Stora-Enso antaa kenkää 2000 työntekijälle Euroopassa. Suurin osa on Pohjoismaissa olevia työntekijöitä. Tavoitteena on nostaa tulostasoa 300 miljoonalla eurolla vuoteen 2007 asti. Missään vaiheessa ei puhuttu Enson toiminnan olleen tappiollista.
Koska tämä loppuu? Pahimmassa tapauksessa Suomessa jää työttömäksi taas 500-1000 työntekijää. Toimeentulotuen piiriin tulevaisuudessa?
Hyvä Suomi!
Sivistysvaltio2
15
470
Vastaukset
- Alex
Moi !
Miksi kirjoittelet tällaista ateismi-palstalle?
Täysin asiaton viesti, ei liity millään lailla aihealueeseen.
Toisaalta sopii hyvin kristittyjen kaksinaismoraaliin.
--- Apostoli34
Saa keskustella irtisanomisista. Mitä kristillistä viestissäni oli? Irtisanottujen joukossa todennäköisesti oli sekä ateisteja että uskovia ihmisiä. No,ehkä sopisi paremmin yhteiskunta-palstalle....
"Toisaalta sopii hyvin kristittyjen kaksinaismoraaliin."
Perustele.
Minusta kaksinaismoraalia on kieltää yhteiskuntaa kritisoivat viestit, jotka ovat uskonnottomia. Sitä kutsutaan suvaitsemattomuudeksi (josta me kristityt kuulemma olemme kuuluisia).
Taisi kalikka osua omaan jalkaan? - Alex
Apostoli34 kirjoitti:
Saa keskustella irtisanomisista. Mitä kristillistä viestissäni oli? Irtisanottujen joukossa todennäköisesti oli sekä ateisteja että uskovia ihmisiä. No,ehkä sopisi paremmin yhteiskunta-palstalle....
"Toisaalta sopii hyvin kristittyjen kaksinaismoraaliin."
Perustele.
Minusta kaksinaismoraalia on kieltää yhteiskuntaa kritisoivat viestit, jotka ovat uskonnottomia. Sitä kutsutaan suvaitsemattomuudeksi (josta me kristityt kuulemma olemme kuuluisia).
Taisi kalikka osua omaan jalkaan?Moi !
Tämä ketju ei todellakaan kuulu ateismi-palstalle.
Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka, joka epäsuorasti vihjaa ateismin olevan syyllinen irtisanomisiin.
Vai miksi postasit tämän tänne?
Tällainen kokemus minulla on tänne kirjoittelevien "kristittyjen" moraalista. Pitkältä ajalta.
-- - Apostoli34
Alex kirjoitti:
Moi !
Tämä ketju ei todellakaan kuulu ateismi-palstalle.
Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka, joka epäsuorasti vihjaa ateismin olevan syyllinen irtisanomisiin.
Vai miksi postasit tämän tänne?
Tällainen kokemus minulla on tänne kirjoittelevien "kristittyjen" moraalista. Pitkältä ajalta.
--"Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka, joka epäsuorasti vihjaa ateismin olevan syyllinen irtisanomisiin.
Vai miksi postasit tämän tänne?"
Missä se vihje on? Näytä?
Jos ihminen syyllistyy jostain, ehkäpä siihen on jokin syy? Minä en syytä ketään muuta kuin kyseistä firmaa ja yleistä ilmapiiriä. Mutta jos koet minun syyttävän ateismia irtisanomisista, herää kysymys.
Miksi koet niin? Ehkä sinun itsesi pitää vastata viimeiseen kysymykseesi. Mikä on vastauksesi? Mistä johtuu,että sinulle tuli syyllinen olo?
Todellinen syyllinen irtisanomisiin on ahneus ja markkinatalous. Loputon taloudellisen voiton tavoittelu. Taloudellisen edun tavoittelu muiden ihmisten kustannuksella on moraalitonta ja kylmää. Ihminen on vain pelinappula, hänellä ei ole arvoa lainkaan.
Olen kuullut sanottavan, ettei ihmisen elämällä ole mitää merkittävämpää arvoa. Missäköhän?
"Kristityt ovat tappaneet mijoonia ihmisiä." "Uskikset ovat tyhmiä." "Uskonnot pitäisi poistaa, vaikka väkisin." Kuulostaako tutulle.
Missä näet viestissäni loanheittoa? Ateismia kohtaan? Mitä nuo sitten ovat? Niihin törmään täällä kaikilla palstoilla. Ehkä onkin niin, että ko. viestit eivät kuulu millekään palstoille.
"Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka"
Eikö tuo ole syyte? Kuka sitä lokaa heittää? Kuka nyt ei näe tukkia omassa silmässään? Syytät minua loanheitosta, vaikka alkuperäisessä viestissäni osoitan huoleni ihmisten hyvinvoinnista.
Kyllä se taisi se kalikka sittenkin kolahtaa. - Alex
Apostoli34 kirjoitti:
"Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka, joka epäsuorasti vihjaa ateismin olevan syyllinen irtisanomisiin.
Vai miksi postasit tämän tänne?"
Missä se vihje on? Näytä?
Jos ihminen syyllistyy jostain, ehkäpä siihen on jokin syy? Minä en syytä ketään muuta kuin kyseistä firmaa ja yleistä ilmapiiriä. Mutta jos koet minun syyttävän ateismia irtisanomisista, herää kysymys.
Miksi koet niin? Ehkä sinun itsesi pitää vastata viimeiseen kysymykseesi. Mikä on vastauksesi? Mistä johtuu,että sinulle tuli syyllinen olo?
Todellinen syyllinen irtisanomisiin on ahneus ja markkinatalous. Loputon taloudellisen voiton tavoittelu. Taloudellisen edun tavoittelu muiden ihmisten kustannuksella on moraalitonta ja kylmää. Ihminen on vain pelinappula, hänellä ei ole arvoa lainkaan.
Olen kuullut sanottavan, ettei ihmisen elämällä ole mitää merkittävämpää arvoa. Missäköhän?
"Kristityt ovat tappaneet mijoonia ihmisiä." "Uskikset ovat tyhmiä." "Uskonnot pitäisi poistaa, vaikka väkisin." Kuulostaako tutulle.
Missä näet viestissäni loanheittoa? Ateismia kohtaan? Mitä nuo sitten ovat? Niihin törmään täällä kaikilla palstoilla. Ehkä onkin niin, että ko. viestit eivät kuulu millekään palstoille.
"Krititystä moraalistasi kertoo juuri tällainen loanheittotaktiikka"
Eikö tuo ole syyte? Kuka sitä lokaa heittää? Kuka nyt ei näe tukkia omassa silmässään? Syytät minua loanheitosta, vaikka alkuperäisessä viestissäni osoitan huoleni ihmisten hyvinvoinnista.
Kyllä se taisi se kalikka sittenkin kolahtaa.Moi !
"Mutta jos koet minun syyttävän ateismia irtisanomisista, herää kysymys.
Miksi koet niin? "
En näe mitään muuta syytä miksi kirjoitit tämän _ateisti-palstalle_.
"Olen kuullut sanottavan, ettei ihmisen elämällä ole mitää merkittävämpää arvoa. Missäköhän? "
Varmaankin jonkun kristityn olkiukkoväitteissä siitä millainen ateistin ajatusmaailma on.
"Eikö tuo ole syyte? Kuka sitä lokaa heittää? Kuka nyt ei näe tukkia omassa silmässään? Syytät minua loanheitosta, vaikka alkuperäisessä viestissäni osoitan huoleni ihmisten hyvinvoinnista. "
Edelleen, en näe mitään muuta syytä sille miksi kirjoitit tämän jutun ateismi-palstalle. äältä löytyy palsta poliittisille mielipiteille ja talousasiollekkin. Miksi siis kirjoitit tänne?
-- - Apostoli 34
Alex kirjoitti:
Moi !
"Mutta jos koet minun syyttävän ateismia irtisanomisista, herää kysymys.
Miksi koet niin? "
En näe mitään muuta syytä miksi kirjoitit tämän _ateisti-palstalle_.
"Olen kuullut sanottavan, ettei ihmisen elämällä ole mitää merkittävämpää arvoa. Missäköhän? "
Varmaankin jonkun kristityn olkiukkoväitteissä siitä millainen ateistin ajatusmaailma on.
"Eikö tuo ole syyte? Kuka sitä lokaa heittää? Kuka nyt ei näe tukkia omassa silmässään? Syytät minua loanheitosta, vaikka alkuperäisessä viestissäni osoitan huoleni ihmisten hyvinvoinnista. "
Edelleen, en näe mitään muuta syytä sille miksi kirjoitit tämän jutun ateismi-palstalle. äältä löytyy palsta poliittisille mielipiteille ja talousasiollekkin. Miksi siis kirjoitit tänne?
--Ehkä löydät vastauksen lähempää kuin luuletkaan.
"Varmaankin jonkun kristityn olkiukkoväitteissä siitä millainen ateistin ajatusmaailma on"
Väärin. Eräs ateisti on omin sanoin niin sanonut. En lähde kuitenkaan yleistämään.
- Ateisti
Joo, ei kuulu tälle palstalle, ei, mutta näistä asioista pitää puhua AINA ja joka paikassa.
Uskis tai atte, nää on tärkeitä asioita.
Yhteiskunnan epätasa-arvoista ja vääryyksistä voi ja pitää puhua missä ja milloin vaan, huomaa sitten nekin jotka lukevat vain yhdenasian palstoja. - Elohiiri
Alex tuossa perusteli viestisi soveltumaattomutta ateismi-palstalle.
Jospa he ratkaisisivat tämän maamme banaanivaltiotuloksiongenlman suurella älykkyydellään.
Niin uskonnot kuin ateismikin käsittelee elämän eri rakenteita puolelta jos toiseltakin.
Joidenkin ateistien havaintokyvyn ulottumattomattomiin näyttää jäävän myös markkainatalouden tuottamat ilmiöt.
Ja mitä toimeentulotukeen tulee, jos ei ole veronmaksajia, ei ole toimeentulotukeakaan, eikä muitakaan sosiaalietuuksia.
Niitähän ei ole tälläkään hetkellä valtaosalla maapallon väestöstä, eikä meilläkään kuin muutaman kymmenen vuoden aikana.- Apostoli34
Sitä niittää mitä kylvää....
"Ja mitä toimeentulotukeen tulee, jos ei ole veronmaksajia, ei ole toimeentulotukeakaan, eikä muitakaan sosiaalietuuksia.
Niitähän ei ole tälläkään hetkellä valtaosalla maapallon väestöstä, eikä meilläkään kuin muutaman kymmenen vuoden aikana."
Kiipeilyssä puhutaan niin sanotusta Snowball-ilmiöstä. Tämä tarkoittaa sitä, että tietty huonojen/väärien päätösten vaikutus kertautuu ja lopulta saattaa päästä hengestään...
Olet aivan oikeassa. Ihmiset unohtavat, että mistä verorahat tulevat ja minne menevät. Jos tämä kehitys jatkuu, niin työttömillä ja toimeentulotuen piiriin pudonneilla ihmisillä alkaa olemaan totiset paikat. Saati eläkeläisillä. Vuosina 44-47 syntyneet alkavat hiipimään kohti eläkeikää ja sehän muistaakseni on se kaikkein suurin ikäluokka???? Työttömyys ja työvoimapula ovat samaan aikaan jo olemassa. Pitkään työttöminä olleet eivät kykene töihin joten työvoimapulaa ei saada purettua. Kuntien verorahat vähenevät, kirkkokaan ei saa enää verotuloja, koska ihmiset eroavat.
Syntyy hyvin vahva negaation kehä. Valtio ei kykene auttamaan kuntia ja kunnat eivät takaamaan peruspalveluita. Ihmiset kääntyvät kirkon puoleen, mutta silläkään ei ole enää rahaa, kun ei kukaan enää rahoita... Samaan aikaa maapallon ilmasto horjuu, heikkoa taloutta yritetään kohentaa lisäämällä teollisuutta ja kauppaa, mutta se taas samalla kuormittaa maapalloa lisää, koska ei varaa käyttää kalliita ympäristöä suojelevia menetelmiä.
Edessä lupaava tulevaisuus? Jos ihminen ei toimillaan tuhoa maapalloa fyysisesti, tulee taloudellinen lama ja jos se tulee ja mielenterveys ym. ongelmat syvenevät, ihmiset kuolevat muuten. Mahdoton yhtälö.
Onnea ihmisille! Ehkäpä Linkola on oikeassa? - Ateisti
Tai no, en oikeastaan hämmästelekään.
Siis: ateisti EI saa olla eri mieltä teidän uskovaisten kanssa! Ok.
Mutta: ateisti EI saa olla myöskään SAMAA mieltä teidän kanssa? Missään asiassa?
Melkosen sisäsiittoista, sanoisin.
On kyllä järkyttävän hauskaa porukkaa... - Apostoli34
Ateisti kirjoitti:
Tai no, en oikeastaan hämmästelekään.
Siis: ateisti EI saa olla eri mieltä teidän uskovaisten kanssa! Ok.
Mutta: ateisti EI saa olla myöskään SAMAA mieltä teidän kanssa? Missään asiassa?
Melkosen sisäsiittoista, sanoisin.
On kyllä järkyttävän hauskaa porukkaa...Hämmästelen minä? Tottakai saa olla. Kumpaakin.
- Gonzales
Näitä maamme päivittäisasioita päivitellessäsi, tulisi sinun muistaa myös se, että kristinusko on länsimaisen kulttuurin kenties suurin yksittäinen tekijä.
Kaikki kulttuurimme ilmiöt, niin hyvässä kuin pahassa on heijastusta näistä tekijöistä. Elämme kovien arvojen kulttuurissa ja tähän asiaintilaan ei ole kristinuskokaan osaton.
Muuten, taannoisen tsunamikatastrofin yhteydessä saatiin runsain mitoin hämmästellä thaimaalaisten empaattisuutta. Siellä vaikuttavat pehmeämmät arvot, vielä.- Apostoli34
"Muuten, taannoisen tsunamikatastrofin yhteydessä saatiin runsain mitoin hämmästellä thaimaalaisten empaattisuutta. Siellä vaikuttavat pehmeämmät arvot, vielä."
mieltä. Monella "kristityllä" olisi opittavaa. Pistin kyllä merkille.
"että kristinusko on länsimaisen kulttuurin kenties suurin yksittäinen tekijä. "
No nyt se on suurin yksittäinen tekijä. Välillä sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä?
No, anteeksi. Olen samaa mieltä. Minä ihmisenä peräänkuulutan niitä pehmeitä arvoja ja tiedän, että myös kristinuskonnolla on oma soppansa monessa ollut mukana. Mutta silloin siitä on otettu vain muoto ja tavat, traditio ja se ei ole sama kuin usko.
Pointtini on se, että usko ja uskonto eivät ole sama asia. Kristus ei ole yhtäkuin kristinuskonto. Häneen uskovia nimitetään kristityiksi ja valitettavasti myös kristillisiä tapoja noudattavia luullaan kristityiksi, vaikka he kuinka toimisivat raamatunvastaisesti. Moni muslimi luulee että kristinusko on sama kuin länsimaat.... Vapaata seksiä, paljasta pintaa ja viinaa. Ei mikään ihme, että he vihaavat kristittyjä joissain maissa. Mutta useat hämmästyvät kun saavat raamatun käteensä. Tätäkö Kristinusko onkin?
Todellinen kristinusko on Jeesus Kristus ja hänen ristintyönsä ymmärtäminen. Ei mikään oppi tai suunta. Tai traditio, perinne toimia. Ne ovat osa uskontoa, jonka usko kruunaa. Mutta ilman uskoa, uskonto on vain tapa toimia. Se on sääntöjen noudattamista ja lakiin tuijottamista. Tämän Jeesus tuli poistamaan tai tekemään niin, että laki ja säännöt ovat ihmisen sydämessä hänen kauttaan.
Hyvää yötä, olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä tässä keskustelussa.
Ymmärrätkö miksi tuskailen? - Gonzales
Apostoli34 kirjoitti:
"Muuten, taannoisen tsunamikatastrofin yhteydessä saatiin runsain mitoin hämmästellä thaimaalaisten empaattisuutta. Siellä vaikuttavat pehmeämmät arvot, vielä."
mieltä. Monella "kristityllä" olisi opittavaa. Pistin kyllä merkille.
"että kristinusko on länsimaisen kulttuurin kenties suurin yksittäinen tekijä. "
No nyt se on suurin yksittäinen tekijä. Välillä sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä?
No, anteeksi. Olen samaa mieltä. Minä ihmisenä peräänkuulutan niitä pehmeitä arvoja ja tiedän, että myös kristinuskonnolla on oma soppansa monessa ollut mukana. Mutta silloin siitä on otettu vain muoto ja tavat, traditio ja se ei ole sama kuin usko.
Pointtini on se, että usko ja uskonto eivät ole sama asia. Kristus ei ole yhtäkuin kristinuskonto. Häneen uskovia nimitetään kristityiksi ja valitettavasti myös kristillisiä tapoja noudattavia luullaan kristityiksi, vaikka he kuinka toimisivat raamatunvastaisesti. Moni muslimi luulee että kristinusko on sama kuin länsimaat.... Vapaata seksiä, paljasta pintaa ja viinaa. Ei mikään ihme, että he vihaavat kristittyjä joissain maissa. Mutta useat hämmästyvät kun saavat raamatun käteensä. Tätäkö Kristinusko onkin?
Todellinen kristinusko on Jeesus Kristus ja hänen ristintyönsä ymmärtäminen. Ei mikään oppi tai suunta. Tai traditio, perinne toimia. Ne ovat osa uskontoa, jonka usko kruunaa. Mutta ilman uskoa, uskonto on vain tapa toimia. Se on sääntöjen noudattamista ja lakiin tuijottamista. Tämän Jeesus tuli poistamaan tai tekemään niin, että laki ja säännöt ovat ihmisen sydämessä hänen kauttaan.
Hyvää yötä, olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä tässä keskustelussa.
Ymmärrätkö miksi tuskailen?Jossakin näistä sinun aloitamistasi ketjuista nimim. Jussi kertoi osuvasti, ettei ihminen kykene ymmärtämään yhteiskunnan (kielteisiä) ilmiöitä ja nimenomaan omaa osuuttaan niihin, ellei hän tunne omia vaikuttimiaan, ei siis tunne itseään (omia tunteitaan).
Mikään aate tai ismi ei voi nostaa (ainakaan merkittävästi) ihmisen moraalia, jos se tulee ulkoapäin lakina, esim. rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Ainut mahdollisuus on, että tämä lähtee ihmisestä sisältäpäin. Kun tunnistat ja hyväksyt itsesi (omat torjutut tunteesi), voit hyväksyä myös lähimmäisesi. Tämähän onkin jo sitä empatiaa.
Omalla kohdallani on tämä tutkailu ollut menossa yli viisi vuotta ja luulen, että se kestää vähintäänkin sen neljäkymmentä vuotta. ;-))
Ensitöikseni kuitenkin (silloin viisi vuotta sitten) käsitin, että karttani oli väärinpäin (olin silloin aktiivinen seurakuntalainen). Käännettyäni kartan polkuakin alkoi löytyä...
>>Ymmärrätkö miksi tuskailen? - Apostoli 34
Gonzales kirjoitti:
Jossakin näistä sinun aloitamistasi ketjuista nimim. Jussi kertoi osuvasti, ettei ihminen kykene ymmärtämään yhteiskunnan (kielteisiä) ilmiöitä ja nimenomaan omaa osuuttaan niihin, ellei hän tunne omia vaikuttimiaan, ei siis tunne itseään (omia tunteitaan).
Mikään aate tai ismi ei voi nostaa (ainakaan merkittävästi) ihmisen moraalia, jos se tulee ulkoapäin lakina, esim. rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Ainut mahdollisuus on, että tämä lähtee ihmisestä sisältäpäin. Kun tunnistat ja hyväksyt itsesi (omat torjutut tunteesi), voit hyväksyä myös lähimmäisesi. Tämähän onkin jo sitä empatiaa.
Omalla kohdallani on tämä tutkailu ollut menossa yli viisi vuotta ja luulen, että se kestää vähintäänkin sen neljäkymmentä vuotta. ;-))
Ensitöikseni kuitenkin (silloin viisi vuotta sitten) käsitin, että karttani oli väärinpäin (olin silloin aktiivinen seurakuntalainen). Käännettyäni kartan polkuakin alkoi löytyä...
>>Ymmärrätkö miksi tuskailen?Oppi menee Kristuksen edelle monissa seurakunnissa ja uskosta osattomat näkevät kristinuskon vain tietyn opin kautta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138