SuperGALLUP

xzcrtsrew

Kun nyt alempana sanotaan että usko pelastaa, kysynpä jälleen kerran (ja Jainakin on kysynyt),

MILTÄ usko pelastaa?

Eli:

Mikä kauhea se on jolta pelastutaan sillä tavoin että uskotaan jumalaan tai vaihtoehtoisesti jeesukseen tai sitten molempiin?

15

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

... nykyisin kun toi armonkäsitys on voimassa, niin en osaa oikein keksiä mitään.

• tero-tapio_timonen

>>Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• tero-tapio_timonen

>>Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

• jaina

Kuolleet eivät tunne kipua.

Toisaalta henkistä ja hengellistä (noin sielullista) väkivaltaa aiheuttavat eläville ihmiselle nimenomaan dogmiuskonnot jne.tms. elämänkielteiset alistussyteemit.

Jos kuoltuaan ei hermosto enää toimi ja elämänkielteisestä sääntöbyrokratiasta on päässyt lopulliseen syyntakeettomuuden tilaan niin, mikä se kuolemanjälkeinen kokija olisi? Millä se tuntisi ahdistusta ja tuskaa?

Tämä tulihelvettihän on Egyptiläistä perua, jossa ruumita balsamoitiin ja niiden oletettiin jatkavan elämäänsä kuoleman jälkeen. Samaan kuolemanjälkeisen vastuunkannon teemaan on ollut tarpeellista kehittää kuvaelma sielusta, joka on samalla tavalla tunteva kuin ruumis ja kristinuskonnoissahan puhutaankin ruumiin ylösnousemisesta.

• mie jälleen
        jaina kirjoitti:

Kuolleet eivät tunne kipua.

Toisaalta henkistä ja hengellistä (noin sielullista) väkivaltaa aiheuttavat eläville ihmiselle nimenomaan dogmiuskonnot jne.tms. elämänkielteiset alistussyteemit.

Jos kuoltuaan ei hermosto enää toimi ja elämänkielteisestä sääntöbyrokratiasta on päässyt lopulliseen syyntakeettomuuden tilaan niin, mikä se kuolemanjälkeinen kokija olisi? Millä se tuntisi ahdistusta ja tuskaa?

Tämä tulihelvettihän on Egyptiläistä perua, jossa ruumita balsamoitiin ja niiden oletettiin jatkavan elämäänsä kuoleman jälkeen. Samaan kuolemanjälkeisen vastuunkannon teemaan on ollut tarpeellista kehittää kuvaelma sielusta, joka on samalla tavalla tunteva kuin ruumis ja kristinuskonnoissahan puhutaankin ruumiin ylösnousemisesta.

Jumala antoi ihmiselle sielun, eikä se tuhoudu millään muulla tavalla, ja sekin vie paljon aikaa...!

• tero-tapio_timonen
        mie jälleen kirjoitti:

Jumala antoi ihmiselle sielun, eikä se tuhoudu millään muulla tavalla, ja sekin vie paljon aikaa...!

Ihminen on lihaksi tullut sielu, aivan kuten jokainen eläinkin on; ainoa mikä meistä tekee erikoisia ja kallisarvoisia, on se, että meissä asustaa Jumalan antama henki, kun taas eläimissä on vain elämän henkäys; ja meissä se henki, herää uudestaan eloon, kun me tulemme uskoon ja Jumala antaa oman Pyhän Henkensä jokaisen uskovan sydämeen asumaan; ja Jumala on Henki.

Siunausta ja rauhaa

• Taatelinpolkija

ihmisen ajattelemasta. Voi huoletta ruveta vaikkapa uhkailemaan toisia ihmisiä ties millä.

• Trubaduuri

Yksi esimerkki.
      Turhuudelta ja jonninjoutavilta mielipiteiltä, joita tulisi ilman uskoa ihmisestä ulos suun tai käsien suorittamana ja omien aivojen tuottamana tai mahdollisesti jonkin aivan toisien aivojen tekeleinä.

Toinen esimerkki.
      Kun ihmisen Poikaa kutsuttiin Pelastajaksi, niin
      sen perimmäinen tausta oli hänen sanomansa, joka
      toi pelastuksen ihmisille, elämään kuoleman jälkeen paratiisissa, eli hänen Isänsä luomassa paikassa ja siksi voi olla myös vaihtoehdoton tilanne luottamuksen suhteen tai vaihtoehdollinen.

Kolmas esimerkki.
      Syvällinen luottamus Luojaan, taivalliseen Isään, voi pelastaa ihmisen omalta itseltään ja omilta vinoutuneilta ajatuksiltaan sekä tietenkin omilta laittomilta teoiltaan, joka johtaa siten ensin omakohtaiseen pelastautumiseen, jonka merkityksen ymmärtää sitten joskus myöhemmin kun on jo siinä pelastuksen tilassa.

Neljäs esimerkki.
      Ulkopuoliselta väkivallalta tai väkivallan uhalta.
      Koska kun ihminen on jo pelastuksen tiellä, osaa hän, ihminen paremmin sovittaa kulkureittinsä ja aikataulunsa maallisen maailman rytmiin, joka on joskus sangen väkivaltainen, ainakin tiettyinä ajankohtina ja viikonpäivinä.

Viides esimerkki.
      Ikuiselta kadotukselta, jonka ihminen ehkä tulee kohtaamaan viimeisen tuomion jälkeen, joskus lähi tulevaisuudessa.

• ??????????????

??????????????????

Oletko tosissasi yhdessäkään kohdassa ??????????

• Trubaduuri
        ?????????????? kirjoitti:

??????????????????

Oletko tosissasi yhdessäkään kohdassa ??????????

Mene ja tiedä!

• Elohiiri

Miltäkö usko pelastaa?

En alkanut uskomaan taivaskaipuusta tai helvetinpelosta. Kiinnostuin vain uskontojen opetuksesta. Aloin soveltaa opetusta arkipäivän elämääni nähdäkseni kuinka se peuhaa. Ja se peuhasi opetuksen mukaisesti ja peuhaa yhä.

Että ei voi oikein kysyä miltä usko pelastaa.
      Pikemminkin pitäisi kysyä miltä elämä alkaa tuntua, eli minkälaisia muutoksia alkaa itsessään havaita Itse Suuren Elämän tarkastelun suhteen.

Siinä kävi niin, että mitä korkeammalle vuorenrinteen erittäin kapeaa, kivikkoista ja rotkojen täyttämää polkua kiipeää, sen paremmin näkee... ja kuulee....

Ja se on hyvä.

• mie vastaan

Helvetin tulelta, tuskalta joka kestää vuosisatoja ja on paljon pitempi aika kuin yksi ihmisen elinaika.

• Taatelinpolkija

Miksi teidän mukaanne minua odottaa tuollainen, kun olen aina pyrkinyt elämään ihmisiksi, ketään loukkaamatta ja vihaamatta? Noudattanut lakeja ja asetuksia? Senkö vuoksi, että en usko johonkin, jonka olemassa oloa minulle ei ole voinut kukaan vakuuttaa?

• Tuskinpa mikä tahansa usko pelastaa, uskoohan ateistitkin esim. sattumaan, jota eivät voi todistaa tai nähdä.

Room. 5:9 "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."
      Pelastumme siitä Jumalan vihasta, joka kohdistuu syntiin. Ja miksemme myös omasta vihastamme Jumalaa kohtaan (-;

Vihasta vähän lisää:
      Joh.3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Ja vielä pelastusta:
      1 Kor.1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
      Pelastumme siis kadotukselta.

Kun pelastus = iankaikkinen elämä, niin pelastumme iankaikkiselta kuolemalta, joka on eroa Jumalasta.

Tiivistelmää: Pelastumme mm. vihalta, kadotukselta ja Jumalasta eroon joutumiselta Jeesuksen antaman uskon kautta.

• arvelu

"MILTÄ usko pelastaa?"

Jos se joskus sattuisi toimimaan, se pelastaisi ehkä yksinäisyydeltä, itsetunto-ongelmilta, riittämättömyyden tunteelta, kuoleman pelolta. Pahoja sivuvaikutuksia kyllä tulee ja kaikki nuo voi välttää vähemminkin sivuvaikutuksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe