Monissa kunnissa on asuntoja tyhjillään, tyhjenee lisää jatkuvasti ja monet paikat autioituvat kokonaan.
Eikö voisi ajatella, että ruuhkasuomesta siirrettäisiin porukkaa väljempiin oloihin ja mukavampiin maisemiin. Sellaiset ihmiset jotka asustelevat heikosti, ovat työttömiä tai kivuliaita, eläkeläisiä ja muita joutilaita.
Kunnat/kaupungit jotka lähettäisivät sakkia muualle maksaisivat heidän kustannuksensa siellä samoin kuin tekevät nytkin. Rahaa tulisi takaisin kun vapautuviin asuntoihin asettusi itse kustannuksensa maksavia, työssä käyviä ihmisiä.
Syrjäkylillä elämä vilkastusi ja erilaiset kulttuurit leviäisivät harvaan asutuillekkin seuduille voimakkaammin. Liiketoiminta vilkastuisi, kaupat ja palvelut loisivat työpaikkoja, ehkä syntyisi jopa tuotantoakin.
Alkuun matkaan lähetettäisiin vain sellaiset jotka ovat siihen valmiit vapaaehtoisesti. Heitäkin löytyisi varmasti tuhansia, ihmisiä jotka ovat saaneet tarpeekseen kaupunkien hulinasta ja kyllästyneet muutenkin systeemiin. Kun pää olisi auki, menijät vetäisivät imurin lailla lisää väkeä uudelle kotiseudulleen, sukulaisia, tuttavia ja muuten vain kiinnostuneita.
Kun tarkemmin ajattelee niin tämä saattaisi toimia jopa niin hyvin, että ainakin pk-seutu tyhjenisi väestä eikä sitä siksi voida edes harkita saati toteuttaa.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id19629.html
Asutukseen
3
135
Vastaukset
- Late lapista
Kirjoituksesi on järkevää suunnittelua , olen kanssasi tasantarkkaan samaa mieltä asiasta sillä tuo systeemisi toimisi takuulla ja hyvin !
Mutta sanopa tuo sama puoli ja täys hulluille päättäjillemme , heitä ei kiinnosta nuo ihmis asiat vaan ja ainoastaan omien taskujensa täyttö yhteisestä raha varastostamme !
Itse olen muuttamassa täältä kaupungista maalle omaan mökkiini ihan piakkoin !- minäkin haluun maalle ja ra...
siinä on hyvä idea!minä olen valmis muuttamaan vaikka heti malle,ja late olen hämmästynyt,sulla on sittekin aivot!
- ei miksikään
Minä voisin lähteä minne vain ja vaikka heti jos saisin siellä edes minimi toimeentulon ja asunnon. Ei minua juurikaan kiinnosta tämä etelän mielipuolinen meno mielipuolien keskuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025