syytön saa sakot suomessa.
Olin eilen kuulusteltavan kun pyöräilijä tuli vasemmalta pyörätieltä suoraan mun eteen vaikka sen olisi pitänyt väistää.
Vauhtia oli 40km/h enkä saanut pysähdehttyä ajoissa. Törmäyksessä vauhtia alle 10km/h. Paikalla 50km/h.
Mulle rapsahtaa 20-40 päiväsakkoa eli 800euroa pahimmillaan liikenteenvaarantamisesta. Auton lommot pitää ite maksaa ja sen sairaalakulut.
Törmäyksen jälkeen, kun tiesin ettei muita tule takana, käänsin auton ympäri. Todistajan mukaan törmäys oli ollut niin kova että autoni pyörähti ympäri :)? Mies oli todellinen teräsmies kun selvisi naarmuilla ja aivotärähdyksellä ja silti auto pyörähti ympäri. Auto on kyllä Nissan micra mutta painoa sentään 1200kg!!! 0-100km/h 13,7sek. Eli todellinen "raaceri". Ei voi kun nauraa näille pyöräilijöille miten naurettavia asioita ne väittää todeksi.
Eli vaikka sulla olisi etuajo-oikeus niin pyöräilijä voittaa. Niin asennevammainen laki on nykyään.
Tämä tapahtui muuten Helsingissä missä kaikki on mahdollista näköjään. Olen sanonut että pankkia voi ryöstää ilman että joutuu syytteeseen kunhan muistat ottaa polkupyörän mukaan.
Poliisi joka kuulusteli minua myönsi nähneensä aamulla valottomia fillaristejä. Halooo , miksei tehnyt mitään. Myönsi myös että fillaristit eivät osaa liikennesääntöjä. Ihmeellistä touhua sanon minä.
Kyllä harmittaa kun ...
11
1367
Vastaukset
- The Rat
Miksi ihmeessä menit kääntämään autoa?
Itse jos tuollaiseen tilanteeseen joutuisin niin varmaan ensisäikähdyksestä selvittyä menisin katsomaan miten se pyöräilijä siellä auton edessä makaa... Ohihan ei voinut mennä, kun kerran jarrut pohjassa ja jo törmäyshetkellä vain 10 km/h vauhtia.
Naarmuista ei muuten tietääkseni tule pahemmin sairaalakuluja, joten onneksi et niitä joudu maksamaan. - baana2
Älä käänny ympäri. Peruuta.
- kjkjkkj
näinhän se kuule on.
Pyöräilijän tulee väistää jalankulkijaa. Jos jotain tapahtuu niin pyöräilijä on syytetyn penkillä.
Sama asia jos henkilöauto törmää kuorma-autoon. Kuorma-auto on suurempi, joten sillä saa pahempaa tuhoa aikaan. Sen vuoksi kuorma-autoa ajavalla on raskaampi rangaistus vaikka olisi ajanut liikennesääntöjen mukaan ja se henkilöauto törttöillyt.
Tosin nämä itsemurhaiskut yleensä selviää kuitenkin myöhemmässä tutkinnassa ja kuormuri kuski selviää syyttömänä. Niistä ei koskaan kerrota lehdissä jälkeenpäin. Eli ei kerrota, että viime viikkoinen henkilöauton ja kuormurin onnettomuus olikin itsemurha. - JonR
sitten varmaan sanotaan että auto lennähti törmäyksen voimasta taakseppäin
- baana2
JonR kirjoitti:
sitten varmaan sanotaan että auto lennähti törmäyksen voimasta taakseppäin
pyöräilijä tunki välineensä auton alle. Ja itse ryömi perässä.
Kyllä se on mahdollista. Tuttavalleni kävi myös juuri niin, poliisi piti häntä syyllisenä onnettomuuteen ja sakotti. Kaveri kuitenkin valitti asiasta ja se meni käräjille. Käräjillä asia sitten kääntyi päinvastaiseksi, eli sakot peruttiin ja vastapuoli joutui maksumieheksi.
- Kys.
Poliisi ei anna sakkoja eikä jaa tuomioita.
Poliisi kirjoittaa rangaistusvaatimuksen. Jos sen menee kiltisti maksamaan, on asia pois päiväjärjestyksestä eikä mene lakitupaan saakka.
Jos vastustaa poliisin rangaistusvaatimusta, ei maksa sakkoja ja päästää jutun oikeuskäsittelyyn, on vapauttava päätön mahdollinen.
Ei poliisi suinkaan ole erehtymätön, vaan kaukana siitä! Oikeusistuimelta voi odottaa parempaa lain tuntemusta.- hmh..
= sakko.
hmh.. kirjoitti:
= sakko.
Vai oliko kaksi, en muista. Kuitenkin kannattaa valittaa ja kokeilla hakea muutosta, jos tuntuu siltä, että ei mennyt oikein.
- kyppärpää
Taidat olla aika sekaisin koko asiasta koska kirjoittelet asiasta pitkin nettiä, ikäänkuin sinulla olisi jotain tunnollasi..
- Autoilija.
????? No kyllä vituttaa jos joudut toisen mokan takia syytetyn paikalle. Sama homma on jos vedät ryöstäjää turpaan niin saat hätävarjelun liiottelusta sakot. Jos kyppäräpää ajaisi autolla eikä polkisi vaan pyörällä huomaisit että autolla ajo on vastuullisempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020