Vertahyytäviä tarinoita odotushuoneessa

Marion.T

Jo on maailman kirjat sekaisin kun meikäläinenkin suostui menemään arvauskeskukseen piikitettäväksi.
Ajattelin ottaa sen infulenssapiikin, jonka olen joka syksy ottanut siitä lähtien kun kerran sain julmetun ifulenssan ja kaikki mahdolliset jälkitaudit, että silloin päätin että jokasyksyinen piikki on ihan Jees.
Tällä kertaa uskaltauduin arvauskeskukseen.

Herra siunaa mitä hiuksianostattavia tarinoita siellä noin sivukorvalla kuunneltuna kerrottiin.
Kovin kauaan en ehtinyt piikkiäni odottaakaan (noin 1,5 tuntia) mikä on mielestäni kohtalaisen hyvä suoritus kohtalaisen suurelta terveyskeskukselta, olihan minua ennen kuulemma 5 potilasta!!!!

Istuin kaikessa rauhassa kun kuulin kahden naisen keskustelevan, toinen naisista oli edellisenä talvena kuulemma sairastanut lintuinfulenssan, ja vallan kammottava tauti olikin ollut, ripulia ja kuumetta ja sen sellaista. Joten jo viime talvena tämä kammottava tauti oli jo hiipinyt keskuuteemme, ei ole mitään viranomaisilta kuulunut asiasta...Hyi hyi suomen terveysviranomaist!!

Seuraavaksi tarkka kuuloni kiintyi kahteen iäkkääseen naiseen joista toinen halusi kertoa toiselle elämäntarinansa - Kun synnyin vuonna -32 jne....jokainen vatsatauti, flunssa, kolotus ja hirvittävät oireet kuvailtiin pilkuntarkasti.
Jopa hmmm....kakan väri ja koostumus tuli selväksi.. Sain sen käsityksen että naiset eivät tunteneet toisiaan aikaisemmin, mutta tämän jälkeen varmaankin hiljaisempi nainen juoksee karkuun, jos joskus sattuvat tapaamaan.

Sitten viereeni istahti nuorempi nainen pikkupoikansa kanssa, ja alkoi kertoa kuinka pojalla on molemminpuolinen keuhkokuume ja keuhkot täynnä nestettä ja kuume hipoo 40 astetta.
Poika katseli minua ja välillä yskiä kröhähteli miehekkäästi - suoraan päälleni. Yritin hieman väistää, en ole pöpökammoinen, mutta infulenssapiikin ottaessa pitäisi yrittää pysyä edes jotenkin terveenä.
Äiti oli oikein innokas kuvaileaan jokaisen poikansa oireen, mistä sitten sujuvasti siirtyikin omiin ja koko viisihenkisen perheensä sairauksiin. Kyllä keuhkorutto oli varmaankin ainoa sairaus mikä heillä ei vielä kenelläkään koskaan ollut.

Luojan kiitos poika kutsutiin sisään ja viereeni istahti hieman alkoholille tuoksahtava laitapuolen kulkija.
Hän halusi ilmeisesti puhua kanssani likietäisyydellä koska hän supatteli korvaani jos jonkinlaisia juttujaan kammottavista varpaiden paleltumisiata keuhkopöhöön.

Sitten viimein tuli minun vuoroni mennä sisään ja 3 minuuttia ja piikki oli annettu ja sitten hoitaja pyysi minua jäämään vielä 10 minuutiksi odottelemeen, ettei mitään allergiaoireita ilmene.

Kerroin hänelle että minulla on nyt NIIN kiire että en suurin surminkaan pysty jäämään odottelemaan mitään, enkä ole ennekään mitään oireita saanut, no omalla vastuullani sain lähteä ja tein sen kyllä aika vilkkaasti.

Siis miten on te jotka käytätte julkisen terveyshuollon palveluja - onko tuo terveyskeskuksen arkea?

En ole käynyt varmaankaan 15 vuoteen terveyskeskuksessa, joten minulle tuo kokemus oli aika uusi ja suorastaa hiuksia nostattava.

Ja ne jotka taas ärähtävät "hienostomadamesta" niin olen kyllä käyttänyt aikanani työterveyshuollon palveluja, mutta sen jälkeen kaikki sairaudet olemme hoitaneet yksityisesti.

87

5686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermu

Pisin keikka oli lapsen kanssa 4 tunnin odotus..Sen jälkeen aina, kun mahdollista, niin käyn yksityisellä. Nyt kesälomalla sitten pyyhkäistiin perinteisten puukko- ja kirveshippasten jälkimaininkeina arvauskeskukseen ompeluttamaan voitonmerkkejä. Halpaa oli ja nopea palvelu. Saatan mennä uudelleen. Kjäh!

• Ekitalo

,,teillä päin.
      Kun itse kävin piikillä niin aloitus aika oli klo 8 kun menin arvauskeskukseen oli minun numero 35 ja olin kotona jo klo 8.20 olen saanut tuon piikin muutaman vuoden ajan eikä mulla mitään isompia vaikeuksia ole koskaan ollut piikistä eikä muutenkaan.
      Kuulun riski ryhmään Astman takia,joten saan ilmaiseksi piikin.

• ja hevosella

pääsee.Mutta kun kaikilla ei ole mahdollisuuksia käyttää yksityisten palveluita,vakka se ei ole kun rahasta kiinni.Itse mene muiden asioiden vuoksi yksityiselle,mutta tuon ilmaiseksi saamani flunssapiikin otan tk:ssa.Onhan niitä seliseli tätejä ja setiä siellä yksityiselläkin,mutta onnekses et ole joutunu niiden kanssa yhtäikaa.Siinä tautikertomuksessa vaan on tietty ero;tk:ssa asioivilla on tavanomaisemmat taudit,mutta yksityisellä eliitimpiä;yksityisesti tehdyt ja maksestu kirurgien toimenpiteet,kalliimmat lääkkeet ja paljon useampi käyntikerta kuin tk:n potilaalla.Joten onhan siinä selvä ero,jopa tautikategoriassa;rikkaalla rikkaan taudit ja köyhällä köyhän taudit.

• Marion.T

sairaalan poliklinikalla kolmen kuukauden välein, siellä on tullut tutuksi hoitajien ja hoitavan lääkärin kanssa tosi hyvin.

Se on kohtalaisen halpaa verrattuna yksiytyisten taksoihin 22 euroa ja sillä saa noin 500 euron hoidon.

Minulle yksityiselle siirtyminen tapahtui lapseni väärän diagnoosin ansiosta, jossa hän oli vähällä kuolla terveyskeskuksen arvailujen vuoksi.
        Tunti lisää hoitoon pääsemiseen niin henki olisi lähtenyt. Onneksi sairaala otti vastaan välittömästi ja hoito aloitettiin - arvauskeskusksessa kehoitettiin odottamaan pari päivää että kyllä,se siitä ja jos ei mene ohi tulkaa uudelleen.

Siitä on tuo 15 vuotta aikaa, ja sen jälkeen meidän perheessä ei kukaan ole käynyt kunnallisessa lääkärissa.
        Mikä on sinänsä eduksi taas niille jotka tarvitsevat kunnallista lääkäria, jos eivät pysty yksityiselle menemään.
        Ja me emme rasita rahallisestikaan kuntaa sairauksillamme.
        Paitsi itse, koska sairauttani ei pystytä hoitamaan kuin sairaalassa.

Kyllä niinsanottu eliitti sairastaa ihan samat sairaudet kuin ne jotka ovat terveyskeskuksenkin asiakkailla. Tuskin mikään sairaus katsoo tuleeko se varakkaaseen vai köyhään.

Yksityisellä mitään toimenpidettä ei tarvitse odottaa kuukausikaupalla. Maksaahan se, mutta jos hoitoonpääseminen on ripeää ja hoito hyvää, niin kyllä siitä kannattaa maksaa - siis jos vain on rahaa maksaa.

Esimerkiksi ihmisiä kuolee sairaalan jonoihin, mikä on mielestäni törkeää, jos olisi henkilökuntaa eikä joka paikassa supistettaisi, niin se pelastaisi useita ihmishenkiä vuodessa. Puhumattakaan niistä kivuista, joita ihmiset joutuu kärsimään kuukausitolkulla odotellessa sairaalan jonossa.

Lääkäreita kyllä olisi, samoin henkilökuntaa, mutta kyse onkin rahasta, sairaalat ovat pelkkiä rahankeruulaitoksia, ja sen vuoksi ei leikkauksia tehdä tarpeeksi paljon. Hoitajia ei palkata lisää, lääkäreitä ei palkata lisää, sekä hoitajat että lääkärit ovat kestävytensä rajoilla...

Mihin vielä päädytäänkään - saavatko vanhukset ja sairaat kohta lopetuspiikin etteivät rasita liikaa terveyskeskuksia ja sairaaloita...

Itse vaadin JOKAISEN ihmisen kunnollista ja nopeaa hoitoonpääsyä, on hän sitten yksityinen tai kunnallinen potilas, nuori tai vanhus!

• Brynolffi
        Marion.T kirjoitti:

sairaalan poliklinikalla kolmen kuukauden välein, siellä on tullut tutuksi hoitajien ja hoitavan lääkärin kanssa tosi hyvin.

Se on kohtalaisen halpaa verrattuna yksiytyisten taksoihin 22 euroa ja sillä saa noin 500 euron hoidon.

Minulle yksityiselle siirtyminen tapahtui lapseni väärän diagnoosin ansiosta, jossa hän oli vähällä kuolla terveyskeskuksen arvailujen vuoksi.
        Tunti lisää hoitoon pääsemiseen niin henki olisi lähtenyt. Onneksi sairaala otti vastaan välittömästi ja hoito aloitettiin - arvauskeskusksessa kehoitettiin odottamaan pari päivää että kyllä,se siitä ja jos ei mene ohi tulkaa uudelleen.

Siitä on tuo 15 vuotta aikaa, ja sen jälkeen meidän perheessä ei kukaan ole käynyt kunnallisessa lääkärissa.
        Mikä on sinänsä eduksi taas niille jotka tarvitsevat kunnallista lääkäria, jos eivät pysty yksityiselle menemään.
        Ja me emme rasita rahallisestikaan kuntaa sairauksillamme.
        Paitsi itse, koska sairauttani ei pystytä hoitamaan kuin sairaalassa.

Kyllä niinsanottu eliitti sairastaa ihan samat sairaudet kuin ne jotka ovat terveyskeskuksenkin asiakkailla. Tuskin mikään sairaus katsoo tuleeko se varakkaaseen vai köyhään.

Yksityisellä mitään toimenpidettä ei tarvitse odottaa kuukausikaupalla. Maksaahan se, mutta jos hoitoonpääseminen on ripeää ja hoito hyvää, niin kyllä siitä kannattaa maksaa - siis jos vain on rahaa maksaa.

Esimerkiksi ihmisiä kuolee sairaalan jonoihin, mikä on mielestäni törkeää, jos olisi henkilökuntaa eikä joka paikassa supistettaisi, niin se pelastaisi useita ihmishenkiä vuodessa. Puhumattakaan niistä kivuista, joita ihmiset joutuu kärsimään kuukausitolkulla odotellessa sairaalan jonossa.

Lääkäreita kyllä olisi, samoin henkilökuntaa, mutta kyse onkin rahasta, sairaalat ovat pelkkiä rahankeruulaitoksia, ja sen vuoksi ei leikkauksia tehdä tarpeeksi paljon. Hoitajia ei palkata lisää, lääkäreitä ei palkata lisää, sekä hoitajat että lääkärit ovat kestävytensä rajoilla...

Mihin vielä päädytäänkään - saavatko vanhukset ja sairaat kohta lopetuspiikin etteivät rasita liikaa terveyskeskuksia ja sairaaloita...

Itse vaadin JOKAISEN ihmisen kunnollista ja nopeaa hoitoonpääsyä, on hän sitten yksityinen tai kunnallinen potilas, nuori tai vanhus!

Lisätä vain yhden sanan (Amen)

• Törkeää kirjottelua ikävä l...

Taisit väritellä asioita ja olla kovinkin kiinnostunut toisten asioista .
      minulla ei ole koskaan ollut mitään tuollaisia kokemuksia ,eikä tuttavillani odottellessa vuoroa , yleensä ihmiset on aika hiljakseen lapset jonkin verran voi pitää ääntä tai valittaa ja olla hätäisiä .
      Ei ihmiset nykyään vaivojaan valita jokaikiselle .
      olit aika ilkeä puheissasi tuntuu siltä että hakemalla hait juttua ja värittelit mielikuvin huomiota saadaksesi.

• Täti

Ei vaikuta ihan suomalaisesta tuppisuu-menttaliteetilta.

• Marion.T
        Täti kirjoitti:

Ei vaikuta ihan suomalaisesta tuppisuu-menttaliteetilta.

joka sana oli totta.

Mihinkäs hittoon sitä korvansa laittaa kun vieressä puhutaan?

Juorulehtiä en viitsinyt lukea, enkä olisi pystynytkään kun ei sattunut olemaan noita lukulaseja mukana, ja ilman niitä olen täysin lähinäötön.

Suomalaiset eivät enää ole tuppisuita, eikös sen huomaa jo siitäkin, kuinka paljon ihmiset puhuvat kännykkäänsä.

• tavantallaaja

ihmeessä sä oikein onnistutkin sijoittamaan itsesi aina muiden yläpuolelle? Viestität lauseissasi ylemmyydentunnetta kanssaihmisiin tavalla, joka viestittää jotain sinun omasta itsetunnostasi. Millaisessa tyhjiössä elät?

• Marion.T

olen niin hemmetin paljon teidän tavallisten tallaajien yläpuolella, että on varaa vaikka mihin - voi voi et uskokaan mihin kaikkeen:))

Tyhjiö ympärilläni on suunnaton!!

Ja itsetuntoni kohdallaan:))

• nainen

Olen tätä ihan samaa asiaa miettinyt. Ja näitä hänen kirjoituksiaan lukiessani, tuntuu olevan tärkein viesti se oman erinomaiduuden julkituominen muihin ns. tavallisiin ihmisiin verrattuna. Ällistyttävää, että joku jaksaa sen kuukaudesta toiseen tehdä.

• Marion.T
        nainen kirjoitti:

Olen tätä ihan samaa asiaa miettinyt. Ja näitä hänen kirjoituksiaan lukiessani, tuntuu olevan tärkein viesti se oman erinomaiduuden julkituominen muihin ns. tavallisiin ihmisiin verrattuna. Ällistyttävää, että joku jaksaa sen kuukaudesta toiseen tehdä.

hyvä että olet oikein miettinyt asiaa.

Olen erinomainen ja tiedän sen itsekin:)))

Mitäs olette niin tavallisia - oma vikanne.

• Jermu
        Marion.T kirjoitti:

Itse en välillä oikein tiedä, kumpaan päin kääntäis päänsä, kun molemmilla suunnilla tuntuu paistavan aurinko..Eiks olekkin ihmeellistä..tai siis sinä varmaan tiedät fiiliksen. Onni kulkee rinnallani.

• nainen
        Marion.T kirjoitti:

Siis itseriittoisuuden lisäksi löytyy vielä tyhmyyttäkin.

• tavantallaaja
        Marion.T kirjoitti:

saakka tyhmyys ja lapsellisuus on ollut erinomaisuutta? Joskus kirjoituksiasi lukiessa tulee mieleen, että tynnyrissäkö olet elänyt, niin suppealta ja minäkeskeiseltä ajattelutyylisi vaikuttaa. Ja hymiöillä sitä ei paikata.

• Marion.T
        nainen kirjoitti:

Siis itseriittoisuuden lisäksi löytyy vielä tyhmyyttäkin.

Tyhmyys on seurannut minua ihan pienestä pitäen - hyvä että se myös huomataan, olisin erittäin onneton ellei kukaan huomaisi kykyäni tehdä itsestäni tyhmä:))

• Marion.T
        tavantallaaja kirjoitti:

saakka tyhmyys ja lapsellisuus on ollut erinomaisuutta? Joskus kirjoituksiasi lukiessa tulee mieleen, että tynnyrissäkö olet elänyt, niin suppealta ja minäkeskeiseltä ajattelutyylisi vaikuttaa. Ja hymiöillä sitä ei paikata.

mutta sellaisessa iloisessa ja kodikkaassa kullalla ympäröidyssä tynnyrissä, muiden rikkaiden hienosto-ihmisten kanssa:))

Hymiöt ovat osa kirjoitustani ellei kiinnosta hymiöitä katsella - älä avaa kirjoituksiani:DDD

Amen...

• Marion.T
        Jermu kirjoitti:

Itse en välillä oikein tiedä, kumpaan päin kääntäis päänsä, kun molemmilla suunnilla tuntuu paistavan aurinko..Eiks olekkin ihmeellistä..tai siis sinä varmaan tiedät fiiliksen. Onni kulkee rinnallani.

aurinko paistaa aina, fiilis on aivan erinomainen JEEE!!!!!!

• renata1
        Marion.T kirjoitti:

mutta sellaisessa iloisessa ja kodikkaassa kullalla ympäröidyssä tynnyrissä, muiden rikkaiden hienosto-ihmisten kanssa:))

Hymiöt ovat osa kirjoitustani ellei kiinnosta hymiöitä katsella - älä avaa kirjoituksiani:DDD

Amen...

Minä en ole ehkä tynnyrissä kasvanut, mutta vaikka tiedän, että nykyinen Kansanterveyslaki mahdollisti kaikille kuntalaisille hoitoon pääsyn, niin en muista mikä se lakiuudistuksen vuosi oli. Olisikohan 1975, vai myöhemmin.
        Silloin alussahan terveyskeskusmaksujakaan ei ollut ja kohtalaisen terveet vanhemmat tädit istuivat aikansa kuluksi lääkärin vastaanotolla.
        Suomalainen on varmaan sellainen, että ottaa kaiken mitä saa ilmaiseksi.Sitten otettiin käyttöön maksusysteemi ja meidän kunnassamme se on sellainen, että vuoden aikana täytyy kolmesta käyntikerrasta maksaa, loput ovat ilmaisia.

Vaihdoin tahallani puheenaiheen elitismistä köyhäilyyn, sillä alkoi taas näyttää siltä, että Marion vastaan muut.
        Henkilökohtaisesti en usko kenenkään ökyrikkaan kirjoittelevan tänne palstoille kovin aktiivisesti, sillä kyllä mielenkiintoinen haasteellinen live-elämä palstalla surfailun voittaa, vai kuinka?

• tänne
        Marion.T kirjoitti:

Amen...

väliin tämän: nyt minä sain tarpeekseni siitä yhdestä!!!! Miten siitä pääsee eroon vai pääseekö ollenkaan??? tuolla osas taas ... 40 ...annoin takasin, mutta tuskin se viesti siel kauan pysyy...
        mitäs pahaa oon täällä sanonu et kii tarvii käydä?

• jalle.h

Ihan kuin ennenvanhaan,voin aina soittaa omalle lääkärilleni jos on tarvis

• Marion.T

kiitokset kaikille hauskoille ystävilleni täällä virtuaalissa.

Galleriani on sulkeutunut ja poistunut nettiavaruuteen.

Tämä viimeinen kirjoitukseni oli tarkoitettu juuri niille jotka minua eniten ovat arvostelleet itsekkääksi ja kymmenillä muilla nimillä moittien, useinkaan edes lukematta ja ymmärtämättä kirjoitustani.

Tämä kyseinen kirjoitus oli provo, vaikkakin osittain totuutta.

En selittele kirjoittamisiani - kokemuksesta tiedän että se on turhaa, ja saa vain entistä useamman hyppimään seinille.

Mutta kaiken kaikkiaan olemiseni palstalla on ollut perin mielenkiintoista. Enkä poistu kenenkään kirjoitajan takia, vaan ihan muista syistä.

Minusta tehtiin jossakin vaiheessa rikas ja tavallisiin ihmisiin ylimielisesti suhtautuva ihminen, hyvin harva pystyi lukemaan takaa sen oikean totuuden.

Olen aivan tavallinen kolmen lapsen hieman yli nelikymmppinen äiti, mies matkatöissä ja itselläni aikaa kirjoitella. Olen onnellinen ja vilkas ihminen, ja suhtaudun muihin hyvinkin kunnioittavasti.

Suurin osa kirjoituksistani on ollut totta..... mutta tuo rikkaus nyt siihen livahti teidän mielikuvituksenne takia, ja kuten kunnon ilkikurinen ihminen ainakin, aloin vetämään "rikkaan" roolia, ja ihme kyllä se olikin se joka meni läpi - totuus ei koskaan mennytkään:))

Jokainen teistä on osaltaan vaikuttanut palstan henkeen, ja liian tasaista ei saa ollakaan:D

Kiitos niin ihailijoille kuin vihailijoillenikin, oli hauskaa olla Marion.T :))

Mutta kuten on aika tulla on aika myös lähteä, ja sitten ehkä vielä joskus tulla, tai sitten ei, tai sitten kyllä, tai sitten.....:))

Ja te Jermu, koltis/Taatto, Goldie, mii-su, EMW, vilma, kaksitoista, kakku ja monet - monet muut ihanat ihmiset - kiitokset seurasta ja oikein hyvää jatkoa elämäänne toivottelee:
      Marion.T

*elämä on kuin suklaarasia-koskaan ei voi tietää mitä saa*

• Setä

Olisiko hieman pateettista,haluatko että sinua pyydetään takaisin?

• Ei Marion meitä saa jättää :(((( voi hemputti soikoot...no,toivotaan että palaat,kun olet huilannut hetken...ystävät kyllä jaksaa oottaa..:)) kivaa syksyn jatkoa..tai talven alkua..

• Haamu kuopasta

kun monttu ei ole vielä avattu ja yrität hypätä sinne liian aikaisin.
        Mielenkiinnolla seuraan kaivautumistasi vanhojen nikinraatojen seuraan, muista että sieltä voi nousta ylöskin päin.
        Vanha homeinen nikinnahkasi siellä odotteleekin jo malttamattomana, hänen kanssaan kävimme aikoinaan monta katkeraa kädenvääntöä, Ah niitä vanhoja hyviä aikoja!
        Onneksi montussa on paljon seuraa, niin monta on joukosta poissa, mutta ehkäpä joku muukin sieltä ylös joskus kaivautuu.
        Marionin uskon sen ainakin tekevän, jos vaan hiukkaakaan on Maroniin tullut.
        Joten tervemenoa vanha nikinraato, varmasti tapaamme joskus.
        *nauraa haamumaista naurua*

• Marion ja oot
        Haamu kuopasta kirjoitti:

kun monttu ei ole vielä avattu ja yrität hypätä sinne liian aikaisin.
        Mielenkiinnolla seuraan kaivautumistasi vanhojen nikinraatojen seuraan, muista että sieltä voi nousta ylöskin päin.
        Vanha homeinen nikinnahkasi siellä odotteleekin jo malttamattomana, hänen kanssaan kävimme aikoinaan monta katkeraa kädenvääntöä, Ah niitä vanhoja hyviä aikoja!
        Onneksi montussa on paljon seuraa, niin monta on joukosta poissa, mutta ehkäpä joku muukin sieltä ylös joskus kaivautuu.
        Marionin uskon sen ainakin tekevän, jos vaan hiukkaakaan on Maroniin tullut.
        Joten tervemenoa vanha nikinraato, varmasti tapaamme joskus.
        *nauraa haamumaista naurua*

vaihtanu nikkis.

• Haamu kuopasta
        Marion ja oot kirjoitti:

vaihtanu nikkis.

Vaikkakin tunnen suurta myötätuntoa monttuun ryömineen nikin puolesta, en ole kuitenkaan hän.
        Se että en ole hän, on hyvin selvä asia jos näkisitte olemukseni.
        Kaikella kunnioituksella edesmennyttä nikkiä kohtaan laulan vain: En ole hän, ja kuinka oisinkaan, en ole hän sen kyllä ymmärrän jne..
        Mutta hauskaa että minua häneksi luulitte.
        Tunsin kyllä edellisen version.

• multiNikkix

Missähän lienet käynyt, mutta käsittääkseni ei ole olemassa mitään arvauskeskuksia. On terveyskeskuksia ja terveysasemia. Nämä hoitavat juuri noita kuvailemiasi kanssaihmisiä, jotka saivat nostattamaan hiuksesi pystyyn. Meitä kun on monenlaisia, ja kaikki ovat hoidettava. Sinun ei parane jatkossa mennä enää terveysasemille, kun et kestä kanssaihmisiäsi. Oliko nämä ihmiset terveysaseman häpäisijöitä, vai häpäisikö terveysasema heidät? Kumminpäin selität tarkemmin tämän tarinasi.

Taitaa siellä eliittilääkäreidenkin vastaanotoilla joku tuoksahtaa viinalle, ehkä sen supatatuksen ymmärrät paremmin, kun on tyylikkäämmät vaatteet päällä. Monennenkohan kerran arvostelet perusterveydenhuoltoa? Jos sinä käytkin sairaalan poliklinikalla, niin käyt määrätyn asian takia. Ne ovat rajatut ryhmät, ketkä taas siellä käyvät, ei sinne mene kuka vaan. Voihan se olla että se poika sairastikin keuhkoruttoa, hyvä ihme ettei se vaan tarttunut sinuun.

• kummaa ettet

ettet lukenut sit sinäkään tarkemmin... :)
        -G-

• =DW=

Olet sitten tehnyt joskus oikein välilaskun maanmatosten pariin... No ehkä se ei miellyttänyt Sinua.... Mutta eikös olekin mukavaa katsella miten paarialuokka ryömii mutavelleissään??..

Ikinä käynyt mielessä että terkkareissa ja muissa sairaanhoitoon tarkoitukseen tarkoitetuissa paikoissa ihan oikeasti voi olla sairaita ihmisiä????

Hohhoijaa (sensuroitu hymiö).

=DW=

• Vatsaan sattuu kun niin naurattaa iiihhihiiii Siis pakkohan se on minunkin nyt mennä käymään tämän perän vastaavassa laitoksessa, jos siellä tosiaan on noin sosiaalista väkeä! Kai muistit olla myötäelävä ja empaattinen kaikille? Hitsi, minä varmaan menen huomenna kun on lomapäivä kysymään vaikka, jos voisivat ottaa nieluviljelyn tai jotain... Johan noin hauskasta voi vähän vaikka maksaakin! -Pitääkös siitä arvaamisesta nykyään maksaa...

Edellisen kerran kun olin siellä, siitä on viitisen vuotta, niin nuori päivystävä poikalääkäri sanoi että minulla on poskiontelon tulehdus. Minä sanoin jotta höpöhöpö ja menin muualle. Se oli sitten myyräkuume.

Vaan en muista mitään hauskaa odotushuoneesta. Taisin olla itte senverran kovassa kuumeessa, että on muisti hälvennyt. Vaan paremmin tajuissaan olleet, kertokaa lisää vertahyytäviä odotushuonetarinoita!

• Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Eihän siis Marion ihan totta anna periksi...? Siis hauskin avaus aikoihin, tästä olisi kehitelty vaikka mitä... Ja aiotte antaa periksi huumorintajuttomille ryppyotsille!?

Huhheijaa... Niinpä, se taitaa ollakin kovin totta, että ei helmiä sioille kannata viskoa. Eivät ne niistä kuitenkaan mitään ymmärrä.

Perustan kuitenkin "Marion ja muut individualistit takaisin" -liikkeen. Taustafilosofiana persoonamuodot: "minä tiedän, sinä tiedät, hänkin tietää, me tiedämme, te tiedätte, vaan he eivät aina tiedä.

Antaa siis heidän olla omassa "arvossaan"..

• hmmmmm..
        tiinamuori kirjoitti:

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Eihän siis Marion ihan totta anna periksi...? Siis hauskin avaus aikoihin, tästä olisi kehitelty vaikka mitä... Ja aiotte antaa periksi huumorintajuttomille ryppyotsille!?

Huhheijaa... Niinpä, se taitaa ollakin kovin totta, että ei helmiä sioille kannata viskoa. Eivät ne niistä kuitenkaan mitään ymmärrä.

Perustan kuitenkin "Marion ja muut individualistit takaisin" -liikkeen. Taustafilosofiana persoonamuodot: "minä tiedän, sinä tiedät, hänkin tietää, me tiedämme, te tiedätte, vaan he eivät aina tiedä.

Antaa siis heidän olla omassa "arvossaan"..

Oli juu hauska avaus kummastella vitamiinipiikin oottelun aikanaan kattelemaansa sairaiden ihmisten kärsimysten katelua. Tosiaankin, täytyyhän sitä ihmisen huumoritahussa olla jotain vikaa kun ei IHAN aina naurata sairaitten ivaaminen.

öööö siis Marion ei anna periksi.. vai ketkä ei anna periksi.. ihan käsittämätön lause... Ilmeisesti periksiei saa antaa vaan pitää jurputtaa.. sekä ja että.

Juupa... ei tosiaankaan helmiä sioille... Eihän tosiaankaan rahvas voi ymmärtää miksi heidän sairauksiaan pilkataan ja ivataan netissä Ja tosiaankin, eihän sairasihminen tee mitään helmillä.

"Marion ja muut individualistit takaisin"????

öö tota.. mikä individualisti toi marion on??? ja ja mitä net muut??? Oikeesti kiinnostais tietää?? Oikein alkoi ihmetyttään mistä oikein puhut?

Taustafilosofia oli toki kiinnostava. Persoonallisuushäiriöitä nyt on aika paljon. Narsismi ei ole epätavanomaista.

Tuossa oli aika hyvä lause:" Antaa siis heidän olla omassa "arvossaan".. " Osoitti melkoisen rajua mielipideilmastoa joltain tasolta. Etenkin "heille" osoitettu lupaus että saavat olla LAINAUSMERKEISSÄ KIRJOITETTUNA arvoissaan. Tarkoitti selkeästi että lauseen kirjoittaja ei jotain toisia kirjoittajia arvosta ja antaa ymmärtää myös että näitä toisia kirjoittajia kohtaan ei muittenkaan palstan lukijoitten tule osoittaa mitään arvonantoa. Voi helevata mikä lause.." Antaa siis heidän olla omassa "arvossaan".." hmm ja kaks pistettä perässä....

huhhuh
        =DW=

• Kiitos hauskasta kertomuksestasi. En oikein tiedä, pitäisikö uskoa sen aitouteen. ;))

Koska työterveyslääkäriin on pitempi matka ja olen maksanut kitisemättä veroni, olen tarvitessani käyttänyt terveyskeskuspalveluita.

Voin sanoa, että yhtä poikkeusta lukuunottamatta (taitamaton ensiapu nilkkani murruttua) olen ollut todella tyytyväinen saamiini palveluihin. Joskus minä ja läheiseni olemme kokeneet saaneemme parempaa palvelua terveyskeskuksessa kuin yksityiseltä lääkäriltä. Yhdeltä yksityiseltä helsinkiläiseltä lääkäriasemalta minulla on useampia negatiivisia kokemuksia.

Lääkärit ovat yksilöitä ja tekevät työnsä oman ammattitaitonsa ja luonteensa mukaan. Hyvä lääkäri on minusta valintaperusteena tärkeämpi kuin odotushuoneen tapahtumat.

Saithan sinäkin mielenkiintoisen kokemuksen rahvaan parissa. ;)

• renata1

tarinoille ja kokemuksillesi terveyskeskuksessa
      on mielestäni hyvä selitys, luonteva ja johdonmukainen.
      Olit terveyskeskuksen odotushuoneessa ;D
      Itse olen joutunut käymään eräänkin kerran lasten ollessa pieniä. Omien vaivojenikin takia olen käynyt ja tuolaisia juttujahan siellä kuulee.
      Jos on itse kipeä, eivät minkäänlaiset jutut vaikuta mitenkään. Terveenä piikkiä odotellessa ehkä kiusaantuisi, mutta kuten sanottu - tarinoitten näyttämöhän oli terveyskeskus, niin että siltä pohjalta ymmärtää jonkin verran ihmisiä ja heidän kiinnostuksensa kohteita noissa ympyröissä.

• tämän keskusteluketjun eräs ydin on -tai ainakin voisi hyvin olla- miten kukin kokee käsitteen "keskustelu". Ne jotka halusin jättää "omaan arvoonsa" ovat niitä, joilla ei ole paljonkaan positiivista annettavaa, olipa sitten kyseessä keskustelu oikean kahvipöydän tai illemmalla viinilasillisen ääressä, tai sitten täällä virtuaalimaailmassa. He eivät ole kovinkaan hauskaa seuraa. Heistä ei saa tukea arjen harmauden nujertamiseen, mikä on mielestäni eräs keskustelun paras anti. Löytää yhdessä päivää piristävät pikkujutut ja nauraa niille on hyvän kahvikeskustelun eräs tunnusmerkki.

Itse en ainakaan istu sellaiseen seuraan, jossa on ainoastaan tarkoitus ottaa kaikki kovin kirjaimellisesti eikä missään nimessä unohtaa ensimmäistäkään ikävää asiaa, kuten vaikka nyt sairauksia. Siellä vain olkoot he keskenään surkeita ja märiskööt surkeuksiaan. Nehän eivät keneltäkään lopu, jos ainoa tavoite on ne päällimmäiseksi kaivaa.

Istun mieluummin Marionin ja muiden individualistien (=henkilö jolla on luovaa mielikuvitusta ja omannäköisensä tapa ilmaista itseään) seurassa nauramassa itselleni.

Tietenkin on olemassa myös toisentyyppisiä kekusteluja, jossa pääasia on faktatiedon jakaminen ja vaihto, vaan tällaisen viisikymppisten kerhon tuskin on tarkoitus sellainen olla.

Positiivista asennetta kaikille toivottaa muoriska; elät kauemmin, ja sitäpaitsi sinulla on kokoajan hauskempaa! Tervetuloa vaan kerhoon mukaan!

• renata1
        tiinamuori kirjoitti:

tämän keskusteluketjun eräs ydin on -tai ainakin voisi hyvin olla- miten kukin kokee käsitteen "keskustelu". Ne jotka halusin jättää "omaan arvoonsa" ovat niitä, joilla ei ole paljonkaan positiivista annettavaa, olipa sitten kyseessä keskustelu oikean kahvipöydän tai illemmalla viinilasillisen ääressä, tai sitten täällä virtuaalimaailmassa. He eivät ole kovinkaan hauskaa seuraa. Heistä ei saa tukea arjen harmauden nujertamiseen, mikä on mielestäni eräs keskustelun paras anti. Löytää yhdessä päivää piristävät pikkujutut ja nauraa niille on hyvän kahvikeskustelun eräs tunnusmerkki.

Itse en ainakaan istu sellaiseen seuraan, jossa on ainoastaan tarkoitus ottaa kaikki kovin kirjaimellisesti eikä missään nimessä unohtaa ensimmäistäkään ikävää asiaa, kuten vaikka nyt sairauksia. Siellä vain olkoot he keskenään surkeita ja märiskööt surkeuksiaan. Nehän eivät keneltäkään lopu, jos ainoa tavoite on ne päällimmäiseksi kaivaa.

Istun mieluummin Marionin ja muiden individualistien (=henkilö jolla on luovaa mielikuvitusta ja omannäköisensä tapa ilmaista itseään) seurassa nauramassa itselleni.

Tietenkin on olemassa myös toisentyyppisiä kekusteluja, jossa pääasia on faktatiedon jakaminen ja vaihto, vaan tällaisen viisikymppisten kerhon tuskin on tarkoitus sellainen olla.

Positiivista asennetta kaikille toivottaa muoriska; elät kauemmin, ja sitäpaitsi sinulla on kokoajan hauskempaa! Tervetuloa vaan kerhoon mukaan!

sillä taidan olla sitä tosikkomaista faktoihin pitäytyvää tyyppiä.

Vaikka eikö meille kaikille pitäisi olla tilaa täällä palstalla?

• Miinamuori
        tiinamuori kirjoitti:

tämän keskusteluketjun eräs ydin on -tai ainakin voisi hyvin olla- miten kukin kokee käsitteen "keskustelu". Ne jotka halusin jättää "omaan arvoonsa" ovat niitä, joilla ei ole paljonkaan positiivista annettavaa, olipa sitten kyseessä keskustelu oikean kahvipöydän tai illemmalla viinilasillisen ääressä, tai sitten täällä virtuaalimaailmassa. He eivät ole kovinkaan hauskaa seuraa. Heistä ei saa tukea arjen harmauden nujertamiseen, mikä on mielestäni eräs keskustelun paras anti. Löytää yhdessä päivää piristävät pikkujutut ja nauraa niille on hyvän kahvikeskustelun eräs tunnusmerkki.

taas ehkä sadannen kerran julisti suurieleisesti poistuvansa, niin ala sinä vetää sitä huvikerhoa!
        Mottosihan olisi:
        "Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus!"

• Jermu
        renata1 kirjoitti:

sillä taidan olla sitä tosikkomaista faktoihin pitäytyvää tyyppiä.

Vaikka eikö meille kaikille pitäisi olla tilaa täällä palstalla?

Mun mielestä tää keskustelu tilasta täällä virtuaalissa on tyhjänpäiväistä. Sinä mahdut tänne ihan samallalailla, kuin kaikki muutkin.
        Anna palaa vaan ja sillä selvä. Jos ollaan eri mieltä asioista ja tulee tappelus, niin sitten tulee. Huomenna voidaan toisesta jutusta ollakkin jo samaa mieltä, mistä näistä tietää.

• renata1
        Jermu kirjoitti:

Mun mielestä tää keskustelu tilasta täällä virtuaalissa on tyhjänpäiväistä. Sinä mahdut tänne ihan samallalailla, kuin kaikki muutkin.
        Anna palaa vaan ja sillä selvä. Jos ollaan eri mieltä asioista ja tulee tappelus, niin sitten tulee. Huomenna voidaan toisesta jutusta ollakkin jo samaa mieltä, mistä näistä tietää.

ainakin Jermuksi;)))

Saahan huvitoimikunnan puheenjohtaja Tiinamuori aina välillä ottaa meitä tosikkoja niskasta kiinni ja yrittää pusertaa vitsikkyyttä esiin.
        Ainakin hän ottaa kerhonvetäjän vakanssain tosissaan....tarkoitin tietenkin, että ei tosikkomaisen asiallisesti, vaan sillä lailla, että samassa pöydässä on ilo ja kunnia istua hänen seuranaan vitsiä vääntämässä.

Pikkuisen minua kummastutti, että tämä hauska humoristi kohdisti opetuksen sanansa, etten sanoisi moitteensa minulle, sillä en koskaan ole Marionin kirjoituksia kritisoinut.
        Johtuu kyllä paljolti siitä, etten ole lukenut niistä kuin murto osan, johtuen kirjoitusten suuresta lukumäärästä ja pituudesta.

Annetaan siis palaa! Minä täällä toisessa pöydässä naama mutrussa, tosikkona, niinkuin kaikki maailman murheet olisi sälytetty kannettavikseni ja tiinamuori ilopillerinä omassa loosissaan.

Hyvää päivän jatkoa! Lähden tästä kuskaamaan lapsenlapsiani päiväkerhoon.
        Ajattelin vielä ehtiä treenata peilin edessä hymyä, mikä on tosikolle raju hanke.

• Pirre*
        renata1 kirjoitti:

ainakin Jermuksi;)))

Saahan huvitoimikunnan puheenjohtaja Tiinamuori aina välillä ottaa meitä tosikkoja niskasta kiinni ja yrittää pusertaa vitsikkyyttä esiin.
        Ainakin hän ottaa kerhonvetäjän vakanssain tosissaan....tarkoitin tietenkin, että ei tosikkomaisen asiallisesti, vaan sillä lailla, että samassa pöydässä on ilo ja kunnia istua hänen seuranaan vitsiä vääntämässä.

Pikkuisen minua kummastutti, että tämä hauska humoristi kohdisti opetuksen sanansa, etten sanoisi moitteensa minulle, sillä en koskaan ole Marionin kirjoituksia kritisoinut.
        Johtuu kyllä paljolti siitä, etten ole lukenut niistä kuin murto osan, johtuen kirjoitusten suuresta lukumäärästä ja pituudesta.

Annetaan siis palaa! Minä täällä toisessa pöydässä naama mutrussa, tosikkona, niinkuin kaikki maailman murheet olisi sälytetty kannettavikseni ja tiinamuori ilopillerinä omassa loosissaan.

Ajattelin vielä ehtiä treenata peilin edessä hymyä, mikä on tosikolle raju hanke.

Renata ykkönen asiallisia, rauhallisia ja viisaita puheenvuorojasi, on ihan hyvä välillä viskata pikkuisen öljyä laineille...
        Mielestäni jokaisen puheenvuoro on ihan yhtä arvokas, tietysti suoria henkilöön kohdistuvia solvauksia lukuunottamatta.
        Marioni on sellainen pöydän ilopilleri ja minä ottaisin ihan ilomielin hänet samaan seuraan, varmasti naurua meillä "tosikoillakin" piisaisi..:) ja mikäs ilo se nyt enää oisi, joa kaikki nauraa räkättäisivät ja oisivat kokoajan ääneessä ja vielä yhtaikaa..ei mikkää....aina tarvitaan tasapainottavia, asiallisia voimia sekaan..:)

• renata1
        Pirre* kirjoitti:

Renata ykkönen asiallisia, rauhallisia ja viisaita puheenvuorojasi, on ihan hyvä välillä viskata pikkuisen öljyä laineille...
        Mielestäni jokaisen puheenvuoro on ihan yhtä arvokas, tietysti suoria henkilöön kohdistuvia solvauksia lukuunottamatta.
        Marioni on sellainen pöydän ilopilleri ja minä ottaisin ihan ilomielin hänet samaan seuraan, varmasti naurua meillä "tosikoillakin" piisaisi..:) ja mikäs ilo se nyt enää oisi, joa kaikki nauraa räkättäisivät ja oisivat kokoajan ääneessä ja vielä yhtaikaa..ei mikkää....aina tarvitaan tasapainottavia, asiallisia voimia sekaan..:)

mukavasta, puolueettomasta kannanotostasi!
        Sinulla taitaa olla sitä talonpokaisjärjeksi kutsuttua viisautta.

• Pirre*
        renata1 kirjoitti:

mukavasta, puolueettomasta kannanotostasi!
        Sinulla taitaa olla sitä talonpokaisjärjeksi kutsuttua viisautta.

ovat olleet...:) kiitos.

• renata1 kirjoitti:

ainakin Jermuksi;)))

jotka vain sattuvat lukemaan tekstin. Johtuu vain kokemattomuudestani näissä keskusteluissa ja ehkä myös suurpiirteisyydestä / välinpitämättömyydestä, että satuin klikkaamaan vastaa-painiketta juuri sinun tekstisi kohdalla. Vastaukseni ei ollut tosiankaan tarkoitettu vastineeksi juuri ja nimenomaan sinun tekstillesi. Se vain tuntui sopivan ihan yhtä hyvin -tai sinun mielestäsi siis huonosti- siihen tai mihin tahansa ketjun kohtaan.

Käyttäydyn täällä kuten kahvipöytäkeskusteluissakin: sanon jotakin kun saan ajatuksen puolivalmiiksi :-), ja puhun kenen tahansa päälle ja viereen. Eli usein siis hieman huonosti. Vaan tarkoitus on aina hyvä.

Samoin seuraan erittäin harvakseltaan näitä keskusteluja (liikaa muitakin tekemisiä): minulle oli täysin uusi tieto että eräs ketjussa mainittu vakikirjoittaja on aiemminkin aikonut pussittaa kynänsä mielestään asiatonta kritiikkiä saatuaan.

Niin että anteeksi nyt kaikille kaikesta. Vetäydyn minulle tarjotusta huvitoimikunnan puheenjohtajuudesta: ei jaksa huvittaa ajatus muiden huvittamisesta, jos ei itselläkin saa olla hauskaa...

Siirryn täksi illaksi uskontopalstalle kyseinalaistamaan helvetinpelkoa ja ilahduttamaan turhaan pelkääviä totuudella.

• Pirre*

ainakin täällä maaseudulla terveyskeskusten palvelu on parantunut; enää emme tarvitse jonottaa tuntitolkulla päivystävälle lääkärille pääsyä.

Aikoinaan meni kepeästi kolme- tai neljäkin tuntia niitä tarinoita odotussaleissa kuunellen , eipä silti olen lapsesta asti tykännyt kuunnella erilaisia jutunkertojia....eivät ne minua ole häirinneet aikuisenakaan.

Nykyään noita yksityislääkärien palveluita käytän, jos mielestäni en pääse ajoissa lääkärin syynättäväksi...

• vanha nikki

jäi epäselväksi, mikä siis on terveyskeskuksen arkea? Sekö, että siellä on muitakin potilaita, jotka peräti kertovat vaivoistaan? Vai sekö, että jouduit odottamaan? Vai sekö, että muut potilaat omalta kannaltasi katsoen olivat kovin sivistymättömän oloisia, että jäi mielikuva, että häiriinnyit? Jos tämä oli provo, sen tarkoitus jäi epäselväksi?

Olet saanut paljon kritiikkiä muilta palstalaisilta. Niin käynee ilmeisesti aika usein, jos liian intiiimisti alkaa paljastelemaan omaa yksityisyyttään.Näkisin myös osaltasi toteutuneen sen seikan, ettei häiriköille kannata lähteä vastailemaan, jota sääntöä et sitten pystynytkään noudattamaan, vaikka niin usein lupasit.

Monista kirjoituksistsi olen pitänyt: olet positiivinen ihminen. Joskus en malta välttyä siltä ajattelulta, että katsantosi on varsin kapeahko ja kykysi/halusi ymmärtää toisenlaisia kirjoittajia puuttuu. Jossain mielessä sitä voitaisiin kutsua mustavalkoisuudeksi.

Niin tai näin, täällä löytyy monia kirjoittajia, jotka eivät juurikaan saa häirikköviestejä. Ehkä kannattaisi kuitenkin tarkemmin paneutua häirikköviestienkin sisältöön; en suinkaan vastaamista tarkoita vaan millaiseen avaukseen niitä tulee. Kaikkia ei voi, eikä ole tarkoituskaan miellyttää, silti: nöyryys ja kunnioitus muita palstalaisia kohtaan olisi suotavaa meillä kaikille.

Ja noissa iänikuisissa jäähyväisviesteissä alkaa olla jo jotakin epätoivoista. Nythän nämä jäähyväisviestit eittämättä jakavat hiukka kirjoittajia kahteen leiriin: niitä jotka ilmoittavat olevansa iloissaan ja niitä, jotka pyytävät olemaan jättämättä palstaa. Minusta ainakin tuollainen jäähyväisviesti on pyyntö kannanottoon hiukan ikävällä tavalla. Miksi ei voisi sen sijaan miettiä, miten voisin ottaa kritiikin vastaan omaa itseä hyödyttävällä tavalla ilman spontaania jäähyväisviestiä?

• koltis

Paitsi puskailuun. Joten kirjoituksesi signeerauksen puuttuessa arvoton minun silmissäni.

• ,että on toivoa,kehittyä sosiaalisuuteen myös täällä palstalla.

Asiallinen ja rakentava puheenvuoro,jonka viesti antoi hyvän pohjan tarkastella omaa käytöstä kanssakirjoittajia kohtaa.

• koltis kirjoitti:

Paitsi puskailuun. Joten kirjoituksesi signeerauksen puuttuessa arvoton minun silmissäni.

on tärkeää.Ei kai ole väliä,kuka on viestin kirjoittaja.

Asiallinen puheenvuoro hänellä oli,ja se riittää minulle.

• koltis
        emw34 kirjoitti:

on tärkeää.Ei kai ole väliä,kuka on viestin kirjoittaja.

Asiallinen puheenvuoro hänellä oli,ja se riittää minulle.

Tyhjä taulu muuttuu asiaksi ja antaa sisällön vasta signeerauksella.

• koltis
        emw34 kirjoitti:

,että on toivoa,kehittyä sosiaalisuuteen myös täällä palstalla.

Asiallinen ja rakentava puheenvuoro,jonka viesti antoi hyvän pohjan tarkastella omaa käytöstä kanssakirjoittajia kohtaa.

Pelkurimaisen arvoton.

• koltis kirjoitti:

Tyhjä taulu muuttuu asiaksi ja antaa sisällön vasta signeerauksella.

taulun markkinaarvoon vaikuttaa signeeraus ja ememmän vielä, kuka sen on tehnyt.

Silti taulun sanoma on sama ilman tekijän nimeä ja ehkäpä sen "arvottaminen"oikeudenmukaisempaa kun tekijä on 'tuntematon'.

• Taatto
        emw34 kirjoitti:

taulun markkinaarvoon vaikuttaa signeeraus ja ememmän vielä, kuka sen on tehnyt.

Silti taulun sanoma on sama ilman tekijän nimeä ja ehkäpä sen "arvottaminen"oikeudenmukaisempaa kun tekijä on 'tuntematon'.

Häpeää sitä myös itse, jolloin markkina-arvo on nolla.

• hurlumHei_
        koltis kirjoitti:

tuohon tartuit, niin ilmoitan rekkaamattoman nikkini tässä näin. En usko, että hurlumHei_ muille paitsi kaffelaisille jotain sanoo; siksi siis tuo vanha nikki -nikki.

Ja ihan uteliaisuudesta: millä tavoin viestin sisältö muuttuu sinulle nyt?

• Setä

Jos saa jatkuvaa kritiikkiä,oli se sitten keneltä tahansa niin ehkä voi miettiä mitä kirjoittaa ja millä tarkoituksella?Olen myös samaa mieltä siinä ettei näillä palstoilla kannata kertoa liikaa itsestään yksityishenkilönä
        Useinhan nämä "nimettömät" arvostelijat ovat vakikirjoittajia jotka eivät halua kritisoida omalla nimellään,provot taas on syytä jättää omaan arvoonsa ja vastaamatta

• Setä
        emw34 kirjoitti:

Monen aikaisemmmin nimeä saaneen taiteilijan myöhemmät tyhjätkin teokset myyvät pelkällä allekirjoituksella

• Taatto
        hurlumHei_ kirjoitti:

tuohon tartuit, niin ilmoitan rekkaamattoman nikkini tässä näin. En usko, että hurlumHei_ muille paitsi kaffelaisille jotain sanoo; siksi siis tuo vanha nikki -nikki.

Ja ihan uteliaisuudesta: millä tavoin viestin sisältö muuttuu sinulle nyt?

On pelkkiä kirjaimia, vaikkakin oikeassa järjestyksessä. Sisällön sille antaa vasta nikki, jonka taustaan sitä voi peilata.

• Setä
        koltis kirjoitti:

Pelkurimaisen arvoton.

Erittäin asiallinen kannanotto,olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan

• Setä
        Taatto kirjoitti:

On pelkkiä kirjaimia, vaikkakin oikeassa järjestyksessä. Sisällön sille antaa vasta nikki, jonka taustaan sitä voi peilata.

Nikillä ei ole mitään tekemistä asiasisällön kanssa,täällä on monia rekattuja vakinikkejä jotka enimmäkseen kirjoittavat sivukaupalla turhaa

• hurlumHei_
        Taatto kirjoitti:

nyt en ymmärtänyt vastausta minulle perin tyypillisen luontaisen tyhmyyteni tähden. Millä tavoin peilaat kirjoittamaani hurlumHei--nikin taustaan?

• Taatto
        Setä kirjoitti:

Erittäin asiallinen kannanotto,olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan

En ole väittänyt, etteikö siinä olisi asiaa. Ainoastaan sitä, että kirjoitus on pelkurimaisen arvoton.

• Ja minkä arvoisia
        Taatto kirjoitti:

En ole väittänyt, etteikö siinä olisi asiaa. Ainoastaan sitä, että kirjoitus on pelkurimaisen arvoton.

ovat omat haukkumisesi ja mihin niillä pyrit,vaikka itse olet Marion fun-klubin puheenjohtaja niin ei meidän muiden ole pakko pitää kaikkia hänen kirjoituksiaan raamattuna ;DD

• Pirre*
        Taatto kirjoitti:

Hurlumin kirjoitus olisikin jonkun aikaisemmin tuntemattoman kirjoittama, mitäs taustaa vasten sinä sitteen sitä tarkastelisit?

Hän voisi olla henkilö joka on vain lukenut palstaa ja näinollen "tuntisi" Marionin.

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Hurlumin kirjoitus olisikin jonkun aikaisemmin tuntemattoman kirjoittama, mitäs taustaa vasten sinä sitteen sitä tarkastelisit?

Hän voisi olla henkilö joka on vain lukenut palstaa ja näinollen "tuntisi" Marionin.

jo sanonut ja paremmin mitä minä yritin sanoa.

• hurlumHei_
        Taatto kirjoitti:

...edelleen minulle tyypillisen varsin yksinkertaisen ajattelun mukaan päädyn ajattelemaan: jaetaanko viestit arvottomiin ja arvokkaisiin? Ja vielä alakategorioihin: pelkurimaiset arvottomat, rohkeat arvottomat etc?

Mikä tekee viestistä sitten sinulle arvokkaan?

• Pirre*
        Taatto kirjoitti:

Kirjoitus oli hyvä jo ennen Hurlumin omistusta..

Liian hyvin toistensa taustat tuntevat, muodostavat näitä ns.sisäpiirejä, joista täällä on usein valiteltu.

• Taatto
        hurlumHei_ kirjoitti:

...edelleen minulle tyypillisen varsin yksinkertaisen ajattelun mukaan päädyn ajattelemaan: jaetaanko viestit arvottomiin ja arvokkaisiin? Ja vielä alakategorioihin: pelkurimaiset arvottomat, rohkeat arvottomat etc?

Mikä tekee viestistä sitten sinulle arvokkaan?

Että voin verrata sitä nimimerkin aikaisenpiin mielipiteisiin, jolloin viestiin pääsee ikäänkuin suoraan sisään. Kun livenä tapaan henkilön joka esittää ehkä vaikeaselkoisen asian, avautuu hänen sanomansa paremmin kun tunnen hänen ajatusmalliaan ja osaan tällöin arvostaa sitä heti eri lailla.

• Setä
        Taatto kirjoitti:

Että voin verrata sitä nimimerkin aikaisenpiin mielipiteisiin, jolloin viestiin pääsee ikäänkuin suoraan sisään. Kun livenä tapaan henkilön joka esittää ehkä vaikeaselkoisen asian, avautuu hänen sanomansa paremmin kun tunnen hänen ajatusmalliaan ja osaan tällöin arvostaa sitä heti eri lailla.

Emmeköhän me tämän ikäiset ole useinkin saaneet muuttaa käsityksiämme asioista,eikö se vuorovaikutus juuri näiden keskustelupalstojenkin alunperäinen tarkoitus ole?

• Setä kirjoitti:

Jos saa jatkuvaa kritiikkiä,oli se sitten keneltä tahansa niin ehkä voi miettiä mitä kirjoittaa ja millä tarkoituksella?Olen myös samaa mieltä siinä ettei näillä palstoilla kannata kertoa liikaa itsestään yksityishenkilönä
        Useinhan nämä "nimettömät" arvostelijat ovat vakikirjoittajia jotka eivät halua kritisoida omalla nimellään,provot taas on syytä jättää omaan arvoonsa ja vastaamatta

Siis olen kanssasi samaa mieltä kannanotostasi kirjoitukseen sekä siihen,ettei näillä palstoilla kannata kertoa liikaa itsestään yksityishenkilönä.
        Itse siihen 'sorrun',mutta tiedän rajani ja se on minun 'tavaramerkki'/tapa olla mukana.
        Minun pää kestää hyvin ne paineet,joihin olen itseni täällä palstalla ajanut ja ns.turnauskestävyyttä löytyy tarvittaessa paljon enempään,kuin mitä täällä olen joutunut 'käyttämään'.
        Silti olen siitäkin yhtämieltä,ettei kannata laittaa itseään likoon ja arvostelulle alttiiksi,jos ei ole masokisti tai todella tiedä kestävyyttänsä ja kykyä säilyttää mielenrauha ja maltti, tuli vastaan mitä tahansa.

Asia josta olen hiukka erimieltä,koskee kohtaa,jossa sanot "Useinhan nämä "nimettömät" arvostelijat ovat vakikirjoittajia,jotka eivät halua kritisoida omalla nimellään".

Oma kanta asiaan on,että useimmiten on kyse sellaisista kirjoittajista,jotka eivät muutenkaan kirjoittele vakituisesti 'samalla' nikillä,ja uskon,että varsinkaan he,jotka vakituiseen kirjoittavat; pääsäänröisesti rek.nikillä/samalla evk.nikillä tai samalla rekkaamattomalla nikillä, eivät ole "pääosin" näitä arvostelijoita.

Muuten olen samaa mieltä arvostelijoista ja provoista,sekä johtopäätöksestäsi niihin.

• hurlumHei_
        Taatto kirjoitti:

intän edelleen: miten sinun pääsi sisään pääsevät sitten vasta-aloittaneet kirjoittajat, kun sinulla ei ole pohjana aikaisempia mielipiteitä?

Tällainen keskustelupalstoilla tapahtuva viestintä perustuu enemmän tai vähemmän anonyymiuteen. Tuon anonyymiuden monet haluavat säilyttää; minä nyt ainakin. En nyt ihan äkkiseltään osaa miettiä, että joku tuntisi ajatusmallini täältä kirjoittelusta, se kun tuppaa itsellenikin epäselväksi tavan takaa käymään.

• Taikis
        Taatto kirjoitti:

kirjoituksia ja täytyy kyllä hämmästellä ajatuskantaasi. Ei nikki voi olla itseisarvo viestille, kyllä se on viestin sisältö. Eihän täällä taideteoksia tehdä vaan esitetään mielipiteitä. Vrt. tuohon singeerausvertaukseesi.

Ilman muuta jokainen kirjoitettu mielipide on jonkun henkilön kirjoittama olkoon "tuttu" tai "tuntematon" eikä toinen mielipide ole toista arvokkaampi vain sen tähden että kirjoittajana on yleisesti tunnettu nikki.

• koltis
        hurlumHei_ kirjoitti:

intän edelleen: miten sinun pääsi sisään pääsevät sitten vasta-aloittaneet kirjoittajat, kun sinulla ei ole pohjana aikaisempia mielipiteitä?

Tällainen keskustelupalstoilla tapahtuva viestintä perustuu enemmän tai vähemmän anonyymiuteen. Tuon anonyymiuden monet haluavat säilyttää; minä nyt ainakin. En nyt ihan äkkiseltään osaa miettiä, että joku tuntisi ajatusmallini täältä kirjoittelusta, se kun tuppaa itsellenikin epäselväksi tavan takaa käymään.

Jo kantaani perustelin.

• Setä
        Taikis kirjoitti:

kirjoituksia ja täytyy kyllä hämmästellä ajatuskantaasi. Ei nikki voi olla itseisarvo viestille, kyllä se on viestin sisältö. Eihän täällä taideteoksia tehdä vaan esitetään mielipiteitä. Vrt. tuohon singeerausvertaukseesi.

Ilman muuta jokainen kirjoitettu mielipide on jonkun henkilön kirjoittama olkoon "tuttu" tai "tuntematon" eikä toinen mielipide ole toista arvokkaampi vain sen tähden että kirjoittajana on yleisesti tunnettu nikki.

Tottakai tyhjäkin kangas myy Picasson signeeraamana

• koltis
        Taikis kirjoitti:

Sinun mielestäsi. Miksi muuten yleensä vaivaudut kirjautumaan. Haluatko sanoa sanottavasi kuitenkin Taikiksena.

• Taikis
        Setä kirjoitti:

Tottakai tyhjäkin kangas myy Picasson signeeraamana

itseisarvoksi otetaan vain nimi. Eli ihan sama mitä kirjoittaa ,jos on "nimi" alla niin on arvostettua tekstiä ja päinvastoin????

• Taikis
        koltis kirjoitti:

Sinun mielestäsi. Miksi muuten yleensä vaivaudut kirjautumaan. Haluatko sanoa sanottavasi kuitenkin Taikiksena.

siinä mitään vaivaa.

• hurlumHei_
        Taatto kirjoitti:

...aloin, olisiko minun sinun ajatuskantaasi mukaellen nyt syytä tutustua kaikkiin sekä taatto- että koltisnikillä julkaistuihin mielipiteisiin, jotta pääsisin viestiisi suoraan sisään?

Nyt mua kyllä jo hymyilyttää itseänikin...

• koltis
        Taikis kirjoitti:

siinä mitään vaivaa.

Niin teet. Miksi?

• Taikis
        koltis kirjoitti:

Niin teet. Miksi?

tekisi, minulle ei ole kynnyskysymys onko rekkaamattoman vai rekatun komentti, luen aina sisällön ja vastaan sisällöön mukaan, en nikin perusteella.

• koltis
        hurlumHei_ kirjoitti:

...aloin, olisiko minun sinun ajatuskantaasi mukaellen nyt syytä tutustua kaikkiin sekä taatto- että koltisnikillä julkaistuihin mielipiteisiin, jotta pääsisin viestiisi suoraan sisään?

Nyt mua kyllä jo hymyilyttää itseänikin...

Parhaaksi katsot.

• koltis
        Taikis kirjoitti:

tekisi, minulle ei ole kynnyskysymys onko rekkaamattoman vai rekatun komentti, luen aina sisällön ja vastaan sisällöön mukaan, en nikin perusteella.

Halunnut vastata.

• M.T.
        Pirre* kirjoitti:

Kirjoitus oli hyvä jo ennen Hurlumin omistusta..

Liian hyvin toistensa taustat tuntevat, muodostavat näitä ns.sisäpiirejä, joista täällä on usein valiteltu.

Älkäätten nyt hyvät ihmiset tapelko ihan hulluista asioista. Olen mikä olen ja sillä sipuli:DD

En ole kenellekään mitään pahaa tarkoittanut ja päätin pysyä tuntemattomana, jättäkää nyt PLEASE minut jo unholaan!!!

Kirjoittelen täällä ilman nikkiä puskasta, ja nyt olen vielä enemmän sitä mieltä että puskassa pysynkin.

Rauhoittukaa ja sietäkää toisianne, tämähän on kuin hullunmyllyn kerranto siitä, kun lähdin Maronina pois palstalta, tarkoitukseni ei ole ärsyttää ketään, mutta kirjoituseni sen näyttävät tekevän.

Olin joskus "maailman menoa" palstalla kiistelemässä politiikasta ja uskonnosta, ja sain samanlaisen kahtiajakauman aikaiseksi.

EN halua kenenkään riitelevän puolesta enkä vastaan persoonaani, olen hävinnyt maisemista Marion.T:nä enkä halua että minua kaivetaan esiin vain siksi että olen omituinen persoona.

Pysyn palstalla puskiaisena, ja valitettavasti vastailen vain niille jotka tunnen - EN ala riitelemään kenenkään kanssa.

Luin päivällä kirjoitukset jotka oli tarkoitettu minulle jotka kuitenkin kohdistuivat aivan väärään nikkiin.
        En vastannut mitään, huomasin pisteen nikin nimen välissä, tosin tajusin sen vasta sitten kun oikea nikki hikeentyi.

Minulla EI ole nikkiä, että turha arvailla ketään minuksi. Se ei tee kuin pahaa mieltä niille jotka täällä kirjoittelevat ja heitä minuksi luullaaan.

Pyydän syvästi anteeksi kaikilta joita olen kirpeilläkin kirjoituksillani ärsyttänyt.

Sinä Tähtitoimittaja olet nähnyt monen nikin nousun, uhon ja tuhon, en ole tarkoittanut kirjoituksillani mitään pahaa kenellekään, luulen että jopa sinä olet ymmärtänyt sanailuni väärin.

Joten LAKATKAA KIRJOITTAMASTA MARIONISTA, niin ystävät kuin vihulaisetkin, Marion on VAIN pelkkä nimimerkki, ei mitään muuta. Ihminen sen takana jatkaa palstalla, ehkä hieman vähemmän, mutta joskus kuitenkin.

Ja tämä ei perkele viekööt ollut mikään nyyhkyjäähyväinen, minua ei palstalta saa pois kuin ruumisauto!!!!!!

• Taikis
        koltis kirjoitti:

Halunnut vastata.

pidätän itselläni oikeuden vastata tai olla vastaamatta tivaamiseesi, en näe istuvani käräjillä.

Kirjoitan nikilläni ihan omasta vapaasta tahdostani.

• Setä
        Taikis kirjoitti:

itseisarvoksi otetaan vain nimi. Eli ihan sama mitä kirjoittaa ,jos on "nimi" alla niin on arvostettua tekstiä ja päinvastoin????

Näköjään noin jotkut ajattelevat

• hurlumHei_
        M.T. kirjoitti:

Älkäätten nyt hyvät ihmiset tapelko ihan hulluista asioista. Olen mikä olen ja sillä sipuli:DD

En ole kenellekään mitään pahaa tarkoittanut ja päätin pysyä tuntemattomana, jättäkää nyt PLEASE minut jo unholaan!!!

Kirjoittelen täällä ilman nikkiä puskasta, ja nyt olen vielä enemmän sitä mieltä että puskassa pysynkin.

Rauhoittukaa ja sietäkää toisianne, tämähän on kuin hullunmyllyn kerranto siitä, kun lähdin Maronina pois palstalta, tarkoitukseni ei ole ärsyttää ketään, mutta kirjoituseni sen näyttävät tekevän.

Olin joskus "maailman menoa" palstalla kiistelemässä politiikasta ja uskonnosta, ja sain samanlaisen kahtiajakauman aikaiseksi.

EN halua kenenkään riitelevän puolesta enkä vastaan persoonaani, olen hävinnyt maisemista Marion.T:nä enkä halua että minua kaivetaan esiin vain siksi että olen omituinen persoona.

Pysyn palstalla puskiaisena, ja valitettavasti vastailen vain niille jotka tunnen - EN ala riitelemään kenenkään kanssa.

Luin päivällä kirjoitukset jotka oli tarkoitettu minulle jotka kuitenkin kohdistuivat aivan väärään nikkiin.
        En vastannut mitään, huomasin pisteen nikin nimen välissä, tosin tajusin sen vasta sitten kun oikea nikki hikeentyi.

Minulla EI ole nikkiä, että turha arvailla ketään minuksi. Se ei tee kuin pahaa mieltä niille jotka täällä kirjoittelevat ja heitä minuksi luullaaan.

Pyydän syvästi anteeksi kaikilta joita olen kirpeilläkin kirjoituksillani ärsyttänyt.

Sinä Tähtitoimittaja olet nähnyt monen nikin nousun, uhon ja tuhon, en ole tarkoittanut kirjoituksillani mitään pahaa kenellekään, luulen että jopa sinä olet ymmärtänyt sanailuni väärin.

Joten LAKATKAA KIRJOITTAMASTA MARIONISTA, niin ystävät kuin vihulaisetkin, Marion on VAIN pelkkä nimimerkki, ei mitään muuta. Ihminen sen takana jatkaa palstalla, ehkä hieman vähemmän, mutta joskus kuitenkin.

Ja tämä ei perkele viekööt ollut mikään nyyhkyjäähyväinen, minua ei palstalta saa pois kuin ruumisauto!!!!!!

...osoitin kyllä sinulle sanani tuolla aiemmin, mutta nyt täällä on todellakin keskusteltu, väitelty, whatsoever ihan muusta kuin sinusta. Eikä minusta ole vallan hullu asia ollenkaan keskustella rekkaamattomasta nikistä contra rekattu, varsinkin jos viestien arvotuskin sitä toisilla vaatii.

Tuo väärinymmärtäminen; voisiko ajatella niin, että kirjoittaisi niin, ettei väärinymmärryksiä pääse syntymään? Toisaalta taas: ei tarvitse olla kummoinenkaan psykologisoija nähdäkseen kirjoituksen tarkoituksen, oli se sitten kirjoitettu puskasta tai ei, tai selitellään sitä jälkikäteen väärinymmärrykseksi, provoksi tai huumoriksi.

Noiden jäähyväisten merkityksestä olen jo kirjoittanutkin...

• hurlumHei_
        hurlumHei_ kirjoitti:

...avautuu sinulle, jos luet aiemmat koltiksen/Taaton viestit. Hän perusteli näkökantaansa, jonka mukaan viestini on arvoton, kun käytin nikkiä vanha nikki.

Ääh...jotensakin näin se meni.

• Näin on näreet
        Setä kirjoitti:

tuntevat syyllistyneensä arvostelun alaisena olevaan toimintaan vetävät herneen nenäänsä!!

Ketjusta on poistettu 118 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      639
      3304
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      99
      2685
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1701
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1592
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1520
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1500
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      71
      1465
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      347
      1427
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1342
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1243
    Aihe