käy, virasto voi aloittaa Helsingissä seuraavana vuonna 2007...
-----------------------
Edellinen on lainaus A-pisteestä. Kemikaalivirasto aloittaa Helsingissä siis 2:n vuoden päästä. Kyllä me sen jaksamme odottaa.
Muuten,
Vanhanen lyö vaaleissa Niinistön. - turha huoli
on se hienoa on tulossa demari presidentti. Kyllä se keskustalle käy!
- kommentit?
Otsikoissa ihmettelyä.
- otsikoissa kerran
sinua!
- sekin
Kävit jokapäiväisellä wc ilta-istunnollasi. Hyvin pyyhit, mutta vetämättä näköjään jäi.
- LJM
viisas niin pitäisihän sinun tietää,että näin pie-
nen maan pääministerllä sen enempää kuin koko kan-
sallakaan ei EU.SSA ole niin hirvittävän suurta
painoarvoa päätöksiä tehtäessä.
Kun olen noita kirjoituksiasi seurannut niin olen
tullut siihen tulokseen,että edustamasi mielipiteet
ovat yleensä melko EU myönteisiä.
Tallaisten mielipiteiden vuoksi olemme nyt kyseisten
pyrokraattien pyörityksessä emmekä sille mitään voi.
Eikös tämä kemikaalivirasto ole pienempi kuin se
kuuluisa ELINtarvikevirasto joten Matin moka olisi
jokatapuksessa pienempi kuin LUIHU-LIPPOSEN. - kokoluokka
>> Matti astui liian suuriin saappaisiin varsinkin kuin vertauskohteena oli sentään Lipposen kaltainen valtiomies.
Matista en tiedä, mutta Lipposen saappaissa ei todellakaan ole muuta suurta kuin koko. Lipponen on koko poliittisen lähihistoriamme suurin tragedia, yksi SDP:n epäonnistunut tyrijäjohtaja jo aika pitkässä sarjassa, varsinainen takinkääntelijä, jonka koko toimintamoraali on aina perustunut vahvempien mielistelyyn ja "vallan ytimiin pyrkimiseen". Lipposesta ei tullut valtiomiestä sillä että hän leperteli Bushille, ei sillä että hän juoni valheita täysin epämoraalisen Berlusconin kanssa, ei sillä että hän karjui yhtä lailla bellonille kuin omilleen suljettujen ovien takana, eivätkä häneen lähtemättömästi jääneet kaunapoliitikon leimat häivy vaikka häntä pestäisiin kuinka pitkään puhemiehen pallilla nauttimassa jättipalkkaa, jonka toinen omansa pettänyt demarijohtaja Kalevi Sorsa aikanaan nostatti taivaisiin.
Lipposen tragediaa vasten tarkasteltuna myös Halosen heikkoudet paljastuvat. Sillä Halonenhan on ennen muuta heikko - ei hän ole mikään köyhien puolelle asettuva ja vääryyttä vastaan taisteleva robinhood, ei mikään uusi kansansuosikki-kekkonen, vaan varovainen ja arka kulissientakainen toimija, joka ei esim. halunnut pudottaa Lipposen päätä bush-jupakan yhteydessä vaikka maanpetossyyteeseen olisi tarvittu vain kuiskauksen puolikas siltä taholta. Halosen suosio on suurelta osalta joko muiden vertailukohteiden aivan täydellistä toissarjalaisuutta (vähän niinkuin Kekkosen suosio vain tosiasiassa vahvistui hänen vennamo- ja virkkulaisten vastustajiensa typeryydestä) tai sitten sitä ettei Halonen ole uskaltanut toimia niin että hän hankkisi itselleen vihamiehiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta693028Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3641129Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty65795Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32739Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s263646Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä139586Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19569Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel31538Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17515Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29489