Tiedän, että murrosiässä mielialojen suuri vaihtelu on normaalia. Oon nyt 17-vuotias, ja mulla on tota mielialojen vaihtelua ollut jotain nelisen vuotta. Oon suurimman osan ajasta masentunut (vihaan itseäni, omaan heikon itsetunnon), mutta tulee myös kausia, millon olo on joko normaali tai iloinen.
Mielialojeni muutokset saattavat olla aika rajuja, esim. aamulla itken ja viiltelen, illalla nautin elämästä ystävien kanssa. Onko tuo vielä normaalia?
Musta ei tunnu kovin normaalilta, enkä jaksais elää enää näin. En ole ollut puhumassa kenenkään ammattiauttajan kanssa. En oo halunnut mennä puhumaan, kun välillä on niitä hyviä kausia, että ammattiauttajan kanssa puhuminen tuntuu turhalta ajatukselta.
Maanisdepressiivinen vai paha murrosikä..?
2
655
Vastaukset
- ger
Koska tuollaista mielialan vaihtelua tapahtuu ihan vuorokauden sisälläkin, voi MD olla mahdollinen.
Minulla on ollut pitkään samanlaisia oireita ja apua olen saanut ammattiauttajalta. Menehän puhumaan.
Vähättelin itsekin asioitani, mutta ei ne sillä tavalla parane. - 10 apua hakenut
Hei, mene ihmeessä juttelemaan esim. terveydenhoitajan, kuraattorin, psykologin tai lääkärin kanssa. Itsekin olen aina vain odottanut sitä parempaa ja välillä tuntuu paremmalta ja jaksaa, muttei ne tunnu koskaan jäävän. 11 vuotta on mennyt selvittäessä mikä vaivaa. Nyt MD.
Sä olet hoitamassa itseäsi hyvissä ajoin - kannattaa hoitaa itsensä kuntoon ettei oireet ainakaan pahene, voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2482831Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell31584- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231141Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64974
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 132868
- 63861