Totuus

-Jillian-

Ei tässä nyt mitään uutta ole, mutta rupee vituttamaan, kun ihmiset ei voi myöntää sitä yksinkertaista totuutta, että eihän näistä Jumala ja usko jutuista voi tietää mitään. Kaikki perustuu vaan olettamuksille ja sitä se usko on. 'Koetaan' Jumalan olemassaolo tai muuta sellaista. Kyllä mäkin saan rauhan sydämeeni hiljentymällä ja rukoilemalla, mutta todistaako se mitään Jumalasta? Ainoastaan ihmisestä itsestään. Valitse nyt sitten kreationismi tai alkuräjähdys. Päättääkö se, että valitsen toisen huuhaasadun sen, pääsenkö taivaaseen? Yksinkertaisin ja ainut totuus on se, että en tiedä, miten maailma on luotu, en tiedä onko Jumalaa. Miks ihmiset ei voi tyytyä siihen? Mulle se riittää perkeleen hyvin..

12

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jilliaani

kannattaa uskoa kjohonkin vaikka sitten simpsoneihin kun on todettu että uskovat ihmiset elää pitempään ja terveemmin. Kyse on blaseboilmiöstä;
      kun ajattelet että joku suurempi auttaa ja turvaa sinua niin sillon stressi vähenee eikä masenna niin paljoa.
      Ihmiset tarttee uskoa ihan hyvinvointinsa vuoksi eikä siinä oo mitään pahaa niin kauan kuin ei käytä sitä uskoaan väärin.
      Usko vaan.

• indeed mon

niin ja eihän siinä uskossa mitään häviä!
        kannattaa siis koettaa ^)

• Terve

Tai voit elää ilman uskoa ja elää pitkään, kunhan vain selvität itsellesi omat ristiriitasi yms. Filosofia on hyvä - Elämänkatsomusopeista on moneen.

• -Jillian-

Hassua, että Jumalan sanaa levitetään myymällä. Usko, niin elät pidempään. Usko, niin olet onnellisempi. Usko, niin voit turvautua johonkin. Kyllä mä nyt tottakai uskoisin, jos se olis minusta kiinni. Siinä vaan sattuu olemaan sellanen pikku ristiriita, että raamatunkin mukaan uskon antaa vain ja ainoastaan Jumala, eikä mikään muu. Ihminen ei itse voi tehdä yhtään mitään uskoakseen. Ei auta, vaikka kuinka lukis raamattua tai rukoilis. Ei auta vaikka kuinka kävis kokouksissa ja näkis uskovia. Ei auta vaikka kuinka hokis ittelleen, että kyllä se Jumala on olemassa. Ihminen ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään uskoakseen. Ja sitä se usko on. Mulle sitä ei oo annettu. En usko. Olishan se perkeleen kiva uskoa johonkin. Sanot, että usko vaan, siitä on hyötyä. No mä uskon itseeni ja rakkaimpiini. Jokanen on tarkotettu tänne tasa-arvoseks ja jos joku vähättelee muita tai pitää itteään parempana kun muut, niin se on kusipää mulkku. Jokanen alkoholisti pummi, jokanen murhaaja ja jokanen yrityspomo on yhtä tärkeitä ja arvokkaita. Uskon vapauteen ja oikeanmukaisuuteen. Uskon siihen, että voin vaikuttaa tähän yhteiskuntaan ihan vaikka jaloillani äänestämällä. Uskon todella moneen asiaan, mutta en usko Jumalaan. Tekeekö se musta pahan? Ihan hyvin mä voisin uskoa salamoita viskelevään ukkoylijumalaan. On vaan pikkusen hankala uskoa mihinkään myyttihahmoon ja todella kyllä epäilen, että jos rupeisin yhtäkkiä uskomaan, niin tulinko siitä onnellisemmaksi...

• pointin
        -Jillian- kirjoitti:

Hassua, että Jumalan sanaa levitetään myymällä. Usko, niin elät pidempään. Usko, niin olet onnellisempi. Usko, niin voit turvautua johonkin. Kyllä mä nyt tottakai uskoisin, jos se olis minusta kiinni. Siinä vaan sattuu olemaan sellanen pikku ristiriita, että raamatunkin mukaan uskon antaa vain ja ainoastaan Jumala, eikä mikään muu. Ihminen ei itse voi tehdä yhtään mitään uskoakseen. Ei auta, vaikka kuinka lukis raamattua tai rukoilis. Ei auta vaikka kuinka kävis kokouksissa ja näkis uskovia. Ei auta vaikka kuinka hokis ittelleen, että kyllä se Jumala on olemassa. Ihminen ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään uskoakseen. Ja sitä se usko on. Mulle sitä ei oo annettu. En usko. Olishan se perkeleen kiva uskoa johonkin. Sanot, että usko vaan, siitä on hyötyä. No mä uskon itseeni ja rakkaimpiini. Jokanen on tarkotettu tänne tasa-arvoseks ja jos joku vähättelee muita tai pitää itteään parempana kun muut, niin se on kusipää mulkku. Jokanen alkoholisti pummi, jokanen murhaaja ja jokanen yrityspomo on yhtä tärkeitä ja arvokkaita. Uskon vapauteen ja oikeanmukaisuuteen. Uskon siihen, että voin vaikuttaa tähän yhteiskuntaan ihan vaikka jaloillani äänestämällä. Uskon todella moneen asiaan, mutta en usko Jumalaan. Tekeekö se musta pahan? Ihan hyvin mä voisin uskoa salamoita viskelevään ukkoylijumalaan. On vaan pikkusen hankala uskoa mihinkään myyttihahmoon ja todella kyllä epäilen, että jos rupeisin yhtäkkiä uskomaan, niin tulinko siitä onnellisemmaksi...

Eli et voi uskoa mihin vaan jos ei vaan "uskota" ja hyvä niin.
        Nyt kerroit myös mihin arvoihin uskot joten tuskin tarvitset siihen väkisin ympättyä uskoa jumalaan tai muuhun tarujutskaan mukaan.

Tarkoitin siis uskomista "johonkin" noin yleisesti ottaen, vaikka simpsoneihin, jos siltä tuntuu. Ei se ole yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin jumalaan uskominen, onhan se suosittu ja hauska piirros-sarja. En siis levitä jumalan sanaa kehuen sen terveysvaikutuksia, vaan uskoa johonkin, joka auttaa sinua jaksamaan ja olemaan onnellisempi. Eli, usko tai älä, aivan sama se mulle on kunhan olet itse tyytyväinen.
        Usko pois. Tai ole vaikka uskomatta.
        :)

• -Jillian- kirjoitti:

mikään itseisarvo, vaan uskon kohde ratkaisee, jollekkin uskon kohde on Liverpool, toiselle joku toinen...itse uskon raamatun ilmoitukseen Jumalasta

• vaan:)
        keke-65 kirjoitti:

mikään itseisarvo, vaan uskon kohde ratkaisee, jollekkin uskon kohde on Liverpool, toiselle joku toinen...itse uskon raamatun ilmoitukseen Jumalasta

sitähän tämä jilliaani sanoi että kun ei pysty uskomaan jumalaan niin uskoo sitten siihen mihin oikeasti uskoo.
        Sinä jumalaan, muut muihin juttuihin.
        Asia pläkki.

• -Jillian-
        pointin kirjoitti:

Eli et voi uskoa mihin vaan jos ei vaan "uskota" ja hyvä niin.
        Nyt kerroit myös mihin arvoihin uskot joten tuskin tarvitset siihen väkisin ympättyä uskoa jumalaan tai muuhun tarujutskaan mukaan.

Tarkoitin siis uskomista "johonkin" noin yleisesti ottaen, vaikka simpsoneihin, jos siltä tuntuu. Ei se ole yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin jumalaan uskominen, onhan se suosittu ja hauska piirros-sarja. En siis levitä jumalan sanaa kehuen sen terveysvaikutuksia, vaan uskoa johonkin, joka auttaa sinua jaksamaan ja olemaan onnellisempi. Eli, usko tai älä, aivan sama se mulle on kunhan olet itse tyytyväinen.
        Usko pois. Tai ole vaikka uskomatta.

Siinä tapauksessa mä uskon Linkin Parkkiin. Halleluja ja aamen. :)

• ......

hieno ajatustapa..

tohon en ota kantaa kuka tietää mistäki ja mitä,mutta munmielestä sulla on erittäinkin oikea ajatustapa.

tolleen sen pitää ollakki..se mitä sä ajattelet ja se mikä sua vie eteenpäin on se juttu.

hyvää jatkoa sulle.

• -Jillian-

Mulla on ollu ny hiukan rankkaa. Rupesin jauhamaan tosta uskosta Jumalaan, ku se on ollu tapetilla. Uskovat eivät ymmärrä, että uskosta jauhaminen tai muu tollanen ei synnytä uskoa. Välillä tuntuu, että ihmisarvo on kadoksissa. Ruvetaan tuputtamaan uskoa ja käytetään mitä tahansa keinoja, jotta toinen omaksuis sen. Unohdetaan se ihminen kokonaan. Mulle tärkeempää on rakkaus ja hyvät asiat. Ei oo paskaakaan väliä uskooko toinen Jumalaan vai ei. Ei oo paskaakaan väliä mitä kuoleman jälkeen käy. Kerranhan me vaan täällä maan päällä ollaan, vai mitä? Jos ihmiset keskittyis enemmän välittämään toisistaan ja huolehtimaan itestään, ni ne ymmärtäis, että ei elämä oo pyrkimystä johonkin uskon luomaan utopiaan tai johohkin kuoleman jälkeiseen nirvanaan. Tällä elämällä on tarkotus itessään. Jos vaikka lähdettäisi liikkelle siitä, että jokainen ihminen on arvokas...

• jaina

ole luotu.

• Jussi

lähtökohta sinulla. Vain se minkä itse oivallat voi olla sinulle totuus eikä muulla ole siinä mielessä merkitystä. Kun sälytät kriittisyytesi ja kyvyn enakkoluullottomasti tutkia ympärilläsi olevaa maailmaa niin kaikki hyvin. Kaikkea ei tarvitse yrittää ymmärtää.

Kun vielä opit sen että et anna muiden uskot ja "hömpötykset" häiritä mielenrauhaasi niin olosikin paranee.
      Sen minkä arvokkaaksi näet pidä ja muut jätät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2549
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe