Lueskelin kirjoituksiani, ja ajattelin jakaa muutaman :D
Ilman kuuliaisuutta missään asioissa, olisi ihmiskunta jo tuhoutunut.
Ajat ovat muuttuneet ja laittomuudet kieroutuneet, jotta eivät näyttäisi laittomuuksilta, vaan oikeudellisilta.
Mooseksen kautta tehdyn liiton aikana, oli käytännössä, silmä silmästä periaate, jotta ihmiset eivät rikkoisi, vaan noudattaisivat niitä käskyjä, jotka Jumala on säätänyt. Näin oli asiat ennenkuin Jeesus uhrasi itsensä kaikkien puolesta, jotka häneen uskovat ja tekevät parannuksen pahoilta teiltään, hylkäämällä ne. Nykyään jos joku sinua löisi poskelle, niin sinun tulisi kääntää toinenkin poski, eikä vastata pahaan pahalla, koska jos vastaa pahaan pahalla, niin on itse yhtäkuin se joka löi, ja saman tuomion alla, jos taas ei vastaa pahalla, niin on vapaa tuomiosta, ja vain lyöjä kostautuu tässä asiassa. Ei kenelläkään ole oikeutta lyödä ketään, mutta jos itse vastaa samalla tavalla, niin on itse yhtä laiton. Jos siis haluaa olla laiton, niin haluaa kapinoida Jumalaa vastaan ja haluaa päällensä kirouksen, siunauksen sijaan........uskovan tulee siunata niitäkin jotka vihaavat heitä, eikä vastata vihalla vihaan. Ainoa viha joka tulee olla, on syntiä ja pahuutta vastaan, jotta karttaisi näitä, eikä tekisi niitä.
Mutta ei pitäisi olla omia suunnitelmia, vaan pitäisi olla Jumalan suunnitelmissa, joita ei voi etukäteen tuntea, vaan jokaiselle hetkelle on oma tiensä.
Jokaisen uskovan tulisi tunnistaa, koska Henki on tuonut julki asiaa ja koska ihminen. En väitä etteikö välillä voisi uskova omiaan tuoda julki, mutta ei ainakaan tahallista valhetta, koska jokainen jossa asuu totuuden Henki, ei valhetta puhu, ilman että Henki sen todeksi näyttäisi, jolloin ihminen katuu ja peruu sanansa, mutta jos ihminen ei kadu, niin silloin ei hänessä totuutta ole.
Elämme viimeisiä hetkiä, joten on pysyttävä vahvana ja pyrittävä karttamaan pahaa, koska jos pitää pahuutta lähellään, niin se voi paaduttaa ihmisen, eikä ihminen erota enää pahuutta hyvyydestä.
Voin sanoa, että Jumalalle monet lihan luonnollisetkin teot ovat iljetys, jos ne hallitsevat elämää, koska jos ihminen on riippuvainen lihallisista himoista, niin hän on kuin eläin, joka tekee luontonsa mukaan, koska ei omaa järkeä ja ymmärrystä, eikä käsitä lainvastaisuuksia, eikä pysty pitämään itsekuria, jota Jumala vaatii niiltä joissa hänen Henkensä on.
Loppujen lopuksi Israel rakastui enemmän säädöksiin ja seremonioihin, kuin että olisivat niihin jotka todella ovat tärkeitä, joita ovat rakasta lähimmäistäsi, ja rakasta Jumalaasi; eli nämä tulisi vallita koko elämän vaellusta, eikä pelkkien säädöksien ja seremonioiden. Pelättiin saastumista syömisessä, mutta suulla saastutettiin oma sielu. Pelättiin jättää jokin juhla, mutta kun nähtiin vieras ihminen joka tarvistisi apua, niin sitä ei annettu, koska ihminen ei ollut omaa sukua. Otettiin vastaan rauhan sanomat, mutta varoituksen sanomat hyljättiin. Paljon paljon muuta turhaa pidettiin visusti elämässä, mutta tärkeimmät jäivät pois.
Meidän uskovien mieltä ja ajatuksia tulisi hallita samat periaatteet, jotka ovat Jumalan tahdon mukaiset.
Pyrin yleensä lukemaan kirjoituksen, jonka olen kirjoittanut, jotta löytäisin jos lihan mielikin olisi jotakin lisännyt siihen, mutta en ole aikoihin sellaista ilmiötä huomannut, vaan kaikki on Hengen siementä, jonka kasvamisesta, minulla ei ole osaa eikä arpaa, vaan se on Jumalan armosta ja voimasta, josta se lähtee kasvamaan ihmisessä, joka uskoo sen ja pitää sen.
Vastasyntyneenä Hengessä, pääsi kirjoituksiin omiakin lihallisen mielen siemeniä, jotka olisivat voineet turmella heikkoja, mutta onneksi kokonaisuus kumosi niitä pieniä virheitä :D.
Pyrin kirjoittamaan vain sen minkä Henki on todeksi näyttänyt, koska kaikki muu tieto on turhuutta ja väärää. Totuus on Jumalan lapsista lähtevä valo, joka pyrkii johdattamaan ihmisiä oikealle polulle, mutta monet ovat paaduttaneet itsensä maallisille poluille, jotka kaikki johtavat tuomiolle. Harvat on ne jotka sisään menevät, juuri sen takia, koska totuus on pidetty halpana, eikä olla luovuttu kaikesta maallisesta, joka sotii Jumalaa vastaan, vaan vain osasta. jos ihminen luopuu vain osasta, niin silloin hän ei ole kokonaan armon allakaan, vaan on vietävissä väärään suuntaan. Tämän Jumala sallii niiden kohdalla, jotka pitävät armoa halpana.
Miten ihminen joka ei noudata lakeja, voisi ymmärtää sen tarkoitusta?
Naisen kuuluisi olla miehelleen kuuliainen, eikä miestä vastaan. miehen kuuluisi olla Herralle kuuliainen, eikä häntä vastaan. Näitä molempia kun toteutetaan, niin ei ole mitään ongelmia, mutta kun molempia rikotaan, on lopputulos kaaoottinen.
Armo ei ole kuin vaate joka kuluu ja jonka voi heittää pois kun se on käytetty, vaan se on ikuinen niille jotka Jumalaa rakastavat.
Ei ihminen joka ottaa vastaan sanan, mutta tekee Jumalan tahdon vastaisuuksia, ole siunauksen alla, vaan kirouksen.
Pelastus annettiin, jotta jokaisella olisi mahdollisuus kääntyä vaeltamaan Jumalan tahdossa, vaikka olisi miten syntisenä jumalattomana elänytkin. Annettiin siis ihmiselle mahdollisuus aloittaa uusi nuhteeton elämä, joka tekee hyvää ja karttaa pahaa. tämä on Jumalan tahto, ja ne jotka sen tekevät, eivät koskaan horju.
Kuinka uskova voi sanoa että on olemassa raamattua parempi kirja?
Kirjoitan tänne, jotta kirjoitukseni voisi lukea moni ja valita aivan itse haluaako kuulla vai ei. Kirjoitan, koska en halua saarnata ja saarnata ihmisille, jotka kuuntelevat kyllä, mutta sanat menee korvasta sisään ja toisesta ulos, joten on kuin seinille puhuisi. Tällä tavalla, en puhu kenellekään henkilökohtaista nuhdetta tai varoitusta, vaan jokaiselle joka lukee sen ja uskoo sen.
Siunausta, rauhaa ja armoa Kristuksessa vaeltaville Jumalan lapsille
Tässä..
20
561
Vastaukset
- Etsijä
Joko jokin on muuttunut minussa, tai jokin on muuttunut sinun kirjoitustyylissäsi - tai ehkä molempia - mutta minun mielestäni tässä kirjoituksessasi on nyt enemmän rakkaudellisuutta.
Hienoa!
Kannattaa muistaa, että ihminen ei saa mistään syystä tuomita toista IHMISTÄ, vaan ainoastaan hänen TEKONSA, siltä osin, kun ne tunnistaa Jumalan tahdon vastaiseksi. Tällöin on rakkauden hengessä keskusteltava toisen kanssa parhaansa mukaan.
Itse kamppailen vielä paljon sen asian kanssa, että tuomitsen toisen teon, vaikka tiedän, että olen itsekin samalle synnilliselle teolle alttiina ja sitä myös tehnyt. En tiedä, onko silloin oikein nuhdella toista hänen teostaan vai ei... ilmeisesti on? Ymmärrän sen, että tällöin pitää tehdä parannusta myös itse. Mutta totta lienee sekin, että jos varoittaisi lähimmäistä vain niistä asioista, missä itse ei syntiä tee, niin sitten ei tulisi ikinä varoitettua toista mistään...
Vielä sellainen kommentti, että ihmiselle, joka vaikuttaisi olevan paatumuksen tilassa, on varmaan syytäkin saarnata lakia, jopa kovinkin sanoin, mutta ihmiselle, joka on peloissaan, huolissaan ja ahdistunut tilanteestaan, on kyllä enemmän syytä saarnata armoa.
Olen itse ollut peloissani ja huolissani omasta tilanteestani - siksi sinun kirjoituksesi ovat minusta joskus tuntuneet todella kylmiltä ja julmilta. Edes kommentoinnistani et ole halunnut nähdä sitä, mikä minun tunteeni asiassa on, vaan olet vain jatkanut rakkaudetonta posmittamistasi.
Ahdistuneen pelottelu ei auta, vaan on julmaa ja rakkaudetonta - jopa ylimielistä.
Uskon, että jonkinlainen "optimaalinen" tilanne menisi jotenkin näin:
- Joku lähimmäinen on jonkin syntinsä suhteen lähellä paatumista - ei enää erota oikeaa väärästä kyseisen asian suhteen. Tällaiselle ihmiselle kerrotaan laista - tarvittaessa rajustikin, jos hän sen kestää. Kaiken aikaa rukoillaan, että Herra avaisi sekä tuon kuulijan, että MYÖS MINUN OMAT SILMÄNI näkemään asian ja tilanteen oikein.
- Jos sitten Jumala tämän ihmisen vaikka myöhemminkin tästä asiasta "ottaa kiinni", ja saa synnintunnon syntymään ihmiselle, ja tämä lähimmäinen asiasta sinulle puhuu, silloin on ehdottomasti syytä puhua armosta ja Jumalan rakkaudesta, mieluummin, kuin jatkaa laista kovaan tyyliin puhumista.
Oppikaamme koko ajan kaikki. Minä varsinkaan en ole täydellinen, mutta et sinäkään, rakas veljeni Herrassa, vaikka alttiisti täällä ajatuksiasi jaatkin.
Kiitos Herralle, että sinäkin olet olemassa.Myös minun mielestäni hänen kirjoitustyylinsä on muuttunut paljon rakkaudellisempaan ja olen siitä hyvin kiitollinen. Mikä olisikaan parempi yhdistelmä, kuin sanan julkituoma synti johon tulee puuttua, ja siihen lisänä rakkaus, joka murtaa ja parantaa. Nimenomaan Jumalan rakkaus, meissä itsesämme ei ole paljonkaan todellista rakkautta.
Siunausta sinulle Tero-Tapio :)- tero-tapio_timonen
Ehkäpä se kuitenkin, on siinä kyseisessä lukijassa, että miten ottaa sanan vastaan, ja miten paljon kirjoituksessa on rakkautta mukana. Koska enhän minä tee kirjoituksia eläväksi ja todeksi, vaan Herran Henki, joka uskovassa asustaa. Minä, en kirjoita vihassa, enkä kirjoita satuttaakseni, enkä pilkatakseni, enkä nöyryyttääkseni; vaan että ihminen, jos vaeltaa osaksikaan pimeydessä, huomaisi, ymmärtäisi ja kääntyisi, ja näin olisi pelastanut oman sielunsa ja henkensä.
Koska Herra on tuonut julki: Jos sinä näet ja varoitat jumalatonta (tai jumalattomasti elävä), ja hän tekee parannuksen, niin olet pelastanut hänen sielunsa; mutta jos sinä näet, etkä varoita, niin saat vaurion sielullesi ja jumalaton (tai jumalattomasti elävä) kuolee synteihinsä.
Herra on tuonut julki: Jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan jumalattomuuteen, niin hänet luokitellaan jumalattomaksi; mutta jos jumalaton, kääntyy vanhurskauteen, niin hänet luokitellaan vanhurskaaksi.
Katso, varmasti näet ja ymmärrät, että sana tuodaan aina julki, ja ihminen joko kääntyy, tai jatkaa vääryydessä vaeltamistaan. Ei ole meilläkään kasvoihin katsomista, eikä meillä voimaa kasvattaa totuuden siementä, joka kylvetään jokaisen kuulijan sydämeen, sillä hetkellä, kun se julki tuodaan. Jos me alamme inhimillisten tunteiden päästä valtaan, niin me emme kohta varoitakaan ketään, vaan ihmiset vaeltavat kuin lampaat teuraaksi, täysin autuaan tietämättöminä, vaikka turmio on jo lähellä, käsillä.
Kyllähän minullekin, ennen kuin tulin tuntemaan totuuden ja kun tutkiskelin sanaa, tuli ahdistusta ja pelkoa, mutta se on tarkoituskin, jos ihmisessä, on vielä jäännöskin hengestä, jonka Jumala on jokaisen ihmisen sydämeen antanut, jo ennen kuin ihminen on syntynyt tähän maailmaan. Sitten kun ihminen lopulta uskoo, niin Herra antaa oman Henkensä, asustamaan ihmisen sydämeen, eikä ihminen vaella enää omin voimin, vaan Jumalan Hengessä ja voimassa.
Jumalan lain kuulemisesta, tulee Jumalan pelko, ja Jumalan pelosta kuuliaisuus tai tottelemattomuus, aivan kummin ihminen valitsee, itse, eikä kukaan hänen puolestaan. Jumalan pelko, on viisauden alku, mutta jos paaduttaa itsensä pelolle, eikä kaikesta sydämestään tahdo parannusta tehdä, niin silloin se on epäuskoa, eikä uskoa, ja Jumalan Henki toimii niissä, jotka uskovat, ei niissä jotka epäuskossa vaeltavat.
Niin kauan, kuin ihmisen omatunto häntä syyttää, niin hän on vielä oikealla polulla; mutta sitten kun omatunto ei enää syytä, on polulta jouduttu harhaan, takaisin pimeyteen, kun öljyä ei ollutkaan tarpeeksi mukana, vaan oli välinpitämätön, ja piti matkaa lyhempänä, kuin se todellisuudessa oli. Valvominen, on se jota meidän tulee harrastaa, ei nukkuminen ja laiskottelu; kaikki turha on jätettävä, jos ymmärtää mikä on turhuutta ja mikä on tärkeätä, Jumalan tahdonmukaista ja tahdonvastaista.
En siis ole miellyttämässä lihallista korvaa, vaan hengellistä.
Rauhaa - a ci m la i ne n
tero-tapio_timonen kirjoitti:
Ehkäpä se kuitenkin, on siinä kyseisessä lukijassa, että miten ottaa sanan vastaan, ja miten paljon kirjoituksessa on rakkautta mukana. Koska enhän minä tee kirjoituksia eläväksi ja todeksi, vaan Herran Henki, joka uskovassa asustaa. Minä, en kirjoita vihassa, enkä kirjoita satuttaakseni, enkä pilkatakseni, enkä nöyryyttääkseni; vaan että ihminen, jos vaeltaa osaksikaan pimeydessä, huomaisi, ymmärtäisi ja kääntyisi, ja näin olisi pelastanut oman sielunsa ja henkensä.
Koska Herra on tuonut julki: Jos sinä näet ja varoitat jumalatonta (tai jumalattomasti elävä), ja hän tekee parannuksen, niin olet pelastanut hänen sielunsa; mutta jos sinä näet, etkä varoita, niin saat vaurion sielullesi ja jumalaton (tai jumalattomasti elävä) kuolee synteihinsä.
Herra on tuonut julki: Jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan jumalattomuuteen, niin hänet luokitellaan jumalattomaksi; mutta jos jumalaton, kääntyy vanhurskauteen, niin hänet luokitellaan vanhurskaaksi.
Katso, varmasti näet ja ymmärrät, että sana tuodaan aina julki, ja ihminen joko kääntyy, tai jatkaa vääryydessä vaeltamistaan. Ei ole meilläkään kasvoihin katsomista, eikä meillä voimaa kasvattaa totuuden siementä, joka kylvetään jokaisen kuulijan sydämeen, sillä hetkellä, kun se julki tuodaan. Jos me alamme inhimillisten tunteiden päästä valtaan, niin me emme kohta varoitakaan ketään, vaan ihmiset vaeltavat kuin lampaat teuraaksi, täysin autuaan tietämättöminä, vaikka turmio on jo lähellä, käsillä.
Kyllähän minullekin, ennen kuin tulin tuntemaan totuuden ja kun tutkiskelin sanaa, tuli ahdistusta ja pelkoa, mutta se on tarkoituskin, jos ihmisessä, on vielä jäännöskin hengestä, jonka Jumala on jokaisen ihmisen sydämeen antanut, jo ennen kuin ihminen on syntynyt tähän maailmaan. Sitten kun ihminen lopulta uskoo, niin Herra antaa oman Henkensä, asustamaan ihmisen sydämeen, eikä ihminen vaella enää omin voimin, vaan Jumalan Hengessä ja voimassa.
Jumalan lain kuulemisesta, tulee Jumalan pelko, ja Jumalan pelosta kuuliaisuus tai tottelemattomuus, aivan kummin ihminen valitsee, itse, eikä kukaan hänen puolestaan. Jumalan pelko, on viisauden alku, mutta jos paaduttaa itsensä pelolle, eikä kaikesta sydämestään tahdo parannusta tehdä, niin silloin se on epäuskoa, eikä uskoa, ja Jumalan Henki toimii niissä, jotka uskovat, ei niissä jotka epäuskossa vaeltavat.
Niin kauan, kuin ihmisen omatunto häntä syyttää, niin hän on vielä oikealla polulla; mutta sitten kun omatunto ei enää syytä, on polulta jouduttu harhaan, takaisin pimeyteen, kun öljyä ei ollutkaan tarpeeksi mukana, vaan oli välinpitämätön, ja piti matkaa lyhempänä, kuin se todellisuudessa oli. Valvominen, on se jota meidän tulee harrastaa, ei nukkuminen ja laiskottelu; kaikki turha on jätettävä, jos ymmärtää mikä on turhuutta ja mikä on tärkeätä, Jumalan tahdonmukaista ja tahdonvastaista.
En siis ole miellyttämässä lihallista korvaa, vaan hengellistä.
Rauhaa"Ehkäpä se kuitenkin, on siinä kyseisessä lukijassa, että miten ottaa sanan vastaan, ja miten paljon kirjoituksessa on rakkautta mukana "
...on opetusmenetelmiä monenlaisia jotta jokaiselle löytyisi sopiva. Sanoin sinulle jossain aikaisemmin että siitä missä sinä luovutat on jonkun toisen jatkettava. Opettamisen tarkoitushan on että oppilas oppii. Jos oppilas ei opi niin mitä hyötyä on opettamisesta?
Jokaisella ihmisellä on oma ihallinen persoonallisuutensa. Tämä persoonallisuus on kuin muuri jonka yli opettajan tätyy jollain konstilla päästä jotta oppilas olisi motivoitunut kuulemaan. Opettajan on kyettävä herättämään oppilaassa riittävä luottamus jotta päästäisiin alkuun. a ci m la i ne n kirjoitti:
"Ehkäpä se kuitenkin, on siinä kyseisessä lukijassa, että miten ottaa sanan vastaan, ja miten paljon kirjoituksessa on rakkautta mukana "
...on opetusmenetelmiä monenlaisia jotta jokaiselle löytyisi sopiva. Sanoin sinulle jossain aikaisemmin että siitä missä sinä luovutat on jonkun toisen jatkettava. Opettamisen tarkoitushan on että oppilas oppii. Jos oppilas ei opi niin mitä hyötyä on opettamisesta?
Jokaisella ihmisellä on oma ihallinen persoonallisuutensa. Tämä persoonallisuus on kuin muuri jonka yli opettajan tätyy jollain konstilla päästä jotta oppilas olisi motivoitunut kuulemaan. Opettajan on kyettävä herättämään oppilaassa riittävä luottamus jotta päästäisiin alkuun....minä vieroksun tuota oppilas-opettaja -asetelmaa. Jotenkin se luo kovin hierarkisen mielikuvan. Mielestäni me kaikki olemme oppimassa, ja voimme opettaa toisiamme. Jotkut ovat oppineet enemmän, ja voivat sen vuoksi neuvoa muita paremmin, mutta aina on joku, joka voi neuvoa edelleen heitä.
- aci m l ai nen
Laurentius kirjoitti:
...minä vieroksun tuota oppilas-opettaja -asetelmaa. Jotenkin se luo kovin hierarkisen mielikuvan. Mielestäni me kaikki olemme oppimassa, ja voimme opettaa toisiamme. Jotkut ovat oppineet enemmän, ja voivat sen vuoksi neuvoa muita paremmin, mutta aina on joku, joka voi neuvoa edelleen heitä.
..erittäin oikeassa! Kaikki olemme toistemme opettajia ja jokaisessa tilanteessa kumpikin on kumpaakin. Juuri noin se sanotaan eräässä kirjassakin.
Moni kuitenkin unohtaa että on oppilas ja esiintyy vain opettajana. Tästä johtuu että kirjoitin niinkuin kirjoitin. Hyvä kun toit tuon esille. - tero-tapio_timonen
a ci m la i ne n kirjoitti:
"Ehkäpä se kuitenkin, on siinä kyseisessä lukijassa, että miten ottaa sanan vastaan, ja miten paljon kirjoituksessa on rakkautta mukana "
Jokaisella ihmisellä on oma ihallinen persoonallisuutensa. Tämä persoonallisuus on kuin muuri jonka yli opettajan tätyy jollain konstilla päästä jotta oppilas olisi motivoitunut kuulemaan. Opettajan on kyettävä herättämään oppilaassa riittävä luottamus jotta päästäisiin alkuun.Olen aiemminkin tuonut julki: En ole opettaja. On vain yksi opettaja ja Mestari Jeesus Kristus Nasaretilainen, ja kaikki muut ovat vain opetuslapsia.
- aci m la i nen
Olen aiemminkin tuonut julki: En ole opettaja. On vain yksi opettaja ja Mestari Jeesus Kristus Nasaretilainen, ja kaikki muut ovat vain opetuslapsia.
Jokainen vaikuttaa käyttäytymisellään ja esimerkillään toisiin halusi tai ei.
- aci m la i ne n
"Kuinka uskova voi sanoa että on olemassa raamattua parempi kirja? " ;)
Haluatko vastauksen? TÄMÄ palsta ei ole tosin oikea paikka asian käsittelyyn, mutta jos haluat oppia ymmärtämään miten esim. minä ajattelen tästä aiheesta niin voistaisiin mennä IOK:lle keskustelemaan. Se ei ole ihan noinkaan yksinkertaista että esim. IOK on aina joka tilanteessa parempi, mutta..- tero-tapio_timonen
Ellet itse sitä kohdallesi ymmärtänyt, niin kuin on nyt tapahtunut :D
Toisella kertaa, IOK-keskustelut. - ac i m la i ne n
Ellet itse sitä kohdallesi ymmärtänyt, niin kuin on nyt tapahtunut :D
Toisella kertaa, IOK-keskustelut...täällä ole juuri puhunut muista kirjoista kuin Raamatusta.
- tero-tapio_timonen
ac i m la i ne n kirjoitti:
..täällä ole juuri puhunut muista kirjoista kuin Raamatusta.
Mutta, minä toin julki vanhoja kirjoituksia, ihan sattumanvaraisesti, en tarkoin valitsemalla ketään kyseistä ihmistä varten.
- Pete
1. Miksi kutsutaan henkilöä joka myy sikaa säkissä?
2. Miksi kutsutaan henkilöä joka ostaa sen?
3. Miksi kutsutaan henkilöä joka ei osta sitä?
4. Pystytkö samaistumaan yhteen tai useampaan näistä
henkilöistä?- tero-tapio_timonen
>>1. Miksi kutsutaan henkilöä joka myy sikaa säkissä?>2. Miksi kutsutaan henkilöä joka ostaa sen?>3. Miksi kutsutaan henkilöä joka ei osta sitä?>4. Pystytkö samaistumaan yhteen tai useampaan näistä henkilöistä?
- SleeplessNight
muutkin jo sanoivat, että kirjoituksesi ovat muuttuneet rakkaudellisempaan suuntaan, niin myös minä olen huomannut saman :)
Ja osaltaan tuohon vaikuttaa varmasti se, että minä olen alkanut ymmärtää, mitä haluat kirjoituksillasi tuoda julki, ja luen kirjoituksiasi aivan eri asenteella kuin ennen.- tero-tapio_timonen
Mielen muutokseen ja sydämen muutokseen, on Herra meitä kutsunutkin; joten voi olla, että olette alkanut uskomaan, niitä kirjoituksia, joita olen julki tuonut, ja Herra lisää ymmärrystä, kuuliaisuuden mukaan.
Mitä enemmän opimme Herran tahtoa ja tietä vaeltamaan, niin sitä enemmän saamme viisautta, ja mitä enemmän saamme viisautta, sitä enemmän rakkautemme kasvaa. tero-tapio_timonen kirjoitti:
Mielen muutokseen ja sydämen muutokseen, on Herra meitä kutsunutkin; joten voi olla, että olette alkanut uskomaan, niitä kirjoituksia, joita olen julki tuonut, ja Herra lisää ymmärrystä, kuuliaisuuden mukaan.
Mitä enemmän opimme Herran tahtoa ja tietä vaeltamaan, niin sitä enemmän saamme viisautta, ja mitä enemmän saamme viisautta, sitä enemmän rakkautemme kasvaa.sitä vaihtoehtoa, että olet itsekin ottanut vaarin niistä nuhteista, joita olet palstalla saanut ;)
Hyvä niin, siunausta :)- tero-tapio_timonen
Laurentius kirjoitti:
sitä vaihtoehtoa, että olet itsekin ottanut vaarin niistä nuhteista, joita olet palstalla saanut ;)
Hyvä niin, siunausta :)Näin voi olla, mutta oppini minä saan ainoalta oikealta Mestarilta Jeesukselta, Kristukselta, Jumalan Pojalta.
- Etsijä
Näin voi olla, mutta oppini minä saan ainoalta oikealta Mestarilta Jeesukselta, Kristukselta, Jumalan Pojalta.
Myös rakkautesi sinä saat Jumalalta :))))
Jos vain havaitset tarpeelliseksi ottaa sitä enemmän vastaan, että saat enemmän jaettavaksesi! :)
Siunausta!
- sun-glasses
Kiitos tästä kirjoituksesta. Eipä minulla ole näihin asioihin väittämistä, mutta yksi asia pisti silmään:
"Pyrin yleensä lukemaan kirjoituksen, jonka olen kirjoittanut, jotta löytäisin jos lihan mielikin olisi jotakin lisännyt siihen, mutta en ole aikoihin sellaista ilmiötä huomannut, vaan kaikki on Hengen siementä, jonka kasvamisesta, minulla ei ole osaa eikä arpaa, vaan se on Jumalan armosta ja voimasta, josta se lähtee kasvamaan ihmisessä, joka uskoo sen ja pitää sen".
En jaksa uskoa, että kukaan ihminen olisi niin puhdas, etteikö mitään "astian makua" välittyisi sanomaan, jonka kokee tulleen Jumalalta. Mutta kun rukoillen kirjoitat ja haluat olla Jumalan tahdossa, niin Hän voi kääntää parhain päin myös sellaiset kirjoitukset, joissa oli jotakin "astian makua", kun tämän hyväksyt ja annat Hänen käyttää sinun kirjoituksiasi niin kuin Hän tahtoo.
Siunausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070