...onkin yli 50 %, jos valtiojohto sitä esittää! Juuri uutisoitiin asia, joka ei mitenkään minua yllätä. Saatiinhan kansa kannattamaan jopa Urho Kekkosen politiikkaa, joka sentään oli maallemme vaarallista, kun taas Nato-jäsenyys lisäisi turvallisuuttamme.
Politiikan asiantuntijat sanovat tuloksen heijastelevan kansalaisten sisimpiä odotuksia, ja pitävät varmana, että Natoon liitytään lähivuosina.
Toivottavasti katsoitte uutiset, jotta tiedätte minun puhuvan totta.
Kansalaisten Nato-kannatus...
24
1011
Vastaukset
- Vihdoinkin
Asiantuntijan mukaan Suomi liittyy natoon vuoden -07 eduskuntavaalien jälkeen. Liittymispäätöstä ei liiemmin mainosteta etukäteen.
- Tzippor
Vastaan olen silloinkin. Kyse on minulle arvoratkaisusta rauhan puolesta sotaliittoja vastaan, ei "muodista" ajatella niin kuin muutkin ajattelevat .
- on puolustusliitto
Tzippor kirjoitti:
Vastaan olen silloinkin. Kyse on minulle arvoratkaisusta rauhan puolesta sotaliittoja vastaan, ei "muodista" ajatella niin kuin muutkin ajattelevat .
eikä mikään sotaliitto! Hyökkäily kuuluu NATO:n toimintaan vain silloin, kun on lopetettava epäinhimillinen kansanmurha. Historiansa aikana NATO on hyökännyt vain yhden kerran, eli 90-luvun alussa ex-jugoslaviaan, missä se lopetti lyhyellä sodalla käynnissä olleen semivenäläisten suorittaman kansanmurhan. Toiminnalle saa ainakin minulta täyden tuen, koska arvoni ei salli kansanmurhia ja haluan elää varmasti parhaalla mahdollisella tavalla sodilta suojaussa maassa.
- Historian tutkija
Sinuun pelkästään en jaksa uskoa, kun niin varmasti puhuit siitä Kuusisestakin, ettei ole koskaan ollut demarien puh.joht.
- JormaKKorhonen
...että suuren idolisi eli minun tiedoissani (tai muistissani) oli sinun toisen idolisi O.V.Kuusisen mentävä aukko? Koeta jo päästä yli tuosta, jota ainakin jo sadannen kerran näyt täällä surevan.
En minä itsekään mokomasta "lipsahduksesta" välitä, kun sama "lipsahdus" näkyy olevan sdp:n virallisessa tilastossakin. Ehkäpä juuri samasta syystä, eli siitä, että O.V.Kuusinen ei ole muistamisen arvoinen siellä enempää kuin minullakaan.
Koeta jo sinäkin unohtaa tuo surullisen hahmon ritari, runoileva Jyväskylän maisteri, joka sitten antoi kieltämättä melkoisen kirjallisen kykynsä georgialaisen pappisseminaarin opintonsa keskeyttäneen oppilaan ja huonomman kirjallisen kyvyn omaavan Josif Vissarianovitsh Stalinin, ent. Dzhjugasvili, käyttöön lennokkaiden puolueohjelmien laadintaan! - Historian tutkija
JormaKKorhonen kirjoitti:
...että suuren idolisi eli minun tiedoissani (tai muistissani) oli sinun toisen idolisi O.V.Kuusisen mentävä aukko? Koeta jo päästä yli tuosta, jota ainakin jo sadannen kerran näyt täällä surevan.
En minä itsekään mokomasta "lipsahduksesta" välitä, kun sama "lipsahdus" näkyy olevan sdp:n virallisessa tilastossakin. Ehkäpä juuri samasta syystä, eli siitä, että O.V.Kuusinen ei ole muistamisen arvoinen siellä enempää kuin minullakaan.
Koeta jo sinäkin unohtaa tuo surullisen hahmon ritari, runoileva Jyväskylän maisteri, joka sitten antoi kieltämättä melkoisen kirjallisen kykynsä georgialaisen pappisseminaarin opintonsa keskeyttäneen oppilaan ja huonomman kirjallisen kyvyn omaavan Josif Vissarianovitsh Stalinin, ent. Dzhjugasvili, käyttöön lennokkaiden puolueohjelmien laadintaan!Sinun ylisuuri egosi siinä sai kolauksen, ei mikään muu.
Minua ärsyttää asiassa vain sinun ylimielinen suhtautumisesi sellaisiin kirjoittajiin, jotka eivät purematta niele ihan kaikkea.
Ei edes silloin, kun sinä olet "oikean tiedon" allekirjoittajana.
Joillekin se näyttää riittävän.
Mutta, älä toki ole minusta huolissasi, en saanut traumaa, päinvastoin, sain vahvistuksen sille, ettei upseerikaan ole erehtymätön.
Ei sittenkään, vaikka kaltaisesi kauluslaatoilla järkensä puutteen korvanneet sitä aikoinaan koettivat laillasi todistella armeija-aikoinani.
Ja ennen kuin ehdit sanoa mitään, kerron, etten saanut traumaa armeija-ajoistakaan, ei suinkaan, opin suhtautumaan nuppi mustana karjuviin upseereihin heidän ansaitsemallaan "arvostuksella".
Ilman lainausmerkkejä se tarkoittaa, että opin suhtautumaan heihin ja heidänlaisiinsa ihmisiin jonkinasteisella huvittuneisuudella. - Historian tutkija
JormaKKorhonen kirjoitti:
Koeta jo sinäkin unohtaa tuo surullisen hahmon ritari, runoileva Jyväskylän maisteri, joka sitten antoi kieltämättä melkoisen kirjallisen kykynsä georgialaisen pappisseminaarin opintonsa keskeyttäneen oppilaan ja huonomman kirjallisen kyvyn omaavan Josif Vissarianovitsh Stalinin, ent. Dzhjugasvili, käyttöön lennokkaiden puolueohjelmien laadintaan!En minä itsekään mokomasta "lipsahduksesta" välitä, kun sama "lipsahdus" näkyy olevan sdp:n virallisessa tilastossakin. Ehkäpä juuri samasta syystä, eli siitä, että O.V.Kuusinen ei ole muistamisen arvoinen siellä enempää kuin minullakaan.
Eli Saksassa voitaisiin samaa oppia noudattaen haihduttaa Hitlerin olemassaolokin?
Pikkuhiljaa, sukupolvien myötä, ei kukaan enää tietäisi Hitleristä mitään.
Jos joku vanha taatto vielä jossain vaiheessa muistaisi sellaisenkin Itävaltalaiskorpraalin olleen olemassa, hän saisi kuulla olevansa tyhmä?
- Keskustaporvari
...Tavjaa käännyttämään Naton kannalle.
- JormaKKorhonen
...kun seuraava sinipunahallitus tekee siitä esityksen! Varmuuden vuoksi kuitenkin äänestän nyt Henrik Laxia, ja kun hän ei tietenkään pääse toiselle kierrokselle, niin sillä sitten Sauli Niinistöä. Vanhanenhan ei liene sillä mukana, mikä saattaa olla valitettavaakin, sillä noissa tv-uutisissa Vanhasen myönteinen kanta Natojäsenyyteen paistoi kyllä selvästi läpi.
- 49%
koska 49% ei ole yli 50% vaan hieman alle.
http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id19294.html- JormaKKorhonen
...minä pyydän vain tekemään jotopäätösen tuossa linkisssäsi todetusta
>> Valtionjohdolle ei halua antaa tukeaan 37 prosenttia kansalaisista.
- oivahärkönen
... kannattaa nyt Natoon liittymistä. Tilanne on kokonaan toinen, jos valtiojohto sitä suosittelee. Se kertoo vain kansan luottamuksesta johtajiinsa monimutkaisessa aiassa. Ja muutenkin on turvallisuuspoliittinen tilanne perusteellisesti muuttunut, jos presidentti ja pääministeri päättävät liittyä Natoon.
Onpa KKK:lle Kekkosesta muodostunut trauma. Tuohonkin uutiseen hänen piti sekoittaa Kekkos-kaunansa. Kekkosen ulko-ja turvallisuuspolitiikka pelasti maan vaurioitta läpi kylmän sodan. Natoon liittyminen tuo meille lisääntyneen mahdollisuuden tulla sekoitetuksi maailmalla riehuviin konflikteihin.- Matti Kepponen
jos joku asia koetaan tärkeäksi. Suomessa on tehty lukematon määrä päätöksiä, joilla ei ole ollut yhtään kannatusta. Ja niin pitääkin olla, muutenhan voitaisiin koko eduskunta korvata gallupeilla.
Esim. YYA sopimusta ei kannattanut edes eduskunta, mutta niinpä vain Paasikivi jyräsi sopimuksen läpi. - kepututkija
Oiva, olet todistellut Ahtisaaren kyvyttömyyttä. Nyt tämä kyvytön mutta yksi maamme innokkaimmista Natoon liittyjistä on Vanhasenn tukijoukoissa. Missä mennään? Onko Vanhanen yhtä kyvytön? Onko Vanhanen liittämässä sittenkin Suomea Natoon?
Vai oletko sittenkin ollut väärässä?
Milloin takki kääntyy? Pitääkö nukkua yön yli kuten Väyrynen aikanaan
- ----
Kysyttiin: Voisitko hyväksyä Natoon liittymisen, jos valtiojohto sen olisi tehnyt ja perustelisi päätöksensä hyvin? Verissä päin tällöin ei vastustaisi 49 % kyselyyn vastanneista.
Sinänsä erikoinen kysymyksenasettelu. Nato-jäsenyyttä kun vastusti varsinaisessa kyselyssä huomattava enemmistö. Tämä nyt uutisoitu kysely oli vähän saman tyyppinen, kuin jos kysyttäisiin: "Jos Keskusta saisi ehdottoman enemmistön eduskuntaan, vastustaisitko pääministerin paikan menemistä Keskustalle?" Ja tulokset tulkittaisiin niin, että ne, jotka eivät vastusta, ovat Keskustan kannattajia.
Kannatan Nato-jäsenyyttä, mutta tämä oli YLE:ltä kyllä melkoinen rimanalitus, samaa luokkaa kuin Kataisen sekoilut terrorismitietojen pimittämiseltä Naton ulkopuoliselta Suomelta. Päämäärät kun eivät mielestäni pyhitä keinoja demokraattisessa valtiossa.
Korhoselle: Siteerasit joskus Suomen Kuvalehdessä ollutta Lasse Lehtisen haastattelua, jossa Lehtinen arvioi Kekkosta. Nyt olisi hyvä paikka kysyä, miksi jätit pois kohdan, jossa Lehtinen arvioi, että jos Kekkonen olisi elossa, hän olisi raivokas EU- ja Natojäsenyyden kannattaja? ;)- mitään erikoista
ollut! Jos kysytään: "kannatatko NATO:oon liittymistä" kannatus oli jotain 20%. Mutta kun kysytään: "Hyväkytkö NATO-jäsenyyden, jos Halonen hyväksyy" niin jo vain on enemmistö asian kannalla. Näinhän asia tulee olemaan. Halonen todennäköisesti valitaan jatkokaudelle ja sen aikana Halonen joutuu selittämään Suomen kansalle, miksi meidän tulee liittyä NATO:oon. Suomella ei ole valinnanvaraa asiassa EU-jäsenenä ja asiantuntijoiden mukaan Suomi on hakemassa jäsenyyttä seuraavan NATO:n laajentumisen aikana. Tämä edellyttää että oli Halonen mitä mieltä tahansa, hän joutuu sitä lobbaamaan kansalle parin vuoden sisällä. Ota tämä ennustuksena tulevasta. Lyön vetoa että juuri täten tulee käymään. Asia oli jo 1.5 vuotta sitten esillä ja silloin todettiin että jos Halonen on presidentti vuosina 2006-2008, hän joutuu selittämään kansalle Suomen NATO:oon liittymisen tärkeyden. Tämä gallup oli alkulaukaus kyseiselle kehitykselle.
- Uusinen
Kansalaisten Nato-kannatus on 60%-70%:ia, mikäli maalla ja maailmassa menee niin heikosti, että sitä esittää ulkoasiainministeri Erkki Tuomioja tai tasavallan presidentti Tarja Halonen.
Jos ulkoasiainministeri Henrik Lax tai tasavallan presidentti Sauli Niinistö esittävät Nato-jäsenyyttä hyvän sään aikana, on kannatus alle kokoomuksen normaalikannatuksen, alle 20%:ia.
Kyse on nyt siitä, kuka ja koska esittää. Eivät äänestäjät sentään niin yksinkertaisia ole, etteivät ymmärrä, että ulkopoliittinen johto tarvitsee pelivaran.
Tästä syystä on tärkeää, kuka tätä harkintaa ja pelivaraa käyttää. - xxxxx
Natoon jo vähitellen olisi aika mennäkin. Suomen asema Euroopan Unionin jäsenmaiden kanssa poliittisesti ja taloudellisesti ym. tavoin liittoutuneena, mutta sotilaallisesti yksinäisenä ja ns. omavaraisuuteen pyrkien, kuitenkin suuren, kustannustehottoman ja vanhanaikaisen armeijan kalleuteen tukehtuen, ei liene pitkällä tähtäimellä kestävä.
- siis että?
luuletko että menee ilman kyselyä naapurimailta tämmönen heitto?
ja entäs se toinen puoli?
Ai niin, navetan taa ja slot. - MiracleMike
kun sut sai.
- vai?
Puhut ikäänkuin jotain ymmärtäisit turvallisuudesta.Todellisuudessa olet vain idiootti,joka on värvätty jostain paskaläjästä puhumaan sitä itseään.Nato on jatulee tulevaisuudessa olemaan vielä enemmän turvallisuusriski,koska maailmantilanne tulee lähivuosina muuttumaan ratkaisevasti öljyn loppumisen vuoksi.Uhoaminen on todella vastenmielistä kuunneltavaa,kuten oli 30 luvullakin.
- lähivuosina"
Eipä taida loppua. Nykyisellä kulutuksella sitä riittää ainakin 150 vuodeksi ja sinä aikana se menettää merkityksensä energian lähteenä. NATO ei ole mikään öljyliittouma, joten älä itse tule tänne suoltamaan sitä itseään.
- Anonyymi
Olin itsekin yllättynyt että näin ne asiat on tällä hetkellä. Suomi menee Natoon ja kansa kiittää. Tänään on juhlapäivä.
- Anonyymi
Nato Tiltujen paska propaganda on jatkunut tooooodella pitkään
"JormaKKorhonen
16.10.2005 20:36
Ilmoita
...onkin yli 50 %, jos valtiojohto sitä esittää! Juuri uutisoitiin asia, joka ei mitenkään minua yllätä. Saatiinhan kansa kannattamaan jopa Urho Kekkosen politiikkaa, joka sentään oli maallemme vaarallista, kun taas Nato-jäsenyys lisäisi turvallisuuttamme.
"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403077- 812904
- 1902479
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 201493
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411406Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251