Masa yards

Heinis

palkkaa ulkomailta hitsareita.

Miksi? Ettei vain johtuisi siitä ettei työtä huvita tehdä.

Suomesta löytyy jokaista metallialan työpaikkaa kohti 30 metallialan työtöntä.

[email protected]

12

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B.H.

      Pulma taitaa olla siinä, että luokkahitsareista on pulaa lähes jokaisella metalliverstaalla. Vaikka työttömyyttä on, on riittävän ammattitaidon ja pätevyyden omaavista ammattilaista huutava pula.

      Nuorisoa ei "rasvaisen raudan vääntö" kiinnosta, vaikka ylempien luokkien pätevyyden omaavat hitsarit saavat kyllä hyvää palkkaa, aivan vertailukelpoista bittinikkarointihommiin.

      • Heinis

        ja kun työttömyyskorvauksia nostellaan, niin ei kiinnosta luokkiakaan hitsailla.

        [email protected]


      • Oisko sul lainata seitsemääkym
        Heinis kirjoitti:

        ja kun työttömyyskorvauksia nostellaan, niin ei kiinnosta luokkiakaan hitsailla.

        [email protected]

        Mitä Kyläaktivaattori ?


      • Heinis
        Oisko sul lainata seitsemääkym kirjoitti:

        Mitä Kyläaktivaattori ?

        mutta arvaa lainaanko?

        Olet veikean hauska tyyppi!

        [email protected]


    • Sanoppa muuta

      Mitä Politrukki ?

    • Therapy?

      Hei Heinis, olisi ehkä kannattanut lukea artikkelikokonaisuus hieman tarkemmin ja keskittyä kerrottuihin faktoihin enemmän kuin HS:n tympeään propagandaan. Oheiset lainaukset ovat juuri siteeraamastasi HS:n artikkelista:

      "Telakoiden omat työntekijät eivät riitä, sillä 1990-luvun laihoina vuosina ammattilaisia pantiin eläkkeelle ja kortistoon."

      "Terästyöntekijät loppuivat vasta syksyllä. Nyt pyrkimys on pitää koko oma väki töissä. Kaskisen mukaan tavoite saavutettiin vasta viime syyskuussa, jolloin omat lomautetut kutsuttiin töihin."

      "Muutama vuosi sitten täällä saneerattiin 53-vuotiaat ammattimiehet eläkkeelle, eivätkä he tule takaisin. Heillä on nyt jo uusi lukujärjestys, ja ammattitaitokin on vähän ruosteessa. Raskaan metallin ammattilaisia tarvitaan joka telakalle. Uusia ei kouluteta aivan äkkiä. Peruskoulutus vie kolme vuotta, ja ammattilaiseksi vaaditaan monen vuoden työkokemus."

      • Heinis

        jutussa mainittiin myös alihankkijoita (lienevät myös tarvitsevan niitä suomalaisia hitsareita)

        Mutta mitä ne metallialan työttömät työn hakijat sitten mielestäsi ovat joita on 30kpl yhtä työpaikkaa kohden? Miksi silti pitää hankkia työntekijöitä mielestäsi Englannista?

        Onko sinun tietojesi mukaan suomesta lakkautettu kaikki metalli-alan ammattikoulut 1990 laihojen vuosien jälkeen, minun tietääkseni ei.

        No anyway 30/1 pitäisi siinä olla muutama sopivakin Masalle, paitsi tietysti siinä tapauksessa että niitä ei kiinnosta ottaa töihin ainotakaan sellaista jotka ovat lorvineet siitä -90 luvun alusta, ja ymmärrän kyllä hyvin.

        Ja ei se suhde ollut masan työpaikkoja kohti vaan koko suomen avoimille metallialan paikoille, joita nyt on muitakin kuin masa

        [email protected]


      • Therapy?
        Heinis kirjoitti:

        jutussa mainittiin myös alihankkijoita (lienevät myös tarvitsevan niitä suomalaisia hitsareita)

        Mutta mitä ne metallialan työttömät työn hakijat sitten mielestäsi ovat joita on 30kpl yhtä työpaikkaa kohden? Miksi silti pitää hankkia työntekijöitä mielestäsi Englannista?

        Onko sinun tietojesi mukaan suomesta lakkautettu kaikki metalli-alan ammattikoulut 1990 laihojen vuosien jälkeen, minun tietääkseni ei.

        No anyway 30/1 pitäisi siinä olla muutama sopivakin Masalle, paitsi tietysti siinä tapauksessa että niitä ei kiinnosta ottaa töihin ainotakaan sellaista jotka ovat lorvineet siitä -90 luvun alusta, ja ymmärrän kyllä hyvin.

        Ja ei se suhde ollut masan työpaikkoja kohti vaan koko suomen avoimille metallialan paikoille, joita nyt on muitakin kuin masa

        [email protected]

        Minun osaltani tämä työttömyyskeskustelu on nyt ohi.

        Väität kaikkia työttömiä lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja naurat päälle räkäisesti. Hauskaa retoriikkaa näin message-boardilla, mutta ei kovinkaan mielenkiintoista materiaalia väittelylle. Et itsekkään usko väitteisiisi loppuun asti, joten hommasta puuttuu jotenkin pointti.

        Elä vinoutuneiden mielipiteittesi kanssa ja lillu rasvassasi niin kauan kuin se on mahdollista. Ihan kohta olet sen ikäinen ettei sinua enää tarvita mihinkään. Silloin sinä ja kaltaisesi olette ehtineet jo leikkaamaan kaikki tukimuodot niin että pääsette itse niiden olemattomuudesta ensimmäisinä nauttimaan.

        Toivottavasti me nuoremmat ehdimme sen jälkeen omalta osaltamme panemaan asiat taas järjestykseen ennenkuin on meidän vuoromme astua sivuun.


      • Heinis
        Therapy? kirjoitti:

        Minun osaltani tämä työttömyyskeskustelu on nyt ohi.

        Väität kaikkia työttömiä lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja naurat päälle räkäisesti. Hauskaa retoriikkaa näin message-boardilla, mutta ei kovinkaan mielenkiintoista materiaalia väittelylle. Et itsekkään usko väitteisiisi loppuun asti, joten hommasta puuttuu jotenkin pointti.

        Elä vinoutuneiden mielipiteittesi kanssa ja lillu rasvassasi niin kauan kuin se on mahdollista. Ihan kohta olet sen ikäinen ettei sinua enää tarvita mihinkään. Silloin sinä ja kaltaisesi olette ehtineet jo leikkaamaan kaikki tukimuodot niin että pääsette itse niiden olemattomuudesta ensimmäisinä nauttimaan.

        Toivottavasti me nuoremmat ehdimme sen jälkeen omalta osaltamme panemaan asiat taas järjestykseen ennenkuin on meidän vuoromme astua sivuun.

        >Väität kaikkia työttömiä >lintsareiksi ja sosiaalipummeiksi ja >naurat päälle räkäisesti.

        Väitän että jos töitä haluaa tehdä töitä saa tehdä. Tiedän että Suomessa on todella monella alalla huutava työvoimapula ja työvoimapula alkaa kasvamaan yhä useammilla aloilla.

        Tiedän ettei työntekoa arvosteta tarpeeksi johtuen meidän liian hienosta sosiaalijärjestelmästä, josta saa liian isot rahat että töihin kannattaisi mennä. Vai väitätkö ettet ole koskaan kuullut kenenkään suusta että jätin työpaikan väliin kun saan saman rahan tekemättä mitään. Ja tämä on huutava epäkohta, työntekeminen PITÄÄ saada tavalla tai toisella kannattavaksi, vaikka sitten vain yhdenpäivän tilapäistyö.

        >Et itsekkään usko väitteisiisi >loppuun asti, joten hommasta puuttuu >jotenkin pointti.

        Väärin minä uskon väitteisiini 100%

        >Elä vinoutuneiden mielipiteittesi >kanssa ja lillu rasvassasi niin >kauan kuin se on mahdollista.

        Jos työnteon kannavuuden puolesta vaahtoaminen on mielestäsi vinoutunutta niin silloin väitteesi on tietenkin mielestäsi oikeita, muussa tapauksessa voidaan asiaa käsitellä edelleen.

        >Ihan kohta olet sen ikäinen ettei >sinua enää tarvita mihinkään.

        Hah. Minua tarvitaan aina. Aina joku tarvitsee, ja jos ei tarvitse huolehdin siitä että he luulevat tarvitsevansa, kokeile sinäkin, sitten kun olet siinä iässä.

        >Silloin sinä ja kaltaisesi olette >ehtineet jo leikkaamaan kaikki >tukimuodot niin että pääsette itse >niiden olemattomuudesta ensimmäisinä >nauttimaan.

        Toivottavasti näin käy, sittenhän se nähdään.

        >Toivottavasti me nuoremmat ehdimme >sen jälkeen omalta osaltamme >panemaan asiat taas järjestykseen >ennenkuin on meidän vuoromme astua >sivuun.

        ....en edes kommentoi....

        [email protected]


    • Unforgiven

      Heinis, työttömien painajainen, on viilannut kulmahampaansa ja ratsastaa ylväällä valkealla ratsullaan kohti työttömien laiskanpulskeaa joukkoa kultaisella miekallaan villisti viuhtoen.

      • Heinis

        ei ole varaa niihin kultahampaisiin, ne pitää itse maksaa. Eikä ne ole edes tyylikkäätkään, eli antaa olla.

        Hevosille taas olen allerginen joten paras hevonen on meetwursti pötkössä.

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1661
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1258
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      63
      1145
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      192
      919
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      878
    6. 69
      768
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      705
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      630
    Aihe