xp tietoturvapäivitykset

apeli

oletteko ladaneet viime viikon tiistain tietoturvapäivitykset microsoftillta onko ollut ongelmia kun testi tvssä on juttu siitä.

9

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pauli

Olen päivittänyt eikä ole ollut mitään ongelmia.

• ei ongelmia

Ongelmia tulee vain siinä tapauksessa jos olet itse nämä asetukset muuttanut:
      -Syy ongelmiin on pieni ja yksittäisen koneen kohdalla melko helppo korjata.
      Ongelmat esiintyvät Microsoftin mukaan vain siinä tapauksessa, että Com -ohjelmakomponentin asetustiedostojen pääsyoikeuksia on muutettu. Asetukset löytyvät Windows-hakemiston alihakemistosta, ja jos tämän hakemiston käyttöoikeudet eivät ole kunnossa, ongelmia syntyy. Ohjeet mahdollisen ongelman korjaamiseen löytyvät Microsoftin vikailmoituksesta.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=24986

• taas kerran

Olen parhaani mukaan yrittänyt pitää kaikkia softia päivitettyinä ja sitten lataan tietoturvariskin suoraan microsoftin sivuilta. Nyt on neljä virusta koneella, enkä meinaa saada niitä nirhattua.

Lisää valitusta: microsoftin sivuilta en löytänyt mitään mainintaa kyseisistä ongelmista (kiitos linkistä apeli).

Microsoftin hienot verkkopalvelut ohjaavat aina "oikean kielisille" sivuille automaattisesti. En minä halua lukea muutenkin vaikeaa teknistä huttua saksaksi. Miksi vitussa en voi lukea niitä englanniksi tai suomeksi? Miksi se ei ole mahdollista, jos sattuu asumaan Saksassa?

Pitäisi vaihtaa linuxiin, mutta ei minulla ole aikaa alkaa opiskella uusia käyttöjärjestelmiä, mutta pakko kai pikku hiljaa vain ottaa lusikka käteen. Nyt menee hirvittävän paljon aikaa näitten virusten kanssa temppuillessa.

• Hermot menee

Minulla tuli juur noita ongelmia päivitysten jälkeen.
        Mitään käyttöoikeuksia ei ole muutettu.
        KOne on muuten tehdas kunnossa paitsi norman on vaihettu toiseen virustorjuntaan.
        Pakko, koska normanin päivitykset avas koneen tunkeilijalle.

Eli kun en tajua noita vieraskielisiä sivuja mistä saan ohjeet selvällä suomenkielellä vian korjaamiseksi.
        En uskalla enää päivittää koko koneetta koska se sekoittaa modeemin.

• mitä nyt

Eikös XP päivity itsestään?
      Koneeni toimii, mutta jos on päivittynyt eikö Microsoft lähetä mitään korjaavaa päivitystä, jos siä onkin jokin tietämättäni pielessä ja tulis vastaan vasta myöhemmin?

• latasin

niistä kolme, ja se yks niistä sotki heti modeemin asetukset (en niihin itse kajonnut), ja sitten tänään ne koneesta sitten poistin. Tuollasilla viruksiin verrattavilla päivityksillä ei ole mitään pirun virkaa, Microsoft saa työntää ne jonnekin tosi syvälle...

• niinpä niin

Latasin ne pirun päivitykset ihan surutta ja sain sen ansiosta asentaa koko pirun käyttöjärjestelmän uusiksi, että kiitos vaan Bill Gates. Tietoturvapäivitykset saa nyt mun puolesta jäädä. Sen verran harmia tuli!

• njet problema

Itse olen päivittänyt eng.versioni ja tuttavapiiri yhdeksän eng. ja kolme suom. versiota ilman ongelmia.

Ja firmassa on nyt päivitetty vajaa 4000 XP:tä; eipä ole ongelmista mitään kuulunut...

• teemu

Päivityksen jälkeen Windows XP ei käynnisty edes vikasietotilaan. Tyhmänä en varmuuskopioinut tärkeitä tiedostojani. Saako käyttiksen palautettua niin ettei tiedostoni katoa? Tai saako tiedostot jotenkin kopioitus salkkumikrostani ennen uudelleenasennusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe