Mökillämme on jonkin verran kuoriaisia jotka ovat mustia ja välissä harmaa poikittainen raita. Elukan pituus noin 5mm.
Onko kenelläkään tietoa mitä ne mahtavat olla?
Elukat eivät ole ruokatarvikkeissa vaan tippuvat lähinnä katosta tai seinistä. Mökkimme on hirsitalo.
mökki tuholaiset
4
1487
Vastaukset
- Tuholaistorjuja
Vyöihrakuoriainen.Jotain ravintoa nekin tarvitsevat.Olisikohan vintillä jotain kuolleita pieniä eläimiä kuten hiiriä, lintu tai vaikka lepakko... Tuholaiseksi luokitellaan. Saattaa aiheuttaa tuhoja puuesineissä joihin toukat tekevät koteloitumiskammionsa.Lisäksi eläimistä peräisin olevat tuotteet kuten nahat, vuodat,luut, sarvet jne kuuluvat kuoriaisen ruokalistalle.
- iiro
Hei kiitokset tiedostasi! Onko sinulla antaa vinkkiä millä ihmeellä pääsisin niistä eroon?
Meillä ei ole vinttiä mutta välikatossa saattaa todellakin olla kuolleita hiiriä. - Tuholaistorjuja
iiro kirjoitti:
Hei kiitokset tiedostasi! Onko sinulla antaa vinkkiä millä ihmeellä pääsisin niistä eroon?
Meillä ei ole vinttiä mutta välikatossa saattaa todellakin olla kuolleita hiiriä.No niin, nyt Iiro kyselet sellaisia asioita joihin en valitettavasti voi vastata. Alkaa asiat pyöriä jo työasioiden puolella ja omaan ammattiini liittyviä neuvoja minä en täällä julkisesti anna. Käytän ihrakuoriaisen torjunnassa sellaista torjunta-ainetta mitä ei taida ihan rautakaupasta löytyä.Kyllä ne "vintiöt" sieltä saadaan yleensä jo yhdellä käsittelyllä pois.Mielelläni sinua auttaisin, mutta silloin meidän pitää keskustella kahden kesken ja sovitaan mitä tehdään. Työasia on työasia...
- Nimetön
Tuholaistorjuja kirjoitti:
No niin, nyt Iiro kyselet sellaisia asioita joihin en valitettavasti voi vastata. Alkaa asiat pyöriä jo työasioiden puolella ja omaan ammattiini liittyviä neuvoja minä en täällä julkisesti anna. Käytän ihrakuoriaisen torjunnassa sellaista torjunta-ainetta mitä ei taida ihan rautakaupasta löytyä.Kyllä ne "vintiöt" sieltä saadaan yleensä jo yhdellä käsittelyllä pois.Mielelläni sinua auttaisin, mutta silloin meidän pitää keskustella kahden kesken ja sovitaan mitä tehdään. Työasia on työasia...
Jos siellä ullakolla ei ole asalleasti niille ruokaa (esim. se vanha turkki tai jokin muu pois heitetty "raato") niin eiköhän nuo lopu. Minullakin on joskus koiranruokapussilla vierailleet, mutta kun ruoka loppuu niin syöjätkin häviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483