Väliaikainen ajokorttini on vanhentunut 2 vuotta sitten, koska en käynyt 2 vaihetta syystä että en uskaltanut ajaa enää autolla kun kolaroin kertaalleen. Tietääkö kukaan pitääkö minun nyt suorittaa autokoulu kokonaisuudessaan uudelleen teorioineen kaikkineen vai riittääkö ajotunnit, inssi tms jos haluan ajokortin uudelleen voimaan?
vanhentunut ajokortti
7
12303
Vastaukset
- kysyä
Kysypä suoraan autokoulusta. Sieltä varmaan saat ihan paikkaansa pitävää tietoa.
LUULISIN, että pari ajokertaa kakkosvaihe, mutta varmasti en osaa sanoa. - rattijehu
Muutamia kertoja tällä palstalla ilmeisesti ihan liikenneopettajat itse ovat kertoneet, että autokouluopetus on voimassa viisi vuotta.
Kerroit, että väliaikainen ajokortti on vanhentunut 2 vuotta sitten.
Va kortti on ollut voimassa 2 vuotta.
Siispä 4 vuotta plus autokouluaika on opetuksen saamisesta enimmillään, jos lasketaan aikaa ensimmäisestä teoriatunnista lähtien.
Aika jäänee näin alle 5 vuoden, vaikka lasketaan ”ankarimman” tulkinnan mukaan.
Tästä voinee päätellä, ettei ainakaan teoria- ja ajo-opetusta tarvitsisi uusia!
Muista viranomaismaksuista ja kokeista en osaa pikana lähteä arvailemaan. - tietääkseni
Itsellä suunnilleen samanlainen juttu. Mielestäni riittää kirjallisen ja inssin uusimiset. Pitää käydä poliisiasemalla, maksaa jotain ja viedä uudet valokuvatkin. Ajotunteja voi kysyä autokoulusta, jos haluaa.
- lupa-asiat osastolle
saat tarkan tiedon velvoitteistasi.
- näin, poliisi tietää
Ei autokoulut ole mitään yleisiä tiedotustoimistoja jos kerrankin olet auton ajajan tason saavuttanút. Poliisi on täsmälleen se oikea ja ainoa taho, joka kertoo miten menetetyn ajo-oikeuden saa takaisin.
- saa tietoa
Tarviset uuden lääkärintodistuksen, 2 valokuvaa ja 60,00€ rahaa. Jätä uusi ajkorttihakemus poliisille, kun uusi lupa on myönnetty varaa aika tutkinto toimistolta teoriakoetta varten ja sen jälkeen ajokoe. Ajokokeeseen voit mennä jonkun saattelemana omalla tai lainatulla autolla. Lisäharjoitusta voit saada autokoulusta.
Autokoulusta voi aina kysyä, autamme jos voimme. - x-t-c
Itselläni meni kortti vanhaksi n. 7 vuotta sitten ja nyt hoidin vihdoin asian kuntoon. Eli ensimmäisenä lääkärin todistus 2 kpl valokuvia (tarvitset liitteiksi hakemukseen) ja sitten poliisilaitokselle ajokorttilupahakemusta jättämään. Tämän jälkeen teoriakokeeseen. Hyväksytyn teoriakokeen jälkeen autokouluun yhteys ja sitä kautta sopimaan ajokokeen aikaa ja auton lainaa yms, en ole varma voiko tuota ajaa omalla autolla, mutta näin minä tein sen.
Kustannukset:
Ajokorttilupahakemus: 60,00€
Teoriakoe Ajokoe: 58,00€
Autokoulun auton vuokra 1kpl pakollinen ajokerta: 90,00€
Lääkärintodistus tietysti maksaa varmaan jotain myös (itse sain tutun lääkärin kirjoittaman). Kustannukset siis olettaen, että kaikki kokeet menevät ensimmäisellä kerralla läpi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862