Murphyn laki

miukuli22

Tietokoneelle!

1. Tapahtuipa mitä tahansa räpeltäessäsi tietokoneella, käyttäydy aina juuri niin kuin olisit tarkoittanut juuri näin käyvänkin.

2. Kun vihdoin todella ymmärrät kaiken koneestasi, se on luultavasti vanhentunut.

3. Kannattaa etsiä tietoja ensiksi juuri sieltä, mistä ei sitä ikinä luulisi löytävänsä.

4. Kun meno äityy rajuksi, päivitä.

5. Erehtyminen on inhimillistä... tietokoneen syyttäminen omista virheistä on vielä inhimillisempää. Se on viimosen päälle luonnollista.

6. Jokaiselle toiminnolle on olemassa yhtäläinen ja vastakkainen virhetoiminto.

7. Se joka viimeksi nauraa, on luultavasti juuri tallentanut.

8. Jos et heti onnistu, syytä tietokonetta.

9. Monimutkainen systeemi, joka ei toimi on poikkeuksetta kehitetty yksinkettaisemmasta, joka toimii kuin vettä vaan.

10. Ykkös-syy tietokone ongelmiin ovat tietokoneet.

11. Ohjelma tekee aina sen, mitä käsket sen tehdä, mutta harvemmin sen, mitä halusit sen tekevän.

copy
*kohta lähtee tonkimaan vinttikomerosta vanhaa konetta*

23

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varatartsan

heittää koko myllyn mäkeen...niin paljon nykyään temppuilee! :o) Siinä ei Murphyt kohta auta...:o|

• miukuli22

tulin sieltä pimeästä vinttikomerosta, ja ilman sitä vanhaa konetta, kun en löytänyt sitä, kun oli niin ihanan pimeä, että käsikopelolla joutui etenemään. ;o)

• varatartsan
        miukuli22 kirjoitti:

tulin sieltä pimeästä vinttikomerosta, ja ilman sitä vanhaa konetta, kun en löytänyt sitä, kun oli niin ihanan pimeä, että käsikopelolla joutui etenemään. ;o)

siellä vinttikomerossa pimeän aikaan? No varmaan laittais käsikopelot peliin. :o) Siis, että osais pois sieltä, jos ei löydy konetta ja niin pimeää olis, joo...;o)

• miukuli22
        varatartsan kirjoitti:

siellä vinttikomerossa pimeän aikaan? No varmaan laittais käsikopelot peliin. :o) Siis, että osais pois sieltä, jos ei löydy konetta ja niin pimeää olis, joo...;o)

on pimee aina, kun siellä ei ole ikkunaa, eikä valoa, ellei ota taskaria mukaan.
        Pakko se silloin on vaan tunnustella, mitä vastaan tulee. :o)
        Yhtä pimee on kuin miukulin päänuppi tällähetkellä ;o)
        Voi kun tulis valo (edes jompaan kumpaan ;o))

• varatartsan
        miukuli22 kirjoitti:

on pimee aina, kun siellä ei ole ikkunaa, eikä valoa, ellei ota taskaria mukaan.
        Pakko se silloin on vaan tunnustella, mitä vastaan tulee. :o)
        Yhtä pimee on kuin miukulin päänuppi tällähetkellä ;o)
        Voi kun tulis valo (edes jompaan kumpaan ;o))

on oikein pimeetä, silloin on kiva mietiskellä juttuja...kuuluu vain hiljaisuuden äänet....;o)

• miukuli22
        varatartsan kirjoitti:

on oikein pimeetä, silloin on kiva mietiskellä juttuja...kuuluu vain hiljaisuuden äänet....;o)

vastaan tulevat vain jäniksen jäljet..........

Pimeässä ne parhaimmat ajatukset aina tuleekin, ellei tule, ei ole ihan sinut itsensä kanssa. :o(
        Päivän jutut ja elämän murheet tulee yleensä käytyä läpi illalla kun menee nukkumaan ja on jo pimeää, siinä vaan tuppaa menemään aikaa, ennen kuin saa unen päästä kiinni, kun on niin paljon asioita, kivoja, ja vähemmän kivoja....

• varatartsan
        miukuli22 kirjoitti:

vastaan tulevat vain jäniksen jäljet..........

Pimeässä ne parhaimmat ajatukset aina tuleekin, ellei tule, ei ole ihan sinut itsensä kanssa. :o(
        Päivän jutut ja elämän murheet tulee yleensä käytyä läpi illalla kun menee nukkumaan ja on jo pimeää, siinä vaan tuppaa menemään aikaa, ennen kuin saa unen päästä kiinni, kun on niin paljon asioita, kivoja, ja vähemmän kivoja....

olla vähemmänkin kivoja juttuja välillä...muuten menee liian helpoksi...mutta ne kivat asiat...hmmm...:o))))

• miukuli22
        varatartsan kirjoitti:

olla vähemmänkin kivoja juttuja välillä...muuten menee liian helpoksi...mutta ne kivat asiat...hmmm...:o))))

kyllä pitää olla ikäviäkin asioita, osaa paremmin arvostaa niitä kivoja juttuja. Tänäänkin kun löysin postista meilin sellaiseslta ihmiseltä, joka on minulle erittäin tärkeä nykypäivänä, lämmitti se koko miukulin sisältä saakka.
        Oli pakko tulostaa meili se oli niin ihanasti kirjoitettu ja laittaa yöpöydälle odottamaan, niin luen sen taas viimeiseksi kun menen nukkumaan, takaa mukavat yöunet ;o))
        Kokeile joskus ;o)

• varatartsan
        miukuli22 kirjoitti:

kyllä pitää olla ikäviäkin asioita, osaa paremmin arvostaa niitä kivoja juttuja. Tänäänkin kun löysin postista meilin sellaiseslta ihmiseltä, joka on minulle erittäin tärkeä nykypäivänä, lämmitti se koko miukulin sisältä saakka.
        Oli pakko tulostaa meili se oli niin ihanasti kirjoitettu ja laittaa yöpöydälle odottamaan, niin luen sen taas viimeiseksi kun menen nukkumaan, takaa mukavat yöunet ;o))
        Kokeile joskus ;o)

hienoo, että sellaista meiliä tyrkkää...:o) Minä niin tuore näissä sähköpostiasioissa, että harvakseltaan tipahtelee meilejä, mutta aina jokunen...:o) Täytyypäs kokeilla tuota yölukemista. :o) Pian painunkin vaaka-asentoon...;o)

• miukuli22
        varatartsan kirjoitti:

hienoo, että sellaista meiliä tyrkkää...:o) Minä niin tuore näissä sähköpostiasioissa, että harvakseltaan tipahtelee meilejä, mutta aina jokunen...:o) Täytyypäs kokeilla tuota yölukemista. :o) Pian painunkin vaaka-asentoon...;o)

aina miettinyt, nukutko sinä koskaan??
        Vaan taitaa kuulua Tarsanin toimenkuvaan nukkua toinen silmä auki (ja näpytellä viestejä huuhaa:lle ;o) )
        Usko vaan, mitä enemmän itse meilejä lähettelet, sen enempi niitä myös sinun postiisi paukahtaa. ;o)
        Juuh... ja oikeen herkkää viestiä kun illalla viimeiseksi lukee, niin sitä oikein hymyilee yksin unissaankin. ;o))

• varatartsan
        miukuli22 kirjoitti:

aina miettinyt, nukutko sinä koskaan??
        Vaan taitaa kuulua Tarsanin toimenkuvaan nukkua toinen silmä auki (ja näpytellä viestejä huuhaa:lle ;o) )
        Usko vaan, mitä enemmän itse meilejä lähettelet, sen enempi niitä myös sinun postiisi paukahtaa. ;o)
        Juuh... ja oikeen herkkää viestiä kun illalla viimeiseksi lukee, niin sitä oikein hymyilee yksin unissaankin. ;o))

niin....;o))))) Hyvää yötä miukuli....Zzzzz...

• miukuli22
        varatartsan kirjoitti:

niin....;o))))) Hyvää yötä miukuli....Zzzzz...

Tarsani, nuku oikein hyvin, ja hymyile unissasikin. (muista ottaa peruna pois ;o)) )

• TrueLady

o oikiassa =))) Varsinkin ehdottomasti kohdassa 9 =)))

• varatartsan

pitääkin tehdä niin kimurantiksi? Eiku morse-aakkoset huuhaalle...:o)

• TrueLady
        varatartsan kirjoitti:

pitääkin tehdä niin kimurantiksi? Eiku morse-aakkoset huuhaalle...:o)

ja sitä rataa =))) Ois se vaa vekkulia nuin tehtyä lukee =)) Nii ja oikein kaunista kuutamoiltaa sullekin =))

• miukuli22

Jeps, oikeassa on, mutta en antanut periksi, kyllä minusta vielä nörtti tulee tämän uudenkin koneen kanssa. ;o)
        Ostin tän kesällä, mutta ei vaan ole päässyt sinuksi vieläkään. :o( Että voikin olla koneissa ja ohjelmissa eroja.
        Miukuli nörtti???? Hmmm... ei kyllä oikeen rimmaa...

• varatartsan
        TrueLady kirjoitti:

ja sitä rataa =))) Ois se vaa vekkulia nuin tehtyä lukee =)) Nii ja oikein kaunista kuutamoiltaa sullekin =))

upea kuutamo! :o) Pian painua nukkumaan...Tuo täysikuu aina haitaksi unille. :o\

• TrueLady
        varatartsan kirjoitti:

upea kuutamo! :o) Pian painua nukkumaan...Tuo täysikuu aina haitaksi unille. :o\

merelle siiiltaaaa *hoil* ohhoh enpäs jatka... sehän olikin synkkä laulu.. No mites se sillai haittaa? Jaa nii puupesässä paistaa kuu simmuun..

• TrueLady
        miukuli22 kirjoitti:

Jeps, oikeassa on, mutta en antanut periksi, kyllä minusta vielä nörtti tulee tämän uudenkin koneen kanssa. ;o)
        Ostin tän kesällä, mutta ei vaan ole päässyt sinuksi vieläkään. :o( Että voikin olla koneissa ja ohjelmissa eroja.
        Miukuli nörtti???? Hmmm... ei kyllä oikeen rimmaa...

konetta. Niis 3 käytössä.. ja yhdenkä kans en pärjää.. =/ Mutta no samapa tuo.. ku mulla o pikkuveli nörtteilyä varten =)))

• miukuli22
        TrueLady kirjoitti:

konetta. Niis 3 käytössä.. ja yhdenkä kans en pärjää.. =/ Mutta no samapa tuo.. ku mulla o pikkuveli nörtteilyä varten =)))

Onnellista, mun isoveli tietää tietokoneista yhtä paljon kuin pingviini aurinkovoiteesta, jonka suojakerroin on 22.

• TrueLady
        miukuli22 kirjoitti:

Onnellista, mun isoveli tietää tietokoneista yhtä paljon kuin pingviini aurinkovoiteesta, jonka suojakerroin on 22.

kiva ku toinen tulee ja tuhisee ja kiukuttelee tyhmistä blondeista =))) sit saa taas puhista yhen illan ku kiukuttaa... vuoden olin atk-koulutuksessa ja mittää ei jäänt päähä... =)) Tai siis meil o työjako.. Hän hoitaa softan mä väännän rautaa =))

• miukuli22
        TrueLady kirjoitti:

kiva ku toinen tulee ja tuhisee ja kiukuttelee tyhmistä blondeista =))) sit saa taas puhista yhen illan ku kiukuttaa... vuoden olin atk-koulutuksessa ja mittää ei jäänt päähä... =)) Tai siis meil o työjako.. Hän hoitaa softan mä väännän rautaa =))

Ai se menikin noin, no ei ole kivaa kuultavaa, vaikka onkin veli. :o(
        Onneksi sentään veri on vettä sakeampaa, ja olette työn jaon saanut onnistuneesti tehtyä.
        Oletko oikeen koulussa, vai onko ilta kurssi?

• varatartsan
        TrueLady kirjoitti:

merelle siiiltaaaa *hoil* ohhoh enpäs jatka... sehän olikin synkkä laulu.. No mites se sillai haittaa? Jaa nii puupesässä paistaa kuu simmuun..

nii, heh heh...Zzzzzzzz.....;o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe