Mikä ihme se on että maallinen omaisuus ja näyttämisen ilo tuntuu olevan tärkeintä ihmisille?
Syntyperäisenä Espoolaisena ja hiljattain pois muuttaneena voin vain ihmetellä Espoolaisten menoa..Tuntuu että kaikki haluavat Espooseen,kun minä taas haluan(se on mun juttu)pois sieltä.Vuoskaudet isot kaupungit jollain tapaa tukevat haja-asutus alueita ja kiitokseksi saamme näitä "oikeita-itse-keskeisiä" ihmisiä asumaan isoihiin kaupunkeihiin.Sitten kun siellä asutaan niin pyritään haukkumaan syntyperäisiä mutta kun kotiin soitetaan niin ollaan niin "stadilaisia"..sit voi äiti kertoa paikallisessa postissa että meidän tytöstä on tullut Hesalainen.Ja kyllä isi myy vähän metsää niin saadaan sulle asunto..(karrikoiden sanottu)
Mietikääpä että onko kiva asua esim. 400m2 neliöisellä tontilla missä voi olla vaikka 200m2 talo ja näet mitä naapurin lehdessä lukee...?Onko se omakotitalo asumista..?Ja sit siinä pihassa pitää olla vähintään kaksi autoa(miettikääpä ruuhkia jotka ovat lisäntyneet viime vuosina),mistä toinen on semmoinen tila-auto ja se Ratti-Liisa kuljettelee lapsia milloin minnekin...
Ja Kirkkonummi on ihan samassa asemassa jonkin ajan päästä.
No itse olen tyytyväinen omiin ratkaisuihini.
Toivottavasti viriiä hyvä keskustelu.
Espoo
4
661
Vastaukset
- Landekaipuu
Minä synnyin Helsingissä, asuin siellä melkein 40 vuotta ja nyt olen tullut asuneeksi Espoossa 15 vuotta. Joitakin aikoja olen työni takia asunut maaseudulla ja se on ollut tasokkainta asumista "mukavuuksien" puutteista huolimatta.
Odottelen vain aikaa, jolloin työ ei enää sido minua tänne, myyn kerrostalolääväni ja hankin sopivan talon jostain ruuhka-Suomen ulkopuolelta. En halua arvostella ketään asuinpaikan perusteella, minun mieltymykseni nyt vain ovat tällaiset. Mieluummin rauhaa ja hiljaisuutta kuin jatkuvaa matelua ruuhkissa ja tungoksissa. Onneksi muijakin on samaa mieltä, kissasta ja koirasta nyt puhumattakaan. - minä
Espoolaiset ei nimenomaan ole stadilaisia, eikä ole koskaan ollutkaan. Eikä me itseämme semmosina edes pidetä, vaan Espoolaisina. En tiedä missä Espoossa sä muka olet asunut, kun kuvittelet jotain muuta.
Toi kirjotuksesi oli kyllä silkkaa kateuden vuodatusta:
"hirveetä kun joillain on omakotitalo"
"kauheeta kun jollain on auto tai jopa kaksi ja se jopa KEHTAA PITÄÄ NE NÄKYVISSÄ PIHALLA !!! Pitäs piilossa ihmisten näkyviltä, hiuttoako niillä leuhkii !!!"
On se kumma, että joidenkin ex-espoolaisten pitää alkaa kitisemään heti kun muuttavat Helsinkiin. Taidat itse olla niitä "stadilaisia", jotka leuhkii omalla ylivertasuudellaan ja oman asuinkaupungin paremmuudella.
Ne HELSINKIIN ulkopuolelta muuttaneethan just niitä pahimpia on. Ne on niitä, jotka soittaa johonkin Perähikiälle ja kehuvat kuinka STADILAISIA he ovat :P
Käyttäydyt itse just niin kuin mistä syytät muita.- "liian täynnä"
Huom. en ole muuttanut helsinkiin.
Vaan "maaseudun rauhaan"
- Espoossa asuva
Kirjoitit täyttä asiaa. Olen havainnut samaa. Asun Espoossa - ainakin vielä toistaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261