Eli aika blondi kysymys, mutta en todellakaan kysymykseeni vastausta tiedä.
Eli mitä eroa mahtaa olla uusionastarenkaalla ja nastarenkaalla? Tai siis että ovatko yhtä hyviä molemmat? Onko käyttöikä uusionastoissa lyhyempi?
Hintahan on uusionastoissa puolet vähemmän ja tuo 350e uusista nastarenkaista tekee köyhän opiskelijan rahapussiin melkoisen loven!!
uusionastarenkaat
16
3398
Vastaukset
- kontio
Uusiot ovat uusiot, ja kierrätyskamaa.niihin on vedetty uusi pinta ja uudet nastat.mutta ei ne ominaisuuksiltaan ole lähelläkään kunnon rengasta.
jos et mitään ihmeellistä niiltä odota, niin kyllähän ne asiansa ajaa.kesto voi olla samassa suhteessa lyhyempi kuin hinta pienempi.
paras vaihtoehto mun mielestä olis ostaa uudet (ei siis uusio=pinnoitetut), mutta ei mitkään michelinit vaan jotkut edullisemmat, kuten aurora, yokohama, barum, tms.varmasti kestävämpi ja turvallisempi kuin kierrätyskama.
toki voit koittaa löytää vähänkäytetyt merkkirenkaatn keltaisesta pörssistä tai nettivaraosa.comista.ota huomioon että joudut laittamaan ne jossain omille vanteillesi (maksaa 30€), jollet löydä sattumalta oman autosi vanteilla myytäviä.
äläkä kuuntele niitä greenpeacessa vaikuttavia opiskelukavereitasi kun kysymyksessä on oma ja muiden tielläliikkujien henki...
missäpäin asut?mikä rengaskoko?- matti näsä
hankook on ihan ok kumi myös.kesäkumina jopa hyvä,talvenkin selviää.
ei ihan halvimmasta päästä kuitenkaan - karhu..
euromasterin uusiorengas hakkaa monen merkkirenkaankin
- turiset
Et maininut rengaskokoa, mutta uudet perusnastarenkaat 155R13 saa asennettuna 220€:llä. Itsellä huonoja kokemuksia uusioista. Ominaisuudet nopuksilla ja kestävyys huonommat.
- Hdi-kuski
Uusiorenkaita oman kokemuksen mukaan mitä kovempi pakkanen sitä huonompi pito.
Olen itsekin leikkinyt halpisrenkailla ja nykyään tiedän ettei renkaissa kannata säästää, osta kunnon renkaat paras valinta!!! - uusiorenkaisiin !
Hdi-kuski kirjoitti:
Olen itsekin leikkinyt halpisrenkailla ja nykyään tiedän ettei renkaissa kannata säästää, osta kunnon renkaat paras valinta!!!OK !
Uusiorengas on aina köyhän vaihtoehto , vähän ja taajamassa ajaville ok vaihtoehto mutta rahalle ei saa mitään takuuta , jos käy tuuri saa kohtalaiset uusiosarjat alle mut normaalisti rengas kuluu miten sattuu ja yli 80kmh:n nopeuksissa on vuoden parin jälkeen ratissa pitelemistä ja laakerit huutaa hoosiannaa !
Mistä tulee sana halppisrengas ? Esimerkkinä pieni mutta pippurinen italialainen MARANGONI . Malleja on vähän mutta skaala laaja , tehdas panostaa vaan muutamaan malliin sitäkin intensiivisemmin ja hintaa he eivät voi pienenä yrittäjänä laittaa renkaalle valtavasti koska muuten myynti tuppaa puskemaan miinukselle eli ainut millä he todella pystyvät kilpailla on hinta ! Tuotteen taas täytyy kummiskin ola mahd. laadukas koska suuriin kompromisseihin pienellä valmistajalla ei myöskään ole varaa !
Mä olen nyt muutaman päivän ajellut marangonin brand new nastarengasmallilla suht slippereissä olosuhteissa ja ikäni misukkaa ja GYtä käyttäneenä sanon että ei tipan vertaa ainakaan vielä ole ns. laatumerkkiä ollut ikävä !
Täysin uusi Silica seoksinen kumiseos , äänetön ja todella pitävä tuntuu olevan ! Lisäksi n. 35% halvinta ns. laatumerkkiä halvempi ! - nasta muumio
Hdi-kuski kirjoitti:
Olen itsekin leikkinyt halpisrenkailla ja nykyään tiedän ettei renkaissa kannata säästää, osta kunnon renkaat paras valinta!!!Uusionastarengas riittää, jos ajaa matalilla nopeuksilla ja maltilla. Ennakoiden!
Kunnon renkaat on halpa henkivakuutus. Mutta edelleen virheet ja ratkaisut tehdään ratin ja penkin välissä. Siis malttia ja ennakointia... - immu66
uusiorenkaisiin ! kirjoitti:
OK !
Uusiorengas on aina köyhän vaihtoehto , vähän ja taajamassa ajaville ok vaihtoehto mutta rahalle ei saa mitään takuuta , jos käy tuuri saa kohtalaiset uusiosarjat alle mut normaalisti rengas kuluu miten sattuu ja yli 80kmh:n nopeuksissa on vuoden parin jälkeen ratissa pitelemistä ja laakerit huutaa hoosiannaa !
Mistä tulee sana halppisrengas ? Esimerkkinä pieni mutta pippurinen italialainen MARANGONI . Malleja on vähän mutta skaala laaja , tehdas panostaa vaan muutamaan malliin sitäkin intensiivisemmin ja hintaa he eivät voi pienenä yrittäjänä laittaa renkaalle valtavasti koska muuten myynti tuppaa puskemaan miinukselle eli ainut millä he todella pystyvät kilpailla on hinta ! Tuotteen taas täytyy kummiskin ola mahd. laadukas koska suuriin kompromisseihin pienellä valmistajalla ei myöskään ole varaa !
Mä olen nyt muutaman päivän ajellut marangonin brand new nastarengasmallilla suht slippereissä olosuhteissa ja ikäni misukkaa ja GYtä käyttäneenä sanon että ei tipan vertaa ainakaan vielä ole ns. laatumerkkiä ollut ikävä !
Täysin uusi Silica seoksinen kumiseos , äänetön ja todella pitävä tuntuu olevan ! Lisäksi n. 35% halvinta ns. laatumerkkiä halvempi !Miks köyhän vaihtoehto....paremminkin viisaan...näkihän sen nokian rrenkaistakin mitä huijareita !!!! Jos osti kaupasta nokialaiset testiin niin eivät yltäneet kymmenen kärkijoukkoon ja jos kerran ei millaiset ne sitten oikein on jotain sekakumia varmaan... maksat siis nokialaisista viisinkertaisen hinnan ja saat paskaa...
- eko-turbo
Jos tarkastellaan talvirenkaita niiden tärkeimmän ominaisuuden - pitokyvyn - mukaan, niin _uudet_ uusionastarenkaat ovat erinomaiset. Suomessa saa talvella ajaa korkeintaan 100km/h, joten mitään korkeamman nopeuden ajo-ominaisuuksia et tarvitse.
Koska kumin ominaisuudet ovat mitkä ovat, niin aina kannattaa pyrkiä saamaan mahdollisimman tuore eli pehmeä kulutuspinta alle. Mitään vuosia vanhoja käytettyjä "merkkirenkaita" ei kannata alle laittaa ainakaan.
Mukavat (=lue hiljaiset) ne eivät ole. Itselläni on kokemusta pelkästään kotimaisista Eko-turboista, jotka ovat pinnoitettu Nokian renkaiden materiaaleista. En tiedä vaan, että saako niitä enää. Tehdas muistaakseni paloi joku aika sitten.kertaa 30 vuoteen viime talvena pinnoitetut nastarenkaat. Oli vanhoista poiketen todella hyvät, ainut haitta että turhan äänekkäät, mutta hinnan huomioiden OK.
- jere
sitroen kirjoitti:
kertaa 30 vuoteen viime talvena pinnoitetut nastarenkaat. Oli vanhoista poiketen todella hyvät, ainut haitta että turhan äänekkäät, mutta hinnan huomioiden OK.
Noista renkaista jos kilsoja ei tuu kauheesti ja euroja menismuuallekin kuin talvirenkaisiin niin ilman muuta uusiorenkaat. Ajaa kyllä asiansa ja ennen kaikkea edulliset verrattuna uusiin.
- immu66
jere kirjoitti:
Noista renkaista jos kilsoja ei tuu kauheesti ja euroja menismuuallekin kuin talvirenkaisiin niin ilman muuta uusiorenkaat. Ajaa kyllä asiansa ja ennen kaikkea edulliset verrattuna uusiin.
Mulla on tullut nyt kilometrejä tänä eka talvena Nordic 3 renkailla n 3400km eikä mitään ongelmia.
- immu66
Tosta kilometrimäärästä näköjään jäi 1 edestä pois.... eli Lokakuun 26 päivä vaihdoin renkaat ja nyt on 28.2.2016 kilometrejä tuossa ajassa 13400 km.
- Immu66
Minulla on tämän talven ollut Nordic 3 uusionastarengas ,kun vertaan niitä aikaisempiin Nokia hakka ,Pirellin ,Kumhon ja Micelinin renkaisiin niin pakko sanoa että aivan samanlaiset ominaisuudet ! Ei eroa lumella ,jäällä tai sohjossa ,märällä asvaltilla . Kaikissa on ollut tasavertainen. Ainoa ero on se ,että näistä Nordic 3 renkaista EI lähtenyt talven aikana ainuttakaan nastaa ...vaikka lokakuulta tammikuun alkuun joutui ajaan periaatteessa asvaltilla. Ja hinta 195/65/15 alle laitettuna tasan 200e . Ajan renkailla näillä näkymin ainakin vielä pari kolme talvea. SUOSITTELEN.
- immu66
Niin ja TAKUU ON 2 VUOTTA ! ON TURVALLISET! HYVÄ PITO MYÖS PAKKASILLA AJOIN -28 PAKKASILLA JA AIVAN HYVÄ PITO OLI ! JA EI HUOJU VETELE YM SAMANLAISET KUIN NIINSANOTUT PREMIUM TAI KESKIVERTO RENKAAT !
- hyvä.rengas.parempi
Uusiorenkaat ovat yleensä pinnoitettuja renkaita. Niiden huonopuoli on se että jos on sen kesärenkaan rungolle lätkäisty talvirenkaan pintakuvio niin on aika vaikea sanoa millaiset ominaisuudet pahimmillaan 4 erilaista rengasta autollesi tekee. Okei, nykyään myydään "misukan" runkoihin tehtyjä pinnoitettuja renkaita mutta jos ko. renkaat ei tule samassa nipussa ostajan nokan eteen niin sen saa jättää mainosmiehen kahvipuheeksi.
Mainittu Master Nordic on todellakin jo asiallinen pinnoitettu rengas nimenomaan tuohon hintaan kun vielä ei sillä merkillä katteita vähäpukeisten mimmien kuviin rengaskuvastoihin rahasteta.
Hankookin uusin nastarengas on yksi hyvä vaihtoehto ja pärjäsi se rengastestissä oikein hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645180Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662377- 2622352
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191624Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191448Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491038- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927