Keinohedelmöityksestä vielä

Myös kirkon piirissä on otettu kantaa keinohedelmöitykseen.
Vantaan kirkkoherrat, Tikkurilan kirkkoherraa Nils Rönnholmia lukuunottamatta, ovat protestoineet kirkkohallituksen keinohedelmöitystä koskevaa lausuntoa vastaan.
Kirkkohallitushan ei antaisi aviopareille mahdollisuutta keinohedelmöitykseen vierailla sukusoluilla.

Vantaan Sanomissa oli 19.10. Nils Rönnholmin yleisökirjoitus ko. asiasta.

Lainaan kirjoitusta:
"Elämme aikaa, jolloin vaaditaan ehdotonta tasa-arvoa.
Jos aviopuolisoille myönnetään keinohedelmöitys vierailla sukusoluilla, vaativat sitä myös avosuhteessa olevat.
Jos sekä avio- että avosuhteessa oleville tämä oikeus myönnetään, vaativat sitä myös homosuhteessa elävät.
Jos kaikille muille naisille tämä oikeus myönnetään, vaativat sitä myös yksinelävät.
Näin yksi portti avaa monta porttia.

Pahinta on, että tämä kehitys tuhoaa perheen" (Nils Rönnholm, khra).

Mitä mieltä sinä olet tästä asiasta?

14

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaina

      Tiedän, että tämä on lainaus, mutta jospa joku osaisi joko a) vastata itse tai b) tietäisi N.Rönnholmin asiasta selittäneen.

      Millä mekanismilla keinohedelmöityshoidot tuhoaisivat perheen?

      • JankutuksiinKyllästynyt

        Se joka on uskossaan vahva kunnioittaa elämää siis ELÄMÄÄ ja jättää toisarvoiset ihmisjumalapelleilyt "ooksä aito vai ooksä tehty" "tossa lukee et sä et saa syuntyä tolla tavalla" "jumala ei tykkää susta" "sä teet syntiä ähä" paskatunkiolle. !


    • Mökö

      Jos keinohedelmöitys katsotaan lääketieteelliseksi hoidoksi, niin ei sitä silloin voi kieltää keneltäkään. Keinohedelmöitys ei kuitenkaan ole lääkinnällistä hoitoa, koska lapsettomuus ei ole mikään sairaus, vaikkakin se voi olla sairauden seurausta.

      Minusta "hedelmöityshoidot" pitäisi kokonaan kieltää. Ihmiset ovat maailman levinnein laji (rottien ohella) ja ylikansoitus pallollamme on nytkin valtava. Emme tarvitse keinohedelmöityksiä, vaan kunnon elinolot luonnollisella tavalla syntyville lapsille.

      • sun maailmaas

        kuuluu estää lastahaluavilta lapsen saamisen ihme ja ilo. HÄPEE SAATANA


      • sun maailmaas kirjoitti:

        kuuluu estää lastahaluavilta lapsen saamisen ihme ja ilo. HÄPEE SAATANA

        Eikö oikeudet ja velvollisuudet tulisi kulkea käsikädessä.

        Nykyisin myös kehitysvammaisilla on oikeus mennä naimisiin/yhteen ja saada lapsia.
        Tunnen yhden sellaisen ja heidän lapsensa "oireilee" (voi pahoin) pahasti.
        Jos ihminen ei pysty huolehtimaan itsestään, niin mitenkä sitten lapsistaan.
        (Jos on oikeuksia, niin myös on velvollisuuksia)

        Kyllä yhteiskunnan tulisi lainsäädännönkin kautta luoda sellaiset puitteet lapsille, että heillä olisi turvallinen ja hyvä kasvuympäristö.
        Mutta pahalta näyttää.


      • laskuoppia kiitos
        Tapio522 kirjoitti:

        Eikö oikeudet ja velvollisuudet tulisi kulkea käsikädessä.

        Nykyisin myös kehitysvammaisilla on oikeus mennä naimisiin/yhteen ja saada lapsia.
        Tunnen yhden sellaisen ja heidän lapsensa "oireilee" (voi pahoin) pahasti.
        Jos ihminen ei pysty huolehtimaan itsestään, niin mitenkä sitten lapsistaan.
        (Jos on oikeuksia, niin myös on velvollisuuksia)

        Kyllä yhteiskunnan tulisi lainsäädännönkin kautta luoda sellaiset puitteet lapsille, että heillä olisi turvallinen ja hyvä kasvuympäristö.
        Mutta pahalta näyttää.

        taata lapselle HYVÄ KOTI niin mitä helvettiä sillä on tekemistä keinohedelmöityksen kanssa????????? Ei mitään.piste. ja vastuu lapsesta on aina olemassa riippumatta mistä lapsi on tullut (haikara,pyhä henki,lasiputki).piste.


      • Mökö
        sun maailmaas kirjoitti:

        kuuluu estää lastahaluavilta lapsen saamisen ihme ja ilo. HÄPEE SAATANA

        Hankkikaa luonnonmenetelmällä niin kuin vanhempannekin ovat tehneet! Kyllä rahalle löytyy parempiakin reikiä kuin itsekkäitten ihmisten pyyteitten täyttäminen!


      • möhköfantille
        Mökö kirjoitti:

        Hankkikaa luonnonmenetelmällä niin kuin vanhempannekin ovat tehneet! Kyllä rahalle löytyy parempiakin reikiä kuin itsekkäitten ihmisten pyyteitten täyttäminen!

        Vaan autetaan niitä ihmisiä joille lapsen hankkiminen ei helpolla luonnistu mutta KERRAN TOSISSAAN SITÄ HALUAVAT - ja mistä lähtien "isättömät" lapset ovat osanneet nauttia tyyliin "hei, ihanaa, mä oon luonnonmukanen" ja koska oot typerys, unohda se häpeemisymmärrys vaan oo ennemmin HILJAA äläkä sekaannu aikuisten vastuullisiin asioihin, sua ei kaivata.


      • Mökö
        möhköfantille kirjoitti:

        Vaan autetaan niitä ihmisiä joille lapsen hankkiminen ei helpolla luonnistu mutta KERRAN TOSISSAAN SITÄ HALUAVAT - ja mistä lähtien "isättömät" lapset ovat osanneet nauttia tyyliin "hei, ihanaa, mä oon luonnonmukanen" ja koska oot typerys, unohda se häpeemisymmärrys vaan oo ennemmin HILJAA äläkä sekaannu aikuisten vastuullisiin asioihin, sua ei kaivata.

        Mielipiteistäsi päätellen. Ei lapsen saaminen voi olla kenenkään oikeus. Ja koska sinunkaltaisiasi kypsymättömiä ihmisiä on paljon muitakin, on keinohedelmöitykset parasta kieltää kokonaan.

        Kukaan normaalisti syntynyt lapsi ei ole isätön, mutta keinohedelmöityksellä syntynyt on sitä silloin, kun on käytetty luovutusspermaa.


      • möhköfantille
        Mökö kirjoitti:

        Mielipiteistäsi päätellen. Ei lapsen saaminen voi olla kenenkään oikeus. Ja koska sinunkaltaisiasi kypsymättömiä ihmisiä on paljon muitakin, on keinohedelmöitykset parasta kieltää kokonaan.

        Kukaan normaalisti syntynyt lapsi ei ole isätön, mutta keinohedelmöityksellä syntynyt on sitä silloin, kun on käytetty luovutusspermaa.

        ole unissasi jumala ja kiellä meiltä elämä!


      • Mökö
        möhköfantille kirjoitti:

        ole unissasi jumala ja kiellä meiltä elämä!

        aikuiset. Jumalaa leikkivät ne ihmiset, jotka tekevät näitä keinosiemennyksiä. Ehdottomasti tällainen pitää kieltää kokonaan. Jos joku ei saa luomulasta, kuolkoon lapsettomana tai adoptoikoon ulkomailta orolapsia. Yhteiskunta kaipaa lapsia yleisesti, mutta on aivan sama kenen ne ovat. Lapsi ei ole mikään oikeus.


    • Jos ei kestä totuutta

      olisi parempi vaieta!

      • Mökö

        seriffittömät palstat. Älkää kirjoitelko sellaista, mikä ei kestä päivänvaloa.


      • pappilukkari...
        Mökö kirjoitti:

        seriffittömät palstat. Älkää kirjoitelko sellaista, mikä ei kestä päivänvaloa.

        ooksä möhkö tosissaan edes 15 v.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe