Tero-Tapio

a ci m la i ne n

Lisää kysymyksiä sinulle.

Käytkö ehtoollisella?
Jotain muuta kommentoitavaa ehtoollisesta?

5

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero-tapio_timonen

Koska en ole missään vakituisissa seuroissa. Ja Herra sanoi: Aina kun murratte leipää, niin tehkää se minun muistokseni.

Se ei tarkoittanut, että olisi pakollinen tapa, jota noudattaa. Koska vapauteen Herra meidät vapautti. Irti synnistä, sekä kaikista tavoista, joilla ihmiset yrittivät tulla vanhurskaiksi ja olla "hurskaita".

• ..näin sivuhuomautuksena, kyllähän ehtoollista voi viettää kotona yksinkin. Luin että Wiggelsworth vietti ehtoollista lähes joka päivä, yksin, tai jos hänellä oli seuraa, yhdessä. (Mainitsen Wiggelsworthin, koska hän oli ilmiselvästi Jumalan mies)

• tero-tapio_timonen
        Laurentius kirjoitti:

..näin sivuhuomautuksena, kyllähän ehtoollista voi viettää kotona yksinkin. Luin että Wiggelsworth vietti ehtoollista lähes joka päivä, yksin, tai jos hänellä oli seuraa, yhdessä. (Mainitsen Wiggelsworthin, koska hän oli ilmiselvästi Jumalan mies)

Mutta kysyttiin: Käytkö ehtoollisella?.

Huomattava ero :D

Tottakai minä tiedän, että voin kotonakin viettää ehtoollista, ja tavallaan vietänkin, aina kun syön, niin pyrin kiittämään Isää Jumalaamme ja Herraamme Jeesusta Kristusta, että on ruokaa ja juomaa, vaikka emme sitä aina ansaitsisikaan. Tässä samalla, näin tehdessä, minä muistan Isää, sekä Kristusta, joka kuoli ristillä minunkin puolestani.

• tero-tapio_timonen kirjoitti:

Mutta kysyttiin: Käytkö ehtoollisella?.

Huomattava ero :D

Tottakai minä tiedän, että voin kotonakin viettää ehtoollista, ja tavallaan vietänkin, aina kun syön, niin pyrin kiittämään Isää Jumalaamme ja Herraamme Jeesusta Kristusta, että on ruokaa ja juomaa, vaikka emme sitä aina ansaitsisikaan. Tässä samalla, näin tehdessä, minä muistan Isää, sekä Kristusta, joka kuoli ristillä minunkin puolestani.

Asia selvä :)

• Kopuli

ehtoollinen kuvastaa myös sitä uskovaisen ja Jumalan välistä veriliittoa, jonka Jumala on tehnyt ihmisen kanssa Jeesuksen kautta. Eli kun käymme ehtoollisella, niin me samalla uudistamme sen liiton, että Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden. Että muistettaisiin se valtava Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan ja Jeesuksen sovitustyön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe