"Missä rangaistus viipyy, siellä rikkomus rehottaa". Muistaakseni tämänkaltainen sananlasku löytyy raamatusta. Mutta en löytänyt sitä. Voisitteko te etsiä sen minulle.
Kiitos
6
365
Vastaukset
- UskoToivo
Olisko tämä:
*** 11 Koska pahan teon tuomiota ei ole pantu pian täytäntöön, niin ihmisten poikien sydän on heissä täysin kohdistunut pahan tekemiseen. (Saarnaaja 8:11) - Helmisen Viljo
Voisit aloittaa katsomalla Saarnaajan kirjan 8:11 ristiviitteitä.
- olevan hyötyä itselleen
On totta, että jotkin lait saattavat jonkun omalta katsantokannalta näyttää tarpeettomilta tai kohtuuttoman rajoittavilta. Mutta se ei oikeuta jättämään huomiotta lakeja, jotka eivät ole ristiriidassa Jumalan lakien kanssa. Miten kävisi, jos kaikki ihmiset tottelisivat vain niitä lakeja, joista he ajattelisivat olevan hyötyä itselleen? Se voisi johtaa ainoastaan sekasortoon.
14 Toisinaan joku saattaa ajatella voivansa jättää vallan huomiotta ja tehdä sitä, mikä häntä miellyttää, koska ei ole todennäköistä, että hän jäisi kiinni ja saisi rangaistuksen. Mutta tämä on hyvin vaarallista. Vaikka lain halveksunta saattaa ensiksi käsittää vähäisiä asioita, voi rangaistuksetta jääminen rohkaista suurempaan laittomuuteen. On niin kuin Saarnaajan 8:11 sanoo: ”Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa.” Mutta onko lain tottelemisen oikea syy vain tottelemattomuudesta tulevan rangaistuksen pelko? Kristityllä täytyy olla paljon voimakkaampi vaikutin. Apostoli Paavali sanoi sen olevan ”pakottava syy” – halu säilyttää puhdas omatunto. (Roomalaisille 13:5) Ihminen, jolla on Raamatun periaatteiden valmentama omatunto, tietää, että laittomaan menettelyyn ryhtyvä asennoituisi ”Jumalan järjestelyä vastaan”. Jumala tietää, mitä me teemme, riippumatta siitä, tietävätkö muut ihmiset, ja meidän tulevan elämän odotteemme riippuvat hänestä. – 1. Pietari 2:12–17- ex-yrittäjä Rivijäsen
Kiitän sinua tuosta raamatunkohdasta. Tuo tuo rohkaisua elämääni. Älkää säälikö minua. Jos toivun tästä, niin mikä voi minua enää kompastuttaa.
- job-gallub
ex-yrittäjä Rivijäsen kirjoitti:
Kiitän sinua tuosta raamatunkohdasta. Tuo tuo rohkaisua elämääni. Älkää säälikö minua. Jos toivun tästä, niin mikä voi minua enää kompastuttaa.
Veljesi epäilivät sinun vaikuttimiasi ja rehellisyyttäsi. Mutta miten suhtautuivat ne, jotka ovat ex-Jt:ia tai muun uskonnon omaavia, huomasitko heistä samaa? Rehellisesti sanoen et huomannut. He uskoivat sinua ehkä siksi, että ovat kokeneet saman kuin sinä.
- Ansa
ex-yrittäjä Rivijäsen kirjoitti:
Löysin etsimäni.
http://www.geocities.com/uskotoivo2004/keskuste.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h92781Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958