Antakaapa vastaus tähän.Se lapsena opittu kuva pilven päällä istuvasta parta-ukkelista ei oikein enää tunnu uskottavalta.Siis onko jumala todella olemassa vai onko se vain eräänlainen "laki",käyttäytymismalli,jonka mukaan ihmisten pitäisi elää.Kaikilla uskonnoillahan on joku jumala ja opitkin taitaa noudattaa samoja kaavoja.Mikä sitten tekee kristinuskosta niin ylivoimaisen että sitä pitää levittää miekka kädessä ympäri maailmaa.
Mikä on
30
1096
Vastaukset
- analyysi
Veikkaan, että avauksesi on provo.
Jos oikeasti olisit kyseisestä aiheesta kiinnostunut, olet valinnut väärän palstan.
täällä saat pääsääntöisesti vastauksen, että jumala on välittäjäaineen annostuksesta johtuva mielialahäiriö...- Aapeli
Sieltä me kaikki tulemme ja sinne me kaikki halajamme.
- M@k3
Kun valta sanan perään laittaa valta, niin se näyttää ihan valtavalta.
http://www.helsinki.fi/hum/hist/yhd/julk/suv99/kahlos.html
Jumala on universumin ja elämän luoja joka ottaa häneen uskovat ihmiset luokseen kuoleman jälkeen.
Ja hän on myös näkymätön (lue:olematon) - tuskin.
saat oikeaa vastausta.
- Jekku
Se on ateistien kestokysymys joka toistuu kerran viikossa.
- juutas
Eikö kysymys olekin aivan perustavanlaatuisen oleellinen? Siksi sitä kysytään. Vastaukset eivät yleensä ole kovinkaan tyydyttäviä.
- ETTÄ HÄN
on RAKKAUS.Koska kysyit vastasin. Mitä RAKKAUS= siihen löydät vastauksen lukemalla Johanneksen evankeliumin 3 luvun jakeen 16.
- Arkki
otteita jumalasta.
- eräs vain
"Mikä sitten tekee kristinuskosta niin ylivoimaisen että sitä pitää levittää miekka kädessä ympäri maailmaa"
Ainutlaatuinen henkilö, Jeesus Kristus nimittäin, tekee kristinuskosta merkittävän!
"Siis onko jumala todella olemassa vai onko se vain eräänlainen "laki",käyttäytymismalli,jonka mukaan ihmisten pitäisi elää"
Laki ja moraali todistavat kummatkin osaltaan sen, ettei maailma syntynyt pelkästään atomeista, vaan sen takana on inhimillinen luoja. (toisin sanoen: Mikä on moraali? Mistä tulee moraali maailmaan, joka koostuu pelkästään atomeista??)- eräs vain
Miksi siis ihminen pohtii inhimillisiä ongelmia, jos ei tämän kaiken takana ole jotain inhimillistä alkulähdettä? (jumalaa toisin sanoen)
- kristitty
Pilven päällä istuva parta-ukkeli ei ole ollenkaan huono käsitys Jumalasta, koska jonkinlainen käsitys on kuitenkin oltava.
Jumala on olento, joka vastaa olemassaolosta, meidän hyvinvoinnistamme täällä maanpäällä. Jumala on myös luoja, ja Hän on luonut koko maailmankaikkeuden ja tämän planeetan ja luomakunnan kasveineen ja eläimineen ja ihminen mukaan lukien.
Jumala ylläpitää maailmaa. Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa. Jumala on rakkaus.
Jumala parantaa myös sairaita tänä päivänä, joten Hän ei ole jättänyt meitä oman onnemme nojaan. Hengellisissä kokouksissa tapahtuu ihmeparantumisia, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan kirkastumiseksi.
Jumala rakastaa sinua!Kunpa joka vielä pystyisi todistamaan nuo hililttömät väitteet todeksi. Se olisi oikea ihme!
- muukalainen4
jason_dax kirjoitti:
Kunpa joka vielä pystyisi todistamaan nuo hililttömät väitteet todeksi. Se olisi oikea ihme!
Niin eipä ne ihmiset Nooankaan aikaan uskoneet, miten kävi ? Eivät ihmiset uskoneet itse Jumalan Poikaakaan.Raamatussa sanotaan lopun aikana on oleva samoin kuin Noakin päivinä .
muukalainen4 kirjoitti:
Niin eipä ne ihmiset Nooankaan aikaan uskoneet, miten kävi ? Eivät ihmiset uskoneet itse Jumalan Poikaakaan.Raamatussa sanotaan lopun aikana on oleva samoin kuin Noakin päivinä .
"Niin eipä ne ihmiset Nooankaan aikaan uskoneet, miten kävi ?"
Se Nooa-tarina on mytologinen taru. Sitä ei oikeasti tapahtunut.
"Eivät ihmiset uskoneet itse Jumalan Poikaakaan."
Miksi olisivat uskoneet? Pitäisikö jokaikisen ihmisen olla täysin vailla kriittisyyttä ja olla 100% hyväuskoisia, jotka uskovat täysin kaikkeen jota heille kerrotaan?
"Raamatussa sanotaan lopun aikana on oleva samoin kuin Noakin päivinä ."
Niin, ja Taru Sormusten Herrasta-kirjassa kerrotaan, että se sormus voidaan tuhota vain siellä, missä se on taottu.
- jeesusteleva kiihko hihhuli...
Olisi myös hauska kuulla mitä teillä on tähän seuraavaan kysymykseen vastaukseksi.
Mikä on ihminen?- Inehmoinen
Koska osasit esittää tuon kysymyksen niin olet ihminen.
- Jussi
hyvin mielekiintoinen kysymys. Sitä ei tule ajatelleeksi koska se muka on niin itsestään selvää. Jokaisella on yksi edustaja hyvin lähellä jonka seuraamiseen voi käyttä koko elämänsä. Kun olet sen kysmyksen ratkaissut voit vastata tuohon keskustelun avaukseen.
Inehmoinen kirjoitti:
Koska osasit esittää tuon kysymyksen niin olet ihminen.
"Koska osasit esittää tuon kysymyksen niin olet ihminen."
Niin minäkin uskon.
Mutta mikä minä sitten olen, jos olen ihminen?
Kysymysgeneraattori?
Tästä seuraa sitten yksi vastaus kysymykseen, "mikä on Jumala?"
Jumala on luonut maaiman, elikkä Jumala on luoja. - jeesusteleva kiihko hihhuli...
Jussi kirjoitti:
hyvin mielekiintoinen kysymys. Sitä ei tule ajatelleeksi koska se muka on niin itsestään selvää. Jokaisella on yksi edustaja hyvin lähellä jonka seuraamiseen voi käyttä koko elämänsä. Kun olet sen kysmyksen ratkaissut voit vastata tuohon keskustelun avaukseen.
"hyvin mielekiintoinen kysymys. Sitä ei tule ajatelleeksi koska se muka on niin itsestään selvää. Jokaisella on yksi edustaja hyvin lähellä jonka seuraamiseen voi käyttä koko elämänsä. Kun olet sen kysmyksen ratkaissut voit vastata tuohon keskustelun avaukseen."
Olen samaa mieltä ja erittäin iloinen ja kiitollinen, että löysin sen vastauksen, elikkä kysymyksen, eräästä kirjasta (nimeltään "Miksi uskon?"). - Jussi
jeesusteleva kiihko hihhuli... kirjoitti:
"hyvin mielekiintoinen kysymys. Sitä ei tule ajatelleeksi koska se muka on niin itsestään selvää. Jokaisella on yksi edustaja hyvin lähellä jonka seuraamiseen voi käyttä koko elämänsä. Kun olet sen kysmyksen ratkaissut voit vastata tuohon keskustelun avaukseen."
Olen samaa mieltä ja erittäin iloinen ja kiitollinen, että löysin sen vastauksen, elikkä kysymyksen, eräästä kirjasta (nimeltään "Miksi uskon?").jokainen tulee autuaaksi tavallaan. Miksi siitä tapella? Olin nähtävästi onnistunut kirjoittamaan asiani niin että sen voi näinkin tulkita.
Vaikka minusta on hyvin mielenkiintoista välillä näissä keskusteluissa heittää "kekäle pesään" niin en tee sitä loukatakseni. Pieni väittely on joskus piristävää. - -Morte-
jeesusteleva kiihko hihhuli... kirjoitti:
"Koska osasit esittää tuon kysymyksen niin olet ihminen."
Niin minäkin uskon.
Mutta mikä minä sitten olen, jos olen ihminen?
Kysymysgeneraattori?
Tästä seuraa sitten yksi vastaus kysymykseen, "mikä on Jumala?"
Jumala on luonut maaiman, elikkä Jumala on luoja.VÄÄRIN!!! Ihminen on luonut jumalan.
-Morte- kirjoitti:
VÄÄRIN!!! Ihminen on luonut jumalan.
"VÄÄRIN!!! Ihminen on luonut jumalan."
Ihminen on voinut kyllä luoda epäjumalia itselleen.
Mutta on kuitenkin yksi elävä Jumala, jota ihminen ei ole luonut, vaan joka on luonut kaiken.
Ja sinähän et sitä usko, mutta sitä elävää Jumalaa, joka Raamatussa esitellään, ihminen ei olisi pystynyt luomaan. - Uskis
Jussi kirjoitti:
jokainen tulee autuaaksi tavallaan. Miksi siitä tapella? Olin nähtävästi onnistunut kirjoittamaan asiani niin että sen voi näinkin tulkita.
Vaikka minusta on hyvin mielenkiintoista välillä näissä keskusteluissa heittää "kekäle pesään" niin en tee sitä loukatakseni. Pieni väittely on joskus piristävää.Jos jokainen tulee autuaaksi tavallaan niin tämä(kin) väittely on turha. Kekäleitä heittävät pesään niin monet että veturi karkaa raiteilta...
- cheetah
iso ihmisapina, jolta puuttuu ruumis.
- L&P
"iso ihmisapina, jolta puuttuu ruumis."
Tosin tuo on vain kristinuskon jumala sellaisena kuin raamattu siitä meille kertoo. Moneen muuhun jumalaan tuo ei päde.
- jaina
Jumala ja Jumalatar ovat vallan ja voiman metaforia.
- Jussi
jota käytetään omien tarkoitusperien ajamiseen. Näin käy kun uskonnosta tehdään organisoitu järjestelmä.
- Gonzales
Vastausta voisi hakea vaikkapa Raamatusta, tuosta mainiosta syvyyspsykologian oppaasta.
Tuntenet VT:sta tarinan Jobista ja hänen kärsimyksistään. Se on mainio tarina, jota ei ole syytä pitää "vain" satuna, vaan kertomuksena, jolla on vertauskuvallista kerrottavaa myös nykyihmiselle.
Job oli hurskas ja elämässään menestynyt mies, kunnes Jumala, Saatanan kanssa vetoa lyötyään, alkoi antaa hänelle vitsauksia ja kärsimyksiä. Jobilla ei lopulta ollut jäljellä enää yhtikäs mitään, henkiriepua lukuunottamatta.
Job joutui epätoivon partaalle, kun mikään ei näyttänyt auttavan, vaikka hän miten nöyrästi olisi alistunut Jumalalle (auktoriteetille).
Ystävät ja sukulaiset eivät häntä kyenneet auttamaan, vaan vain lisäämään hänen kärsimyksiään. Samoin vanhat ja viisaat miehet, eli uskonnollinen eliitti, heilläkään ei ollut neuvoa, vaan he pahensivat umpikujaa Jobin kannalta.
Vasta oppimaton nuorukainen, Elihu, kykeni auttamaan Jobia, koska hän kykeni osoittamaan, ettei Job tuntenut jumalaa. Elihun opastuksesta Job valaistui ja onni kääntyi. Jobista tuli moninverroin rikkaampi, kuin hän milloinkaan oli ollut.
Näitä kärsiviä Jobeja on tämänkin päivän maailma pullollaan, eikä heitä auta, vaikka he miten yrittävät alistua auktoriteetille. Eikä ole myöskään kovin todennäköistä, että vanhat viisaat miehet tuntisivat jumalaa Jobin aikaa paremmin.
Tien etsiminen jumalan tuntemiseen on jokaisen henkilökohtainen asia. Se on todellakin tehtävä itse. Etsimisen tulos saattaa olla yllättävä. Minulle se on ollut sellainen, että tuo jumala ei ole kristinuskon opettamassa merkityksessä jumala lainkaan.- Jekku
==Tien etsiminen jumalan tuntemiseen on jokaisen henkilökohtainen asia. Se on todellakin tehtävä itse. Etsimisen tulos saattaa olla yllättävä. Minulle se on ollut sellainen, että tuo jumala ei ole kristinuskon opettamassa merkityksessä jumala lainkaan.====
Olet jopa tullut samaan tulokseen kuin minä Raamattua uskova hihhuli.
Jumalaa voi nimittää "kaiken olevaisen isäksi",
josta kaikki muut ovat osa.Vain jumala itse on erilainen; jumala ei ole osa mistään.
Meidän henkemme on Raamatunkin mukaan osa jumalan hengestä.
Samoin ruumiimme on osa maailmankaikkeuden materiasta, joka on puolestaan lähtöisin jumalan voimasta.
Jumalan arvoasteikko lähtee ylhäältä alaspäin ja me lienemme siellä alareunan tienoilla.
Meidän elävien kesken alapuolellamme ovat kaikki muut maapallomme elolliset .
Yläpuolella saattaa olla miten paljon tahansa.
Meille tärkeää tietää ylöspäin on vain meidän "esivalta", Sen tiedon lähteeksi opn Raamattu kertomuksineen annettu.
Jokaisella on siihen tietoon valinnanvapaus kuten muihinkin elämämme valintoihin. - jeesusteleva kiihko hihhuli...
"Job oli hurskas ja elämässään menestynyt mies, kunnes Jumala, Saatanan kanssa vetoa lyötyään, alkoi antaa hänelle vitsauksia ja kärsimyksiä."
Eihän tämä nyt varsinaisesti kuulu asiaan, mutta haluaisin vain todeta, Raamattuni mukaan Jumala ei lyö vetoa. Jumala todistaa saatanalle, joka epäili Jobin pysyvän kuuliaisena ilman omistamiansa hyviä asioita, antamalla saatanalle vallan viedä kaiken muun paitsi hengen Jobilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318