Mikä vakuutusyhtiö paras???

faktoja kaipaava

Olen kilpailuttamassa vakuutusyhtiöitä vakuutuksieni osalta(matka, liikenne, koti, tapaturma ym.)

Millaisia kokemuksia teiltä on korvaavuudesta, luotettavuudesta, asiakaspalveluksesta, vakuutusten hinnoista ym.

Toivon puolueettomia kannanottoja asiakkailta, ei vakuutusmyyjiltä ja neuvojilta...Kiitos!

102

31168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 666 666

      Pohjola on vaikea maksaja. On oikea pilkun viilaaja.
      TV:stä maanantaina esitetty ohjelma asunnon vakuutuksesta sen taas osoitti (rakennuttajat rakensi huonosti ja perusta alkoi liikkua)

      Liikennevakuutuksissa on omallaista ja tarkoituksen hakuista tulkintaa kolari tilanteissa:))

      • Jaa-a enpä ole huomannut

        Ei Pohjolalla ja minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa päästä yhteisymmärrykseen maksuista.

        Tosin olen asiakkaana sellainen joita ei yleensä monikaan yritys halua huijata. En ole hankala mutta kun faktat ovat puolellani niin yleensä yrityskin tietää ettei kohdallani ryhdytä yrittämään mitään epäreilua kohtelua.


      • oletko sanut
        Jaa-a enpä ole huomannut kirjoitti:

        Ei Pohjolalla ja minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa päästä yhteisymmärrykseen maksuista.

        Tosin olen asiakkaana sellainen joita ei yleensä monikaan yritys halua huijata. En ole hankala mutta kun faktat ovat puolellani niin yleensä yrityskin tietää ettei kohdallani ryhdytä yrittämään mitään epäreilua kohtelua.

        Oletko saanut esim 10 kertaa vuosimaksusi suurusen summan.

        Jos on suuret vakuutukset, kyllä pohjolasta 1-2 vuosimaksujen suuruisia saa,
        mutta niin saa jokaisesta yhtiöstä.

        Mutta jos on kyseessä alle 200 € kasko ja auto romuttuu, onko kokemusta Pohjolasta.


      • Tuokin
        oletko sanut kirjoitti:

        Oletko saanut esim 10 kertaa vuosimaksusi suurusen summan.

        Jos on suuret vakuutukset, kyllä pohjolasta 1-2 vuosimaksujen suuruisia saa,
        mutta niin saa jokaisesta yhtiöstä.

        Mutta jos on kyseessä alle 200 € kasko ja auto romuttuu, onko kokemusta Pohjolasta.

        Itsellä ollut aina suuret vuosimaksut ja hyvä suhde Pohjolaan. Ehkä siinä tosiaan syy mikseivät koskaan ole edes yrittäneet vältellä maksujaan tännepäin.

        Yksityispuolen vakuutuksista onkin ollut kaikki lajit poislukien nuo erilaiset säästörahastot, joita tosin ovat kaupitelleet ahkerasti.


      • VUODEN POHJOLAN ASIAKKAANA
        Jaa-a enpä ole huomannut kirjoitti:

        Ei Pohjolalla ja minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa päästä yhteisymmärrykseen maksuista.

        Tosin olen asiakkaana sellainen joita ei yleensä monikaan yritys halua huijata. En ole hankala mutta kun faktat ovat puolellani niin yleensä yrityskin tietää ettei kohdallani ryhdytä yrittämään mitään epäreilua kohtelua.

        Pohjola yrittää muuttaa vakuutusta koskevia rajoitusehtoja sairauskuluvakuutuksissa sitä mukaan , kun asiakas korvaushakemuksia lähettää. Vastuunotttajia ei löydy ja asiakasta pyöritetään puhelimessa henkilöltä toiselle toiveena, että tämä väsyisi. Kun vakuutussopimus tehdään tulisi sen ehdoista pitää kiinni myös Pohjolan - näin ei näytä käyvän.


      • 5 oikein
        Jaa-a enpä ole huomannut kirjoitti:

        Ei Pohjolalla ja minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa päästä yhteisymmärrykseen maksuista.

        Tosin olen asiakkaana sellainen joita ei yleensä monikaan yritys halua huijata. En ole hankala mutta kun faktat ovat puolellani niin yleensä yrityskin tietää ettei kohdallani ryhdytä yrittämään mitään epäreilua kohtelua.

        1-2ooo e tulee aina helpolla, tuo oli oikea kysymys,
        oletko saanut 10 kertaa vuosimaksusi summan,
        harvoin saat sen Pohjolasta.


      • tietäjä
        Tuokin kirjoitti:

        Itsellä ollut aina suuret vuosimaksut ja hyvä suhde Pohjolaan. Ehkä siinä tosiaan syy mikseivät koskaan ole edes yrittäneet vältellä maksujaan tännepäin.

        Yksityispuolen vakuutuksista onkin ollut kaikki lajit poislukien nuo erilaiset säästörahastot, joita tosin ovat kaupitelleet ahkerasti.

        Herttaista että ajattelet näin mutta vakuutusyhtiöt tekevät päätöksensä ehtojen nojalla, sama vaikka sinulla olisi miljoonan euron vakutuusmaksut ja olisit tasavallan presidentti niin ehtojen ohi sinulle ei korvata mitään. Sen sijaan eläkeläismummeli jolla on ainoastaan parinkympin tapaturmavakuutus saa omasta vakuutuksestaan ihan samat korvaukset kuin sinä.


      • vakuutustaharkitseva
        tietäjä kirjoitti:

        Herttaista että ajattelet näin mutta vakuutusyhtiöt tekevät päätöksensä ehtojen nojalla, sama vaikka sinulla olisi miljoonan euron vakutuusmaksut ja olisit tasavallan presidentti niin ehtojen ohi sinulle ei korvata mitään. Sen sijaan eläkeläismummeli jolla on ainoastaan parinkympin tapaturmavakuutus saa omasta vakuutuksestaan ihan samat korvaukset kuin sinä.

        tämän taakse saattaa piiloutua Pohjolan vakuutusten myyjä!


    • Per Saukko

      Jos sinulla on kaskovakuutus, tee aina vahinkoilmoitus omaan yhtiöösi. Vaikka olisit itse syypää liikennevahinkoon. Silloin vakuutusyhtiöt riitelevät keskenään siitä kuka maksaa. Muissa kuin moottoriajoneuvovakuutuksissa menettely ei taida toimia.

    • ehdot

      Pääsääntöisesti emme korvaa mitään.

      • Asiakas

        Kokemusta kahdesta yhtiöstä ja muutamista vahintapauksista ja kaikista tullut korvaukset ilman minkäänlaisia ongelmia ja erittäin ripeästi.


      • kata-biitsi
        Asiakas kirjoitti:

        Kokemusta kahdesta yhtiöstä ja muutamista vahintapauksista ja kaikista tullut korvaukset ilman minkäänlaisia ongelmia ja erittäin ripeästi.

        Tapiolasta ei korvata silmälasien rikkoutumista.
        Päätös tehdään jo puhelimessa.
        Muissakin vahingoissa taitavat korvaukset olla
        näkymättömiä,Laskut kyllä tulevat etuajassa.


      • vaihtoo
        kata-biitsi kirjoitti:

        Tapiolasta ei korvata silmälasien rikkoutumista.
        Päätös tehdään jo puhelimessa.
        Muissakin vahingoissa taitavat korvaukset olla
        näkymättömiä,Laskut kyllä tulevat etuajassa.

        Joo, juuri tänään olin yhteydessä tapiolaan kun läppäri tippu ja meni rikki. Ajattelin, no kotivakuutus on laaja ja korvaa odottamattomat tilanteet.

        Hehe, toisin kävi (tai ois varmaan korvannu jotain mut). Soitin sinne, ne otti tietoja ja sanoivat, että laitan paperit kotiinne jonne sitten merkkaat teidän omaisuutta.

        Kysyin kuin tarkkaan. No, kaikki kodinkoneet, keittiön kaapistot, vaatteet, muotivaate merkit, sukat, paidat ihan kaikki irtaimisto mitä kotoonta löydät.

        Siihen loppu se puhelu, varmaan jaksan ruveta merkkaileen, sukat, kalsarit, t-paidat haha. ei hitto.

        Ei o koskaan tarvinnut käydä mitään hiton vaatteita merkkaa. Aina on täytynny pistää arvio ja kalliimmista vehkeistä merkki/tuotemerkki.

        Huh. On siinä vakuutusyhtiö.. Menee kyllä vaihtoon. Ja oli muuten niin tympeen kuulonen naikkonen puhelimessa ettei tosikaa.. Oikein yritti olla semmonen, että haha hitot me mitää sulle maksetaan.


      • Juu.
        vaihtoo kirjoitti:

        Joo, juuri tänään olin yhteydessä tapiolaan kun läppäri tippu ja meni rikki. Ajattelin, no kotivakuutus on laaja ja korvaa odottamattomat tilanteet.

        Hehe, toisin kävi (tai ois varmaan korvannu jotain mut). Soitin sinne, ne otti tietoja ja sanoivat, että laitan paperit kotiinne jonne sitten merkkaat teidän omaisuutta.

        Kysyin kuin tarkkaan. No, kaikki kodinkoneet, keittiön kaapistot, vaatteet, muotivaate merkit, sukat, paidat ihan kaikki irtaimisto mitä kotoonta löydät.

        Siihen loppu se puhelu, varmaan jaksan ruveta merkkaileen, sukat, kalsarit, t-paidat haha. ei hitto.

        Ei o koskaan tarvinnut käydä mitään hiton vaatteita merkkaa. Aina on täytynny pistää arvio ja kalliimmista vehkeistä merkki/tuotemerkki.

        Huh. On siinä vakuutusyhtiö.. Menee kyllä vaihtoon. Ja oli muuten niin tympeen kuulonen naikkonen puhelimessa ettei tosikaa.. Oikein yritti olla semmonen, että haha hitot me mitää sulle maksetaan.

        Aivan ihme firma. Itsellänikin on kuva, että firma kyselee asioita mitä muut yhtiöt ei kysele. Hirveän byrikraattinen laitos. Tilatkin on jotenkin todella epäsiisti ja koko pulju vaikuttaa juntilta.


      • LKLJHG

        "Pääsääntöisesti emme korvaa mitään." LÄHIVAKUUTUS


      • Yhtiöstä toiseen.
        vaihtoo kirjoitti:

        Joo, juuri tänään olin yhteydessä tapiolaan kun läppäri tippu ja meni rikki. Ajattelin, no kotivakuutus on laaja ja korvaa odottamattomat tilanteet.

        Hehe, toisin kävi (tai ois varmaan korvannu jotain mut). Soitin sinne, ne otti tietoja ja sanoivat, että laitan paperit kotiinne jonne sitten merkkaat teidän omaisuutta.

        Kysyin kuin tarkkaan. No, kaikki kodinkoneet, keittiön kaapistot, vaatteet, muotivaate merkit, sukat, paidat ihan kaikki irtaimisto mitä kotoonta löydät.

        Siihen loppu se puhelu, varmaan jaksan ruveta merkkaileen, sukat, kalsarit, t-paidat haha. ei hitto.

        Ei o koskaan tarvinnut käydä mitään hiton vaatteita merkkaa. Aina on täytynny pistää arvio ja kalliimmista vehkeistä merkki/tuotemerkki.

        Huh. On siinä vakuutusyhtiö.. Menee kyllä vaihtoon. Ja oli muuten niin tympeen kuulonen naikkonen puhelimessa ettei tosikaa.. Oikein yritti olla semmonen, että haha hitot me mitää sulle maksetaan.

        Itsekkin siirsin vakuutukset Tapiolasta - If:iin. Hajosin sen byrokratiaan. Pitää täyttää sata eripaperia, että saa jonkun vakuutuksen ja sitten ne lähetteleen toiset satapaperia vuodessa. Ettette varmasti tiedä mitä vakuutuksillesi tapahtuu. Tämänjälkeen ne lähettää väärät laskut ja vielä eivät korvaa kunnolla. Kaverilla varastettiin auto, niin Tapiola korvasi rahat vasta 12kk päästä koska epäilivät että hän on itse varastanut auton. Henkilö on todella fiksu ja mallikansalainen.

        Ainut hyvä puoli yrityksessä on kotivakuutuksessa putkien ikävähennysasia, ettei niihin tehdä ikävähennyksiä.


      • ex-pohjola
        Yhtiöstä toiseen. kirjoitti:

        Itsekkin siirsin vakuutukset Tapiolasta - If:iin. Hajosin sen byrokratiaan. Pitää täyttää sata eripaperia, että saa jonkun vakuutuksen ja sitten ne lähetteleen toiset satapaperia vuodessa. Ettette varmasti tiedä mitä vakuutuksillesi tapahtuu. Tämänjälkeen ne lähettää väärät laskut ja vielä eivät korvaa kunnolla. Kaverilla varastettiin auto, niin Tapiola korvasi rahat vasta 12kk päästä koska epäilivät että hän on itse varastanut auton. Henkilö on todella fiksu ja mallikansalainen.

        Ainut hyvä puoli yrityksessä on kotivakuutuksessa putkien ikävähennysasia, ettei niihin tehdä ikävähennyksiä.

        pohjola ei korvannu autovarkautta kun oli avaimella ajettu. avain hukku 3kk sitten. sanottiin vaan että pitäis pitää parempaa huolta avaimista. ja lähti sitten yhtiö vaihtoon.


      • ile5
        vaihtoo kirjoitti:

        Joo, juuri tänään olin yhteydessä tapiolaan kun läppäri tippu ja meni rikki. Ajattelin, no kotivakuutus on laaja ja korvaa odottamattomat tilanteet.

        Hehe, toisin kävi (tai ois varmaan korvannu jotain mut). Soitin sinne, ne otti tietoja ja sanoivat, että laitan paperit kotiinne jonne sitten merkkaat teidän omaisuutta.

        Kysyin kuin tarkkaan. No, kaikki kodinkoneet, keittiön kaapistot, vaatteet, muotivaate merkit, sukat, paidat ihan kaikki irtaimisto mitä kotoonta löydät.

        Siihen loppu se puhelu, varmaan jaksan ruveta merkkaileen, sukat, kalsarit, t-paidat haha. ei hitto.

        Ei o koskaan tarvinnut käydä mitään hiton vaatteita merkkaa. Aina on täytynny pistää arvio ja kalliimmista vehkeistä merkki/tuotemerkki.

        Huh. On siinä vakuutusyhtiö.. Menee kyllä vaihtoon. Ja oli muuten niin tympeen kuulonen naikkonen puhelimessa ettei tosikaa.. Oikein yritti olla semmonen, että haha hitot me mitää sulle maksetaan.

        No tollasen vakuutushuijarin on syytäkin antaa tietonsa tarkasti.


      • huiputettu
        kata-biitsi kirjoitti:

        Tapiolasta ei korvata silmälasien rikkoutumista.
        Päätös tehdään jo puhelimessa.
        Muissakin vahingoissa taitavat korvaukset olla
        näkymättömiä,Laskut kyllä tulevat etuajassa.

        Kaaduin oikeaan lonkkaan tuli murtuma. Tapiola ei korvaa, koska olisi pitänyt kipsata se lonkan kaulan murtuma. Päätöksessä murtuma oli muunnettu murtumaepäilyksi, vaikka magneettikuvassa murtuma näkyi selkeästi. Irtisanoin vakuutuksen, koska miksi maksaa tyhjästä.


    • IFNOIFNOIFNOMAYBE

      Tapiolaa on näemmä kovastikin haukuttu mutta itsellä ei ole Tapiolasta kuin positiivisia kokemuksia. Esim. Taannoin olin baarissa puhelimessa,paskahuussissa tietysti kun eihän siellä muuten mitään kuule,kuningas idea oli mennä kuselle samaan aikaan ja luuri pönttöön,luonnollisesti. Aamulla sitten (sunnuntai) tein netin kautta vahinkoilmoituksen ihan noin niinkuin huvikseen kankkusessa näpyttelin,olettaen että saavatpahan jotain muutakin luettavaa kuin tavallisia vahinkoilmoituksia,korvauksia en todellakaan odottanut. Sen verran valehtelin että laitoin ilmoitukseen että puhelin putosi kotona (nillittäjille tiedoksi,joo on se vakuutupetos,vieläpä kammottava sellainen). Suureksi yllätykseksi seuraavan viikon perjantaina oli uudehkon kännykän hinta miinus omavastuu tilillä. Kyseessä oli ja on se kattavin kotivakuutus,ihan mukulan takia,aina voi sattua mitä vaan. Kaikki muutkin vakuutukset on keskitetty Tapiolaan ja alennukset on kohdallaan.
      Kokemus nro.2
      Kyseessä IF. Vaimon autoa kolhittiin parkkipaikalla vaimon istuessa autossa,no vastapuoli tietysti syyllisyytensä myönsi eikä poliisia paikalle soitettu (olisi pitänyt). Vaihtoivat tiedot ja vahinkoilmoitukset toimittettiin IFiin. IFissä olivat sitten suuressa viisaudessaan päättäneet koska vahinko tapahtui parkkipaikalla ja vaimo oli kytkenyt jo pakin päälle seisontajarrun vielä ollessa kytkettynä (ei siis liikkunut senttiäkään),IF ei korvaa kuin vain oman asiakkaansa vahingot??? Mitä helvettiä? Ohjeeksi annettin että OMA vakuutusyhtiö korvaa vaimon auton vahingot vaikka vastapuoli oli syyllisyytensä myöntänyt (liekö sitten vahinkoilmoitukseen muutanut mieltään). No Tapiolalta rahat on jo tulleet IFistä kuulemma ei HAH! Valitus on myös laitettu IFiin joka tuskin mitään muuttaa mutta saavatpahan töitä tehdäkseen,todella surkea vakuutusyhtiö,en voi suositella kenellekkään,paitsi masokisteille.
      Tolkutonta omaltaisuutta vakuutuskorvauksissa,enkä nyt tarkoita vain tätä meidän tapausta vaan myös muilta kuulleita tarinoita kun olen tästä omasta tapauksesta kertonut.
      IF=JOS halutaan niin korvataan

      • ''''''''!!!''''!!

        On haukuttu Tapolaa. Pääosin haukkumiset ovat olleet hitaan palvelun muodossa. Valitetaan vaikka Tapiola korvaa vahingot. Kaikesta sitä purnataan. Entä nuo alapuolella olevat kirjoitukset Lähivakuutuksesta, onko heidän toimissa ollut aihetta purnauksiin?


      • tosihankala?
        ''''''''!!!''''!! kirjoitti:

        On haukuttu Tapolaa. Pääosin haukkumiset ovat olleet hitaan palvelun muodossa. Valitetaan vaikka Tapiola korvaa vahingot. Kaikesta sitä purnataan. Entä nuo alapuolella olevat kirjoitukset Lähivakuutuksesta, onko heidän toimissa ollut aihetta purnauksiin?

        Ite oon tässä Tapiolan kanssa vääntänyt taloni vesivahingosta jo 5kk, ovat kyllä venkuloita, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään....


      • Realisti....
        tosihankala? kirjoitti:

        Ite oon tässä Tapiolan kanssa vääntänyt taloni vesivahingosta jo 5kk, ovat kyllä venkuloita, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään....

        Niin ei tarvitse vääntää,kielteinen päätös tulee välittömästi. Mistähän olet Tapiolan kanssa vääntänyt? Sinä haluat 100000€ ja Tapiola korvaisi vain sen todellisen vahingon määrän esim. 50000€? Ahneus ei kannata näissä vakuutus asioissa,ei ne vakuutusyhtiöt,mitkään niistä,korvaa juuri niinkuin asiakas haluaa vaan omien laskelmiensa perusteella. Asiakkaallehan se hyvin harvoin kelpaa koska vesivahinkoon joka on pilannut keittiön alakaapistot pitäisi saada vakuutusyhtiön piikkiin koko uusi keittiö tmv. Minulla kyllä on ihan positiivisia vak.yhtiöistä kun vaan muistaa pitää järjen mukana siinä mitä siihen korvausvaatimukseen laittaa.


      • Tosihankalaa
        Realisti.... kirjoitti:

        Niin ei tarvitse vääntää,kielteinen päätös tulee välittömästi. Mistähän olet Tapiolan kanssa vääntänyt? Sinä haluat 100000€ ja Tapiola korvaisi vain sen todellisen vahingon määrän esim. 50000€? Ahneus ei kannata näissä vakuutus asioissa,ei ne vakuutusyhtiöt,mitkään niistä,korvaa juuri niinkuin asiakas haluaa vaan omien laskelmiensa perusteella. Asiakkaallehan se hyvin harvoin kelpaa koska vesivahinkoon joka on pilannut keittiön alakaapistot pitäisi saada vakuutusyhtiön piikkiin koko uusi keittiö tmv. Minulla kyllä on ihan positiivisia vak.yhtiöistä kun vaan muistaa pitää järjen mukana siinä mitä siihen korvausvaatimukseen laittaa.

        Kuules asiamies, kyseessä on alapohjan putkivuoto, aikoinaan kun vaihdoin vakuutukseni teille, jotka aina haukutte kilpailijoita koska teillä ei ole itselläkään puhtaat jauhot pussissa. Silloin teillä korvattiin parhaiten juuri vesivahingot, ainakin teoriassa. Harmittaa kun vaihdoin teille, mikään asia ei etene, kaikkea joutuu viikkokausia odottamaan ja en todellakaan ole edes yrittänyt vaatia muuta kuin että taloni korjataan ennalleen, joka asiassa yritetään mennä sieltä missä aita on matalin, esim.parkettia olohuoneessa, purettiin 80% ja loppu jätettiin vanhaa ku se ei ollut niin pahasti kastunut, nyt kun tulet olohuoneeseen niin lattia muistuttaa seepraa raidoitukselta ja heidän mielestään se on jo parempi kuin oli ollut ennen vahinkoa. Omalla kustannuksella joudun hiotuttamaan koko olohuoneen, aina säästetään joka asiassa.


      • Hyvä vinkki
        Tosihankalaa kirjoitti:

        Kuules asiamies, kyseessä on alapohjan putkivuoto, aikoinaan kun vaihdoin vakuutukseni teille, jotka aina haukutte kilpailijoita koska teillä ei ole itselläkään puhtaat jauhot pussissa. Silloin teillä korvattiin parhaiten juuri vesivahingot, ainakin teoriassa. Harmittaa kun vaihdoin teille, mikään asia ei etene, kaikkea joutuu viikkokausia odottamaan ja en todellakaan ole edes yrittänyt vaatia muuta kuin että taloni korjataan ennalleen, joka asiassa yritetään mennä sieltä missä aita on matalin, esim.parkettia olohuoneessa, purettiin 80% ja loppu jätettiin vanhaa ku se ei ollut niin pahasti kastunut, nyt kun tulet olohuoneeseen niin lattia muistuttaa seepraa raidoitukselta ja heidän mielestään se on jo parempi kuin oli ollut ennen vahinkoa. Omalla kustannuksella joudun hiotuttamaan koko olohuoneen, aina säästetään joka asiassa.

        Tosiaan, jos parketti kastuu niin vahinkoa korvataan kastuneelta alalta. Vaikka kaikkihan se on vaihdettava jos hyvän haluaa.

        Tietystihän sitä voi ottaa ämpärin kauniiseen käteen ja pitää huolen siittä, että joka neliö on kunnolla kastunut.


      • Äly hoi!
        Hyvä vinkki kirjoitti:

        Tosiaan, jos parketti kastuu niin vahinkoa korvataan kastuneelta alalta. Vaikka kaikkihan se on vaihdettava jos hyvän haluaa.

        Tietystihän sitä voi ottaa ämpärin kauniiseen käteen ja pitää huolen siittä, että joka neliö on kunnolla kastunut.

        Se uusi parkettihan vaatisi myös uuden pintamaalin siihen haalistuneeseen ulkoseinään.. Onhan se kurjaa kun on uusi parketti ja tölli muuten kulahtanut. Kyllä taas on vakuutusyhtiö kusettanut. Ja vanha korolla pihalla, ei sovi uuteen parkettiin.. On se kumma kun ei vahinkoa korvata! Jos haluat remontoida vanhaa, vakuutus ei ole oikea väline..


      • Voi tätä elämää...

        Siis jos vastapuoli on syyllinen niin silloinhan tuo korvataan VASTAPUOLEN liikennevakuutuksesta, mitä ihmettä te omaan yhtiöön ootte sillon yhteydessä??? Ja totta helvetissä poliisi paikalle, että on mustaa valkosella siitä kuka on syyllinen.

        Järkeä saa käyttää.


      • äkkipää
        Realisti.... kirjoitti:

        Niin ei tarvitse vääntää,kielteinen päätös tulee välittömästi. Mistähän olet Tapiolan kanssa vääntänyt? Sinä haluat 100000€ ja Tapiola korvaisi vain sen todellisen vahingon määrän esim. 50000€? Ahneus ei kannata näissä vakuutus asioissa,ei ne vakuutusyhtiöt,mitkään niistä,korvaa juuri niinkuin asiakas haluaa vaan omien laskelmiensa perusteella. Asiakkaallehan se hyvin harvoin kelpaa koska vesivahinkoon joka on pilannut keittiön alakaapistot pitäisi saada vakuutusyhtiön piikkiin koko uusi keittiö tmv. Minulla kyllä on ihan positiivisia vak.yhtiöistä kun vaan muistaa pitää järjen mukana siinä mitä siihen korvausvaatimukseen laittaa.

        Tässäpä juuri selitelin omaa ongelmaani. Jouduin varkaan kohteeksi tyttö laski omaisuudenkohteen 900 euroa, IF nainen sanoi, että kun omavastuuu on 150, eipä juuri jää korvattavaa. Esimerkiksi aurinkolasit vahvuuksilla, kun ovat jo pari vuotta vanhat eivät ole minkään arvoiset.


      • Taiola RULES
        tosihankala? kirjoitti:

        Ite oon tässä Tapiolan kanssa vääntänyt taloni vesivahingosta jo 5kk, ovat kyllä venkuloita, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään....

        Täällä kanssa vääntö menossa TAPIOLAN kanssa, kesken vielä. Aluksi jätettiin korvaamatta asennusvirheen vuoksi. Tappele asennusliikkeen kanssa sanottiin ja asennusliike väänsi toimitusjohtajaa myöten sellaisen lausunnon että talon rakenteissa vikaa.... Nooh pallo takaisin tapiolalle ja tässä odotellaan sitä päätöstä joka tulee olemaan AIVAN VARMASTI KIELTEINEN. Suosituksia seuraavaksi yhtiöksi ??? Kiitos


      • Anonyymi
        tosihankala? kirjoitti:

        Ite oon tässä Tapiolan kanssa vääntänyt taloni vesivahingosta jo 5kk, ovat kyllä venkuloita, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään....

        Sama pitka aika ja sanoo lomat on niin paljon ei ehti hoito asia….jos haluan korjaa kylää saa tekee ja ehkä Tapiola maksa jotain myöhemmin….


    • voisin sanoa

      Entinen Sampo, eli nykyinen If on hoitanut aina korvaukset viipymättä ja sen suuruisina, kuin mitä ne on vakuutusehtoihin sovittu, niin auto, tapaturma, kuin kotivakuutuksenkin piiriin kuuluvista vahingoista.
      Olen kilpailuttanut vakuutuksemme noin viiden vuoden välein ja suuria eroja ei yhtiöillä tuossa maksupuolessa ole juurikaan ollut.

    • Rudolfo

      Vakuutusyhtiöitä on vaikea panna paremmuusjärjestykseen.

      Tällä 2 minsan videolla esitellään aika hyvät vinkit, mitä asioita kannattaa tsekata vakuutusyhtiöiltä aina. Mielummin etukäteen. Vastaukset kannattaa pyytää kirjallisena, kuten vakuutusyhtiötkin tekevät.

      Oikeusturva osa Suomi-brändiä:
      http://www.youtube.com/watch?v=d4MVPs8FD0E

      Elleivät vakuutusyhtiöt vastaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä johonkin oman alueen kansanedustajaan.

      • Älkää itteänne telo

        Ottakaa yhteyttä vakuutusmeklariin, koska he eivät ole vakuutusmyyjiä, eikä asiamiehiä, vaan he toimivat yhdessä asiakkaan kanssa ostajina. Meklarit voivat tehdä puoleettomia vertailuja vakuutusyhtiöiden välillä ja heillä on varmasti enemmän kokemusta/tietoa kun teillä yhteensä. He eivät edusta ketään, heiltä saa minkä vakuutusyhtiön haluaa.


    • kaskokeijo

      Hinnat ovat tapauskohtaisia aika lailla. Sokeasti _ei_ kannata luottaa varsinkaan "keskitysetuihin".
      Vakuutusvertailusta ( http://www.vakuutusvertailu.info/ ) löydät aika hyvän määrän vinkkejän vertailusi tueksi. Perusvinkki: vastuuvakuutus vain kerran.

    • ....

      Meikäläinen on töissä vakuutusyhtiössä. En sano missä, koska sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ei ole täysin puolueeton, koska tosiaan joudun olemaan asiakkaiden kanssa tekemisissä päivittäin. Misantropia on varmaan asiakaspalvelun ammattitauti?

      Ensinnäkin: Yksikään vakuutusyhtiö ei ole paras. Yhdelläkään vakuutusyhtiöllä ei aina mene korvaukset ja palvelutilanne nappiin. Ei vaan mene. Ihan turha edes kuvitella, että näin olisi.

      Suurin osa niistä, joilla menee sukset ristiin on ihmisiä, jotka ovat ihan itse miettineet asiat ihan eri tavalla, kuin miten ne oikeasti menee. Jos et jaksa ottaa itse selvää miten hommat menee, tässä vinkki: KYSY.

      Sitä varten ne asiakaspalvelijat siellä on. Se on oikeastaan mukavaa vaihtelua, kun joku haluaa tietää miten hommat menis niinku pitäis, eikä vaan valita kun on luottanut siihen, että asiakas on oikeassa, vaikka harvemmin on(tutkittu juttu muuten, asiakas yleimmiten väärässä, koska ei tunne tuotetta).

      Okei, ei se oo aina asiakkaan vika. Välillä sitä on vaan huono asiakaspalvelija vastassa. Kyllä, näitäkin on, ja monta. Jos alkaa epäilyttämään, vaihda asiakaspalvelijaa.

      Jos siis lähdet etsimään vakuutusyhtiötä, etsi ensin semmonen jamppa, joka oikeasti osaa hommansa. Sen jälkeen sovit sen kanssa kaupat. Jos homma ei pelaa, peruutat ne vakuutukset.

      Ainii ja ihan hyvänä ohjenuorana: Mä myyn sulle kourallisen paskaa 100 eurolla, mutta se ei sitten kata mitään ja ihan turha ryhtyä valittamaan, koska hyväksyit ehdot. Toisin sanoen: VARAA AIKAA siihen, että katsotaan oikeasti hyvät ja riittävät tuotteet, niiden ei tarvitse olla ne kaikista parhaat. Mutta panosta siihen, että ymmärrät mihin olet ryhtymässä. Jos tulee liikaa juttua kerralla, sano niin ja sovi palaavasi uudestaan asiaan(okei toi sun paketti on melko normaali, ei kovin vaikea). JOS ET YMMÄRRÄ ÄLÄ LEIKI FIKSUA VAAN KYSY.

      Äläkä tilaa mitään tarjouksia netin kautta, koska et tunne tuotteita, niin sieltä tulee sitten just mitä pyysit, ei sitä mikä ois hyvä.

      Tossa ois ihan hyvät ohjeet alkuun. Toivottavasti ei mene sukset ristiin valitsemasin yhtiön kanssa missään vaiheessa, se ei ole kivaa kenellekään.

    • Linssiinviilaaja

      Pitkässä juoksussa yhtiö voittaa aina. Suurin osa vakuutuksista on rahan siirtämistä asiakkaalta yhtiölle. Jotkut yhtiöt korvaavat vähän enemmän kuin muut, suurin osa pyrkii minimoimaan korvausvelvoitteensa ja maksimoimaan vakuutusmaksunsa. Ei ne vakuutusyhtiöt mitään hyväntekeväisyyslaitoksia tai hyvinvointivirastoja ole.

      • blubbbb

        Tapiola on ainakin hirveän pihi vakuutusyhtiö, ei korvaa juuri mitään...


      • ihvi
        blubbbb kirjoitti:

        Tapiola on ainakin hirveän pihi vakuutusyhtiö, ei korvaa juuri mitään...

        If oli ennen hyvä yhtiö, mutta viimeaikaisilla kokemuksilla sanoisin sen olevan perseestä! Autokorvauspuoli toimii jos muistaa, ei ota yhteyttä kun pyydetään ja tekee omia päätöksiään ihan miten sattuu. Toisia kyykytetään ja toisilla korjataan auto, vaikka lunastusarvo olisi ollut puoletkorjaamolaskusta... nimensä mukainen if=jos ehkä korvaamme...


      • vakuutusasiakasfenni
        ihvi kirjoitti:

        If oli ennen hyvä yhtiö, mutta viimeaikaisilla kokemuksilla sanoisin sen olevan perseestä! Autokorvauspuoli toimii jos muistaa, ei ota yhteyttä kun pyydetään ja tekee omia päätöksiään ihan miten sattuu. Toisia kyykytetään ja toisilla korjataan auto, vaikka lunastusarvo olisi ollut puoletkorjaamolaskusta... nimensä mukainen if=jos ehkä korvaamme...

        Fennia on ollut meikäläisille hyvä, juuri saatiin jään aiheuttamista vahingoista asunnon sisäpuoleisista korjauskuluista kaikki takaisin, se oli todella ihanaa, kun korjaus oli kallista.

        Korjausyritys myös pissatti meitä, ei tuntilistoja tarkistettavaksi, ei ostokuitteja. Itse oli seuraamassa tunteja useana päivänä ja olivat esim. 1,5 tuntia töissä, mutta laskuttivat 5 tuntia, vaikka eivät sinä päivänä edes hakeneet mitään tavaraa. Muinakin päivinä oli tällaista epämääräistä.

        Vakuutusyhtiöt saisivat olla paljon tarkempia maksuissaan ja pyytää urakoitsijoilta todella tarkat tiedot. sama näyttää olevan autovahingoissa, korjataan esim. puoli autoa, vaikka olisi pieni lommo jossain listassa. Vakuutusmaksuissahan nämä kaikki näkyvät.

        Fenniaa muuten kehuttiin jossain ohjelmassa, on ainoita, joka ei ole sotkeutunut pankkeihin ja on asiakkaittensa omistama. No, jokaisella kai on omastaan jotain kehuttavaa. Meillä tämä on toiminut hyvin ja nopeasti sekä ystävällisesti aina. En ole parin kympin kanssa lähtenyt kilpailuttamaan, tärkeintä on toimivuus ja yhteisymmärrys korvauksista ja/tai korvaamattomuuksista. Kehittämistähän on kaikkien toiminnassa.


      • remppaeetu
        ihvi kirjoitti:

        If oli ennen hyvä yhtiö, mutta viimeaikaisilla kokemuksilla sanoisin sen olevan perseestä! Autokorvauspuoli toimii jos muistaa, ei ota yhteyttä kun pyydetään ja tekee omia päätöksiään ihan miten sattuu. Toisia kyykytetään ja toisilla korjataan auto, vaikka lunastusarvo olisi ollut puoletkorjaamolaskusta... nimensä mukainen if=jos ehkä korvaamme...

        jep jep.itsekkin just suunnittelen vakuutuksieni irtisanomista IF vahinkovakuutusyhtiöstä.
        olen erittäin pettynyt heidän korvauspäätöksiin,,,,
        että tämmöstä..


      • äkkipäätä
        blubbbb kirjoitti:

        Tapiola on ainakin hirveän pihi vakuutusyhtiö, ei korvaa juuri mitään...

        Onko tämä mainosta?
        Otin kalliin "yksinhuoltaja vakuutuksen". Kaaduin pyörällä. Olkapään loukkasin, samoin vasemman käden sormet poikki. Pitkä sairasloma. Olka leikattiin, sormet kipsattiin. Tuli sairaalabakteeri. Kaikkine fysikaalisineen ja hoitoineen yli 6000 euroa. Menin laskujen ja maksettujen kuittien kanssa Tapiolaan.
        Nainen sanoi, että on niin iso juttu, että siirretään Helsingin konttoriin.
        Odottelin 3 kk. Tuli kirje, jossa 3 riviä. Olette olleet koko ikänne konekirjoittajana, olka ja sormet ovat jo niin rappeutuneet, että kaikki johtui siitä, vaikka kirurgi oli kirjoittanut lausunnon kaatumisesta. Kiitos ei mitään. Niin lähti vakuutukset ja olen kyllä sen verran valaissut ystäviä, ei koskaan Tapiola.


      • Positiivinen kokemus
        vakuutusasiakasfenni kirjoitti:

        Fennia on ollut meikäläisille hyvä, juuri saatiin jään aiheuttamista vahingoista asunnon sisäpuoleisista korjauskuluista kaikki takaisin, se oli todella ihanaa, kun korjaus oli kallista.

        Korjausyritys myös pissatti meitä, ei tuntilistoja tarkistettavaksi, ei ostokuitteja. Itse oli seuraamassa tunteja useana päivänä ja olivat esim. 1,5 tuntia töissä, mutta laskuttivat 5 tuntia, vaikka eivät sinä päivänä edes hakeneet mitään tavaraa. Muinakin päivinä oli tällaista epämääräistä.

        Vakuutusyhtiöt saisivat olla paljon tarkempia maksuissaan ja pyytää urakoitsijoilta todella tarkat tiedot. sama näyttää olevan autovahingoissa, korjataan esim. puoli autoa, vaikka olisi pieni lommo jossain listassa. Vakuutusmaksuissahan nämä kaikki näkyvät.

        Fenniaa muuten kehuttiin jossain ohjelmassa, on ainoita, joka ei ole sotkeutunut pankkeihin ja on asiakkaittensa omistama. No, jokaisella kai on omastaan jotain kehuttavaa. Meillä tämä on toiminut hyvin ja nopeasti sekä ystävällisesti aina. En ole parin kympin kanssa lähtenyt kilpailuttamaan, tärkeintä on toimivuus ja yhteisymmärrys korvauksista ja/tai korvaamattomuuksista. Kehittämistähän on kaikkien toiminnassa.

        Fennia ei ole ainoa , joka "ei ole sotkeutunut pankkeihin ja on asiakkaittensa omistama". Nämä kriteerit pätevät myös vakuutusyhtiö Turvan kohdalla.

        Tuva on muuten hyvä ja toimiva, hoitanut hommansa niinkuin on toivottu! Niiden nämä uudet JangMani sivustot on auttanut meidänkin teiniä muuttamaan omilleen, kun meistä vanhemmista ei ole raha-asioissa ollut niin suurta apua. Suosittelen!


    • Pohjola kusettaa

      Soitin vakuutusyhtiöön maaliskuun alussa sanoakseni irti vakuutukseni ja asiakaspalvelija otti tietoni ja kiitti.
      Toukokuussa sain laskun uudesta jaksosta ja soitin uudelleen vakuutusyhtiöön pyytääkseni korjaamaan laskun, jolloin minulle ilmoitettiin että irtisanominen pitää tehdä kirjallisesti. Kiitti veesti, olisko se kaveri siellä toisessa päässä voinut sanoa tämän maaliskuussa???
      Kävin tässä yhteydessä heidän verkkopalvelussaan (heidän pyynnöstään) laittamassa viestin ja ilmoittamassa jälleen kerran irtisanovani kaikki vakuutukseni heillä.
      Tänään (28.6.)sain taas uuden laskun ja soitin taas kerran että mitä helvetin pakkolaskutusta siellä harrastetaan.
      Mikäli asiakaspalvelija ei ensimmäisellä kerralla ilmoita irtisanomisilmoitusta tehdessäni että puhelinsoitto ei riitä, niin en ole mielestäni velvollinen maksamaan laskuja, hoitakoon hän loppulaskun kun ei kerta osaa töitään.
      Olen irtisanomisen yhteydessä maaliskuussa ottanut uudet vakuutukset jo toiselta taholta.
      Nyt kaiken huippu on, että minun pitäisi käydä heidän verkkopalvelussaan lukemassa jos heiltä sattuu tulemaan jotain viestiä irtisanomista koskien.
      Herää vaan kysymys paljonko ylimääräistä kyseinen yhtiö kusettaa vanhuksilta joilla ei ole edes nettiyhteyttä ja verkkoirtisanomismahdollisuutta.
      Jokatapauksessa tilanne on se, että puhelinsoiton ja kirjallisen ilmoituksenkaan (16.5.) jälkeen vakuutukseni ei tällä päivämäärällä (28.6.)ole edelleenkään katkaistu ja kehtaavat laittaa uutta laskua.
      Hyvin pitkälti vaikuttaa että yrityksessä ei joko asiat mene eteenpäin fai sitten vetkutetaan tahallaan näitä ilmoituksia, joita sitten koitetaan laskuttaa (entisiltä) asiakkailta.Mielestäni minulla on oikeus sanoa vakuutukseni irti sillä päivämäärällä kun ilmoituksen teen, en ole koskaan laittanut nimeäni mihinkään paperiin, jossa olis monen kuukauden irtisanomisaika, joten tämä on Pohjolalta ihan puhdasta kusetusta ja vedätystä ja saakelin surkeaa asiakaspalvelua.

      Kyllä Pohjola veti poinsit, olin kuluttaja-asiamieheenkin yhteydessä, miten helvetissä voivat pitää ihmistä vakuutettuna vasten omaa tahtoaan???

      Homma alkoi mennä persiilleen siinä vaiheessa kun tuli tämä op-pohjola kombinaatti. En voi kumpaakaan kehua ;)

      Firman vakuutukset on Fenniassa josta on pelkästään hyvät kokemukset, mutta tosin vain yrityspuolelta.

      • Irtisanottu OP-P!

        Pohjola kusettaa todella, samaa mieltä! Autoni meni lunastuskuntoon, ja kun vakuutusyhtiöstä ei kuulunut koitin soittaa. Asiakaspalvelu ilmoitti, käsittelijän nimen, muttei "tiennyt" käsittelijän numeroa tai edes "fyysistä" olinpaikkaa!! Tämä ääni puhelimessa sanoi sitten jättävänsä soittopyynnön käsittelijälle sähköpostiin. Tästä on nyt kaksi viikkoa, soittoa ei ole tullut.
        Lisäksi minulle kerrottiin, ettei päätöstä lunastuksesta voida tehdä, ennen kuin korjaamon arvio korjauskustannuksista on tehty. Olin kuitenkin käynyt korjaamolla, ja he olivat arvionsa tehneet, ilmoittaneet ja kertoivat odottavansa vakuutusasiamiestä käymään. Oli ilmoittanut tulevansa, vaan eipä ilmestynyt. Eli vakuutuksesta myös valehdellaan.
        Sain sitten vakuutuksesta kirjeen, jossa ilmoitettiin, että lunastustapauksessa heidän puolelta sanotaan vakuutukset irti viimeistään kolaria seuraavana päivänä. Vaan kuinkas sattuikaan? Vakuutukset pyörivät edelleen! Koitin sitten netin kautta "irtisano vakuutus" ruksia. Ilmoitus tulee, kuinka tieto on lähetetty, mutta kappas vain, uudelleen kun tarkistin, siellä ne ovat vielä. Eivät ole häipyneet edelleenkään. Lunastusrahoista ei ole hajuakaan, ei ole maksettu.
        Ja mikä hauskinta; superkasko heiltä, ja tässä taannoin auto hyytyi, tilasin hinauksen. Soitin sitten, että josko sijaisauto kuuluisi. Ei kuulu, teknisen vian vuoksi ei sijaisauto kuulu vakuutukseen. Sitten kun kolaroit, niin sitten.
        No, soitin sittemmin, että nyt on sitten kolaroitu. Juu, sinulla ei ole erikseen maksettua keskeytysturvaa, joten ei käy. Ko. keskeytysturvakin max350 euroa. Ilmoittivat vielä, ettei sellaista palvelua ole kellään, jotta sijaisauton saisi teknisen vian vuoksi. Mutta kappas kun on, jopa ilman erillistä maksua.
        Pohjola on vanhan aikainen, hidas, kallis ja epäluotettava. En suosittele kellekään!


      • Ei OP-P ikinä enää!
        Irtisanottu OP-P! kirjoitti:

        Pohjola kusettaa todella, samaa mieltä! Autoni meni lunastuskuntoon, ja kun vakuutusyhtiöstä ei kuulunut koitin soittaa. Asiakaspalvelu ilmoitti, käsittelijän nimen, muttei "tiennyt" käsittelijän numeroa tai edes "fyysistä" olinpaikkaa!! Tämä ääni puhelimessa sanoi sitten jättävänsä soittopyynnön käsittelijälle sähköpostiin. Tästä on nyt kaksi viikkoa, soittoa ei ole tullut.
        Lisäksi minulle kerrottiin, ettei päätöstä lunastuksesta voida tehdä, ennen kuin korjaamon arvio korjauskustannuksista on tehty. Olin kuitenkin käynyt korjaamolla, ja he olivat arvionsa tehneet, ilmoittaneet ja kertoivat odottavansa vakuutusasiamiestä käymään. Oli ilmoittanut tulevansa, vaan eipä ilmestynyt. Eli vakuutuksesta myös valehdellaan.
        Sain sitten vakuutuksesta kirjeen, jossa ilmoitettiin, että lunastustapauksessa heidän puolelta sanotaan vakuutukset irti viimeistään kolaria seuraavana päivänä. Vaan kuinkas sattuikaan? Vakuutukset pyörivät edelleen! Koitin sitten netin kautta "irtisano vakuutus" ruksia. Ilmoitus tulee, kuinka tieto on lähetetty, mutta kappas vain, uudelleen kun tarkistin, siellä ne ovat vielä. Eivät ole häipyneet edelleenkään. Lunastusrahoista ei ole hajuakaan, ei ole maksettu.
        Ja mikä hauskinta; superkasko heiltä, ja tässä taannoin auto hyytyi, tilasin hinauksen. Soitin sitten, että josko sijaisauto kuuluisi. Ei kuulu, teknisen vian vuoksi ei sijaisauto kuulu vakuutukseen. Sitten kun kolaroit, niin sitten.
        No, soitin sittemmin, että nyt on sitten kolaroitu. Juu, sinulla ei ole erikseen maksettua keskeytysturvaa, joten ei käy. Ko. keskeytysturvakin max350 euroa. Ilmoittivat vielä, ettei sellaista palvelua ole kellään, jotta sijaisauton saisi teknisen vian vuoksi. Mutta kappas kun on, jopa ilman erillistä maksua.
        Pohjola on vanhan aikainen, hidas, kallis ja epäluotettava. En suosittele kellekään!

        Ja yksi vielä, mikä unohtui; Katselin mitä vakuutus on vastannut vahinkoilmoituksesta, mikä tehty 6.5.2013: Käsittelyssä. Eikö ole nopeaa? Kohta vuosi mennyt, eikä mitään vastausta.


    • Tuijakka

      Sampo aikanaan, n. 27 vuotta sitten korvasi kivasti matkavakuutuksen suhteen, sekä kotivakuutuksesta mm. silmälasit. En tajunnut aikanaan kysyä henkeen ja terveyteen kohdistuneen teon korvaamista, (ryöstö pyssyllä tähdäten) olisivatko korvanneet järkytystä ja miten olisivat mitanneet hinnan. Sitten miinuksena vakuutusten irtisanominen, vahingonvaaran lisääntymisen takia, mitä en ymmärrä vieläkään. Nykyisinhän se on kai If.

    • ......

      Kokemus Tapiolan tapaturmavakuutuksesta; aivan turha. Julkisen puolen jonossa vammat olisi jo hoidettu kuntoon siinä vaiheessa kun Tapiola saa rustattua ensimmäisen kielteisen päätöksen. Vuosien vakuutusmaksuilla olisi jopa hoidattanut itsensä yksityisellä. Lopulta joutui kumminkin julkisen puolen jonoon ja vakuutuksen hyöty tapaturmassa puhdas nolla, no, pahan mielen sentään sai ilmatteeks.

      Kotivakuutuksessa eniten merkkaa vastuu- ja oikeusturvavakuutus. Lisäksi jos on jotain kalliitta arvoesineitä niin ne kannattaa mainita vakuutuksessa erikseen. Normaalin talousroinan arvo, ja etenkin vakuutusarvo, on niin olematon että muutaman vuoden vakuutusmaksuilla hommaa jo uudet pelit ja pensselit.

      Kallis elektroniikka on siitä epäkiitollista että sen arvo, ja vakuusarvo, tippuu jo siinä vaiheessa kun kannat sen kaupasta ulos. Suosittelen olemaan sijoittamatta turhanpäiväisiin kalliisiin leluihin laisinkaan jos tulet toimeen ilmankin niitä. Mitä vähemmän omistat sitä vähemmän huolehdit.

      Jos kuulut johonkin liittoon niin sinulla saattaa olla jo automatic matkavakuutus.
      Tarkista myös saatko liittoon kuulumalla alennusta jostain.

      Asiakaspalvelusta: puhelinpalvelu on yleisesti ottaen hanurista. Jos haluat palvelua niin käy konttorissa. Ei ainoastaan siksi että joudut roikkumaan linjoilla ja pahimmassa tapauksessa maksamaan "palvelusta" vaan myös siksi että puhelut menevät nauhalle ja jos erehdyt kerrankin sanomaan herkässä tilanteessa jotain puolihuolimatonta mikä voidaan tulkita ihan miten päin vaan. Parempi siis tehdä kaikki paperille, konttorissa, ja kieli keskellä suuta. Kaikki vakuutusyhtiöiden asiakkaista välittäminen loppuu sillä hetkellä kun joku vastaa puheluusi. Tietysti voi käydä niinkin että kukaan ei vastaakaan...

      Puoli vuotta sitten vertailin hintoja kun kilpailutin firmoja. Ja se oli kyllä semmoinen urakka ettei sitä huvikseen tee. Kun ottaa kaikki alennukset ja bonukset ja maksutavat ym. huomioon ja tarkistaa vakuutusten sisältöjä (niissä on eroja), niin siinä saa olla tarkkana ettei tule sittenkin valinneeksi kalliimpaa vaihtoehtoa kun halusi halvemman.

    • RRR.

      Kannattaa testata yhtiöitä myös niiden internet-tietojen ajantasalla olemisen suhteen.

      Hakusanavalinnoiksi esimerkiksi:

      vakuutuslääketiede
      vakuutuslääketieteellinen arvio
      vakuutusoikeudellinen erityistuomioistuinjärjestelmä
      vakuutusyhtiön vakuutuslääkärit

      Mitä vähemmän kyseistä tieto löytyy ko. yhtiön sivuilta, niin sitä kierompi se on.

    • jos, mikäli, vaikka

      Minulla menee vakuutusyhtiö vaihtoon.
      Puhelinpalvelusta annettiin ohjeet vakuutuksen tekoon
      netin kautta.

      Mutta kuitenkin huomasin kuukautta myöhemmin että vakuutukseni ei
      ollut voimassa.

      Systeemi heillä ei ole aukoton. Samoin järjestelmä on hyvin joustamaton.

      Tämä ei ollut kyseisestä vakuutusyhtiöstä ensimmäinen negatiivinen kokemus,
      mutta viimeinen

    • sdasda3252

      Aivan sama mistä vakuutuksesi otat, paitsi Tapiolasta. Eivät meinaa korvata oikeastaan yhtään mitään. Itse olen taistellut jo pidemmän aikaa...

    • asiakas 1245

      jep. itse olen ollut tekemisissä kolmen vakuutus yhtiön kassa viime vuosina pohjola fennia ja tapiola. tällä hetkellä meneillään käsittely tapiolassa.Pohjolan kans asiointi oli ihan suolestä hirveetä kirjesotaa ja korvauspäätöksissä ei ollut käsittelijän nimiä mihin olisi voinut olla tarvittaessa yhteydessä eli asiointi oli vaikeaa ja asioiden kulku todella hidasta.
      Fenniasta jäi ihan positiivinen vaikutelma palvelu oli ystävällistä ja asioiden kulku ja korvauspäätöksen tekeminen oli nopeaa eli voisin sanoa että jopa esimerkillistä toimintaa.

      Tällä hetkellä asiointi tapiolan kassa on hidasta. En tiiä mistä johtuu mutta asian etenemiseen yritetää tehdä kaikkensa että se olisi hidasta ja hankalaa eli jätetään asioita kertomatta ja salaillaan asioita jotka vaikuttavat asian etenemiseen voisi sanoa että virkailijoiden käytös täyttää miltei suoran valehtelemisen tunnusmerkistön.

      En tiä mistä johtuu että tapiolan ja pohjolan kanssa asiointi on yhtä helvettiä kun taas fennian kans asiointi oli tosi nopeaa ja vaivatonta.

      kuten sanoin asian käsittely on vielä tapiolassa kesken eli mielikuvani on tähän astisesta toiminnasta melko negatiivinen.

      Itselläni on vakuutukset turvassa.

      • heipsan877348

        Tapiolan tarkastajien kanssa tuli paljon ongelmia ja ne olikin siinä mielessä yksityisyrittäjiä, että yhtiöön ei jää mitään merkintöjä tarkastajien päätöksistä. Meidän vesivahingon tarkastaja jäi saikulle, eikä asia edennyt, koska yhtiössä ei ollut oikeastaan mitään tietoa meidän vahingosta etenemisestä . Viimeinen tietokannassa ollut merkintä oli melkein vuoden takaa ja vahinkoa oli saikkuun asti hoidettu "yhteistyössä" jo 9kk. Aivan sika-kusetusta minusta koko yhtiö.


    • kilpailuttaja67

      Pohjola - kalastelee uusia asiakkaita tällä hetkellä, mutta toiminta on jäänyt kivikaudelle. Jokaista eri osa-aluetta vastaa jokin henkilö, mutta tieto ei kulje yhtään osastojen välillä. Myyvät kyllä innokkaasti uusia vakuutuksia, mutta homma tyssää siihen kohtaan kun ensimmäinen vahinkotilanne tulee -> kaikki toimii kuin hidastetussa videossa ja papereita siirretään pöydältä toiselle.

      IF - saanut halvan autovakuutusyhtiön maineen, koska myi pari vuotta sitten erilaisten tarjousten ja kampanjoiden turvin vakuutuksia halvemmalla kuin muut. Nykyään hinnat ihan samaa tasoa kuin muillakin, MUTTA koska korvauspolitiikka toiminut omalla kohdalla ihan hyvin niin olen IFiläinen. Korvauksissahan on kyse vain siitä, että tietää itse mitä vakuutusehdoissa lukee. Ei sitten tarvitse itkeä, jos on itse tehnyt pohjatyön huonosti. Monipuolisista vakuutuksista plussaa.

      Tryg - ennen hidasta palvelua, koska henkilöstöä oli vähän. Parantanut kuin sika juoksuaan. Hinnat nykyään erittäin kohdillaan ja kotivakuutus-tuote ehkä markkinoiden paras tällä hetkellä (täysiarvovakuutuksia ellei toisin pyydetä). Voisin kuvitella joskus vaihtavani IF:stä takaisin Trygiin.

      Fennia - yrityksellä menee niin huonosti rahallisesti, että lompakko on laitettu kiinni. Menettää jatkuvasti asiakkaitaan, koska ei pysty kilpailemaan hinnoissa.

      Lähivakuutus - ei sovi kaupunkilaisille.

      Jos jonkun yhtiön valitsisin niin IF tai Tryg.

      • mahdollinen asiakas

        Etsin vakuutusyhtiötä, ja kirjoitin juuri Trygille - kiitos suosituksestasi. Ifille en voi laittaa sähköpostia; heihin voi ottaa yhteyttä kirjoittamalla vain, jos on jo heidän asiakkaansa! Eivätkö he siis halua uusia asiakkaita?? En ala Australiasta asti soittelemaan mihinkään palvelunumeroihin, tietenkään.'

        Lukemani perusteella en uskalla edes lähestyä Pohjolaa tai Tapiolaa. Mitän muita niitä nyt sitten onkaan? Trygin sivut ainakin vaikuttivat asiakasystävällisiltä ja helppokäyttöisiltä, mikä voi kertoa yrityskulttuurista laajemminkin?


      • mahdollinen asiakas
        mahdollinen asiakas kirjoitti:

        Etsin vakuutusyhtiötä, ja kirjoitin juuri Trygille - kiitos suosituksestasi. Ifille en voi laittaa sähköpostia; heihin voi ottaa yhteyttä kirjoittamalla vain, jos on jo heidän asiakkaansa! Eivätkö he siis halua uusia asiakkaita?? En ala Australiasta asti soittelemaan mihinkään palvelunumeroihin, tietenkään.'

        Lukemani perusteella en uskalla edes lähestyä Pohjolaa tai Tapiolaa. Mitän muita niitä nyt sitten onkaan? Trygin sivut ainakin vaikuttivat asiakasystävällisiltä ja helppokäyttöisiltä, mikä voi kertoa yrityskulttuurista laajemminkin?

        Trygin vastaus oli hyvin avulias, vaikka eivät voikaan vakuuttaa ulkomailla asuvan juttuja. Jos olisin Suomessa, he olisivat korkealla listallani. Pohjolasta valitettiin, etteivät löytäneet asiakastietojani, eli eivät edes ollet ymmärtäneet kysymystäni - halusin asiakkaaksi. Eli asiakastunnuksia ei voi olla vielä. Heille ilmeisesti pääsee asiakkaaksi vain, jos jo on asiakas. Kumma pulju.


      • Pitkäaikainen
        mahdollinen asiakas kirjoitti:

        Etsin vakuutusyhtiötä, ja kirjoitin juuri Trygille - kiitos suosituksestasi. Ifille en voi laittaa sähköpostia; heihin voi ottaa yhteyttä kirjoittamalla vain, jos on jo heidän asiakkaansa! Eivätkö he siis halua uusia asiakkaita?? En ala Australiasta asti soittelemaan mihinkään palvelunumeroihin, tietenkään.'

        Lukemani perusteella en uskalla edes lähestyä Pohjolaa tai Tapiolaa. Mitän muita niitä nyt sitten onkaan? Trygin sivut ainakin vaikuttivat asiakasystävällisiltä ja helppokäyttöisiltä, mikä voi kertoa yrityskulttuurista laajemminkin?

        Tapiolassa monta vakuutusta ollut kauan ja saan bonusta, en vaihda.
        Palovakuutus, tapaturma- ja kotivakuutus.


      • bonuspelle
        Pitkäaikainen kirjoitti:

        Tapiolassa monta vakuutusta ollut kauan ja saan bonusta, en vaihda.
        Palovakuutus, tapaturma- ja kotivakuutus.

        Asiakasta viedään kuin litran mittaa taas.
        Saat bonusta mistä ?
        Muista että kyseessä on yhtiö joka vie asiakasta kuin marjanpoimiaa.

        Et edes tarvitse niitä bonuksia jos kilpailutat yhtiöt, ja se on varma. Onnea bonuspelle.


    • Giovanni

      Ketä kiinnostaa. Vakuuta Allianzissa tai Giossa.

    • ei iffille

      joo menkää vain if:lle niin asiat kyllä hoituu ?????itsellä tosi töykeä neiti puhelimen päässä ja kehtasi vielä sanoa että näin pitää menetellä että eivät asiakkaat vain korvauksia hakisi.Mutta minäpä en luovuta katsotaanpa miten jatko hakemukselle käypi.Joten ei koskaan IFFILLE.

    • ääni käy

      Aina pitää valittaa ylempään portaaseen jos vähänkin on aihetta. Ei ne vakuutusyhtiöt muuten saa kynsillen ja muuta tapojaan.

    • En voi suositella Lähivakuutuksen kotivakuutusta kenellekään. Multa varastettiin reppu Helsingin Alppipuistossa viime kesänä ja Lähivakuutus ei korvaa siitä penniäkään. Olin jättänyt repun leiriin jossa istui 10-15 ystävää viettämässä iltaa. Lähivakuutuksen ratkaisun perusteluna on että "Reppu sisältöineen on jätetty ilman asianmukaista valvontaa". Jos ei 10-15 tuttua ihmistä ja silmäparia repun välittömässä läheisyydessä ole asianmukaista valvontaa nii mikä sitten? Puistossa oli musiikkitapahtuma ja tuhansia ihmisiä, kymmeniä pullon ja roskankerääjiä ja näin kuitenkin pääsi tapahtumaan että joku varasti repun. Lisäksi lähivakuutuksella kesti yli 2 kuukautta käsitellä korvaushakemus ja tämän jälkeen vielä yli kaksi kuukautta käsitellä mun valitushakemus (joka ei muuttanut tilannetta), eli joulukuulle asti jouduin jännittämään sitä että saanko korvaukset vai en. Joka tapauksessa jos teille on varkausvakuutus tärkeä nii ottakaa kotivakuutus jostain muualta kuin Lähivakuutukselta. Tuommoista ei voi yksinkertaisesti hyväksyä. Tässä liitteenä korvauspäätös:

      http://dl.dropbox.com/u/19692605/lahivakuutus-reppuvarkaus-korvauspaatos.jpg

    • try65rt

      Ratkaisu oli oikea, mutta päätöksen perustelut olivat huonot.

    • kokemusta on

      IF=kusetusta

    • seuraa seuraajaa :)

      faktoja kaipaava etsii niitä täältä. Onko parempaa taas kuultu pitkään aikaan. :))

    • IF sucks

      IFiltä tulee laskut ja asiakirjat ajallaan, mutta jos keskustellaan korvauksista, niin ei toimi. Jos vain on hiukankin mahdollista jättää korvaamatta, niin jättävät. Ei neuvotteluja, vaikka 10 vuotta vahingotonta historiaa. Ystävien kokemuksella vaihdan pienempään ja joustavampaan yhtiöön.

      • ....................

        Kaikki vakuutusyhtiöt korvaavat vakuutusehtojensa mukaan.

        Jos ei korvausta saa - se ei ole korvattava vahinko.


      • IFFFFFtyö
        .................... kirjoitti:

        Kaikki vakuutusyhtiöt korvaavat vakuutusehtojensa mukaan.

        Jos ei korvausta saa - se ei ole korvattava vahinko.

        Totuushan on se että jos olet täissä vakuutusyhtiössä sinulle jaetaan kunniamaininta kun pystyt säästämään vaikka eken, eli jos et osaa pitää puolia niin vakuutusyhtiön toimihenkilö hyötyy.


      • Eeikö

    • käräjille

      Ainakaan Tapiola ei korvaa ehtojen mukaan vaan kääntää arvot niin alas ettei paljoa korvattavaa tule. Se käyttää omia arviomiehiään jotka ovat yhtiön lieassa. Tapiola ei noteeraa asiakkaan teettämiä puolueettomia lausuntoja jotka ovat alansa suurimpien toimijoiden tekemiä.
      No - oikeudenistunnossa saavat nenälleen kunnolla.

    • oikeudessa tavataan

      Pohjolan vakuutuksessa oleva auto peruutti päälleni (olin kävellen) , vasen olkapää hajosi , pohjolan huijarilääkärit väittävät ei yhteyttä kolariin...
      joten pohjolan on huonoin vakuutusyhtiön

      • Paska Pohjola

        samanlaisia kokemuksia pohjolasta. Paska yhtiö joka kerää vaan tuloja osakkeenomistajille ja johtajille. Katsokaa johtajien saamat palkkiot. Vakuutuksia varten pitäisi perustaa oikea yhtiö, joka on tarjoitettu vakuuttamiseen.


    • ei tapiolaaaaaaaaaaa

      Tapiolalta ei kannata edes pyytää tarjousta.
      Ne ei täytä velvollisuuttaan jos HEIDÄN pitäisi maksaa jotain.

    • EI tapiolaa EI EI EI

      Itse tulen kirjoittamaan kirjan Tapiolan touhusta. Siinähän sitten on oppikirjaa kaikille yrittäjille ja miksei kotivakuutustakin tekeville.
      Sen verran olen oppinut tuon yhtiön toimintatavoista, etten voi suositella kenellekään.

    • Kaikilleko sama?

      Paras tai ei, mutta voi kieltäytyä korvauksista ja sitten asia menee yhtiöiden oman systeemin eli Vakuutusoikeuden käsittelyyn, jossa vakuutettu varmasti häviää jutun.

      Mutta systeemin laatijoilta on jotakin jäänyt huomaamatta. Nimenomaan liikennevahingosta voi nostaa jutun käräjäoikeudessa. Sieltä on saanut vahingoittunut jopa oikeutta. Tutustu asiaan: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11651157
      http://www.youtube.com/watch?v=dYfvUy8HbJM

    • pöhhöh*

      Ehdottomasti paras on Pohjantähti, saman henkilön kanssa voi tehdä vakuutukset ja samalle henkilölle voi jättää myös vahinkoilmoituksen ja kotimaisena pienenä keskinäisenä yhtiönä hoitaa hyvin ja nopeasti korvausasiat yms.

      Toisena on oman kokemuksen mukaan Fennia ja kolmantena Turva

      eli 1.Pohjantähti
      2.Fennia
      3.Turva

      • Pohjantähteet1

        Pohjantähteet korvaa hyvin jos korvattava summa on nannarahaa = 200€. Sen jälkeen ei kovaa millään mitään. Täyttä kusetusta koko lafka. Nassikalta pöllittiin kännykkä ruuhkassa, ei korvausta koska huolimaton säilytys. Taskussa....


    • Hepuli8

      II vaihtuu ensi viikolla Aktiaan. En tiedä onko parempi mutta ei tarvitse kuunnella noiden IF ylimielisten neitokaisten paskapuhetta eikä lukea niiden näsäviisaita kirjoituksia.

      If on täysin paska vakuutusyhtiö.

      • menijo1

        Jään kaipaamaan sellaista vakuutusyhtiötä jolle asiakas olisi tärkeä. Se nimittäin olisi kullanarvoinen sijoitus. Nämä suomessa olevat vakuutusyhtiöt kusettavat asiakkaita ristiin niin paljon kun mahdollista. Kusetus kiintiöt pitää olla, jos mäihä käy, saat korvauksen mukisematta ja oletat että ompa hyvä ja hieno yhtiö. No seuraavalla kerralla kun vahinko sattuu niin et taatusti ole oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja vuosien taistelua voi alkaa. Nämä on niitä kikkoja joilla asiakastyytyväisyys pidetään yllä. Pohjola on ylimielinen yhtiö, tulee todennäöisest käymään kuten kävi Nokialle.


    • chriti-49

      ostin halppa auto mbz A170 2000 soitin vakuutusyhtiölle Lähitapiola ja tilasin autolle vakuutukset vuosi maksu ja 4.ssäerässäkin sovittu ensimmäinen lasku tuli oikein kuten sovittu 645,81 € ja 4.ssä erässäkin mutta seuraavassa laskussa olin yllättynyt että vuosi maksu on noussut 763,39 , sanokaa onko tää oikein ja mitä mä teen asialle ? kiiiiiiiit

      • yksvaan1

        Soita sinne vakuutusyhtiöön ja kysy, ei tässä voi ruveta arvailemaan. Onko sulla ollut vahinko, josta syystä bonukset olisi pudonneet ja maksu noussut sen takia?


    • Jos vaikka trygg

      Olin aikeissa kilpailuttaa vakuutukseni ja soitinnoihin suurempiin yhtiöihin.Vakuutukseni yhteensa n:10 000 €/v.IF vastasi lähetä tietoa mitä vakuutuksia haluat.Pohjola samoin tai tee netissä.Yksikään ei ehdottanut tapaamista. Lähitapiola oli ainoa jonka kanssa keskusteltiin. Tarjous tuli ja olin sitä jo hyväksymässä mutta tarjous ei ollutkaan kalenterivuosi vaan 8 kk hinnat. Eli tarkkana näköjään täytyy olla.Pientä kusetuksen makua jäi näiden yhiöiden tiimoilta.Eli lukekaa vakuutusehdot todella tarkkaan ennenkuin teette päätöksen.Yhtiön jonka johtoryhmässä istun (suomessa n: 600 työntekijää tulee vaihtamaan Lähitapiolan toiseen yhtiöön koska korvauksien kanssa ollut pääsäntöisesti kielteinen päätös.

      • insurance

        Olen ollut melko tyytyväinen IF iin, koska palvelu on tehokasta ja korvaukset ovat tulleet mukisematta. Nyt tosin vakuutusten hintataso on noussut kipurajalle. Pohjolalta sain huomattavasti paremman tarjouksen uudesta ajoneuvovakuutuksesta, joten päädyin Pohjolaan. Saas nähdä kannattiko.


      • insurancet iffissä
        insurance kirjoitti:

        Olen ollut melko tyytyväinen IF iin, koska palvelu on tehokasta ja korvaukset ovat tulleet mukisematta. Nyt tosin vakuutusten hintataso on noussut kipurajalle. Pohjolalta sain huomattavasti paremman tarjouksen uudesta ajoneuvovakuutuksesta, joten päädyin Pohjolaan. Saas nähdä kannattiko.

        Sama vika täällä. IFillä on vakuutuksia, joissa on parhaat ehdot, jopa sellaisia vakuutuksia, mitä ei muilta yhtiöiltä edes saa. Hinnat eivät ole halvimpia, mutta milloinkas halvimmalla on saanut parasta.

        Ja joo, perheen molemmat autot ovat Pohjolassa. IF on yrittänyt houkutella niitä muutaman kerran itselleen, mutta hintaero on vieläkin liian suuri.


    • keskinäiset

      Keskinäiset vakuutusyhtiöt (Turva ja Pohjantähti) ovat parhaita, koska ne ovat vakuutuksenottajien omistamia. Niillä ei ole osakkeenomistajia, joille pitäisi jakaa voittoja. Tästä syystä keskinäiset yhtiöt ovat kilpailukykyisimpiä. On taloudellisesti mahdotonta jakaa voittoja osakkeenomistajille ja samaan aikaan ylläpitää hyvää hinta-laatu suhde. Se on fakta.

    • RileyBruschke

      Thank you for another great article. Where else could anyone get that kind of information in such a perfect way of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such information am i depressed depression test symptoms of depression app builder make money at home.

    • Kukamyykukaei

      Aivan selvä juttu, että LähiTapiola on paras yhtiö! Eikä tama ole mikään myyjän puhe, vaikka voi siltä vaikuttaakin... ja vaikka olisikin, ei sitä tarvitse kaikille kertoa.

    • Westis66

      If muuttaa vanhja sairaskuluvakuutuksia omavaltaisesti. Vanha sairaskuluvakuutukseni irtisanottiin (:ei omavastuuosuuta matkakulut huomioitiin) ja tilalle tarjottiin vakuutustA, jossa omavastuu 500 euroa ja matkakuluja ei huomioida. Vakuutusyhtiöstä ei annettu asiakkaalle vaihtoehtoja. En ota ifistä kotiini vakuutuksia ollenkaan. Pohjolassa toimii, talo auto vakuutettu siellä.

      • omenat-ja-päärynät

        No, saatko sieltä Pohjolasta sairaskuluvakuutuksen (ei omavastuuta matkakulut korvataan) samalla hinnalla, kuin aiemmin IFistä?


    • 21.4

      On se, varmasti on.

    • werrfg

      pohjolasta olen hakenut sairasvakuutuksen kuluja ja rahat ja päätökset on aina tullut nopeasti.

      IF:ssä kanssa vakuutuksia ja olin tyytyväinen vakuutusehtoihin ja hintaan mutta korvauksia en ole hakenut joten vaikea sanoa miten sitten toimii kun jokin vahinko sattuu kohdalle.

    • lopenkyllästynyt

      Taitavat olla kaikki vakuutusyhtiöt kohta kimpassa keskenään.

      https://yle.fi/uutiset/3-9666337

      Tätä kun lueskelee, näkee, että näinhän tämä etenee. Pian ovat yhtä sakkia vakuutus- ja terveysbisnes ja kas - minne johtavat jäljet?

      Tritonilla on toimipaikka Jerseyllä - hahhah. Siellä varmaan tarvitaan paljon vakuutustoimintaa!

      Sinne ne miljardit vilahtelevat Suomestakin. Hyvä bisnes tosiaankin! Turva ja Pohjantähti ja Lähi-Tapiola - kyllä on suomalaista ja suomailaisten etua ajavia kaikki tyynni. Mihin ne tarvitsevat veroparatiisiyhtiöitä? Sijoittamiseen? Minkä sijoittamiseen? Pääoman?

      Suomalaisuus korkealle! Aidosti kotimaisia kaikki yhtiöt, tottakai!

    • GPLGK

      VAROITUS VAROITUS VAROITUS VAROITUS

      VÄLTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET LÄHITAPIOLAA. SE ON IHAN OIKEASTI TÄYS HUIJARILAFKA.

    • jorkki1961

      pysy kaukana op pohjolasta on 2000 rakennettu talo eivät maksa putkirikosta edes puolia!

    • OPVakuutus

      Saimme kirjeen, jossa OP vakuutus Oy irtisanoo vapaaehtoisen matkavakuutuksen ja ilmoittaa ettei toistaiseksi myönnä taloudellemme vapaaehtoisia vakuutuksia. Kysiyn kuinka kauan tämä toistaiseksi on voimassa, niin vastaus oli, että vähintään 10 vuotta ja sen jälkeen asiaa voidaan harkita tapauskohtaisesti.

      Saimme Fenniasta hyvät vakuutustarjoukset, jotka ovat edullisemmat kuin OP vakuutus Oy:n tarjoamat vakuutukset ja ehdotkin ovat joiltain kohdin paremmat.

    • Anonyymi

      Itse ollut tyytyväinen POP-vakuutukseen: edulliset hinnat, ainakin itselleni riittävän hyvät vakuutusehdot sekä tosi toimiva nettipalvelu. Tässä vielä koodi, millä saa 25 € alennusta vakuutuksesta: SIHVAA

    • Anonyymi

      Hyvin on vakuutukset toimineet, pienissä korvaus jutuissa. Isommista ei vielä tietoa. 

      Tässä minun koodi jos joku haluaa hyötyä 25€ alennus vakuutusmaksuista.

      www.popvakuutus.fi/ref/HUSPUA

      Koodilla: HUSPUA

      • Anonyymi

        25 e alennuskoodilla ei ole mitään merkitystä, jos sitä ei saa jostain alle 100 e matkavakuutuksesta.

        vaihdamme 2-3 v välein autovakuutuksia lasten ja vanhempien kesken, eli otetaan uusia vakuutuskia.
        pääosin otetaan samasta yhtiöstä ja kahdesta ollaan aina otettu jo 30 vuotta.

        Mutta tässä oli sellainen tapaus, netissä oli tarjous -30% ja katsoin taasen että onpa halpa nykyiseen vaikka on -70% ja kaikki alennukset.
        Tulostin tarjouksen ja soitin omaan konttoriini , saisiko tuollaisen, vai pitääkö taasen tehdä uudet laput ja nimenvaihdokset.
        Ei tarvinnut tehdä mitään. Kun uusi kausi alkoi 2 viikon kuluttua , sain tuonnettihinnan ja sitä vielä pyöristettiin hieman ja lopputulos oli -33%.

        Kyllä vakuutus pitää tarksistaa 2-3 vuoden välein, aina jotenkin nostavat maksuja.

        sähkön osto pitää vaihtaa vähintään kahden 2 vuotisen kauden jälkeen

        puhelinta tarjotaan nyt niin halvalla että 2,5 vuotta olleen hintaa en saa halvemmalla mistään.


    • Anonyymi

      popvakuutus ja if hylkäisin, mutta kaikki ovat nihkeitä ja pitää osata puhua vähän mutta asiaa jos on 5 kertaa suurempi korvaus summa kuin vuosimaksut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvin on vakuutukset toimineet, pienissä korvaus jutuissa. Isommista ei vielä tietoa.

      Tässä minun koodi jos joku haluaa hyötyä 25€ alennus vakuutusmaksuista.

      www.popvakuutus.fi/ref/HUSPUA

      Koodilla: HUSPUA

    • Anonyymi

      Ota mikä hyvänsä, mutta muista pyytää kaikki tarjouksista lähtien kirjallisena tai tallenna viestit. Pyydä myös puhelimessa ja puhutut jutut kirjallisena. Varsinkin Lähi-Tapiolan kohdalla tämä on välttämätöntä

    • Anonyymi

      LähiTapuola on mafia. Eipä muuta voi sanoa!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3787
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1885
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1731
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      95
      1251
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      35
      1209
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1134
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1014
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe