Terve kaikille!
Koulussa olisi uskonnossa koetehtävänä ettiä 2 Eettistä Lehtileikettä, sitten koulussa tulee siihen 10 kysymystä jne..
Eli te jotka ootte aiheeseen syventyneet niin Minkälaisia lehtileikkeitä suosittelisitte..
Onko rikos,murto,pahoinpitelyt sellaisia vai..?
Kiitos jos voitte auttaa =)
Eettinen aihe
9
2975
Vastaukset
- Nasse
Edward Westermarck Kristinuskon moraali
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Edward Westermarck Kristinuskon moraali&spell=1
Voi kyllä olla että opettajasi ei toimi eettisesti oikein arvostellessaan kotitehtäväsi mikäli on uskossa, jos Westermarckia lainaat ;P- Elohiiri
Ainahan sitä ihminen omaksuu eriasteisten opettajien opetuksia.
Edward Westermarck on varmaan mielissään, kun hänen opetuksensa kantavat hedelmää sinussakin, Nasse. - Nasse
Elohiiri kirjoitti:
Ainahan sitä ihminen omaksuu eriasteisten opettajien opetuksia.
Edward Westermarck on varmaan mielissään, kun hänen opetuksensa kantavat hedelmää sinussakin, Nasse.vain hihhuli voi vetää tuollaisen johtopäätöksen.
Jos laitan tuollaisen linkin v*ttuillakseni, se ei tarkoita että olisin itse "omaksunut opettajan ajatuksia".
Toki kunnon X-uskon hihhuli polttaisi tuolliaset teokset sekä kirjailijan, onneksi vielä tällä vuosituhannella emme ole taantuneet siihen. - Elohiiri
Nasse kirjoitti:
vain hihhuli voi vetää tuollaisen johtopäätöksen.
Jos laitan tuollaisen linkin v*ttuillakseni, se ei tarkoita että olisin itse "omaksunut opettajan ajatuksia".
Toki kunnon X-uskon hihhuli polttaisi tuolliaset teokset sekä kirjailijan, onneksi vielä tällä vuosituhannella emme ole taantuneet siihen.käsitän hihhuloinnilla täydellistä hölmöilyä.
Vain hömö polttaisi teoksia, jotka eivät merkitse hänelle yhtään mitään.
Viisas seuloo korvillaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- Nuoriihminen
Eli siis tarkoitus on etsiä sanomalehdistä eettisiä artkkeleita, eli mitä suosittelisitte?
- TeePussi
armomurha eli eutanasia ja abortti. Tosin jos olet kovin nuori niin saattavat olla liian rankkoja. Joten esim. varastaminen tai murha/tappo voi olla myös eettisiä kysymyksiä. Kuten esim. Jos joku varastaa ruokaa nälkäänsä, niin tekeekö hän eettisesti väärin kun varastaa pysyäkseen hengissä..
Entäs: Geenimanipuloitu ruoka, eläinten kloonaus jne jne.
Uskovaisena minulla on aika jyrkät ja musta-valkoiset kannat kannat näihin asioihin, mutta ainakin yritin ihan neutraalisti antaa sinulle vinkkejä :-)
Minkäikäinen on nuoriihminen ? - voisivat
TeePussi kirjoitti:
armomurha eli eutanasia ja abortti. Tosin jos olet kovin nuori niin saattavat olla liian rankkoja. Joten esim. varastaminen tai murha/tappo voi olla myös eettisiä kysymyksiä. Kuten esim. Jos joku varastaa ruokaa nälkäänsä, niin tekeekö hän eettisesti väärin kun varastaa pysyäkseen hengissä..
Uskovaisena minulla on aika jyrkät ja musta-valkoiset kannat kannat näihin asioihin, mutta ainakin yritin ihan neutraalisti antaa sinulle vinkkejä :-)
Minkäikäinen on nuoriihminen ?kanssa kuulua tähän.
- Nuoriihminen
TeePussi kirjoitti:
Minkäikäinen on nuoriihminen ?noo jokaanen voi tehdä omat käsityksensä mut eikö alle 16v olis hyvä vaikka kaikki on tietysti nuoria mutta noin kirjaimellisesti =)
- TeePussi
Nuoriihminen kirjoitti:
noo jokaanen voi tehdä omat käsityksensä mut eikö alle 16v olis hyvä vaikka kaikki on tietysti nuoria mutta noin kirjaimellisesti =)
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713