Anteeksi maailma

Yksinäinen

Anteeksi maailma, että olen olemassaolollani tuottanut sinulle pettymyksen. Anteeksi, että olen tällainen paska. Anteeksi, että en ole käyttänyt sinun minulle antamia mahdollisuuksia, enkä käyttänyt lahjojani mihinkään hyödylliseen.

Anteeksi, että pyydän vain anteeksi, mutta en ole valmis korjaamaan asiaa. Minä en jaksa. Anteeksi, että syytän kaikkia muita ja odotan, että joku silittäisi päätäni ja sanoisi, ettei mikään ole minun syytäni.

Anteeksi maailma, että olen tuhlannut aikaasi odottamalla, että joku tulisi ja kertoisi minulle, että tietää kaikki ajatukseni ja tuntisi minut täysin. Sanoisi minulle, että kaikki on hyvin ja auttaisi minua nousemaan taas jaloilleni. Ottaisi minut syliin ja tuudittaisi. Kertoisi minulle, mitä minun pitää tehdä ja antaisi voimaa toimia.

Anteeksi kaikille ystävilleni, että en välitä teistä. Anteeksi isä ja äiti, että vihaan teitä. Anteeksi veljeni, että olen sinulle niin katkera siitä kun pienenä sinua hoidettiin ja minut jätettiin nurkkaan odottamaan, että minutkin huomattaisi. Nyt sinusta ollaan ylpeitä ja sanotaan, kuinka kaikki työ sinun lapsuudessasi oli vaivan arvoista. Miksi minä istuin perheneuvolan oven takana itkemässä, eikä kukaan kysynyt, miltä minusta tuntuu!?

Anteeksi, etten lapsena osannut kertoa, että minun on aina vaan paha olla. Anteeksi, etten kertonut, että minäkin tarvitsen lohdutusta. Anteeksi, että halusin vain olla yksin.

Anteeksi isä ja äiti, että otin tehtäväkseni selvitellä teidän riitojanne, enkä koskaan tajunnut pyytää teiltä lohdutusta omaan suruuni.

Anteeksi äiti, että uskoin, ettet sinä tiedä mistään mitään ja uskoin isää, että sinulle kuuluu nauraa.

Anteeksi isä, että uskoin sinua, ettei töihin kannata mennä.

Anteeksi rakas poikani, että en jaksa huolehtia sinusta niin hyvin kuin pitäisi. Anteeksi, ettei sinulla ole joka aamu puhtaita sukkia, eikä välipalaa odottamassa, kun tulet koulusta. Minä rakastan sinua ja kaiken mitä teen, teen sinun vuoksesi. Sinä olet ainoa, ketä jaksan edes rakastaa.

Anteeksi mieheni, että haluan sinun rakastavan minua. Anteeksi, että haluaisin lohdutusta. Anteeksi, että tunnen sinun kanssasi olevani niin yksin.

Anteeksi, että edes harkitsin itsemurhaa. En minä sitä aio. Anteeksi, että halusin vain päästä pälkähästä.

Minä en vain jaksa enää yrittää, ei minusta ole mihinkään.

13

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kehtaatkin väittää muuta! Juuri äsken kirjoitit aivan älyttömän taiteellisen, luovan ja hienon tekstin, kuin suoraan jostain kirjasta. Ainakin minä pidin siitä hyvin paljon.. Siinä oli näkemystä!!

      Miten voit sanoa itsestäsi, ettei sinusta ole mihinkään? Jokainen voisi ajatella juuri noin, eikä kenellekään tulisi hyvää mieltä (ei tosiaankaan, kaikki kieriskelisivät vain itsesäälissä). En sano sitä, ettetkö voisi toisinaan surra, mutta kunhan tajuat elää myös nykyajassa. Noista tapahtumista on useampi vuosikymmen jo kulunut. Miten ne voisivat vaikuttaa elämääsi enään?? Tuskinpa millään lailla... ellet sitten anna niiden vaikuttaa.
      Hienoa, että olet naimisissa, hienoa että olet saanut oman lapsen. Kaikki naiset eivät ole tuon asian suhteen yhtä onnekkaita. Kai miehesi tukee sinua vaikeina aikoina? Eikö sitä se naimisissa oleminen ole: saa tukea ja rakkautta.. ?

      • Yksinäinen

        Kiitos

        Sitähän minä tässä juuri anteeksi pyydänkin, että heitän lahjani hukkaan, säälin itseäni ja olen katkera. Märehdin ja märehdin, mutta mitään en tee.

        En naimisissa, ihan avoliitossa. Mieheni juuri kertoi, ettei ole ihan varma haluaako jatkaa kanssani, kun olen tämmöinen. Kerroin hänelle jo alkuun (=n.4v sitten) että mieleni saattaa heilahdella, mutta hän sanoi vasta nyt tajunneensa, mitä tarkoitin, eikä ole varma haluaako jatkaa...


      • ...
        Yksinäinen kirjoitti:

        Kiitos

        Sitähän minä tässä juuri anteeksi pyydänkin, että heitän lahjani hukkaan, säälin itseäni ja olen katkera. Märehdin ja märehdin, mutta mitään en tee.

        En naimisissa, ihan avoliitossa. Mieheni juuri kertoi, ettei ole ihan varma haluaako jatkaa kanssani, kun olen tämmöinen. Kerroin hänelle jo alkuun (=n.4v sitten) että mieleni saattaa heilahdella, mutta hän sanoi vasta nyt tajunneensa, mitä tarkoitin, eikä ole varma haluaako jatkaa...

        Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Sitä toivon sinulle :)


      • minä
        Yksinäinen kirjoitti:

        Kiitos

        Sitähän minä tässä juuri anteeksi pyydänkin, että heitän lahjani hukkaan, säälin itseäni ja olen katkera. Märehdin ja märehdin, mutta mitään en tee.

        En naimisissa, ihan avoliitossa. Mieheni juuri kertoi, ettei ole ihan varma haluaako jatkaa kanssani, kun olen tämmöinen. Kerroin hänelle jo alkuun (=n.4v sitten) että mieleni saattaa heilahdella, mutta hän sanoi vasta nyt tajunneensa, mitä tarkoitin, eikä ole varma haluaako jatkaa...

        oletko hakenut apua? kuulostaa siltä että todella tarvitset sitä. minustakin on joskus tuntunut aivan samalta. selvisin siitä kyllä ilman ulkopuolisten apua, mutta ehkä sinä tarvitset sitä. eikö kannattaisi yrittää muuttua että voisit pitää miehesi. minäkin muutuin ihan siitä syystä että rakastin miestäni niin etten halunnut menettää häntä ja nyt kun olen noussut ylös suosta niin meillä menee paremmin kuin koskaan. jos toisella ei ole itsetuntoa suhde tekee huonoa kummallekin osapuolelle.

        yritä kestää. kyllä se elämä voittaa :)


      • minä
        minä kirjoitti:

        oletko hakenut apua? kuulostaa siltä että todella tarvitset sitä. minustakin on joskus tuntunut aivan samalta. selvisin siitä kyllä ilman ulkopuolisten apua, mutta ehkä sinä tarvitset sitä. eikö kannattaisi yrittää muuttua että voisit pitää miehesi. minäkin muutuin ihan siitä syystä että rakastin miestäni niin etten halunnut menettää häntä ja nyt kun olen noussut ylös suosta niin meillä menee paremmin kuin koskaan. jos toisella ei ole itsetuntoa suhde tekee huonoa kummallekin osapuolelle.

        yritä kestää. kyllä se elämä voittaa :)

        niin, ja jos haluat puhua niin voit mailata minulle [email protected]


      • Yksinäinen
        minä kirjoitti:

        niin, ja jos haluat puhua niin voit mailata minulle [email protected]

        Kyllä olen hakenut apua, koko ajan asia 'hoidossa' ja siihen jaksan vielä uskoa, että kaikki kääntyy parhain päin. Joskus vaan tekee hyvää vähän avautua. Kiitos olkapään tarjoamisesta, pidän mielessä jos joskus tuntuu siltä:)


    • poju

      Kaikki ihmiset on tullut maailmalle jonkun syyn takia!! Vaikka perheesi ja sä et usko jumalaan niin en usko mäkään mutt silti ihmiset on jonkun syyn takia syntynyt tänne meillä on joku tehtävä ja silloin jos jokju on pulassa niin muut voi auttaa

      Jos sä tunnet ittes olevas nahjus niin kaikki tuntee joskus mäkin oon melkeen sytyttänyt tulipalon :I josta mun vanhemmat ei ees tiiä!
      kukaan ei oo taudellinen sulla on ehkäpä joku huono kausi menoss

      Kaikki ihmiset tekee vieheitä sull näköjään on enämmän niit virhei kun tavallisesti mut et voi luovuttaa ET saa alistua Hyvyyden ja puhuuden pompoteltaviks! TAISTELE

      kyllä säkin viellä tuut kävelemään ruusuilla niinkun toisilla nyt. Toiset vaan tulee huonolle kaudelle eriaikaan kun sä jos niin ajatellaan...
      Muttasun elämällä on kaikille muoillekkin annettavaa kun ittelles!

      Ajattele jotakin vanhusta esim: 96 vuotiasta. Nii kyllä sekin taistelee että se voi elää ja se voi kyllä olla taistelematta ja kuolla.

      tee jotakin uutta mee vaikka ulos ja avaa silmät kuuntele tuulen huminaa ja tunne syksyn kylmyys. Makaaa vaikk' lehtikasassa ja rentoidu. Älä kokoajan istu sisällä ja naputa tietokonetta tai tuijotaa tv:tä. Kyll ne esi ihmisetkin pärjäs ja taisteli kylmäsä lämpimässä kokoajan niil oli vaara mut ne taisteli joten ÄLÄ LUOVUTA..

      me tarvitaan sua me kaikki

      • Yksinäinen

        Hassua, että minulle tuli jostain syystä hymy huulille viestistäsi:) Toki tänään on parempi päivä, mutta ehkä myös siksi, että vaikutat kovin nuorelta ja kirjoituksestasi voin aistia jotain kovin tuttua... Tuollainen minäkin olen joskus ollut.

        Kyllä, tuulen humina, syksyn sumuiset aamut ja metsän tuoksu tuntuu hyvältä. Mutta tämä ei johdu siitä, etten osaisi nauttia elämästäni ja ympäristöstä. Kyllä minä tiedän mitä se on. Ei, tämä todellakin on vain huono kausi ja apua saan koko ajan. En todellakaan aio alistua tämän tunteen vietäväksi, en, minulla on niin paljon. Sen tiedän, en tunne, mutta tiedän.

        En makaa kotona, en katso tv:tä juuri ollenkaan ja tietokoneella käyn tasan kolme kertaa päivässä lukemassa sähköpostit ja nyt tämän palstan. Kyllä minä tiedän mitä minä haluan ja muistan, miltä tuntuu, kun luottaa siihen, että minua tarvitaan. Kyllä minä muistan. Siksi minä taistelenkin tätä mieltäni syövää mustuutta vastaan esimerkiksi tänne kirjoittamalla.

        Vaikutat fiksulta ja paljon ajattelevalta nuorelta mieheltä. Kiitos sanoistasi. Toivotan kaikkea hyvää elämääsi.


      • poju
        Yksinäinen kirjoitti:

        Hassua, että minulle tuli jostain syystä hymy huulille viestistäsi:) Toki tänään on parempi päivä, mutta ehkä myös siksi, että vaikutat kovin nuorelta ja kirjoituksestasi voin aistia jotain kovin tuttua... Tuollainen minäkin olen joskus ollut.

        Kyllä, tuulen humina, syksyn sumuiset aamut ja metsän tuoksu tuntuu hyvältä. Mutta tämä ei johdu siitä, etten osaisi nauttia elämästäni ja ympäristöstä. Kyllä minä tiedän mitä se on. Ei, tämä todellakin on vain huono kausi ja apua saan koko ajan. En todellakaan aio alistua tämän tunteen vietäväksi, en, minulla on niin paljon. Sen tiedän, en tunne, mutta tiedän.

        En makaa kotona, en katso tv:tä juuri ollenkaan ja tietokoneella käyn tasan kolme kertaa päivässä lukemassa sähköpostit ja nyt tämän palstan. Kyllä minä tiedän mitä minä haluan ja muistan, miltä tuntuu, kun luottaa siihen, että minua tarvitaan. Kyllä minä muistan. Siksi minä taistelenkin tätä mieltäni syövää mustuutta vastaan esimerkiksi tänne kirjoittamalla.

        Vaikutat fiksulta ja paljon ajattelevalta nuorelta mieheltä. Kiitos sanoistasi. Toivotan kaikkea hyvää elämääsi.

        joo.. minä olen vasta 12 :D mutta ihan yhtä fiksu kun monet aikuiset.. toivottavasti pärjäät kirjoitellaan jos tarvitan apua


      • poju
        Yksinäinen kirjoitti:

        Hassua, että minulle tuli jostain syystä hymy huulille viestistäsi:) Toki tänään on parempi päivä, mutta ehkä myös siksi, että vaikutat kovin nuorelta ja kirjoituksestasi voin aistia jotain kovin tuttua... Tuollainen minäkin olen joskus ollut.

        Kyllä, tuulen humina, syksyn sumuiset aamut ja metsän tuoksu tuntuu hyvältä. Mutta tämä ei johdu siitä, etten osaisi nauttia elämästäni ja ympäristöstä. Kyllä minä tiedän mitä se on. Ei, tämä todellakin on vain huono kausi ja apua saan koko ajan. En todellakaan aio alistua tämän tunteen vietäväksi, en, minulla on niin paljon. Sen tiedän, en tunne, mutta tiedän.

        En makaa kotona, en katso tv:tä juuri ollenkaan ja tietokoneella käyn tasan kolme kertaa päivässä lukemassa sähköpostit ja nyt tämän palstan. Kyllä minä tiedän mitä minä haluan ja muistan, miltä tuntuu, kun luottaa siihen, että minua tarvitaan. Kyllä minä muistan. Siksi minä taistelenkin tätä mieltäni syövää mustuutta vastaan esimerkiksi tänne kirjoittamalla.

        Vaikutat fiksulta ja paljon ajattelevalta nuorelta mieheltä. Kiitos sanoistasi. Toivotan kaikkea hyvää elämääsi.

        ja jos sulle tulee ongelmia niin voit mailata mulle jos tarviin 12 vuotiaan lapsen apua

        [email protected]


      • Yksinäinen
        poju kirjoitti:

        ja jos sulle tulee ongelmia niin voit mailata mulle jos tarviin 12 vuotiaan lapsen apua

        [email protected]

        Kiitos tarjouksestasi, mutta ehkä käännyn kuitenkin ammattiauttajan ja hieman enemmän elämän kokemusta omaavien ystävieni puoleen yhtään väheksymättä sinua ja ajatuksiasi.

        Kyllä sinä ainakin ajattelet enemmän ja tärkeämpiä asioita kuin monet aikuiset ja minä arvostan ajattelevia ihmisiä todella paljon. Uskon, että se kantaa sinua vielä pitkälle, vaikka saattaa joskus aiheuttaa turhaa tuskaakin. Ethän uhraa kaikkea ajattelusi voimaa toisiin ihmisiin ja heidän auttamiseen. Muista, että sinä olet oman onnesi seppä, et toisten. Muista lukea, kuunnella, ymmärtää ja ihmetellä (ei mikään äitineuvo, vaan toisen ajattelevaisen:))

        Lupaa minulle yksi asia... Älä koskaan luovu unelmistasi jonkin hetken mielijohteen vuoksi... Et voi tietää, miten pieni päätös voi muuttaa koko elämäsi suunnan. Toki virheet, pettymykset ja vastoinkäymiset kasvattavat, jos eivät tapa, mutta on myös asioita, joiden vaikutukset ovat pitkäkestoisia ja tuhoisia, (paljon tuhoisampia kuin tulipalo:)) ja ymmärrät niiden merkityksen vasta jälkeenpäin.

        Toivon kaikkea hyvää sinun elämääsi ja rohkeutta ja viisautta runsain mitoin!

        Ja vielä... älä kiirehdi! Maailma menee kuitenkin eteenpäin vain omalla vauhdillaan ja kiirehtimällä sinulta jää vain paljon näkemättä.


      • poju
        Yksinäinen kirjoitti:

        Kiitos tarjouksestasi, mutta ehkä käännyn kuitenkin ammattiauttajan ja hieman enemmän elämän kokemusta omaavien ystävieni puoleen yhtään väheksymättä sinua ja ajatuksiasi.

        Kyllä sinä ainakin ajattelet enemmän ja tärkeämpiä asioita kuin monet aikuiset ja minä arvostan ajattelevia ihmisiä todella paljon. Uskon, että se kantaa sinua vielä pitkälle, vaikka saattaa joskus aiheuttaa turhaa tuskaakin. Ethän uhraa kaikkea ajattelusi voimaa toisiin ihmisiin ja heidän auttamiseen. Muista, että sinä olet oman onnesi seppä, et toisten. Muista lukea, kuunnella, ymmärtää ja ihmetellä (ei mikään äitineuvo, vaan toisen ajattelevaisen:))

        Lupaa minulle yksi asia... Älä koskaan luovu unelmistasi jonkin hetken mielijohteen vuoksi... Et voi tietää, miten pieni päätös voi muuttaa koko elämäsi suunnan. Toki virheet, pettymykset ja vastoinkäymiset kasvattavat, jos eivät tapa, mutta on myös asioita, joiden vaikutukset ovat pitkäkestoisia ja tuhoisia, (paljon tuhoisampia kuin tulipalo:)) ja ymmärrät niiden merkityksen vasta jälkeenpäin.

        Toivon kaikkea hyvää sinun elämääsi ja rohkeutta ja viisautta runsain mitoin!

        Ja vielä... älä kiirehdi! Maailma menee kuitenkin eteenpäin vain omalla vauhdillaan ja kiirehtimällä sinulta jää vain paljon näkemättä.

        Joo, mä yritän ajatella myös itseäni. Ja en varmasti unohda mun haaveita ja toiveita.. kiitos :D


      • eräs toinen nainen
        Yksinäinen kirjoitti:

        Kiitos tarjouksestasi, mutta ehkä käännyn kuitenkin ammattiauttajan ja hieman enemmän elämän kokemusta omaavien ystävieni puoleen yhtään väheksymättä sinua ja ajatuksiasi.

        Kyllä sinä ainakin ajattelet enemmän ja tärkeämpiä asioita kuin monet aikuiset ja minä arvostan ajattelevia ihmisiä todella paljon. Uskon, että se kantaa sinua vielä pitkälle, vaikka saattaa joskus aiheuttaa turhaa tuskaakin. Ethän uhraa kaikkea ajattelusi voimaa toisiin ihmisiin ja heidän auttamiseen. Muista, että sinä olet oman onnesi seppä, et toisten. Muista lukea, kuunnella, ymmärtää ja ihmetellä (ei mikään äitineuvo, vaan toisen ajattelevaisen:))

        Lupaa minulle yksi asia... Älä koskaan luovu unelmistasi jonkin hetken mielijohteen vuoksi... Et voi tietää, miten pieni päätös voi muuttaa koko elämäsi suunnan. Toki virheet, pettymykset ja vastoinkäymiset kasvattavat, jos eivät tapa, mutta on myös asioita, joiden vaikutukset ovat pitkäkestoisia ja tuhoisia, (paljon tuhoisampia kuin tulipalo:)) ja ymmärrät niiden merkityksen vasta jälkeenpäin.

        Toivon kaikkea hyvää sinun elämääsi ja rohkeutta ja viisautta runsain mitoin!

        Ja vielä... älä kiirehdi! Maailma menee kuitenkin eteenpäin vain omalla vauhdillaan ja kiirehtimällä sinulta jää vain paljon näkemättä.

        "älä kiirehdi! Maailma menee kuitenkin eteenpäin vain omalla vauhdillaan ja kiirehtimällä sinulta jää vain paljon näkemättä"

        Kunpa, siis KUNPA (!) nykynuoriso tuon tajuisi. Ei ole mitään kiirettä menettää neitsyyttään 13-vuotiaana jossakin hiton bileissä... Tai no, korjaan, että oikeastaan se neitsyyden menettäminen tapahtuu tuossa tilanteessa enemmänkin vahingossa kuin suunnitellen, mutta kuitenkin!
        Itsekin olen sitä mieltä asioista, ettei ole minkäänlaista kiirettä mihinkään. Todella jännää, että joku minua vanhempi ja viisaampi ajattelee myös näin :) (olen itse 19)
        Koskaan ei ole tosiaan liian myöhäistä kokea mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe