Turkisten puolustaja

mystinen metsätyömies

Jos täällä on kuljettu vuosituhansia turkiksissa niin miksi näitä kauniita ja käytännöllisiä vaatteita pitäisi nyt käydä boikotoimaan? Suoranaista ja kuvottavaa tekopyhyyttä vastustaa juuri näitä asioita kun maailmassa on paljon muita epäkohtia suuremmissa mittasuhteissa jossa teidänkin vanhempanne on mukana. Suomalaiset esim. rakentavat Etelä-Amerikkaan paperitehtaita kun muut valtiot eivät sinne sademetsän tuhoamisen johdosta enään sijoita.

Metsiä ja eläimiä lisää niin jokaiselle riittää turkiksia/lihaa ja maailmakin egologisesti voi paljon paremmin...

7

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin..

      Nämä turkisten vastustajat yms. ovatkin aivan pihalla todellisista tärkeistä asioista. Heiltä puuttuu todellinen kosketus yhteiskuntaan ja luontoon ja siitä sitten sikiää noita käsittämättömiä ideoita. Toivotaan että heillekin kasvaessaan vähän älyä tulee lisää. Nykyiselläänhän se hankkivat vain vastustajia luonnonsuojelulle.

      Turkikset ovat luonnollisia, ekologisia tuotteita, joita on käytetty kautta koko ihmisen olemasssaolon. Niitä ei ole mitään syytä hylätä. Sen sijaan maailmassa on lukemattomia ei luonnollisia asioita, joille olisi syytä tehdä jotain.

      • luonnolliseksi

        on mielestäsi myös luettava turkistarhojen pienet häkit. Saatko jotain nautintoa eläinten kärsimyksistä??


    • a.v.a

      >>>Jos täällä on kuljettu vuosituhansia turkiksissa niin miksi näitä kauniita ja käytännöllisiä vaatteita pitäisi nyt käydä boikotoimaan? - - - ja maailmakin egologisesti voi paljon paremmin... >>>

      "Vuosituhansia sitten" ei turkiksia esim. muokattu ja käsitelty sellaisilla myrkyllisillä kemikaaleilla kuin nykyään. Sisältämiensä myrkyllisten kemikaalien vuoksi ovat poltetutkin turkikset nimetty esim. USA:ssa erityisin menetelmin hävitettäväksi ongelmajätteeksi.

      Onko taas kaunista pukeutua kuolleeseen eläimeen - siitä voidaan olla montaa mieltä ;-)

      >>>Metsiä ja eläimiä lisää niin jokaiselle riittää turkiksia>>>

      Tällä palstalla turkiksilla tarkoitetaan lähinnä turkistarhoilta peräisin olevia turkiksia ja turkissomisteita. Metsästykselle on omat fooruminsa.

    • amatsoni

      sinä itse sademetsistä ja sellaisista asioista joita pidät tärkeänä. Olisi hienoa jos jokainen toimisi jonkun asian pyuolesta, ikävä kyllä usein on niin että ne jotka sanoo että "miks sä noista elukoista vaahtoot ku on hädänalaisia ihmisiäki" (tms), he eivät itse toimi muuta kuin itsensä hyväksi...

    • Miten jonkun turkistarhauksen vastainen mielipide on pois sademetsiltä? Miten sademetsiä auttaa turkistarhauksen jatkuminen Suomessa? En näe asiayhteyttä tässä...

    • ja tarhaus

      Turkisten metsästys ja tarhaus eivät liity mitenkään toisiinsa.
      Metsästämällä hankitut turkikset ovat niin kovan työn takana, ettei kovin monesta nykyihmisestä ole siihen.

    • olevan metsästä

      metsästetyn turkiksen? Oletkos kuullut ikinä turkistarhauksesta? Mitä tarkoittaa "egologisesti"?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe