Wilma

ennuste?

Oheisena on linkki, josta näkee infrapuna kuvan Wilmasta tällä hetkellä, eli keskus Yucatanin niemen kärjessä, ja kuvassa näkyy myös Kuuba ja Florida:
http://www.ssd.noaa.gov/PS/TROP/DATA/RT/FLOAT/WV/20.jpg

Ennusteen mukaan Wilma suuntaa Yucatanista kohti Floridaa. Kuka osaa arvata oikein, missä on Wilman zero-piste Floridassa tai yleensä Yhdysvaltain rannikolla, ja kuinka suuri se on voimaltaan iskiessään maihin ja kuinka suuri tulee olemaan sen aiheuttama tuho Yhdysvalloille?

6

221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niistä pöhöistä eläkeläisistä en piittaa mutta kun nämä myrskyt iskevät aina köyhimpien kimppuun. Luin joskus jostain että intiaanit välttelivät kyseistä paikkaa koska se ei sovellu asutukselle. Toivottavaasti myrsky heittää ne läskipersuksiset eläkeläiset mereen että se rämealue säilyy.

• Meksikon turistirantoja

Hirmumyrsky Wilman tuulet ja rankkasateet runnovat jo Meksikon suosittuja Karibian rantakohteita. Alueelta on evakuoitu yli 50 000 ihmistä ja noin 17 000 on sijoitettu tilapäissuojiin, kertovat Meksikon viranomaiset.

Myös Kuubassa koettiin Wilman raivo, kun aallot yltyivät paikoin jopa kuusimetrisiksi. Kuuba on evakuoinut myrskyn tieltä yli 350 000 ihmistä.

Kymmenettuhannet ihmiset ovat paenneet kodeistaan myös Floridassa. Osavaltiossa myös hamstrataan ahkerasti polttoainetta ja juomavettä.

Tämänhetkisen ennusteen mukaan myrsky iskee tiiviisti asuttuun Floridan eteläosaan myöhään sunnuntaina. Wilma näyttäisi kuitenkin säästävän Katrina- ja Rita -hurrikaanien runtelemat Meksikonlahden öljyn- ja kaasuntuotantolaitokset.

Wilma etenee tällä hetkellä 230 kilometrin tuntivauhdilla. Se on luokiteltu nelosluokan hirmumyrskyksi, mutta sen pelätään jälleen vahvistuvan voimakkaimpaan viitosluokkaan.

• Wadelma

Wilma moukaroi Meksikoa, se tuhoaa Kuubaa, mutta sinua SAATANAN kurapersettä kiinnostaa vain se kuinka paljon mahdollista tuhoa se aiheuttaa jenkkirunkkareille!

Eikö meksikolaiset ole ihmisiä? Entä kuubalaiset?

Ja siitä vitun Katrinasta puhutaan vieläkin vaikka se tappoi vain muutaman hassun jenkkipaskan! Siinä välissä oli kymmeniä tuhansia uhreja vaatinut maanjäristys Pakistanissa mutta ketä kiinnostaa? Kyllä tuhat jenkkipelleä on aina tärkeämpiä kuin 40 000 pakistanilaista...

• aloittaja

Näkökantasi siitä, että kaikki ihmiselämä on yhtä arvokasta, on oikea. Itse laadin aiemmin kirjoituksen muistaakseni Maailman menoa-palstalle, jossa painotin katastrofia Pakistanissa ja herättelin siinä kysymystä Yhdysvaltain roolista avuntarjoamisessa. Aiemmin olen kirjoitellut hurrikaaneista siltäkin kannalta, kun eräs amerikkalainen meteorologi väitti hurrikaani Katrinaa venäläisen radioaaltosysteemin synnyttämäksi. On väitetty, että tuon systeemin avulla voitaisiin hurrikaaneja jopa ohjailla ja että olisi kysymys jopa uudenlaisesta sääsodasta (googlella esimerkiksi "weatherwar"), tai ei nyt uudenlaisellakaan, koska jo Hrutshov kehui siitä aikanaan tehokkaana aseena. Kiinnostusta Yhdysvaltoja kohtaan on herättänyt omalta kohdalta myös se asia, että miten maan kansantalous pystyy vastaamaan valtaviin taloudellisiin kustannuksiin, joita jo ennestään aiheuttavat Afganistanin ja Irakin sodat ja nyt tavallista raskaammat hurrikaanituhot. Ottaen huomioon sen valtavan valtionvelan, mikä maalla jo on. Mutta vielä korostan, että ehdottomasti ihmiset ovat yhtä arvokkaita riippumatta heidän asuinpaikastaan tai muusta taustastaan.

• Wadelma
        aloittaja kirjoitti:

Näkökantasi siitä, että kaikki ihmiselämä on yhtä arvokasta, on oikea. Itse laadin aiemmin kirjoituksen muistaakseni Maailman menoa-palstalle, jossa painotin katastrofia Pakistanissa ja herättelin siinä kysymystä Yhdysvaltain roolista avuntarjoamisessa. Aiemmin olen kirjoitellut hurrikaaneista siltäkin kannalta, kun eräs amerikkalainen meteorologi väitti hurrikaani Katrinaa venäläisen radioaaltosysteemin synnyttämäksi. On väitetty, että tuon systeemin avulla voitaisiin hurrikaaneja jopa ohjailla ja että olisi kysymys jopa uudenlaisesta sääsodasta (googlella esimerkiksi "weatherwar"), tai ei nyt uudenlaisellakaan, koska jo Hrutshov kehui siitä aikanaan tehokkaana aseena. Kiinnostusta Yhdysvaltoja kohtaan on herättänyt omalta kohdalta myös se asia, että miten maan kansantalous pystyy vastaamaan valtaviin taloudellisiin kustannuksiin, joita jo ennestään aiheuttavat Afganistanin ja Irakin sodat ja nyt tavallista raskaammat hurrikaanituhot. Ottaen huomioon sen valtavan valtionvelan, mikä maalla jo on. Mutta vielä korostan, että ehdottomasti ihmiset ovat yhtä arvokkaita riippumatta heidän asuinpaikastaan tai muusta taustastaan.

Mä menin taas hutkimaan vaikken edes tiennyt millaista ihmistä haukuin...

Tuo amerikan tärkeyden korostaminen ärsyttää mua niin etten aina ajattele mitä ulee sanottua.

Toivottavasti vielä luet tämän anteeksipyynnön vaikka tää ketju on valunutkin jo aika alas täällä...

Anteeksi!

• :))
        Wadelma kirjoitti:

Mä menin taas hutkimaan vaikken edes tiennyt millaista ihmistä haukuin...

Tuo amerikan tärkeyden korostaminen ärsyttää mua niin etten aina ajattele mitä ulee sanottua.

Toivottavasti vielä luet tämän anteeksipyynnön vaikka tää ketju on valunutkin jo aika alas täällä...

Anteeksi!

Ei se niin pahastikaan ollut mielestäni sanottu, ymmärrän hyvin tuon tunteen aiheesta. Näin jälkikäteen kun katselin tietoja Yucatanin tuhoista, niin ikävältä näyttää. Kiitos vain ystävällisyydestä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe