minä

Trubaduuri

Koska tänään on torstai, en kirjoita mitään politiikasta vaan uskonnosta. Olen siis uskova ihminen, kuten moni jo tietääkin. Ja olen ollut uskova ihminen aina, niin kauan kuin muistan, eli syntymästäni lähtien. Olen siis saanut syntymäni muassa uskonnolliseen uskoon perin vahvan taipumuksen sekä olemisen tilan, jota en kadu hetkeäkään, koska niin hyvä lahja se on ollut kaikenkaikkiaan ja niin monitahoiseksi ja mielenkiitoiseksi se on elämäni tehnyt.
Siksi en luovu uskostani milloinkaan.
Miten on teillä muilla ihmisillä uskonne suhteen?

29

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddhisti

" sekä olemisen tilan, jota en kadu hetkeäkään, koska niin hyvä lahja se on ollut kaikenkaikkiaan ja niin monitahoiseksi ja mielenkiitoiseksi se on elämäni tehnyt.
      Siksi en luovu uskostani milloinkaan. "

Tunnen täysin samoin - oman uskoni suhteen. Hyvää torstaita!

• Trubaduuri

Vaikka tallattavat polut kulkevatkin eri kautta, voi loppujen lopuksi päämäärä olla sama, mutta toiselle se näyttäytyy aikasemmin kuin toiselle.

• tuota noin

Minä puolestani olen syntymästäni, tai ainakin siitä saakka kun on muistikuvia, olen ajatellut että maailma on se, miltä se näyttää. Tietysti voi spekuloida asioilla, joita ehkä on mutta joilla ei ole vaikutusta mihinkään. Sellaisia asioita voi keksiä aivan rajattomasti ja kun ne kerran eivät ole vuorovaikutuksessa havaitsemamme kanssa, niin millä ihmeen keinolla voisimme seuloa niistä esiin ne, jotka mahdollisesti tosiaan ovat olemassa. Niinpä ei ole muuta järkevää keinoa kuin tyytyminen siihen mitä voi saada selville. Ja ollen uskoni voi kin tiivistää seuraavasti: Uskon sellaiseen, jota voi pitää nähdyn, kuullun yms. perusteella todennäköisenä.

Tähän mennessä näkemäni ja kuulemani eivät ole antaneet aihetta uskoa, että olisi jumalia tms. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

• Trubaduuri

Niin minäkin olen ottanut maailman vastaan sellaisena kuin se on kulloisellakin hetkellä näyttäytynyt ja jolta se on silloin tuntunut, ihan pienestä lähtien. Se on kai jokaiselle ihmiselle melko luonnollista tuokin. Eipä sen enenpää ole sanottavaa tuosta esittämästäsi näkemyksestä.

Kaiken aineellisen olemisen takana on kuitenkin henki, siis tämän meidän maallisen tomumajan.
        Eikä sitäkään voi nähdä, eikä ottaa käteen tunnusteltavaksi, mutta kuitenkin se vain on.

• jaina

"Minä puolestani olen syntymästäni, tai ainakin siitä saakka kun on muistikuvia, olen ajatellut että maailma on se, miltä se näyttää."

Usko ja tieto pohjaavat molemmat viimekädessä siihen, että voit luottaa aistiesi välittämän infon autenttisuuteen,
        eli
        uskoon ;D (Sanottakoon, että usko on eri asia kuin uskonto, mutta siitä ehkä taas joskus toiste.)

Ilmiöt harvoin ovat vain sitä, miltä ne päältäkatsoen tai pinnallisesti näyttävät olevan, jo siksikin, että ilmiöt ovat suhteessa toisiin ilmiöihin.

"Tietysti voi spekuloida asioilla, joita ehkä on mutta joilla ei ole vaikutusta mihinkään. "

Kyllä suunnittelemalla, spekuloimalla ja mielikuvittelemalla voi muuttaa maailmaa raisustikin. Viittaan tässä nyt näihin teitokoneita ja niiden käyttöjärjestelmiä suunnitelleisiin insinööreihin. Verkottivat koko maailman.

• tuossa
        jaina kirjoitti:

"Minä puolestani olen syntymästäni, tai ainakin siitä saakka kun on muistikuvia, olen ajatellut että maailma on se, miltä se näyttää."

Usko ja tieto pohjaavat molemmat viimekädessä siihen, että voit luottaa aistiesi välittämän infon autenttisuuteen,
        eli
        uskoon ;D (Sanottakoon, että usko on eri asia kuin uskonto, mutta siitä ehkä taas joskus toiste.)

Ilmiöt harvoin ovat vain sitä, miltä ne päältäkatsoen tai pinnallisesti näyttävät olevan, jo siksikin, että ilmiöt ovat suhteessa toisiin ilmiöihin.

"Tietysti voi spekuloida asioilla, joita ehkä on mutta joilla ei ole vaikutusta mihinkään. "

Kyllä suunnittelemalla, spekuloimalla ja mielikuvittelemalla voi muuttaa maailmaa raisustikin. Viittaan tässä nyt näihin teitokoneita ja niiden käyttöjärjestelmiä suunnitelleisiin insinööreihin. Verkottivat koko maailman.

Ei kun tuossa luki niin jännästi että: Vastaa tähän viestiin, että oli ihan "pakko" sotkea taas, mutta ei minulla kyllä mitään sanottavaa ole, sehän on sinun oma asiasi!

• Taatelinpolkija

uskoa mihinkään, joka antaa jatkuvasti kärsimyksen ja epäoikeudenmukaisuuden vallita. En voi uskoa mihinkään, joka vaatii täysin sokeaa palvontaa mitään kyseenalaistamatta. En voi uskoa mihinkään, joka vaatii kaiken, mutta ei anna takeita mistään. En voi uskoa mihinkään, joka sanoo etten saisi itse päättää omasta elämästäni. En vain voi.

• mitä miksi milloin

mistä uskosta on kyse ? kenestä on kyse ? mistä palvonnasta on kyse ? mistä kaikesta on nyt oikeasti kyse ? kuka sanoo ja mitä sanoo ?

• poikineen

Vertaisiasi on paljon - älä siis huolehdi suotta.

• kysyjälle
        mitä miksi milloin kirjoitti:

mistä uskosta on kyse ? kenestä on kyse ? mistä palvonnasta on kyse ? mistä kaikesta on nyt oikeasti kyse ? kuka sanoo ja mitä sanoo ?

Mistä uskosta on kyse? - Kaikista niistä.

Kenestä on kyse? -Jokaisesta niistä kymmenista ja sadoista "jumalista".

Mistä palvonnasta on kyse? -Milloin mistäkin, kuka kumartelee monta kertaa päivässä, kuka taas tekee jotain muuta vastaavaa.

Mistä kaikesta nyt oikeasti on kyse? - Liian abstrakti kysymys tällä palstalla käsiteltäväksi.

Kuka sanoo ja mitä sanoo? -Kts ed. vastaus.

• TAatelinpolkija
        poikineen kirjoitti:

Vertaisiasi on paljon - älä siis huolehdi suotta.

En minä ole huolissani. Pitäisikö?

• mutta miksi
        kysyjälle kirjoitti:

Mistä uskosta on kyse? - Kaikista niistä.

Kenestä on kyse? -Jokaisesta niistä kymmenista ja sadoista "jumalista".

Mistä palvonnasta on kyse? -Milloin mistäkin, kuka kumartelee monta kertaa päivässä, kuka taas tekee jotain muuta vastaavaa.

Mistä kaikesta nyt oikeasti on kyse? - Liian abstrakti kysymys tällä palstalla käsiteltäväksi.

Kuka sanoo ja mitä sanoo? -Kts ed. vastaus.

miksi sitten viestit tänne ? kun se kerran turhaa on sinun kohdallasi !

• Taatelinpolkija
        mutta miksi kirjoitti:

miksi sitten viestit tänne ? kun se kerran turhaa on sinun kohdallasi !

perustelet sen, että minun juttuni ovat sen turhempia kuin kenenkään muun? Miksi en viestisi tänne?

• ne ovat
        Taatelinpolkija kirjoitti:

perustelet sen, että minun juttuni ovat sen turhempia kuin kenenkään muun? Miksi en viestisi tänne?

ei kai turhuutta tarvitse perustella kun se kerran turhuutta on ! vastausviestisikin ovat turhia .

• Taatelinpolkija
        ne ovat kirjoitti:

ei kai turhuutta tarvitse perustella kun se kerran turhuutta on ! vastausviestisikin ovat turhia .

Kun en ajattele niinkuin sinä, olen turha. Herttaista. Kiitos ennakko-oletusteni vahvistamisesta.

• Vastakohtasi?

Koen että olen syntymästä asti ollut ateisti, teinikapinan yhteydessä menin täysillä uskontojuttuihin mukaan, mutta huomasin etten sittenkään usko. Eli olen periaatteessa aina ollut ateisti ja uskovaiskauttani lukuunottamatta olen ollut tyytyväinen elämääni.

• Trubaduuri

Olen kuitenkin ymmärtänyt asianlaidan olevan näin, jotta aate täytyy erikseen osata valita tietoisesti, jotta voi sanoa olleensa jotakin jossakin vaiheessa elämäänsä tai nykyään.
        Mutta eihän sekään tee sinusta erilaista ihmistä ja ethän sinä minun vastakohtani ole, vaikka et omaa henkilökohtaista uskonnollista uskoa, eli luottamusta itseäsi korkeanpaan voimaan, joka minun tapauksessani on luomakunnan, ihmiskunnan
        Luoja, taivaallinen Isä. Joten et vain luota etkä usko Häneen ja sillä siisti. Ja tuokin on aivan yleismaailmallinen ilmiö ja valinta nyky- ihmisillä.

• mie

Tein uskonratkaisuni aikuisena, olen kyllä jollakin tavalla sisimmässäni tainnut aina jonkinverran uskoa, mutta nuorena etsin vielä omaa tietäni. Vaikeuksien ja vastoinkäymisten jälkeen tulin uskoon, ja olen siitä kiitollinen Jumalalle.

• Trubaduuri

Niin, tuo on tuttua, koska hän, ihmisen Poika, Kristus kutsuu Isänsä tyko kaikkia ihmisiä, myös rikkipoljettuja ja/tai jonkun ikeen alla olevia.
        Onneksesi, olet tehnyt hyvän valinnan. Josta myös kannattaa pitää kiinne hamaan loppuun asti.

• Gigul216

>>Miten on teillä muilla ihmisillä uskonne suhteen? luottamus kaikkeudellisen ja kaikkivoivan rakkauden ja hyvyyden ihannointiin omassa elämässä tekee siitä merkityksellisen ja arvokkaan,,, toki se että maailma päinvastaisuudellaan antaa hyvän kontrastin asioille ja osoittaa sen selvän suunnan johon ei ainakaan kannata ajattelevan ihmisen kulkea on myös voima kulkea tällä "tiellä".

• Trubaduuri

Koskaan ei voi tietää sitä yllätystä, joka jo odottaa, ja siihenkin on oltava valmis edeltä käsin. Siksi myös joskus kuljemme kohtisuoraan maailman rankkoja tuulia päin.

• Eppu Normaalipää

Olen koko elämäni ajatellut omilla aivoillani, enkä ole sekaantunut uskonnolliseen hapatukseen. Olen siitä kiitollinen vanhemmilleni, etteivät he ole altistaneet minua uskonnolliselle aivopesulle.

• mie

Minunkaan vanhempani eivät ole uskossa, ja se, että itse olen on Jumalan lahja josta voin olla kiitollinen.

• Trubaduuri

Jo vanhat luonnontieteen harjoittajat todistivat tuon olevan totta. Siksi en ole minäkään käynyt vielä koskaan ajattelemassa muiden aivoilla.
        Itse ihmisaivojen pesua en sensijaan ole kuullut harrastettavan kuin patologien toimesta. Minä olen puolestani kiitollinen vanhemmilleni siitä, että he eivät koskaan altistaneet minua millekkään
        aattelliselle tai uskonnolliselle toimille tai niiden toiminnan kohteeksi.

• taas vaihteeksi

"Minäminäminäminäminä. Maailma pyörii minun napani ympärillä. Minä olen uskossa, tiedän mitä usko on"

• uskosta tietävä

tietysti kaikkien pitäisi osata kirjoittaa vain sinusta Mirka ! eikö niin ! :=D

• Mirka minussa
        uskosta tietävä kirjoitti:

tietysti kaikkien pitäisi osata kirjoittaa vain sinusta Mirka ! eikö niin ! :=D

Ei muuta sitä asiaa että Trubaduurille ( = sinulle?) uskoakin rakkaampi asia on Trubaduuri itse.

Paitsi jos uskosi on narsismi.

• naurava haamu
        Mirka minussa kirjoitti:

Ei muuta sitä asiaa että Trubaduurille ( = sinulle?) uskoakin rakkaampi asia on Trubaduuri itse.

Paitsi jos uskosi on narsismi.

se ei sinua auta mirka parka vaikka yrität kuinka heijastaa oman sisimpäsi muihin kirjoittajiin ja vakuuttaa muita lukijoita jonkun uskovan ihmisen ominaisuuksista. koska sinussa on ne kaikki piirteet vain esillä joita muille tarjoilet täällä jokikinen päivä aamusta iltaan. siispä tuo nihilistinen narsismi kukkii just parhaiten vain sinussa ja sillä sipuli. pidä ne hyvänäsi. samoin kuin tuo vainoharhasikin.

• Trubaduuri

Älä korosta itseäsi ihan nuin rajusti. Olisi siinä kyllä muutamakin sana riittänyt. Et vaan kerro sitä, kaikkein oleellisenpaa tietoa, jotta mitä uskontoa edustat. En lähde sitä tässä nyt arvailemaan, vaikka aavistelenkin
        vähän sen olevan jotakin tiettyä suuntausta, joka ei ole ollenkaan sama kuin omani. Muuten kyllä viesti oli yksinkertaisuudessaan kaunis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      7
      2763
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    Aihe