Voisiko joku hieman selittää ylöstempaus-oppia? Tarkoittaako se siis sitä, kuinka vielä elossaolevat kristityt tempaistaan ylös viimeiselle tuomiolle kun Jeesus tulee takaisin?
Ja voisiko joku antaa viitteet Raamatun-kohtaan, missä ylöstempauksesta puhutaan.
Ylöstempaus
8
462
Vastaukset
- Trubaduuri
Kristinuskossa ei ole oppia ylöstempauksesta!
- Sefanja
No ainakin Leo Meller -lahkossa on. Osaatko selittää sitä?
- Trubaduuri
Sefanja kirjoitti:
No ainakin Leo Meller -lahkossa on. Osaatko selittää sitä?
En voi selittää sellaista jota ei ole. Mutta Mellerin kyllä voin selittää, hän on vain ihminen.
Ja mitään uskonnollisia lahkoja ei ole olemassakaan, sillä on vain usk. liikkeitä joilla on ihan iki-omat uskonnolliset suuntauksensa.
- an.ka
1.Tess.4:
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Tämä ei vielä tarkoita viimeistä tuomiota. Maan päällä eläville koittaa vielä vaikeat vainon ajat ja sitten - Jeesuksen tullessa vielä uudelleen - tuhatvuotinen rauhanaika.
Uudestisyntyneet Jeesuksen omat joutuvat
kylläkin Kristuksen tuomioistuimen eteen, mutta siellä ei heille lueta kadotustuomiota, vaan annetaan palkkiot siitä mitä itsekukin on eläessään tehnyt:
2.Kor.5:10
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Kyseessä on siis palkkiotuomioistuin.
Kristukseen uskovat uudestisyntyneet ovat kadotustuomiosta vapaat, koska he ovat uskossa ottaneet vastaan Jeesuksen heidän puolestaan kärsimän tuomion ja ovat siis rangaistuksesta vapaat. - harrat
Siitä on kirjoitettu mm Paavalin kirje Tessalonikalaisille 4:13-18 Sekä Jeesus itse sanoi että on kaksi vuoteella(myös pellolla) toinen otetaan ja toinen jätetään Luuk.17:34-36.JEESUS ITSE LUPASI NÄIN :MINÄ MENEN VALMISTAMAAN TEILLE SIJAA .JA VAIKKA MINÄ MENEN VALMISTAMAAN TEILLE SIJAA, TULEN MINÄ TAKAISIN JA OTAN TEIDÄT TYKÖNI ETTÄ TEKIN OLISITTE SIELLÄ MISSÄ MINÄ OLEN JOH 14:2-3.Jeesuksen tulemuksessa on kaksi eri vaihetta.1 vaihe.Kristus tulee ensin noutamaan omansa. elossa olevat uskovat muuttuvat silmänräpäyksessä ja Kristuksessa kuolleet herätetään, ja molemmat temmataan ylös,tästä kerrotaan kanssa Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille 15:51-57.Sitten alkaa 7 vuotinen ahdistuksen aika (antikristillinen aika Jumalan viha vuodatetaan maan päälle)2 vaihe .Kristus saapuu omiensa kanssa kun tämä seitsämän vuotta on ohi ,ja lopettaa antikristuksen vallan.Saatana sidotaan ja Kristus perustaa tuhat-vuotisen rauhanvaltakunnan tänne maan päälle ja pyhiensä kanssa hallitsee maan päällä 1000 vuotta.USKOVIA EI KOHTAA VIIMEINEN TUOMIO VAAN HEIDÄT PALKITAAN KRISTUKSEN TUOMIOISTUIMESSA JOKA TARKOITTAA PALKAN MAKSAMISTA USKOLLISUUDESTA JA MUUSTA HYVÄSTÄ.KRISTUKSESSA OLEVILLE EI OLE MITÄÄN KADOTUSTUOMIOTA.VIIMEINEN TUOMIO KOHTAA VAIN NIITÄ JOTKA OVAT HYLJÄNNEET KRISTUKSEN JA ARMON.HEIDÄT TUOMITAAN VALKOISEN VALTAISTUIMEN EDESSÄ KUN 1000 VUOTINEN RAUHANVALTAKUNTA ON LOPPUNUT.Tässä lyhyesti joitakin paikkoja, lisää löytyy paljonkin.
- Sefanja
Aika paljon tuli informaatiota.
Siis näinkö tapahtuu:
1. Jeesus tulee takaisin
2. Jeesus tempaa väliaikaisesti taivaaseen haudoissa olevat kristityt ja elävät kristityt
3. Antikristus vainoaa 7 vuotta
4. Jeesus kumoaa antikristuksen ja perustaa tuhat vuotisen valtakunnan, jossa Hän elää temmattujen kristittyjen kanssa
5. Tuhannen vuoden päästä tulee vasta viimeinen tuomio, ja nyt herätetään haudoista myös ei-kristityt
6. Ei-kristityt tuomitaan Helvettiin ja kristityt pääsevät nyt ikuisesti Taivaaseen Herran tykö. - harrat
Sefanja kirjoitti:
Aika paljon tuli informaatiota.
Siis näinkö tapahtuu:
1. Jeesus tulee takaisin
2. Jeesus tempaa väliaikaisesti taivaaseen haudoissa olevat kristityt ja elävät kristityt
3. Antikristus vainoaa 7 vuotta
4. Jeesus kumoaa antikristuksen ja perustaa tuhat vuotisen valtakunnan, jossa Hän elää temmattujen kristittyjen kanssa
5. Tuhannen vuoden päästä tulee vasta viimeinen tuomio, ja nyt herätetään haudoista myös ei-kristityt
6. Ei-kristityt tuomitaan Helvettiin ja kristityt pääsevät nyt ikuisesti Taivaaseen Herran tykö.Upeaa.Sinä kirjoitit itse melkein paremmin ja selkeämmin kuin mitä minä pystyin.Jos noin olet käsittänyt kuin kirjoitit silloin sinulla on raamatun todellinen oivaltaminen käsissäsi.Olet mielestäni hengellisesti älykäs kaveri.Lisäisin vielä vähän että Jeesuksen ensimmäinen tulo ei ole julkinen, sen saavat nähdä ja kokea vain uudestisyntyneet uskovat eli ne jotka temmataan.Ei-kristitty on sellainen joka tietoisesti hylkää Jumalan armonkutsun ja ei ole kuuliainen evankeliumille ,eli ei ota sitä vastaan voidakseen pelastua,valitsee epäuskon..Vakava asia,nyt on valinnan aika oletko sisällä Jumalan pelastussuunnitelmassa vai ulkona.
jäätkö pois antikristuksen aikaan vai oletko ylöotossa. - Sefanja
harrat kirjoitti:
Upeaa.Sinä kirjoitit itse melkein paremmin ja selkeämmin kuin mitä minä pystyin.Jos noin olet käsittänyt kuin kirjoitit silloin sinulla on raamatun todellinen oivaltaminen käsissäsi.Olet mielestäni hengellisesti älykäs kaveri.Lisäisin vielä vähän että Jeesuksen ensimmäinen tulo ei ole julkinen, sen saavat nähdä ja kokea vain uudestisyntyneet uskovat eli ne jotka temmataan.Ei-kristitty on sellainen joka tietoisesti hylkää Jumalan armonkutsun ja ei ole kuuliainen evankeliumille ,eli ei ota sitä vastaan voidakseen pelastua,valitsee epäuskon..Vakava asia,nyt on valinnan aika oletko sisällä Jumalan pelastussuunnitelmassa vai ulkona.
jäätkö pois antikristuksen aikaan vai oletko ylöotossa."Lisäisin vielä vähän että Jeesuksen ensimmäinen tulo ei ole julkinen, sen saavat nähdä ja kokea vain uudestisyntyneet uskovat eli ne jotka temmataan."
No huomaahan ei-kristityt sen, jos yhtäkkiä osa porukasta alkaa kadota :)
"Vakava asia,nyt on valinnan aika oletko sisällä Jumalan pelastussuunnitelmassa vai ulkona.
jäätkö pois antikristuksen aikaan vai oletko ylöotossa."
Ok. En tajua halvatun paskaa koko pelastussuunnitelmasta.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298