Pysyköön veljesrakkautenne elävänä.Älkää unohtako osoittaa vieraanvaraisuutta, sillä jotku ovat yösijan antaessaan tulleet majoittaneeksi enkeleitä.Muistakaa vankeja, niinkuin itse olisitte kahleissa heidän kanssaan, muistakaa kidutettuja, tunteehan teidän ruumiinne kivun.Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkää häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee sivettömät ja aviorikkojat. Hebrealaiskirje luku 13.
SIIS MITÄ OLETTE MIELTÄ, luterilaiset(kirkkoon kuuluu n.85% kansasta) sekä muut kristinuskoa(uskoa Jeesukseen Kristukseen) tunnustavat.Mitä olette mieltä, eletäänkö kirj. mukaisesti?KOMMENTTEJA, KOMMENTTEJA!! jk. KIITOS, asiallisia sellaisia. tv. yx armahdettu Jeesukseen uskova syntinen.
KOMMENTOIKAA
4
221
Vastaukset
- Henki&henki
Opetuslapsi Jaakob vastaa sinulle ja muillekin, jotka kirkkojen ja lahkojen oppien mukaan luulevat olevansa uskossa, ja jopa uudestisyntyneitä:
"Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa (ja asuntoakin), niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. Ehkäpä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet - pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ILMAN TEKOJA USKO ON HYÖDYTÖN?"- minustakin on
Raamattu= Jumalan elävää ja voimallista sanaa ja kantaa tämän ajan keskellä, ja tulevan.Jos hylkäämme Jumalan sanan:OLEMME EKSYKSISSÄ, ja suurin osa Suomen kansasta onkin eksyksissä, ihan valtion korkeimmalta taholta lähtien, EIKÖ?
- Sinikka
Minä luulen täyttäneeni tuota Raamatun kohtaa omalta vähäiseltä osaltani esimerkiksi käydessäni siivoamassa erään sairaan ihmisen kotia, kun hän oli sairaalassa. Olen myös ostanut köyhille perheille milloin mitäkin pientä, jota he tarvivat ja heillä ei ole itsellä rahaa. Joskus olen ostanut sähkövatkaimen tai kengät lapselle, usein olen ostanut ruokaa perheille, joilla on ollut nälkä. Viimeksi tänään yksi perhe sai minulta kaksi kassia ruokaa. Olen iloinen, kun tiedän, että siinä perheessä on taas muutamaksi päiväksi, mitä tarjota lapselleen. Ei se sen vaikeampaa ole kuin silmät ja korvat auki ja ei kun auttamaan. Tässä maassa on autettavia aivan varmasti jokaisen lähellä. En kirjoita tätä siksi, että kehuisin, vaan ehkäpä joku muukin uskaltautuu tarttua työhön tämän avulla.
- vastaaja taas
Kyllä ja ei. Jokainen tutkikoon itseään. Joka seisoo, katsokoon ettei kaadu. Yleistävät lausunnot tavallaan turhia.
Etiikka ei ole kristinuskon päätavoite ja korostus (vaikka tärkeää onkin), vaan Jumalan armo, joka ansiotta tulee ihmisen osaksi Kristuksen tähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015