Eronnut

SuzanneZ

Hei kaikille! Siis olen eronnut muutama vuosi sitten jehovantodistajista ja elän paljon mielenkiintoisempaa elämää ja olen saanut OIKEITA ystäviä jotka haluavat olla mun kanssa nimenomaan oman itseni takia eikä sen takia että ollaan uskonveljiä tms. Elämä ilman kokouksia, pakkokenttää ym on upeeta, että suosittelen lähtemistä, eroamista. Mitään hyvää ei saa jos ei rohkeasti eroa ja lähde. Älkääkä jääkö roikkumaan vaan ROHKEASTI eroanomus seurakuntaan niin minä tein ja ole ONNELLINEN OIKEESTI!!!

16

1254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasir

sulle .Hienoa että olet löytänyt itsellesi sellaisen elämän mistä pidät! Onnea elämääsi!

• Lähimmäinen

Minullakkin on "Tosi ystäviä" löysin heidät yli 20v sitten! ja ystävyys on jatkunut! Nämä ystävät voivat luvata muutakin kuin "hauskan viikonlopun"! Minun ystäväni elävät ikuisesti!Keistä on kysymys? Jehova Jumalasta ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta! Vain He voivat luvata Ikuisen elämän Paratiisimaassa, vain He voivat poistaa kuoleman ja sairaudet.

Miten on ihmisten kanssa? He voivat kuolla huomenna! kuihtuvat pois kuin "kedon kukka! he voivat luvata vain "hetkellisen nautinnon" on vain yksi kansa joka kantaa Jehovan nimeä: JT ovatko sen jäsenet täydellisiä? eivät? he ovat vain ihmisiä! joten en odota heiltä täydellisyyttä, he voivat tehdä virheitä aannan heille anteeksi!
      Jotkut ovat väsyneet odottamaan Jehovan päivää ja heidän joukkonsa lisääntyy, mutta Jehova ei petä lupauksiaan! Mutta maailma on häviämässä ja sen nautinnot myös!

• Minäpäminä

Aina särähtää korvaan tuo sana tosi ystävä. Voiko jota kuta sellaista joka on valmis luopumaan ystävyydestä uskonnon takia kutsua tosi ystäväksi??
        en minä ainakaan, erottuani olen saanut ystäviä jotka eivät kysy mihin uskontoon kuulun ja sen jälkeen päätä mitä he minusta ajattelevat.

• Markku_Meilo

Syynä tietysti Vartiotorniseuran edustajan Rutherfordin, samojen "ystävien" nimissä miljoonille silloin eläneille lupaama kuolemattomuus. Tuo lupailu alkoi vajaa 90 vuotta sitten, joten nykyään yli 100-vuotiaat voivat kiitellä Vartiotorniseuraa.

• Helmisen Viljo

"Minun ystäväni elävät ikuisesti!Keistä on kysymys? Jehova Jumalasta ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta!"

Toki olet tullut tuntemaan ystäväsi sen verran läheisesti, että olet oppinut tuntemaan Hänestä sellaisiakin asioita joista ei Raamatussa kerrota. Mitä mieltä olet mm. ystäväsi Jehovan huumorista? Tai onko Hän paljastanut sinulle, ystävälleen, miten Hän voi tietää asioita etukäteen? Sellaisen luulisi kiinnostavan ajassa elävää ihmistä.

• SuzanneZ
        Minäpäminä kirjoitti:

Aina särähtää korvaan tuo sana tosi ystävä. Voiko jota kuta sellaista joka on valmis luopumaan ystävyydestä uskonnon takia kutsua tosi ystäväksi??
        en minä ainakaan, erottuani olen saanut ystäviä jotka eivät kysy mihin uskontoon kuulun ja sen jälkeen päätä mitä he minusta ajattelevat.

siis mulla ei ollut oikeesti tosi ystäviä jehovantodistajissa

• SuzanneZ
        Helmisen Viljo kirjoitti:

"Minun ystäväni elävät ikuisesti!Keistä on kysymys? Jehova Jumalasta ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta!"

Toki olet tullut tuntemaan ystäväsi sen verran läheisesti, että olet oppinut tuntemaan Hänestä sellaisiakin asioita joista ei Raamatussa kerrota. Mitä mieltä olet mm. ystäväsi Jehovan huumorista? Tai onko Hän paljastanut sinulle, ystävälleen, miten Hän voi tietää asioita etukäteen? Sellaisen luulisi kiinnostavan ajassa elävää ihmistä.

Uskon että maailmankaikkeudessa on eri tasoja ja kuoltuamme muutumme vain eri olomuotoon, olemme tulleet tänne maapallolle tiettyä tehtävää varten, ihmisiksi,jotka tekevät hyvää toisille ja kun tehtävämme on täytetty, kuolemme ja menemme toiseen olomuotoon.

• SuzanneZ

Uskotko oikeesti tuohon puppuun?

• Kahden vaiheilla
        SuzanneZ kirjoitti:

Uskotko oikeesti tuohon puppuun?

>>>Uskotko oikeesti tuohon puppuun?

Mikä lähimmäisen viestissä on puppua?

• Kahden vaiheilla
        SuzanneZ kirjoitti:

siis mulla ei ollut oikeesti tosi ystäviä jehovantodistajissa

>>>siis mulla ei ollut oikeesti tosi ystäviä jehovantodistajissa

Mistähän se sitten mahtoi johtua?

• Lähimmäinen
        SuzanneZ kirjoitti:

Uskon että maailmankaikkeudessa on eri tasoja ja kuoltuamme muutumme vain eri olomuotoon, olemme tulleet tänne maapallolle tiettyä tehtävää varten, ihmisiksi,jotka tekevät hyvää toisille ja kun tehtävämme on täytetty, kuolemme ja menemme toiseen olomuotoon.

Kyllä pimeeksi menee ajatukset! Oletko ollut joskus JT:ja tuleeko sinusta ehkä kärpänen uudessa elämässä?

• Helmisen Viljo
        Lähimmäinen kirjoitti:

Kyllä pimeeksi menee ajatukset! Oletko ollut joskus JT:ja tuleeko sinusta ehkä kärpänen uudessa elämässä?

kertoa kuinka läheinen olet Jehovan kanssa, eli voisitko vastata pariin kysymykseen jotka vähän ylempänä esitin?

• puppua on
        Kahden vaiheilla kirjoitti:

>>>Uskotko oikeesti tuohon puppuun?

Mikä lähimmäisen viestissä on puppua?

Kaikki vähänkään aivoja omaavat tietää ettei ihmisellä ole yleensä moniaita joita voi rehellisesti ystäviksi kutsua.
        Jos yksi kaksi on sellaista, se on pirun hyvä. Joillain ei ole ainuttakaan, kavereita tms jokapäivän tuttavuuksia ehkä. Kaikilla ei oikein niitäkään.
        Kellään ei oikeasti ole kymmeniä, satoja puhumattakaan miljoonia ystäviä.
        Katsokaa vaikka googlettamalla ystävä-sanan merkitys! Tai jostain tietosanakirjasta!
        Sama ajatussuunta ei tee vielä sydänystäviä. Muutenhan maailma olis väärällään suuria ystävyyssuhteita, onhan samoin ajatteleivia ihmisiä..

• Kuinka

Ihmiset pulpajtavat harmagedonin jälkeen nurmikedoille, vohlien sekaan ?

• näin.

Ja minulle kun eräs tienraivaaja sisar aina muisti muistutella kentällä käydessään luonani, "mitä maailmassa on sellaista mitä et Jehovan Todistajissa voisi/saisi tehdä"?

• Kahden vaiheilla

>>>Älkääkä jääkö roikkumaan vaan ROHKEASTI eroanomus seurakuntaan niin minä tein ja ole ONNELLINEN OIKEESTI!!!

Mistäs sinä tiedät, vaikka joku oikeasti olisi onnellinen ollessaan Jehovan todistaja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      9
      2781
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe