Masa yards

Heinis

palkkaa ulkomailta hitsareita.

Miksi? Ettei vain johtuisi siitä ettei työtä huvita tehdä.

Suomesta löytyy jokaista metallialan työpaikkaa kohti 30 metallialan työtöntä.

[email protected]

12

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B.H.

      Pulma taitaa olla siinä, että luokkahitsareista on pulaa lähes jokaisella metalliverstaalla. Vaikka työttömyyttä on, on riittävän ammattitaidon ja pätevyyden omaavista ammattilaista huutava pula.

      Nuorisoa ei "rasvaisen raudan vääntö" kiinnosta, vaikka ylempien luokkien pätevyyden omaavat hitsarit saavat kyllä hyvää palkkaa, aivan vertailukelpoista bittinikkarointihommiin.

      • Heinis

        ja kun työttömyyskorvauksia nostellaan, niin ei kiinnosta luokkiakaan hitsailla.

        [email protected]


      • Oisko sul lainata seitsemääkym
        Heinis kirjoitti:

        ja kun työttömyyskorvauksia nostellaan, niin ei kiinnosta luokkiakaan hitsailla.

        [email protected]

        Mitä Kyläaktivaattori ?


      • Heinis
        Oisko sul lainata seitsemääkym kirjoitti:

        Mitä Kyläaktivaattori ?

        mutta arvaa lainaanko?

        Olet veikean hauska tyyppi!

        [email protected]


    • Sanoppa muuta

      Mitä Politrukki ?

    • Therapy?

      Hei Heinis, olisi ehkä kannattanut lukea artikkelikokonaisuus hieman tarkemmin ja keskittyä kerrottuihin faktoihin enemmän kuin HS:n tympeään propagandaan. Oheiset lainaukset ovat juuri siteeraamastasi HS:n artikkelista:

      "Telakoiden omat työntekijät eivät riitä, sillä 1990-luvun laihoina vuosina ammattilaisia pantiin eläkkeelle ja kortistoon."

      "Terästyöntekijät loppuivat vasta syksyllä. Nyt pyrkimys on pitää koko oma väki töissä. Kaskisen mukaan tavoite saavutettiin vasta viime syyskuussa, jolloin omat lomautetut kutsuttiin töihin."

      "Muutama vuosi sitten täällä saneerattiin 53-vuotiaat ammattimiehet eläkkeelle, eivätkä he tule takaisin. Heillä on nyt jo uusi lukujärjestys, ja ammattitaitokin on vähän ruosteessa. Raskaan metallin ammattilaisia tarvitaan joka telakalle. Uusia ei kouluteta aivan äkkiä. Peruskoulutus vie kolme vuotta, ja ammattilaiseksi vaaditaan monen vuoden työkokemus."

      • Heinis

        jutussa mainittiin myös alihankkijoita (lienevät myös tarvitsevan niitä suomalaisia hitsareita)

        Mutta mitä ne metallialan työttömät työn hakijat sitten mielestäsi ovat joita on 30kpl yhtä työpaikkaa kohden? Miksi silti pitää hankkia työntekijöitä mielestäsi Englannista?

        Onko sinun tietojesi mukaan suomesta lakkautettu kaikki metalli-alan ammattikoulut 1990 laihojen vuosien jälkeen, minun tietääkseni ei.

        No anyway 30/1 pitäisi siinä olla muutama sopivakin Masalle, paitsi tietysti siinä tapauksessa että niitä ei kiinnosta ottaa töihin ainotakaan sellaista jotka ovat lorvineet siitä -90 luvun alusta, ja ymmärrän kyllä hyvin.

        Ja ei se suhde ollut masan työpaikkoja kohti vaan koko suomen avoimille metallialan paikoille, joita nyt on muitakin kuin masa

        [email protected]


      • Therapy?
        Heinis kirjoitti:

        jutussa mainittiin myös alihankkijoita (lienevät myös tarvitsevan niitä suomalaisia hitsareita)

        Mutta mitä ne metallialan työttömät työn hakijat sitten mielestäsi ovat joita on 30kpl yhtä työpaikkaa kohden? Miksi silti pitää hankkia työntekijöitä mielestäsi Englannista?

        Onko sinun tietojesi mukaan suomesta lakkautettu kaikki metalli-alan ammattikoulut 1990 laihojen vuosien jälkeen, minun tietääkseni ei.

        No anyway 30/1 pitäisi siinä olla muutama sopivakin Masalle, paitsi tietysti siinä tapauksessa että niitä ei kiinnosta ottaa töihin ainotakaan sellaista jotka ovat lorvineet siitä -90 luvun alusta, ja ymmärrän kyllä hyvin.

        Ja ei se suhde ollut masan työpaikkoja kohti vaan koko suomen avoimille metallialan paikoille, joita nyt on muitakin kuin masa

        [email protected]

        Minun osaltani tämä työttömyyskeskustelu on nyt ohi.

        Väität kaikkia työttömiä lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja naurat päälle räkäisesti. Hauskaa retoriikkaa näin message-boardilla, mutta ei kovinkaan mielenkiintoista materiaalia väittelylle. Et itsekkään usko väitteisiisi loppuun asti, joten hommasta puuttuu jotenkin pointti.

        Elä vinoutuneiden mielipiteittesi kanssa ja lillu rasvassasi niin kauan kuin se on mahdollista. Ihan kohta olet sen ikäinen ettei sinua enää tarvita mihinkään. Silloin sinä ja kaltaisesi olette ehtineet jo leikkaamaan kaikki tukimuodot niin että pääsette itse niiden olemattomuudesta ensimmäisinä nauttimaan.

        Toivottavasti me nuoremmat ehdimme sen jälkeen omalta osaltamme panemaan asiat taas järjestykseen ennenkuin on meidän vuoromme astua sivuun.


      • Heinis
        Therapy? kirjoitti:

        Minun osaltani tämä työttömyyskeskustelu on nyt ohi.

        Väität kaikkia työttömiä lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja naurat päälle räkäisesti. Hauskaa retoriikkaa näin message-boardilla, mutta ei kovinkaan mielenkiintoista materiaalia väittelylle. Et itsekkään usko väitteisiisi loppuun asti, joten hommasta puuttuu jotenkin pointti.

        Elä vinoutuneiden mielipiteittesi kanssa ja lillu rasvassasi niin kauan kuin se on mahdollista. Ihan kohta olet sen ikäinen ettei sinua enää tarvita mihinkään. Silloin sinä ja kaltaisesi olette ehtineet jo leikkaamaan kaikki tukimuodot niin että pääsette itse niiden olemattomuudesta ensimmäisinä nauttimaan.

        Toivottavasti me nuoremmat ehdimme sen jälkeen omalta osaltamme panemaan asiat taas järjestykseen ennenkuin on meidän vuoromme astua sivuun.

        >Väität kaikkia työttömiä >lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja >naurat päälle räkäisesti.

        Väitän että jos töitä haluaa tehdä töitä saa tehdä. Tiedän että Suomessa on todella monella alalla huutava työvoimapula ja työvoimapula alkaa kasvamaan yhä useammilla aloilla.

        Tiedän ettei työntekoa arvosteta tarpeeksi johtuen meidän liian hienosta sosiaalijärjestelmästä, josta saa liian isot rahat että töihin kannattaisi mennä. Vai väitätkö ettet ole koskaan kuullut kenenkään suusta että jätin työpaikan väliin kun saan saman rahan tekemättä mitään. Ja tämä on huutava epäkohta, työntekeminen PITÄÄ saada tavalla tai toisella kannattavaksi, vaikka sitten vain yhdenpäivän tilapäistyö.

        >Et itsekkään usko väitteisiisi >loppuun asti, joten hommasta puuttuu >jotenkin pointti.

        Väärin minä uskon väitteisiini 100%

        >Elä vinoutuneiden mielipiteittesi >kanssa ja lillu rasvassasi niin >kauan kuin se on mahdollista.

        Jos työnteon kannavuuden puolesta vaahtoaminen on mielestäsi vinoutunutta niin silloin väitteesi on tietenkin mielestäsi oikeita, muussa tapauksessa voidaan asiaa käsitellä edelleen.

        >Ihan kohta olet sen ikäinen ettei >sinua enää tarvita mihinkään.

        Hah. Minua tarvitaan aina. Aina joku tarvitsee, ja jos ei tarvitse huolehdin siitä että he luulevat tarvitsevansa, kokeile sinäkin, sitten kun olet siinä iässä.

        >Silloin sinä ja kaltaisesi olette >ehtineet jo leikkaamaan kaikki >tukimuodot niin että pääsette itse >niiden olemattomuudesta ensimmäisinä >nauttimaan.

        Toivottavasti näin käy, sittenhän se nähdään.

        >Toivottavasti me nuoremmat ehdimme >sen jälkeen omalta osaltamme >panemaan asiat taas järjestykseen >ennenkuin on meidän vuoromme astua >sivuun.

        ....en edes kommentoi....

        [email protected]


    • Unforgiven

      Heinis, työttömien painajainen, on viilannut kulmahampaansa ja ratsastaa ylväällä valkealla ratsullaan kohti työttömien laiskanpulskeaa joukkoa kultaisella miekallaan villisti viuhtoen.

      • Heinis

        ei ole varaa niihin kultahampaisiin, ne pitää itse maksaa. Eikä ne ole edes tyylikkäätkään, eli antaa olla.

        Hevosille taas olen allerginen joten paras hevonen on meetwursti pötkössä.

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      264
      3448
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      37
      2983
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2218
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      45
      2131
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      79
      1999
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1776
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      50
      1706
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      125
      1577
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1454
    10. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

      Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1400
    Aihe