mökki tuholaiset

iiro

Mökillämme on jonkin verran kuoriaisia jotka ovat mustia ja välissä harmaa poikittainen raita. Elukan pituus noin 5mm.
Onko kenelläkään tietoa mitä ne mahtavat olla?
Elukat eivät ole ruokatarvikkeissa vaan tippuvat lähinnä katosta tai seinistä. Mökkimme on hirsitalo.

4

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuholaistorjuja

      Vyöihrakuoriainen.Jotain ravintoa nekin tarvitsevat.Olisikohan vintillä jotain kuolleita pieniä eläimiä kuten hiiriä, lintu tai vaikka lepakko... Tuholaiseksi luokitellaan. Saattaa aiheuttaa tuhoja puuesineissä joihin toukat tekevät koteloitumiskammionsa.Lisäksi eläimistä peräisin olevat tuotteet kuten nahat, vuodat,luut, sarvet jne kuuluvat kuoriaisen ruokalistalle.

      • iiro

        Hei kiitokset tiedostasi! Onko sinulla antaa vinkkiä millä ihmeellä pääsisin niistä eroon?
        Meillä ei ole vinttiä mutta välikatossa saattaa todellakin olla kuolleita hiiriä.


      • Tuholaistorjuja
        iiro kirjoitti:

        Hei kiitokset tiedostasi! Onko sinulla antaa vinkkiä millä ihmeellä pääsisin niistä eroon?
        Meillä ei ole vinttiä mutta välikatossa saattaa todellakin olla kuolleita hiiriä.

        No niin, nyt Iiro kyselet sellaisia asioita joihin en valitettavasti voi vastata. Alkaa asiat pyöriä jo työasioiden puolella ja omaan ammattiini liittyviä neuvoja minä en täällä julkisesti anna. Käytän ihrakuoriaisen torjunnassa sellaista torjunta-ainetta mitä ei taida ihan rautakaupasta löytyä.Kyllä ne "vintiöt" sieltä saadaan yleensä jo yhdellä käsittelyllä pois.Mielelläni sinua auttaisin, mutta silloin meidän pitää keskustella kahden kesken ja sovitaan mitä tehdään. Työasia on työasia...


      • Nimetön
        Tuholaistorjuja kirjoitti:

        No niin, nyt Iiro kyselet sellaisia asioita joihin en valitettavasti voi vastata. Alkaa asiat pyöriä jo työasioiden puolella ja omaan ammattiini liittyviä neuvoja minä en täällä julkisesti anna. Käytän ihrakuoriaisen torjunnassa sellaista torjunta-ainetta mitä ei taida ihan rautakaupasta löytyä.Kyllä ne "vintiöt" sieltä saadaan yleensä jo yhdellä käsittelyllä pois.Mielelläni sinua auttaisin, mutta silloin meidän pitää keskustella kahden kesken ja sovitaan mitä tehdään. Työasia on työasia...

        Jos siellä ullakolla ei ole asalleasti niille ruokaa (esim. se vanha turkki tai jokin muu pois heitetty "raato") niin eiköhän nuo lopu. Minullakin on joskus koiranruokapussilla vierailleet, mutta kun ruoka loppuu niin syöjätkin häviää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe