PAPA-tuloksen tulkinta

neiti

Mitä tarkoittaa papa- tuloksessa merkintä
"Infektio: sekafloora runsas", "Hormonivaikutus: ei voida arvioida, koska sekafloora häiritsee".
Miks ne ei voi kirjottaa näitä suomen kielellä...Pitäskö näistä olla jotenkin huolissaan?? Jostain tosin luin, että sekafloora ei yleensä vaadi tarkempaa selvittämistä, mutta tarkottaako se siis ,että mulla on jotain bakteereja? Onko niistä haittaa? Mitä tuo "hormonivaikutus" tarkottaa? Muuten se tulos oli normaali, eli ei soluatypiaa, papa-luokka 1.

3

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YksiTyttö

Tuo vastaus tarkoittaa että sinulla on emätintulehdus. Mahdollisesti hiiva tms. Mikäli lääkärisi ei ehdottanut erityisiä lääkkeitä, apteekista on saatavilla emätinpuikkoja jotka tasapainottavat emättimen bakteeriflooraa. Jos epäilet hiivatulehdusta (kova kutina, kirvely ja kokkaireinen valkovuoto), sitä hoidetaan Gynodaktarin nimisellä emätinpuikoilla.

Hormonivaikutus tarkoittaa sitä, että solunäyteestä nähdään solujen tyyppi.. eli missä vaiheessa kuukautiskiertoa solut ovat suhteessa siihen minkä olet lääkärille kierroksesi ilmoittanut. Käytännössä hyödytön tieto.. merkitsevä ainoastaan jos epäiltäisiin vakavaa hormonaalista toimintahäiriötä.. ja jos sellaista epäiltäisiin, sen arviointiin on olemassa paljon luoettavampia keinoja kuin papa.

• neiti

Kun ei mulla oo mitään oireita. Ihan normaali olo.Ei miyään tulehdukseen viittaavaa. En mä kyllä nää mitään syytä syödä mitään lääkkeitä, kun ei ole oireitakaan. Voiko olla sitten mahdollista, että kun mulla on genitaaliherpes (joka ei kyllä tosin nyt oo aktiivisena. Mutta onhan se virus aina elimistössä), niin että se aiheuttaisi tuon tuloksen?

• labratäti
        neiti kirjoitti:

Kun ei mulla oo mitään oireita. Ihan normaali olo.Ei miyään tulehdukseen viittaavaa. En mä kyllä nää mitään syytä syödä mitään lääkkeitä, kun ei ole oireitakaan. Voiko olla sitten mahdollista, että kun mulla on genitaaliherpes (joka ei kyllä tosin nyt oo aktiivisena. Mutta onhan se virus aina elimistössä), niin että se aiheuttaisi tuon tuloksen?

sekafloora ei liity herpekseen kehossasi.

Sekaflooralla tarkoitetaan, että emättimesi limakalvolla elää sekalainen seurakunta erilaisia bakteereja sulassa sovussa. Jos ei ole tulehdusoireita, et tarvitse hoitoa. Sekafloora mainitaan ilmeisesti siksi, että useimmiten bakteerikanta alapäässä on sauva-bakteeri voittoinen. Seuraavassa papassa sekafloora ei välttämättä enää ole mainittavan runsas.

Ihan vertailun vuoksi, esimerkiksi nielussasi on oma bakteerikantansa, joka on myös sekalainen seurakunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe